www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

ločitev tokokroga

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Programiranje embedded sistemov
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
43534534
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 02, 2009 11:54 pm    Naslov sporočila:  ločitev tokokroga Odgovori s citatom

no glede tega kako nek signal ki ni na istem tokokgrogu kot naš IC, pripeljati na vhodni port sem že dobil odgovor - najpreprosteje z optokoplerjem.

Sedaj pa imam drugo težavo. Kako neko vhodno stikalo (stikalo odprtja vrat) priključeno na vcc ICja in na port ICja ločiti od še enega ICja. Torej eno stikalo bi uporabljajala kot vhodni podatek dva ločena sistema vsaki z svojimi karakteristikami.

Verjetno je potrebno sistema ločiti z skupnega tokokroga. Kako se to naredi? Oba sistema bi bila napajana z iste baterije.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BojanR
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52
Prispevkov: 693
Aktiv.: 3.31
Kraj: Vnanje Gorice

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 03, 2009 7:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če sta napajana z isto baterijo, zakaj bi jih sploh ločeval. Nek predupor - OK, da se izogneš medsebojnim vplivom vhodov, za njim kakšen pull-up ali pull-down, odvisno kakšen vhod imaš. In to je to.
Drugače pa zadevo najlažje ločiš tako, da vzameš stikalo z dvojnim kontaktom.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
43534534
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 03, 2009 6:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

BojanR je napisal/a:
Če sta napajana z isto baterijo, zakaj bi jih sploh ločeval. Nek predupor - OK, da se izogneš medsebojnim vplivom vhodov, za njim kakšen pull-up ali pull-down, odvisno kakšen vhod imaš. In to je to.
Drugače pa zadevo najlažje ločiš tako, da vzameš stikalo z dvojnim kontaktom.


Stikala ne morem določati je že tako kot je in je enopolno, nanj pa je že povezan nek drug sistem in pri meritvi se med stikalom pojavlja neka napetost.

Jaz bi to isto stikalo rad uporabljal v svojem sistemu in nočem da bi se sistema motila.
Načeloma se na en pin stikala veže vcc ki je skupna tudi ICju in en pin porta od ICja.
Kako pa to tu naredim da ne bom z priključitvijo vcc napetosti od mojega ICja vplival na že obstoječega in obratno.

Ali bo zgolj upor zadostoval in kam ga priključim?
Aja pa moj sistem bo za signal dobival logično 1 (stikalo sklenjeno) oziroma 5V napetosti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.23
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 03, 2009 7:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo bolj podrobno opiši.

Pri avtoalarmih se včasih kaj ločuje tudi z diodami.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
43534534
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 04, 2009 2:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Malo bolj podrobno opiši.

Pri avtoalarmih se včasih kaj ločuje tudi z diodami.


Ja prav si ugotovil gre se za avtoalarm.

Torej avto ima svoj central convinience modul, žal vozilo še nima CAN vodila zato ne morem podatkov pobirati zgolj iz tega vodila, čeprav mi razvojna plošča podpira CAN. No vsa vratna stikala in stikala prednjih dveh ključavnic in signal žmigovcev PLIP so vezani na ta modul in recimo na pinu od zadnjih vratnih stikal se nahaja napetost med 1,2 in 1,6V, stiklalo prtljažnega prostora je na konektorju kjer je še pin meglenk in rikverc luči in kadar je prtljažnik odprt in meglenke ali rikverc luč prižgana je tudi na pinu stikala 12V napetos.
Spredaj na vratih ima recimo kar en pod kontroler, ki poskrbi da gre iz prednjih vrat kljub veliko funkcijami (električna stekla, električna ogledala, vratno stikalo, magnet centralnega zaklepanja, stikalo ključavnice...), le par žic - torej uporablja komunikacijo in ne zgolj analogno povezavo.

Torej jest ne morem kar preprosto z svojega PICa, priključit vcc na stikalo vrat, oz ključavnice in ne morem kar direktno pripeljati signala za zaklepanje/odklepanje (impulz 8/12V) na port PICa.

Glede signala za zaklepanje/odklepanje verjetno lahko uporabim optokopler, zanima pa me kako je z mehanskimi stikali vrat, ključavnice?

PS: alarma ne delam z namenom racionalnosti (je 10x ceneje kupiti in dati vgraditi alarm), ampak kot nek hobi projekt.

Bi bil pa hvaležen za vsakršno pomoč. Ker programa spisat v Basicu oz Pascalu mi ni problem, slabše pa se spoznam na elektrotehniko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
43534534
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 05, 2009 12:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

še čakam na rešitev.
Ne vem kaj sem sedaj narobe povedal da ni več nobenega odziva??
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 05, 2009 6:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če imata tvoj alarm in instalacija v avtu skupno maso ne vem zakaj bi sploh ločeval tokokroge.
Tisti signal iz vrat ,ki je v zaprtem stanju 1,5V odprtem pa 12V pelji na delilnik 1:3 in daj proti masi 5Voltno zener diodo. Tako tudi ostale signale.
Kaj konkretno te muči , da bi moral ločevati?
Je pa obvezno ločevati odpadke ,to pa ja Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
43534534
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 05, 2009 10:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

surla je napisal/a:
Če imata tvoj alarm in instalacija v avtu skupno maso ne vem zakaj bi sploh ločeval tokokroge.
Tisti signal iz vrat ,ki je v zaprtem stanju 1,5V odprtem pa 12V pelji na delilnik 1:3 in daj proti masi 5Voltno zener diodo. Tako tudi ostale signale.
Kaj konkretno te muči , da bi moral ločevati?
Je pa obvezno ločevati odpadke ,to pa ja Wink


Na stikalu zadnjih vratih ni zgolj neka napetost. Pri odklenjenem vozilu se nahaja takoj po odklepu 3,8V, po eni minuti 1,6V, pri zaklenjenem 12V po enei minuti 0V.
Pri sprednjih vratih je še slabše ker so na pinih od stikala vrat, še stikalo ključavnice na desnih pa magnetn od centralnega. PS pa to je konektor v vratnem računalniku, tako da grejo te žice direktno do stikala.

Torej jest z svojim razumevanjem ne vidim druge možnosti kot ločitev tokokroga, saj če prav razumem pri ločenem tokokrogu sam ne bom vplival na delovanje računalnika v vozilu in obratno ta z svojim delovanjem (kakršno koli že je) ne bo vplival na mojega.

PS rabim samo vseh pet mehanskih stikal vrat in prtljažnika, ter električna inpulza za odklep in zaklep iz voznikovih vrat ki pa bi bil speljan preko optokoplerja.

Signal odklepa/zaklepa moram tudi recimo dobiti iz voznikovih vrat, ker če recimo voznikova vrata niso zaprta in avto zakleneš dobijo vsi magneti centralnega napetost in se potem nazaj odklenejo, če pa so voznikova vrata zaprta, katera koli druga pa odprta potem pa dobijo napetost vsi magneti centralnega. Signal žmigovcev za zaklepanje/odklepanje deluje še drugače, saj se sproži vsakič ko pritisneš tipko na daljincu, ne glede na to kaj se dogaja z magneti centralnega. Problem signala žmigovcev je tudi da ne signalizirajo kadar računalnik sam zaklene vozilo (če odkleneš avto in ne odpreš nobenih vrat, prav tako mislim da ne signalizirajo pri ročnem zaklepanju/odklepanju).

Torej edini problem so ta mehanska stikala vrat ker se na najihovih pinih nahajajo različne napetosti, računalnik centralnega zaklepanja sicer podatke o stanju vratnih stikal sicer pošilja na bus samo po dveh žicah, vendar tam moraš poznati komunikacijski protokol in poleg tega moj avto še ni grajen v CANu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Programiranje embedded sistemov Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group