|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
43534534 Član
Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 7:52 pm Naslov sporočila: vezava opozorilne lučke alternatorja |
|
|
Zdravo, torej rad bi vedel kako se veže ta lučka da sveti kadar alternator ni gnan oz je pokvarjen (ne daje napetosti) in je vozilo pod kontaktom.
Spodaj je el shema ISKRINEGA alternatorja (za traktorje) kateri sem sam dodal vezavo lučke (po lastni logiki). No to sem sprobal pa lučka skoz gori (alternator dela in fila z 13V). Kakšna je pravilna vezava in ali je potrebno poleg lučke dodati še kakšne diode, vezje?
PS probal sem tudi vezavo na W (ki če se ne motim se uporablja za obratomer, saj je tu izmeničen tok in frekvenca je posreden podatek o obratih) in tudi ni delalo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
En priključek žarnice gre na D+ in to si narisal pravilno.
Drugi priključek pa mora iti na kontaktni plus. Torej za kontaktno ključavnico, na kateri je napetost le, kadar je ključ obrnjen za vklop "kontakta". Sedaj vidim da je narisano tako, kot da si ga dal direktno na akumulator, kar je seveda narobe.
Citiram: |
da sveti kadar alternator ... je pokvarjen |
Povsem merodajna pa take lučke niso. Bolj bi si zaslužila naziv "indikacija pretrganega jermena" Če odleti kakšna dioda ali pa odpove regulator, potem zelo verjetno ne bo svetila. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
drejko Član
Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.14 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 9:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav
Če imaš na traktorju res altenator (mogoče je dinamo)potem moraš plus od akumolatorja vezati na široki kontakt na altenatorju.plus od kontakta vežeš najprej na signalno žarnico,drugi pol žarnice povežeš na manjši kontakt na altenatorju.Saj alternator dobiva vzbujanje preko signalne žarnice.Tako sem jaz predelal stari traktor ,ki je imel še dinamo.Zdaj že nekaj let dela v redu.
Toliko o mojih izkušnjah ,če se pa motim naj me kdo popravi.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
VolkD Član
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 63.87 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 9:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
drejko je napisal/a: |
Toliko o mojih izkušnjah ,če se pa motim naj me kdo popravi |
Kaj sedaj? Ali tole drži, ali ne ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
43534534 Član
Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
En priključek žarnice gre na D+ in to si narisal pravilno.
Drugi priključek pa mora iti na kontaktni plus. Torej za kontaktno ključavnico, na kateri je napetost le, kadar je ključ obrnjen za vklop "kontakta". Sedaj vidim da je narisano tako, kot da si ga dal direktno na akumulator, kar je seveda narobe.
Citiram: |
da sveti kadar alternator ... je pokvarjen |
Povsem merodajna pa take lučke niso. Bolj bi si zaslužila naziv "indikacija pretrganega jermena" Če odleti kakšna dioda ali pa odpove regulator, potem zelo verjetno ne bo svetila. |
my bad, [slovenščina je zame španska vas] hitr risal in vidim da sem naredil napako, vezal sem tako kot sedaj spodaj kaže, vendar mi ni delovalo.
Še odgovor drugemu pomočniku; gre se za ISKRIN alternator 35A, shema na sliki pripada njemu. Alternator je nov pa tudi če ne bi bil, mislil da že vsaj 25 let ne delajo več dinamov!
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Avg 14, 2009 8:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Kako močno žarnico imaš? Kolikor sem de sedaj opažal pri avtoelektriki, imajo vsi po 3W. Celo tisti, ki imajo vse druge žarnice v armaturki po 1,2W imajo narejeno izjemo za to žarnico, ki je močnejša.
Preveri tudi, če so vse povezave dobre, sploh tisti kabel ki gre direktno iz akumulatorja na alternator. Naj bo vsaj 4 mm^2
In pa kontaktna ključavnica - pri kakšnem 533 in 539 lahko začne zezat. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
43534534 Član
Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18
|
Objavljeno: Pet Avg 14, 2009 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Kako močno žarnico imaš? Kolikor sem de sedaj opažal pri avtoelektriki, imajo vsi po 3W. Celo tisti, ki imajo vse druge žarnice v armaturki po 1,2W imajo narejeno izjemo za to žarnico, ki je močnejša.
Preveri tudi, če so vse povezave dobre, sploh tisti kabel ki gre direktno iz akumulatorja na alternator. Naj bo vsaj 4 mm^2
In pa kontaktna ključavnica - pri kakšnem 533 in 539 lahko začne zezat. |
Dejstvo je da menjam napeljavo in da še ni nič narejenega. Alternator sem zmontiral in priključil + kabel od akumulatorja na B+, B- je prost, ker gre ohišje alternatorja na maso traktorja (ohišje alternatorja pa je že v tej izvedbi povezano z B- priključno nogico). Lučko sem pa uporabil kar 12V/5W (od pozicijske luči/zadnjih luči) in jo povezal na B+ in D+ (lučka je svetila). Nato sem dal napetost preko kablov na zaganjač in motor je zalaufal, vendar lučka ni ugasnila, kljub dejstvu da je bila izmerjena napetost na akk 13V, prej 11V. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
aly Član
Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 42.23 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pet Avg 14, 2009 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
BERI TUKAJ _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sailor Član
Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 3.13 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pet Avg 14, 2009 10:05 am Naslov sporočila: lučka ne ugasne |
|
|
Živjo,
pod nohti čutim, da bo lučka ugasnila, če boš zamenjal AKU.
Ali lahko za test poskusiš kar tistega iz avta?
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
43534534 Član
Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18
|
Objavljeno: Sob Avg 15, 2009 12:18 am Naslov sporočila: Re: lučka ne ugasne |
|
|
sailor je napisal/a: |
Živjo,
pod nohti čutim, da bo lučka ugasnila, če boš zamenjal AKU.
Ali lahko za test poskusiš kar tistega iz avta?
gl, DD+ |
ne vem sicer dosti, ampak D+ je za vzbujanje in v alternatorju je enota ki se ji reče napetostni regulator, ki regulira kolikšen tok teče čez navitje rotorja. Kolikor vem teče tu do 1A in sedaj se mi zastavlja vprašanje kako lahko teče tu čez 1A če pa imamo mi vmes omski porabnik (opozorilno lučko - žarnico), ki ta tok omejuje.
No stvar sem preveril in ko sem meril napetost na akumulatorju napetost ni zrasla med tem ko je motor laufal, saj alternator ni bil vzbujen in zato tudi lučka ni ugasnila. Nato sem naredil tako da sem 12V čez kontakt pripeljal direktno na D+, lučko pa priključil na D+ in 12V čez kontakt in je delovalo! Upam da je to pravilna vezava?
Sedaj imam pa še eno vprašanje. Imam še en starejši traktor, ki pa zgleda da ima še dinamo in me zanima kakšna je razlika v sestavi med njim in alternatorjem in kakšna je razlika v vezavi?
Predvidevam da je sam motor enak - sinhron el motor, diode mora potem tudi imeti, verjetno pa nima napetostnega regulatorja in dela pač kot dela.
Ali dinamo daje DC napetost in nima diod? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
43534534 Član
Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18
|
Objavljeno: Sob Avg 15, 2009 12:29 am Naslov sporočila: |
|
|
kot navaja avtor je pri alternatorju "z pomožnimi diodami" vezava taka kot sem jo sam naredil, vendar ne vem kateri alternator danes nima teh pomožnih diod in rabi rele? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Štekar Član
Pridružen-a: Pet 29 Feb 2008 18:20 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Avg 18, 2009 3:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Seveda ni pravilna vezava, če si direktno iz ključavnice priključil 12V na D+ in nato zraven še žarnico. Naredil si, da je žarnica priključena na obeh straneh(priključkih) na 12 V in to pomeni, da žarnica ne svet v nobenem primeru tudi, ko motor ne obratuje.
Preiskusi zadevo z 3W žarnico, ker je tako predpisano zaradi potrebnega toka pri vzbujanju alternatorja, če zadeva še ne deluje je poterbno priključiti alternator, (B+ - stalni tok na traktorju (ponavadi iz akumulatorja), D+ - preko žarnice na kontakt ključavnico (se pravi, ko daš kontakt mora biti na priključku 12V, ko kontakta ni, na priključku ni nič)) zagnati motor in nato na D+ priključiti 12V (vzameš kos žice in samo povežeš B+ in D+) ampak samo zakratek čas. Tisti trenutek, ko povežeš B+ in D+ mora žarnica ugasnit (če ne, nekaj ni povezano pravilno, verjetno + na kontakt ključavnici). Ko motor ugasneš mora žarnica začeti svetiti, sicer ni obvezno, da tisti trenutek, ko motor ugasne lahko tudi nekaj sekund kasneje.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
micabauc Član
Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12 Prispevkov: 177 Aktiv.: 0.79 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Tor Avg 18, 2009 10:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje skromno mnenje je, da je diodna plošča v alternatorju skurjena |
|
Nazaj na vrh |
|
|
piki.poki Neznanec
Pridružen-a: Pon 17 Avg 2009 18:46 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Ned Avg 23, 2009 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bi se strinjal...diodna plošča fuč... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
43534534 Član
Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 0:52 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18
|
Objavljeno: Tor Avg 25, 2009 9:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Štekar je napisal/a: |
Seveda ni pravilna vezava, če si direktno iz ključavnice priključil 12V na D+ in nato zraven še žarnico. Naredil si, da je žarnica priključena na obeh straneh(priključkih) na 12 V in to pomeni, da žarnica ne svet v nobenem primeru tudi, ko motor ne obratuje.
Preiskusi zadevo z 3W žarnico, ker je tako predpisano zaradi potrebnega toka pri vzbujanju alternatorja, če zadeva še ne deluje je poterbno priključiti alternator, (B+ - stalni tok na traktorju (ponavadi iz akumulatorja), D+ - preko žarnice na kontakt ključavnico (se pravi, ko daš kontakt mora biti na priključku 12V, ko kontakta ni, na priključku ni nič)) zagnati motor in nato na D+ priključiti 12V (vzameš kos žice in samo povežeš B+ in D+) ampak samo zakratek čas. Tisti trenutek, ko povežeš B+ in D+ mora žarnica ugasnit (če ne, nekaj ni povezano pravilno, verjetno + na kontakt ključavnici). Ko motor ugasneš mora žarnica začeti svetiti, sicer ni obvezno, da tisti trenutek, ko motor ugasne lahko tudi nekaj sekund kasneje.
Lp |
RAZLOG ZAKAJ NI DELALO JE V TEM DA MORAŠ 12V IZ AKUMULATORJA ČEZ KONTAKT ZA VZBUJANJE ROTORJA PRIPELJATI DIREKTNO NA D+ IN NE ČEZ OPOZORILNO LUČKO. LUČKO VEŽEŠ NA 12V ČEZ KONTAKT IN D+.
Pa še čisto osnovnošolska razlaga. Čez rotorsko navitje tega 35A alternatorja teče tudi do 4A toka. Če bi bila lučka 5W (drugače je povsod 1,2W in tudi tukaj), potem bi bil maksimalen tok (če navitje rotorja ne bi imelo svoje upornosti) po formuli P = A x I, 0,5A. Torej je dejstvo da alternator ni bil vzbujen ker čez rotorsko navitje ni steklo dovolj toka da bi se ustvarilo potrebno magnetno polje. Poleg tega tok čez rotor regulira napetosni regulator, tako da je napetost karseda stalna in okrog 14V.
KOT SEM ŽE POVEDAL STVAR DELUJE PO ZGORNJEM OPISU IN DIODNA PLOŠČA NI SKURJENA. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|