|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Nace Član
Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.73 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Pon Okt 01, 2012 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na krtačkah morabiti tistih 14V. Če večaš napetost mora pasti napetost na krtačkah na 0V, potem znižuješ napetost in se ti mora pri 14V spet pojavit napetost na krtačkah.
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
|
majstr2 Član
Pridružen-a: Sob 29 Sep 2012 0:12 Prispevkov: 40 Aktiv.: 0.29 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Okt 01, 2012 8:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
arksi je napisal/a: |
Nace je napisal/a: |
Tako kot si napisal. Priklopišna regulacijski napajalnik in dviguješ napetost in meriš na krtačkah napetost. Nekje od 13,5- 14.5V ti mora napetost na krtačkah prekinit in ko nižaš napetost se ti mora pri tej napetosti spet pojavit. |
Sem šel preverit regulator tako, po tem postopku. Napetost na krtačkah prekine pri točno 14V. Torej je verjetno OK.
Me zanima še tole: ko sem meril napetost na krtačkah se je ta dvignila do max 0.8V. Torej je ta nizka napetost dovolj za vzbujanje magnetnega polja na rotorju? Je tako nizka napetost na krtačkah normalna?
LP |
Je, če si preverjal, ko je alternator še bil kompleten - ima ta zelo nizko upornost.
Pri vrtenju bo ta napetost narastla.
Če odklopiš rotor bo pravtako narastla.
Ko se alternator zažene na nazivne obrate dobi vezje ki magnetizira rotor, lasten, močnejši (notranji) vir napajanja in napetost na njemu bo narastla.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Nace Član
Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.73 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Tor Okt 02, 2012 5:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Moj odgovor je bil mišljen, če imaš regulator na delovnem pultu ne pa namontiran na alternatorju.
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
|
arksi Član
Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19 Prispevkov: 741 Aktiv.: 3.91 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: Tor Okt 02, 2012 6:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Nace je napisal/a: |
Moj odgovor je bil mišljen, če imaš regulator na delovnem pultu ne pa namontiran na alternatorju. |
Nace me je prav razumel. Regulator sem prizkušal ODVIJAČENEGA od alternatorja na delavnem pultu, priključen na usmernik kateremu lahko spreminjam napetost. Skica kako sem meril regulator je spodaj.
Glede na to kar je Nace napisal bo potem regulator defekten, ker na krtačkah daje ven čisto majhno napetost - cca. 0,5V do 0,8V. Moral pa bi izmeriti na krtačkah 14V. A imam prav?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
30.88 KB |
Pogledana: |
51 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Spajky Član
Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.54 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Tor Okt 02, 2012 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Kar tako ne moreš meriti takih regulatorjev! ker so tokovni elektronski-tranzistorski, lahko celo tiristorski in dajo na krtačkah od 1 - 4A pulzne enosmerne efektive v delovanju med kontaktoma oz. enako enosmerne v mirovanju, prej kot avto vžge.
Med ščetke postavi eno 20W/12V žarnico in pol meri napajanje žarnice z voltmetrom; ko sveti napetost ne sme preseči 14V tudi če daš 15V ali več iz napajalca .. probaj! Če žarnica dela je "el.regler" verjetno OK.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
arksi Član
Pridružen-a: Sre 03 Sep 2008 10:19 Prispevkov: 741 Aktiv.: 3.91 Kraj: Dolenjska
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joc Član
Pridružen-a: Pet 22 Dec 2006 14:19 Prispevkov: 371 Aktiv.: 1.76 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sre Feb 20, 2013 12:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali je polnilna napetost 14.5V, ko je traktor v teku še ok ali je že preveč? Porabniki kot so luči, ventilacija itd. so bili na off... Z večanjem obratov se napetost ni spreminjala (oz mogoče največ +/- 0,1V).
V kakšnih mejah naj bi polnili alternatorji (13,8V do 14,5V)?
Lp, joc.
_________________ Človek, tako pomembno bitje, ki ga lahko naredi vsak bedak. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Sre Sep 30, 2020 7:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni,
Če lahko še jest nekej vprašam.
Imam 28V 80A alternator. Kamijon. Do pred kratkim mi je delal. Nov...star mogoče 2 leti. Polnil je z 28.5 do 29V. Zdej pa [slovenščina je zame španska vas] moral dat akumulatorje filat( 2X 12V).
Ko [slovenščina je zame španska vas] jih nazaj montiral mi je pa kazalo da mi polni z 26.5 do 27V.
Drugo kae sem opazil je to, da mi je lučka 24V 4W rahlo gorela ko je motor laufau.
Če sem jo mal z prstom potrkal je ugaslna. Danes sem jo pa ven snel in malo stisnil kontakte. Vseeno je v nekem položaju ugasnila in se nazaj pržgala(ko je bil kontakt).
Potem sem ugotovil, da je stekleni del žarnice in kontakti na njej(pločevinasti del),majav.
Zdej pa....
Ali je možno, da zaradi te žarnice(vzpodbujevalne) alternator slabše dela?
Kakšno žarnico lahko dam noter :24V 4W kot je bila notri, 24V5W,24V3W?
Hvala za odgovore
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Sre Sep 30, 2020 7:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni,
Če lahko še jest nekej vprašam.
Imam 28V 80A alternator. Kamijon. Do pred kratkim mi je delal. Nov...star mogoče 2 leti. Polnil je z 28.5 do 29V. Zdej pa [slovenščina je zame španska vas] moral dat akumulatorje filat( 2X 12V).
Ko [slovenščina je zame španska vas] jih nazaj montiral mi je pa kazalo da mi polni z 26.5 do 27V.
Drugo kae sem opazil je to, da mi je lučka 24V 4W rahlo gorela ko je motor laufau.
Če sem jo mal z prstom potrkal je ugaslna. Danes sem jo pa ven snel in malo stisnil kontakte. Vseeno je v nekem položaju ugasnila in se nazaj pržgala(ko je bil kontakt).
Potem sem ugotovil, da je stekleni del žarnice in kontakti na njej(pločevinasti del),majav.
Zdej pa....
Ali je možno, da zaradi te žarnice(vzpodbujevalne) alternator slabše dela?
Kakšno žarnico lahko dam noter :24V 4W kot je bila notri, 24V5W,24V3W?
Hvala za odgovore
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Sre Sep 30, 2020 7:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni,
Če lahko še jest nekej vprašam.
Imam 28V 80A alternator. Kamijon. Do pred kratkim mi je delal. Nov...star mogoče 2 leti. Polnil je z 28.5 do 29V. Zdej pa [slovenščina je zame španska vas] moral dat akumulatorje filat( 2X 12V).
Ko [slovenščina je zame španska vas] jih nazaj montiral mi je pa kazalo da mi polni z 26.5 do 27V.
Drugo kae sem opazil je to, da mi je lučka 24V 4W rahlo gorela ko je motor laufau.
Če sem jo mal z prstom potrkal je ugaslna. Danes sem jo pa ven snel in malo stisnil kontakte. Vseeno je v nekem položaju ugasnila in se nazaj pržgala(ko je bil kontakt).
Potem sem ugotovil, da je stekleni del žarnice in kontakti na njej(pločevinasti del),majav.
Zdej pa....
Ali je možno, da zaradi te žarnice(vzpodbujevalne) alternator slabše dela?
Kakšno žarnico lahko dam noter :24V 4W kot je bila notri, 24V5W,24V3W?
Hvala za odgovore
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1614 Aktiv.: 8.19 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Okt 01, 2020 7:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Da, ta žarnica je nujno obvezna, da lahko regulator deluje pravilno. Moč je praviloma med 3 in 5 W.
Vsaj pri klasičnih sistemih je tako, kjer je žarnica vezana med D+ alternatorja in 15 kontaktom iz ključavnice.
Pri novejših sistemih z elektroniko in krmilnimi računalniki je možno že kaj drugače.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Čet Okt 01, 2020 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se opravičujem za 3x post.
Sem zrihtal. Menjal žarnco...nič boljše. Še zmerej 26.5V.
Dvignu kabino, da pogledam kable na alternatorju, se alternator ziba.
Zlomljen nosilc...jest butl!
Razstavu, švasnu, sestavu..28.5V...jeeeee!
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektronik75 Neznanec
Pridružen-a: Pon 05 Apr 2021 18:53 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Apr 11, 2021 10:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni,
čas nazaj sem menjal na IMT 533 prednje luči in smernike, ter instalacijo do varovalk. Ker je stalno metalo ven varovalke pa celotno inštalacijo z novimi varovalkami, ter sem dodal varnostno stikalo.
Preden sem povezal še stop stikalo, zadnje luči in delovne sem zadevo testiral. Lučka za spodbujanje alternatorja ne gori. Namreč imam povezavo 4mm2 od alternatorja D+ do ene strani lučke, na drugi strani pa je +12V iz (15- kontakt ključavnica). Lučka ne deluje, lučka deluje samo na bateriji +/- ali ko vstavim žico - maso na eden konec lučke. Poleg vsega pa me moti, kot sem prebiral na tem forumu je to, da brez kontakta mora svetiti 30, z kontaktom pa 30 in 15, vendar meni tudi 54. Ko stikalo dam na 1,2,3 se premika kazalec v plus na ampermetru. Ali je to prav???Zaradi navedenega sem menjal kontakt stikalo pa zadeva je enaka. Zanima me ali v kontaktu pri preizkuševalcu toka, naj bi svetila samo 30 in 15 ali tudi 54. Kaj je narobe.
Pa še to. Sprednje luči in smerniki delujejo, nisem pa ga še vžgal, ker me moti ta lučka. Pred mojim posegom je lučka delala BP. Alternator je Iskra 14V.
lp, Drago
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|