|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sloman Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 10:24 pm Naslov sporočila: Poceni lambda sonda za PEČ |
|
|
V testne namene (hobby) bi potreboval lambda sondo za centralno peč.
Ker na tem področju nimam nobenih izkušenj me zanima če mi zna kdo s prve roke povedati kje na spletu ali Maribor z okolico lahko kupim lambda sondo za centralno peč (brez elektronike).
Pogoji:
-poceni
-bolj ali manj univerzalna - za splošno uporabo v hišni centralni ogrevalni tehniki
Torej konkretno kje jo naj kupim in kateri model bi bil primeren. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pyr0Beast Član
Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 25.76
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 11:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avtoodpad ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sloman Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Sep 09, 2009 12:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem napisal namenoma na veliko PEČ.
Ne gre za iste lambda sonde. Verjetno ima to kakšen servis ali trgovina z pečmi. Ampak ker s tem področjem nimam popolnoma nič skupnega in ne poznam trgovin drugih kot naprimer Merkur v Mb mi naj prosim kak mojster svetuje kateri koliko toliko univerzalen model lamda sonde za PEČ brez elektronike naj kupim kje na spletu ali v MB z okolico.
Seveda zaželeno da je cena čim nižja in da je zadeva na zalogi. In pa ker gre za hobby in meritve kar tako počez brez neke prave opreme in znanja morda če za to ni cena previsoka da bi imela lambda sonda lastno gretje saj bi s tem svoje početje olajšal?
Hvala za vse odgovore! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bungee Član
Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.64 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 4:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sloman, in kakšna je razlika med lambda sondo za avto in za peč? V obeh primerih meriš količino kisika v "izpuhu" ...
Torej bi ti najvrjetneje zadostovala avtomobilska |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebastjan.kamensek Član
Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1020 Aktiv.: 5.33 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem delal podoben projekt, ki sem pa ga kasneje opustil, oziroma dal na čakanje zaradi pomanjkanja podatkov. Sicer takrat še nisem bil aktiven član foruma, zdaj pa sem, tako da se mi postavlja tole vprašanje, če mi ga zna kdo odgovorit. Koliko je idealna količina kisika v izpuhu? Mogoče kdo ve? Jam sem kasneje sklepal da nič, vendar to bi pomenilo, da je v peči popolno izgorevanje oz. 100 % izkoristek, kar pa niti slučajno ni. Verjetno bi to vedel kakšen dimnikar ali pa kdo ki, se ukvarja z analizo izpušnih plinov. Če bi mi mogoče kdo lahko posredoval ta podatek. Za merjenje pa se muporabil kar sondo iz avtomobil in odčitki so zadovoljivi, samo nevem kolikšna je idealna raven kisika, da se potem orientiraš nanjo.
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pyr0Beast Član
Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 25.76
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Google - nastavljanje gorilnika peči |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sloman Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 9:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da sam sem tudi mislil da gre za isto lambda sondo kot v avtomobilu. Dokler me ni v to prepričala raziskovalna naloga kjer je izrecno napisano da gre zaradi če se ne motim drugačnega režima delovanja za različne zadeve. Se pravi lambda sonda in princip delovanja je že isti pri obeh. Ne sodi pa tista z avta v peč.
Pa še takšno bi imel ki se sama ogreje na delovno temperaturo saj drugače z rezultati ne bo nič.
Zgleda pa ni tukaj serviserjev centralne ogrevalne tehnike in bom mogel najti kakšno trgovino ali servis kar sam.
Hvala za odgovore vseeno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PZUFIC Vseved
Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 34.95 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vprašaj v Biodom, če ti prodajo kakšno sondo, mi jo imamo v dimniku na peči za pelete v obliki pletenice. Bi moral pogledati v parametre peči, če slučajno piše pa bi ti povedal kakšna je količina kisika na izhodu, vsekakor je pa pri peletih blizu nič. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.29
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebastjan.kamensek je napisal/a: |
Koliko je idealna količina kisika v izpuhu? Mogoče kdo ve? Jam sem kasneje sklepal da nič, vendar to bi pomenilo, da je v peči popolno izgorevanje oz. 100 % izkoristek, kar pa niti slučajno ni. Verjetno bi to vedel kakšen dimnikar ali pa kdo ki, se ukvarja z analizo izpušnih plinov. Če bi mi mogoče kdo lahko posredoval ta podatek. Za merjenje pa se muporabil kar sondo iz avtomobil in odčitki so zadovoljivi, samo nevem kolikšna je idealna raven kisika, da se potem orientiraš nanjo. |
Samo za informacijo: za oljne gorilce je vrednost O2 v izpuhu nekje 3.5 do 5%, vendar je to povezano z ravnijo CO2, na katerega se nastavlja gorilnik za optimalni izkoristek. Samo izgorevanje pa vidiš iz količine CO.
Za drva pa ne vem, sem samo oljne študiral.
Sloman je napisal/a: |
Pa še takšno bi imel ki se sama ogreje na delovno temperaturo saj drugače z rezultati ne bo nič. |
To imaš rešeno z avtomobilsko na vsaj 3 žice, te imajo že lastno ogrevanje.
Dvomim, da gre za kakšne bistvene razlike. Zagotovo lahko z avtomobilsko svoj projekt spelješ do faze, ko regulacija vsaj malce zaživi, potem si pa nakoplješ stroške z nabavo taprave, če jo boš sploh potreboval.
Sicer pa tudi serviserji nimajo kaj dosti pojma o tem kar te zanima. Oni delajo po "if-then" navodilih proizvajalca. Kateremu se sicer bolj svita kako in kaj, večini pa ne, ne glede na njihovo reputacijo.
Lahko na forumu podsvojostreho pobaraš telmos-a o tem, če bo vedel bo povedal. Eden redkih serviserjev ogrevalnih in prezračevalnih sistemov (edini kar jih jaz poznam), ki ne skriva znanja pred neznanci.
Da bi ti pa kak resnejši proizvajalec serviral take podatke kot si jih želiš na srebrnem pladnju pa kar pozabi... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez03 Član
Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.64 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2009 10:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
V mapo "navodila" na Filemanagerju sem dodal PDF datoteko, (peci_lambdasonde.pdf) v kateri upam da boš našel kaj uporabnega. Pred časom sem jo snel z neta, zdaj pa so jo kot kaže umaknili. Bosch ima na netu tudi objavljene "datashete" za oba tipa sond (za peči oz. za motorje, tako da lahko preveriš, v čem se razlikujejo.
L.p.; janez |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.40 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2009 7:12 am Naslov sporočila: |
|
|
bungee je napisal/a: |
Sloman, in kakšna je razlika med lambda sondo za avto in za peč? V obeh primerih meriš količino kisika v "izpuhu" ...
Torej bi ti najvrjetneje zadostovala avtomobilska |
Ne bo delala - sem ze jaz igral.
Lambda sonda zacne delovati sele ko se segreje na delavno temperaturo-zato jih ima vecina dodatno ogrevanje.Razlika med temperaturo izpusnih plinov pri avtomobilu in temperaturo dima iz peci je precejsnja!
Mojega Orlana imam nastavljenega na okoli 210 stopinj (sonda direkt na izhodu iz peci)
Pri Hyundaju pa je izpusni kolektor nemalokrat zarel v prijetni rdeci barvi-torej se temperatura priblizuje 1000 stopinjam.
Se majhno opozorilo - ne meriti upornosti lambde z ohm metrom. ker se bo takoj poslovila (tako kot moji dve ) _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pyr0Beast Član
Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 25.76
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2009 7:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Da je zadeva tako občutljiva ? hhmm....
No, saj načeloma jo lahko tudi takoj za plamenom zatakneš, da bo primerno ogreta. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
egonh Član
Pridružen-a: Pon 22 Jun 2009 10:27 Prispevkov: 62 Aktiv.: 0.34 Kraj: koper
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2009 10:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če nameravaš zvezno nastavljati moč gorilnika recimo od 30 do 100% potem lahko to narediš mehansko kot naprimer Waishaupt kjer se glede na število vrtljajev ventilatorja spreminja količina goriva itd.. Kar se pa tiče meritve emisij v izpušnih plinih pri svojem delu uporabljam prenosni analizator dimnih plinov. ki vsebuje elektrokemično celico za kisik in CO2. Izkoristek je odvisen od temperature izpušnih plinov in količine CO2 ki je pri klasičnem gorilniku CO2 13% približno. Analizatorji ne uporabljalo lambda sonde ampak izračunajo razmerje zraka iz ostanka kisika in koncentracije CO v izpušnih plinih. Lambda ali razmernik zraka je količina zraka ki je potrebna da gorivo 100% izgori. Normalen razmernik je 1,25 do 1,35 torej 25 do 35% več zraka kot ga potrebuje gorivo sicer se bo iz peči kadilo ter s tem se bo dvignil CO ki pa ne sme presegati 100ppm na m3. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2009 10:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem mnenju bi delovala vsaka avtomobilska ŠIROKOPASOVNA lambda sonda. Grelec jo drži na potrebni temperaturi ves čas, podatke pač zajemaš, ko v peči gori.
lp _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.75 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2009 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
v firmi imamo eno od Frantarja že nekaj let in deluje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|