www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kat/Ce assembler MC 68000
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 17, 2008 5:37 pm    Naslov sporočila:  Kat/Ce assembler MC 68000 Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Mene zanima, če kdo dobro obvlada programiranje v assemblerju motorole MC 68000?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NUFAN
Član
Član



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2004 21:39
Prispevkov: 947
Aktiv.: 3.99
Kraj: Žalec

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 17, 2008 10:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj znam, nisem pa ekspert. Povej kaj te zanima.
_________________
Roke spadajo k telesu, ne k delu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 17, 2008 11:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v bistvi moram napisat program, ki bo omogočal pretvorbo med
osnovnimi številskimi sistemi. Vnos števila prek tipkovnice osebnega računalnika naj bo mogoč v
desetiškem (brez predpone), dvojiškem (predpona %), osmiškem (predpona &) ali šestnajstiškem
(predpona $) sistemu, izpiše pa se nato v vseh omenjenih številskih sistemih. Uporabljajte 32-bitna
nepredznačena števila.

Kak se stvari lotit??
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NUFAN
Član
Član



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2004 21:39
Prispevkov: 947
Aktiv.: 3.99
Kraj: Žalec

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 12:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Cele naloge ne bom rešil, napišem pa ti lahko smernice in pomagam pri problemih, ki se ti bodo pojavljali.

Začni tako, da si narišeš diagram poteka.

Na začetku moraš prebrat pritisnjeno tipko. Potem se moraš vprašat, če je bila pritisnjena katera od tipk, ki ti predstavlja za kateri številski sistem gre (%, &, $, 0-9). Ko imaš znan številski sistem sledi pretvorba števila.

Za pretvorbo pa lahko uporabiš formulo: x'=x+števka

To imate itak bolj podrobno opisano v navodilih za to vajo.

Svetujem ti, da najprej narediš ta del in ko bo ta del deloval, se lotiš izpisa števil na ekran, ker se boš drugače zgubil v programu.

_________________
Roke spadajo k telesu, ne k delu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 2:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

saj imam v bistvi nekaj kode narejene. V bistvi sem si predstavljal stvar tako, da se mi na začetku pojavi en meni. Po izbiri pa nato sledi svoje ... rabil bi pomoč samo pri eni pretvorbi naprimer binarni zapis v ostale. Nekaj kode pa mam tu:


koda.txt
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  koda.txt
 Velikost datoteke:  1.56 KB
 Downloadano:  28 krat



Nazadnje urejal/a galex4 Čet Dec 18, 2008 3:31 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 12:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

od tu dalje rabim pomoč

BINARNO:
MOVE #$06,-(SP) ;pritisnemo zeljeno tipko (TASTIN)
TRAP #4

CMP #48,D0 ;primerja ali je bila pritisnjena tipka 0
BEQ.B ODSTEJ
CMP #49,D0

ODSTEJ:
SUB #48,D0 ;in odstejemo D1-48
LSL.B #1,D0 ;bite 1x premaknemo v levo (osnova = 2) 0010
ADD.B D0,D1 ;in povecamo za prejsnjo vrednostjo SUB #48,D0



Nevem kak se naj lotim same pretvorbe in izpisa na zaslonu
Vsaka pomoč je dobrodošla...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.55

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 12:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pretvorba v oktalni in heksadecimalni (malce manj) sistem je trivialna:

imas stevilo, spravis ga na zacasno mesto, maskiras spodnje 3 ali 4 bite in:

za oktalni samo pristejes dobljenemu stevilu ASCII kodo znaka '0'

za hex preveris ali je vrednost manjsa od 10 in ce je, pristejes stevilu kodo znaka '0', ce pa ni, pa vrednost zmanjsas za 10 ter pristejes stevilu kodo znaka 'A'

Preostanek stevila potem zamaknes v desno za 3 oz. 4 bite in postopek ponavljas, dokler ne prides do konca stevila (dokler ni preostala vrednost enaka 0).

Za pretvorbo v desetiski je postopek identicen tistemu za pretvorbo v oktalni sistem, le da stevila ne mores preprosto maskirati in pomikati, ampak moras izvesti modulo z 10 z izracun znaka ter deljenje z 10 namesto pomika.

Izpis na zaslon ? Menda moras imeti kaksne I/O rutine ze narejene, sicer mora biti pa nekje opisano kako pises na zaslon.

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 3:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za komentar, podobno sem danes to slišau, samo me bolj zafrkava realizacija same teorije. Bolj me zanima kak to spravit v kodo? Pri sami kodi bi rabil pomoč.

Vseeno hvala.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Medo
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Feb 2006 19:53
Prispevkov: 71
Aktiv.: 0.30
Kraj: Laško, Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 3:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

to je sigurno projekt na FERI faksu...to smo mi tudi morali napisat Wink

osnove shiftanje in BCD števila pa gre
lpA
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 3:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Medo je napisal/a:
to je sigurno projekt na FERI faksu...to smo mi tudi morali napisat Wink

osnove shiftanje in BCD števila pa gre
lpA


itaq

mogoče še imaš to kodo?

rajši bi mikrokontrolerje programiral kot pa to.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
DrRogla
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2005 18:00
Prispevkov: 336
Aktiv.: 1.42
Kraj: Hrastnik, Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 7:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče se ti ne zdi da je tole uporabno, ampak če razumeš na bitnem nivoju kaj se z elektroniko dogaja, boš lažje tudi v c-ju realiziral nekaj.

Že po naslovu teme vem da je to projekt na FERI pri MRS1

_________________
LP, Božo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.55

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 7:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

galex4 je napisal/a:
Hvala za komentar, podobno sem danes to slišau, samo me bolj zafrkava realizacija same teorije. Bolj me zanima kak to spravit v kodo? Pri sami kodi bi rabil pomoč.


Verjamem, a to je tvoja naloga, ne moja. RTFM usermanual (poglavje instruction set) ali placaj nekoga drugega, da to opravi namesto tebe (nekdo se je oglasil visje zgoraj, da ima izkusnje s tem).

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NUFAN
Član
Član



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2004 21:39
Prispevkov: 947
Aktiv.: 3.99
Kraj: Žalec

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 18, 2008 8:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tvoj program je čisto narobe napisan. Vidim, da ti ne zastopiš besedila naloge.

Pri vpisu števila na tipkovnici imaš mora biti na prvem mestu predpona za osmiško, binarno, heksadecimalno ali desetiško, ki je brez predpone.

Torej, najprej se moraš vprašat ali je bil vnešena tipka %, &, $ ali število od 0-9.

To bi zgledalo nekako takole:

Koda:

MOVE #$06,-(SP)         ; preberemo tipko
TRAP #4   

CMP #'%',D0                 ;ali je pritisnjena predpona za binarni sistem
BEQ.B BIN         
   
CMP #'$',D0               ;ali je pritisnjena predpona za heksa sistem
BEQ.B HEX

CMP #'&',D0                ;ali je pritisnjena predpona za osmiški sistem
BEQ.B OKT

.............
..........


Naprej sledi preverjanje za desetiški sistem, ki nima predpone, ampak se začne kar s številko od 0-9. Torej sledi še 10 "if" stavkov.
S tem boš imel rešeno za kateri sistem gre. Pretvorbo števil sem ti pa že zgoraj napisal.
Zaenkrat pusti izpis, ker te bo zmedlo!!! Raje se loti pretvorbe.

_________________
Roke spadajo k telesu, ne k delu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
galex4
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Apr 2008 18:27
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.19

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 19, 2008 9:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v bistvi sem za zgoraj pripeto kodo imel tak način, da bi ti na začetku izpisalo nek meni pol bi pa samo izbral v katerem zapisu bi pač vpisal (dec, hex, oct, bin). Za binarni vpis (večkrat pripeta koda) pa sem mu hotel dati neko zaščito, da bi lahko mel na voljo samo 0 in 1. Vse skupaj sem si predstavljal kot ima kalkulator pretvarjanje funkcije v vse te oblike.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.55

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 19, 2008 12:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Takih stvari se ne pise (vec) v assemblerju, ker je to izguba casa. Tisti, ki ti je narocil izdelati uporabniski vmesnik v assemblerju, bi moral delati kje drugje - v kuhinji recimo .. kot pomivalec kroznikov.
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group