www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Brezkrtačnik kot generator
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Sibica
Član
Član



Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24
Prispevkov: 1097
Aktiv.: 5.58
Kraj: Vremska Dolina

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 08, 2009 9:02 pm    Naslov sporočila:  Brezkrtačnik kot generator Odgovori s citatom

Lep pozdrav vsem skupaj!

Prijatelj se je pred časom lotil izdelave mini hidroelektrarne.
Kot generator je uporabil avtomobilski alternator, ki pa se je kasneje izkazal kot neučinkovit predvsem zaradi nizkega izkoristka.
Kakšne vrste generator predlagate?
Sam sem pomislil na modelarski brezkrtačnik, ki ima dokaj visok izkoristek.
Zanima me če ima kdo izkušnje s temi motorji, ter kako bi se obnesel ta motor kot generator?

Lp, Alen
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 08, 2009 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi

Napiši koliko mehanske moči dobiš iz turbine, potem se bo več vedelo, kako in kaj.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Sibica
Član
Član



Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24
Prispevkov: 1097
Aktiv.: 5.58
Kraj: Vremska Dolina

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 08, 2009 9:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bom jutri vprašal tega prijatelja. Vem pa da mu alternator od avta ( z vkopljenim vzbujanjem) vrti brez problema.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 09, 2009 12:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na brezkrtačnik bi lahko dal regler oz. regulator/usmernik od motocikla. Ima vhod 3 faze, izhod reguliranih 14,4 in , odvisno od modela, 20A +

lp
R

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sibica
Član
Član



Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24
Prispevkov: 1097
Aktiv.: 5.58
Kraj: Vremska Dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 09, 2009 9:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naljepša hvala za odgovore.
@ro-bi
Kolikšna pa je vhodna napetost teh reglerjev?

A proizvedena napetost z brezkrtačnika narašča linearno z obrati?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 09, 2009 4:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ro-bi je napisal/a:
Na brezkrtačnik bi lahko dal regler oz. regulator/usmernik od motocikla. Ima vhod 3 faze, izhod reguliranih 14,4 in , odvisno od modela, 20A +

lp
R


Kam boš pa priklopil Regulacijo na brezkrtačniku ??? Alternator ima za to posebej navitje na rotorju preko krtačk.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 1:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tiger je napisal/a:


Kam boš pa priklopil Regulacijo na brezkrtačniku ??? Alternator ima za to posebej navitje na rotorju preko krtačk.

LP


Tok, ki ga alternator porabi na vzbijanju pač porabiš za kak lep film pogledat Wink

_________________
3 x 3 = 9


Nazadnje urejal/a ro-bi Čet Dec 10, 2009 1:50 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 1:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

stranaboy je napisal/a:
Naljepša hvala za odgovore.
@ro-bi
Kolikšna pa je vhodna napetost teh reglerjev?

A proizvedena napetost z brezkrtačnika narašča linearno z obrati?


V tehničnih podatkih imaš tudi podatek, koliko obratov motor doseže z 1 voltom napetosti. Podan imaš tudi izkoristek.
Za turbino izmeri obrate prostega teka, recimo da jih je 4000/min.
To razpolovi=2000.
To je izhodišče.
Naprimer motor z 200 o/v bo pri 2000 o/min dajal 10V v prostem teku. ko ga obremeniš, bo dajal še cca 20% manj (izkoristek od oka 80%). Torej bi ga za 15V moral vrteti cca 3600 o/min in boš rabil prenos 1,8 x.

Aja- motocikli imajo napetosti tudi 40V na vhodu v regulator!!

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zažigalec
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Dec 2008 21:19
Prispevkov: 174
Aktiv.: 0.87
Kraj: Vipavski Križ (blizu)

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 7:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ena neumesna vem ja : kaj pa elektromotor pralnega stroja, kako bi pa tega predelal da bi deloval kot generator ? Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sibica
Član
Član



Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24
Prispevkov: 1097
Aktiv.: 5.58
Kraj: Vremska Dolina

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 10:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A so altenrnatorji od motorjev prav tako trofazni?
Pri katerem motorju naj sploh išem ta regulator? skuterjih, močnejših motorjih?


zažigalec je napisal/a:
ena neumesna vem ja : kaj pa elektromotor pralnega stroja, kako bi pa tega predelal da bi deloval kot generator ? Very Happy


Hmm...mogoče bi delovalo... Ampak bi rabil 230V na vzbujanju...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 4:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ro-bi je napisal/a:
tiger je napisal/a:


Kam boš pa priklopil Regulacijo na brezkrtačniku ??? Alternator ima za to posebej navitje na rotorju preko krtačk.

LP


Tok, ki ga alternator porabi na vzbijanju pač porabiš za kak lep film pogledat Wink


Mislim, da nekateri kvasijo neumnosti.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 4:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se strinjam.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na vikendu imamo že 25 let peltonovo turbino, ki poganja alternator.
Ko je bilo vzbujanje na polno (kolikor je pač regler spustil notri, to je do 4 A), sem dobil ven max. 4,5A. Ko sem med regler in rotor dal PWM, ki mi vzbujanje omeji na max. 1A, dobim 6,3A ven.
Pri generatorju z stalnimi magneti teh izgub po rotorju ni, ker ni žic, ki bi se grele.
kaj vem, nisem štromar, sem pa sprobal in videl na števcu, kaj se je zgodilo z amperi.

Neumnost gor ali dol.

lp
R

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi

Na tem postu Stranaboy resno sprašuje za nasvet glede generatorja. Ro-bi se pa malo šali.

Če imaš alternator, ki ima regulator napetosti, potem se dobi iz njega konstantno napetost okrog 14 V, ne glede na različne vrtlaje, tako je narejeno v avtomobilu in se akumulator polni normalno.

Če pa imaš generator brez regulacije napetosti (brezkrtačni motor), potem se dobi na izhodu napetost, ki je odvisna od vrtlajev oziroma bremena, ki je priklopljen na generator. Če bi uporabil ta način, potem bi rabil na izhodu usmernik in še step down pretvornik, da bi uravnaval napetost, za polnjejnje akumulatorja ali ostale porabnike.

Zakaj je Ro-bi imel pri vzbujanju 4 A, izhodni tok samo 4.5 A? Torej koristne moči nekje 6 W. To je pa malo ali skoraj nič.
Predvidevam, da ima Ro-bi premalo mehanske moči na turbini, da bi lahko polno gnal alternator. Atrenator mora dati 500 W ali več. Ker je bil alternator polno vzbujan, je zmankalo mehanske moči na alternatorju in s tem se je alternator vrtel počasneje, posledično mali izhodni tok oziroma velik tok vzbujanja. Ko je pa Ro-bi omejil tok vzbujanja na 1 A, je s tem pustil alternatorju, da se je hitreje vrtel in je s tem dobil ven večji izhodni tok. To je bilo dobro narejeno in je dobra rešitev v takem primeru, če je premalo mehanske moči za pogon alternatorja.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 10, 2009 10:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tiger je napisal/a:


Če pa imaš generator brez regulacije napetosti (brezkrtačni motor), potem se dobi na izhodu napetost, ki je odvisna od vrtlajev oziroma bremena, ki je priklopljen na generator. Če bi uporabil ta način, potem bi rabil na izhodu usmernik in še step down pretvornik, da bi uravnaval napetost, za polnjejnje akumulatorja ali ostale porabnike.


Iz brezkrtačnega motorja dobiš 3 faze. Te tri faze usmeriš in omejiš max. napetost na 14,4V , ki je recimo prava za polnjenje.

Motocikli imajo brezkrtačni "motor" (generator). Te tri faze usmerijo in omejijo max. napetost na 14,4V.

UPORABI "regler" oz. regulator od motocikla in bo delalo 200%, če le tok ne bo krepko čez 20A.
Na regulatorju imaš vhod tri žice enake barve in izhod dve- črno in rdečo. Regulator daj na hladilno rebro in bo vse o.k.



Glede alternatorja- tisto o vrtljajih drži.
Me pa zanima, kje so glavne razlike v izkoristku, da je pri alternatoju od 18-40% , pri brezkrtačnem motorju pa okrog 80%?


lp
R

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group