 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.58 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 9:02 pm Naslov sporočila: Brezkrtačnik kot generator |
|
|
Lep pozdrav vsem skupaj!
Prijatelj se je pred časom lotil izdelave mini hidroelektrarne.
Kot generator je uporabil avtomobilski alternator, ki pa se je kasneje izkazal kot neučinkovit predvsem zaradi nizkega izkoristka.
Kakšne vrste generator predlagate?
Sam sem pomislil na modelarski brezkrtačnik, ki ima dokaj visok izkoristek.
Zanima me če ima kdo izkušnje s temi motorji, ter kako bi se obnesel ta motor kot generator?
Lp, Alen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi
Napiši koliko mehanske moči dobiš iz turbine, potem se bo več vedelo, kako in kaj.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.58 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom jutri vprašal tega prijatelja. Vem pa da mu alternator od avta ( z vkopljenim vzbujanjem) vrti brez problema. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Dec 09, 2009 12:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Na brezkrtačnik bi lahko dal regler oz. regulator/usmernik od motocikla. Ima vhod 3 faze, izhod reguliranih 14,4 in , odvisno od modela, 20A +
lp
R _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.58 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Sre Dec 09, 2009 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Naljepša hvala za odgovore.
@ro-bi
Kolikšna pa je vhodna napetost teh reglerjev?
A proizvedena napetost z brezkrtačnika narašča linearno z obrati? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Sre Dec 09, 2009 4:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Na brezkrtačnik bi lahko dal regler oz. regulator/usmernik od motocikla. Ima vhod 3 faze, izhod reguliranih 14,4 in , odvisno od modela, 20A +
lp
R |
Kam boš pa priklopil Regulacijo na brezkrtačniku ??? Alternator ima za to posebej navitje na rotorju preko krtačk.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 1:41 am Naslov sporočila: |
|
|
tiger je napisal/a: |
Kam boš pa priklopil Regulacijo na brezkrtačniku ??? Alternator ima za to posebej navitje na rotorju preko krtačk.
LP |
Tok, ki ga alternator porabi na vzbijanju pač porabiš za kak lep film pogledat  _________________ 3 x 3 = 9
Nazadnje urejal/a ro-bi Čet Dec 10, 2009 1:50 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 1:47 am Naslov sporočila: |
|
|
stranaboy je napisal/a: |
Naljepša hvala za odgovore.
@ro-bi
Kolikšna pa je vhodna napetost teh reglerjev?
A proizvedena napetost z brezkrtačnika narašča linearno z obrati? |
V tehničnih podatkih imaš tudi podatek, koliko obratov motor doseže z 1 voltom napetosti. Podan imaš tudi izkoristek.
Za turbino izmeri obrate prostega teka, recimo da jih je 4000/min.
To razpolovi=2000.
To je izhodišče.
Naprimer motor z 200 o/v bo pri 2000 o/min dajal 10V v prostem teku. ko ga obremeniš, bo dajal še cca 20% manj (izkoristek od oka 80%). Torej bi ga za 15V moral vrteti cca 3600 o/min in boš rabil prenos 1,8 x.
Aja- motocikli imajo napetosti tudi 40V na vhodu v regulator!! _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zažigalec Član


Pridružen-a: Sre 17 Dec 2008 21:19 Prispevkov: 174 Aktiv.: 0.87 Kraj: Vipavski Križ (blizu)
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 7:32 am Naslov sporočila: |
|
|
ena neumesna vem ja : kaj pa elektromotor pralnega stroja, kako bi pa tega predelal da bi deloval kot generator ?  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.58 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 10:25 am Naslov sporočila: |
|
|
A so altenrnatorji od motorjev prav tako trofazni?
Pri katerem motorju naj sploh išem ta regulator? skuterjih, močnejših motorjih?
zažigalec je napisal/a: |
ena neumesna vem ja : kaj pa elektromotor pralnega stroja, kako bi pa tega predelal da bi deloval kot generator ?  |
Hmm...mogoče bi delovalo... Ampak bi rabil 230V na vzbujanju... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 4:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
tiger je napisal/a: |
Kam boš pa priklopil Regulacijo na brezkrtačniku ??? Alternator ima za to posebej navitje na rotorju preko krtačk.
LP |
Tok, ki ga alternator porabi na vzbijanju pač porabiš za kak lep film pogledat  |
Mislim, da nekateri kvasijo neumnosti.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 4:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na vikendu imamo že 25 let peltonovo turbino, ki poganja alternator.
Ko je bilo vzbujanje na polno (kolikor je pač regler spustil notri, to je do 4 A), sem dobil ven max. 4,5A. Ko sem med regler in rotor dal PWM, ki mi vzbujanje omeji na max. 1A, dobim 6,3A ven.
Pri generatorju z stalnimi magneti teh izgub po rotorju ni, ker ni žic, ki bi se grele.
kaj vem, nisem štromar, sem pa sprobal in videl na števcu, kaj se je zgodilo z amperi.
Neumnost gor ali dol.
lp
R _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi
Na tem postu Stranaboy resno sprašuje za nasvet glede generatorja. Ro-bi se pa malo šali.
Če imaš alternator, ki ima regulator napetosti, potem se dobi iz njega konstantno napetost okrog 14 V, ne glede na različne vrtlaje, tako je narejeno v avtomobilu in se akumulator polni normalno.
Če pa imaš generator brez regulacije napetosti (brezkrtačni motor), potem se dobi na izhodu napetost, ki je odvisna od vrtlajev oziroma bremena, ki je priklopljen na generator. Če bi uporabil ta način, potem bi rabil na izhodu usmernik in še step down pretvornik, da bi uravnaval napetost, za polnjejnje akumulatorja ali ostale porabnike.
Zakaj je Ro-bi imel pri vzbujanju 4 A, izhodni tok samo 4.5 A? Torej koristne moči nekje 6 W. To je pa malo ali skoraj nič.
Predvidevam, da ima Ro-bi premalo mehanske moči na turbini, da bi lahko polno gnal alternator. Atrenator mora dati 500 W ali več. Ker je bil alternator polno vzbujan, je zmankalo mehanske moči na alternatorju in s tem se je alternator vrtel počasneje, posledično mali izhodni tok oziroma velik tok vzbujanja. Ko je pa Ro-bi omejil tok vzbujanja na 1 A, je s tem pustil alternatorju, da se je hitreje vrtel in je s tem dobil ven večji izhodni tok. To je bilo dobro narejeno in je dobra rešitev v takem primeru, če je premalo mehanske moči za pogon alternatorja.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
tiger je napisal/a: |
Če pa imaš generator brez regulacije napetosti (brezkrtačni motor), potem se dobi na izhodu napetost, ki je odvisna od vrtlajev oziroma bremena, ki je priklopljen na generator. Če bi uporabil ta način, potem bi rabil na izhodu usmernik in še step down pretvornik, da bi uravnaval napetost, za polnjejnje akumulatorja ali ostale porabnike. |
Iz brezkrtačnega motorja dobiš 3 faze. Te tri faze usmeriš in omejiš max. napetost na 14,4V , ki je recimo prava za polnjenje.
Motocikli imajo brezkrtačni "motor" (generator). Te tri faze usmerijo in omejijo max. napetost na 14,4V.
UPORABI "regler" oz. regulator od motocikla in bo delalo 200%, če le tok ne bo krepko čez 20A.
Na regulatorju imaš vhod tri žice enake barve in izhod dve- črno in rdečo. Regulator daj na hladilno rebro in bo vse o.k.
Glede alternatorja- tisto o vrtljajih drži.
Me pa zanima, kje so glavne razlike v izkoristku, da je pri alternatoju od 18-40% , pri brezkrtačnem motorju pa okrog 80%?
lp
R _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|