 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Sre Apr 13, 2005 8:18 am Naslov sporočila: Obratomer signal iz altenatorja |
|
|
Pred časom sem v enem od tem zasledil, da obstaja F/U pretvornik ki ga priključimo na eni strani na altenator na pa na "analogen" obratomer.
Eden od članov foruma je omenil da je tak pretvornik videl pri TAM tovornjaku(
Po grobi oceni je bil star 5 - 10 let).
Vsakeršna pomoč glede zgoraj navedenga vezja, dobrodošla.
Kje ga kupiti. .... mogoče, kako ga izdelati doma (vezje)?
Lep pozdrav.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Sre Apr 13, 2005 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
L.p.
Če v iskalnik ki ga najdeš tudi na tem forumu vpišeš LM2917 boš našel datashet int. vezja LM2917 ki je namenski frekvenca - v - napetost pretvornik. Tam najdeš tudi nekaj tipičnih načrtov.
Če pa te zanima gotov instrument - vgrajuje se kot obratomer tudi v traktorje Univerzal - povprašaj na servisu firme Trgoprevoz v Lenartu.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Tor Apr 19, 2005 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem en malo pregledal datasheet.
Na internetu pa zasledil da je mozno prikljuciti oz. dobiti signal iz W kontakta na alternatorju.
Ali ima kdo kaksno shemo, na kateri je uporabljen W kontakt na alternatorju, LM2917. Vse to pa krmili obicajen obratomer kot ga najdemo pri bencinskih avtomobilih (starejsih letnikov).
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Apr 22, 2005 2:19 pm Naslov sporočila: Hallovi senzorji |
|
|
Ali se je kdo ukvarjal s hallovimi senzorji?
Ker druga varianta, da namesto na alternator, priključim na hallov senzor.
hvala
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Apr 22, 2005 3:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Primer in hkrati načrt za priklop hall-ovega senzorja ali W signala iz alternatorja imaš v pripetem pdf-ju LM2907. Pri uporabi signala iz W-alternatorja bi lahko uporabil načrt iz 10. strani FIG.14. Za hall-ov senzor pa je primer in načrt na 8. strani.
Podobno je tudi v pdf-ju za LM2917.
V kateri avto pa nameravaš to vgradit?
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
LM2907.pdf |
Velikost datoteke: |
309.77 KB |
Downloadano: |
175 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
LM2917.pdf |
Velikost datoteke: |
623.87 KB |
Downloadano: |
70 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Tor Apr 26, 2005 12:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Starejši diesel Peugeot ... števec od bencinarja letnik 87.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Milan Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2005 10:19 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: Vidim Slavnik in Žbevnico!
|
Objavljeno: Čet Maj 05, 2005 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali bi pri meni tudi delovale prej omenjene rešitve?
Je pa MB W124TE in ima vgrajen diesel. Števec od bencinarja, motor diesel. Oba 6 cilindraša.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 05, 2005 1:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Deluje pri skoraj vseh. Pri novejših avtomobilih je možno dobiti vse potrebne signale kar iz motornega računalnika (obrati, hitrost, ipd.)
Milan je napisal/a: |
... Je pa MB W124TE ... |
Kaj točno pa pomeni ta številka? Mogoče tip motorja?
Če napišeš točen model, kubaturo in letnik se bo mogoče kaj našlo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Milan Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2005 10:19 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: Vidim Slavnik in Žbevnico!
|
Objavljeno: Čet Maj 05, 2005 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Originalni avto ima elektroniko od tipa W124, oznaka 300TE-24V (3000ccm, 24V, letnik 1992) in sedaj motor 3000 diesel. Vse deluje OK (klima, ABS, ASD, memorije sedežev in regulacije, nivomat,...) in imam edini problem meriti obrate diesel motorja na števcu za bencinski motor. Se mi zdi, da bo edina rešitev na tem Forumu in če se ne motim boš to rešitev podal Iztok, ki imaš o tem veliko znanja in ko sem pregledoval tvoje odgovore sem bil kar impresioniran nad tvojim znanjem in upam, da mi boš pomagal.
Sem razmišljal o že narejenem števcu, iz katerega bi pobral elektroniko in jo povezal vmes med alternator in tisto žico, ki gre na števec, samo ne vem, da slučajno moj števec že nima vgrajene kašne eltronske regulacije. Avtoelektričarji v Kopru odklanjajo to delo, ker pravijo, da ni pravih rezultatov na ta način in da naj zamenjam števec, kar pa prinese druge komplikacije pri ostalih meritvah (spremenjena menj. in dif. razmerja in netočnost merilnika hitrosti).
Prosim za nasvet, oz. kam naj peljem avto, da mi eden to izvede. Cena in plačilo nista problem!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 05, 2005 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za tahometre motorjev je kar nekaj literature. Da ne bom posebej odgovarjal na forumu in ZS-ih bom poizkusil združiti en univerzalen odgovor kar tukaj.
Avtomobilski motorni tahometri običajno dobivajo signal od sledečih izvorov:
- iz vžigalne tuljave (starejši sistemi)
- iz senzorja glavne ali odmične gredi (hallovi senzorji)
- iz W sponke alternatorja (glej v priponki Alternator_Vezava.jpg)
- iz dodatnega vgrajenega induktivnega ali optičnega senzorja na glavni gredi
- ali pa zaznavajo majhno nihanje-frekvenco napetosti v 12v instalaciji, ki jo povzroča alternator z svojim generatorskim trofaznim delovanjem
Ti signali imajo običajno pravokotni (ali sinusni) signal, ki ga najprej peljemo na F/U (frekvenčno/napetostni) pretvornik, ki nam na izhodu daje istosmerno napetost, ki je linearno sorazmerna z vhodno frekvenco oziroma obrati motorja. Primer takšnega pretvornika je v priponki (555 U-F.gif).
Napetost iz U/F pretvornika lahko potem direktno peljemo na že vgrajeni analogni instrument z kazalcem ali pa vgradimo kakšnega po svoji lastni izbiri. Za bolj "digitalne" voznike je možna tudi izdelava LED bar-grafa z vezjem LM3914 (priponka LM3914.pdf) z 10 ali 30. LED diodami - lahko tudi različnimi barvami glede na območje.
Za tiste z malo manj volje do lotanja in izdelave vezij pa obstaja že kar nekaj narejenih ali kit izvedb. Primer takšnega tahometra je v priponki (Tacho_Velleman.pdf).
Mislim, da je to dovolj podatkov za začetek samogradnje ...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
97.18 KB |
Pogledana: |
312 krat |

|
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Tacho_Velleman.pdf |
Velikost datoteke: |
1.02 MB |
Downloadano: |
101 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
LM3914.pdf |
Velikost datoteke: |
812.87 KB |
Downloadano: |
56 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
555 U-F.gif |
Velikost datoteke: |
8.32 KB |
Downloadano: |
93 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Milan Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2005 10:19 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: Vidim Slavnik in Žbevnico!
|
Objavljeno: Pet Maj 06, 2005 1:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Primer in hkrati načrt za priklop hall-ovega senzorja ali W signala iz alternatorja imaš v pripetem pdf-ju LM2907. Pri uporabi signala iz W-alternatorja bi lahko uporabil načrt iz 10. strani FIG.14. |
Iztok: Oprosti, ker sem trd in prosim za nadaljevanje pomoči.
1. Kaj ni to (Spark coil) priključek na primarno navitje vžigalne tuljave?
2. Podobno ne najdem načrta za priključek na W alternatorja tudi pri 2917.
3. Priponka Vezava alternator. To bi bilo. Kje je načrt za ta regulator? Na Ampermeter (orig. MB merilnik vrtljajev) in ne na ledice.
4. LM3914, na ledice, odpade, bi rad na obstoječi instrument. Kakšno območje mA meri, bi moral testirati.
5. Tacho Velleman odpade, ker je na ledice.
6. 555, ta načrt je zopet za bencinarja (ali se motim)?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Maj 06, 2005 4:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz teh vprašanj malo bolje razumem kaj želiš oziroma kaj ne razumeš ...
Po vrsti:
1. Spark coil ali Ignition coil so vžigalne tuljave = "cin-špule" pri bencinarjih. V priloženih načrtih zamenjaš signal iz te tuljave z signalom W iz alternatorja ali signalom iz hall-ovega senzorja (ki ga že mogoče imaš ali pa ga boš moral dograditi).
2. Na LM2917 je vhodni signal pin 1 (seveda preko upora).
3. Regulator ... Ampermeter ... ??? To sliko sem pripel zato, da bi lažje našel W sponko na alternatorju. Vse ostalo za obratomer sedaj ni pomembno.
4. Območje obstoječaga instrumenta bo verjetno zadostovalo ...
5. OK
6. Glede na tvoje želje bi se odločil ravno za ta način z 555. Namesto tuljave (Ignition coil) vežeš na pin 2 od 555 (preko R1, C1 ...) signale kot sem napisal v točki 1.
Najbolje, da uporabiš vezje z 555. Kakšne imaš možnosti za priklop vhodnega signala na F/U pretvornika takole ne vem. Mogoče imaš W signal iz alternatorja ali pa boš moral dogradit hall-ov senzor, če ga na tvojem motorju še ni za motorno elektroniko. Zato boš moral z vhodnim signalom malo eksperimentirat. Najbolje z uporom R1.
Enako velja za izhodni del. Ko boš imel narejen vhodni del in boš dobival napetost iz pina 3 na 555, ki se bo povečevala z obrati motorja, vežeš to napetost preko upora na instrument. Kolikšen je ta upor se lahko izračuna, vendar je treba vedeti karakteristike vgrajenega instrumenta. Lahko pa tudi tukaj enostavno poizkusiš z kakšnim trimer-potenciometrom (npr. 50 kilo-ohmov) in upornost zmanjšuješ do območja, ki je pravilno-sorazmerno z obrati motorja. Tako ali tako boš v vsakem primeru potreboval trimer pred instrumentom za končno kalibracijo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Milan Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2005 10:19 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: Vidim Slavnik in Žbevnico!
|
Objavljeno: Pet Maj 06, 2005 9:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok, sedaj je pa že lažje.
Imam navaden alternator na dizlu. Ima samo D+, B+ in izhod. Za dizle je predviden Drehzahlgeber Starterkranz in ustrezna elektronika (tega dvojega nimam) in nato na instrument. Torej moram vgraditi ta "geber", ki je Hallov generator, elektronika bo tisto vezje s 555 in nato na obstoječi instrument. Žica je obstoječa 0,75gn/ge. To sem pobral iz načrta za dizla.
PS: Imam pa v avtu elektroniko bencinarja in ne vem kaj pravi načrt tega dela za bencinarja. Ali je žica iste barve, ali lahko uporabim elektroniko bencinarja in si rajši zrihtam tak alternator z W izhodom. Poznaš ti original povezavo za MB bencinarja, kakor ga imam jaz, razen motorja? Po žicah sodeč ni preko W izhoda.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Maj 06, 2005 10:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Milan, pri takih detajlih ti preko foruma kaj dosti ne morem pomagat. Omenjaš GN/GE žico, elektroniko bencinarja ... To je s tvojega zornega kota lahko čisto razumljivo. Jaz pa ne morem vedet od kje in kam pelje omenjena žica in kakšno elektroniko misliš. Je to elektronika za motor, v aramaturi ... ???
Načrtov za tvojega mercedesa na žalost nimam.
V glavnem: izdelaj vezje, vgradi senzor (ali alternator z W signalom) in poišči priključni žici instrumenta v armaturi. Potem pa poveži in malo eksperimentiraj.
P.S. Takih problemov je kar veliko. Za primer ... zadnjič me je klical kolega - avtoelektričar, ker so mu (iz štajerske v LJ ???) pripeljali golfa IV, ki je bil predelan iz bencinarja na dizla. Fantje, ki so to izvedli so bili previdni ter temeljiti in so poleg motorja ter njegove elektronike zamenjali tudi elektroniko armature. Kljub temu ni delal prikazovalnik temperature motorja.
Zakaj ... zamenjati bi morali tudi kable (čeprav ni enostavno). Posledica ... bencinarji imajo tipalo kot en(ojni) temperaturni senzor, ki podatek daje preko motorne elektronike še v armaturo - kazalec ... dizli pa imajo po fizičnem izgledu in konektorju enako tipalo, vendar sta v njemu dva enaka senzorja, od katerih gre eden direkt v elektroniko motorja drugi pa posebej - direkt na armaturo.
Kljub načrtu in odprti havbi pred seboj sem zadevo študiral celo uro, ker je nekdo pred menoj že vezal razne kombinacije z drugačnimi žicami ...
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Milan Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2005 10:19 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: Vidim Slavnik in Žbevnico!
|
Objavljeno: Sob Maj 07, 2005 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok: Hvala za tvoj dosedanji trud. Iz tvojih odgovorov sem se naučil precej stvari.
Naredil bom tako, kot si navedel v drugem odstavku.
Načrte za MB bom že nekako pridobil. Z načrti bom lažje naredil shemo predelav, da bo vse medsebojno usklajeno. Nazadnje sem eno večjo predelavo armature in elektrike delal pred enimi 25 leti na Fiatu 132. Na koncu je iz tega nastal načrt, ki sem ga za kasnejše lastnike dal za armaturo. Ampak takrat so bili drugačni in bolj enostavni časi.
Za žico 0,75gn/ge (zeleno/rumena) sem napisal, ker sem mislil, če slučajno veš, če je to standardna žica v avtoelektriki na merilnik obratov. Bom pa to zvedel kmalu tudi sam. Že kopljem pod havbo.
Pa še vprašanje: Ali imajo alternatorji z W izhodom vgrajen Hallov generator Ja, če sem razumel to rubriko.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|