 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.79 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 4:28 pm Naslov sporočila: Kako preprečiti iskrenje platin? |
|
|
Platine na mopedu - tomos- mi strašno iskrijo - skoraj tako kot svečka .
V prostem teku, ne iskrijo nič, tam pri cca. 3000 obratih na minuto, pa začnejo divje iskreti, kar mi prekinja iskro in moped cuka na obratih.
Imam zunanjo vžigalno tuljavo. Prej sem imel notranjo in je isto delalo.
Kondenzatorček je dober, sem poizkusil 2 nova, oba sem pomeril in imata nazivno kapacitivnost.
Kaj storiti? _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dexboy Član



Pridružen-a: Pon 01 Sep 2008 22:46 Prispevkov: 1116 Aktiv.: 5.46 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 4:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj ni "štos" platin ravno v tem, da ne iskri? _________________ Imagination is more important than knowledge.
-Albert Einstein- |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hardveras Član

Pridružen-a: Sre 15 Jul 2009 21:52 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.65 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 4:47 pm Naslov sporočila: problemi iskrenja |
|
|
Pri takih mehanskih platinah je dostikrat težava v slabih ležajih gredi, na kateri je vpeta odmična kolisa, saj lahko pride pri določenih obratih v mehansko resonanco in stvar tako grdo opleta, da osnovna funkcija ne funkcionira več. Tako se je parkrat iskazalo vsaj ko sem se še bavil s temi problemi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jankos Član

Pridružen-a: Pon 28 Sep 2009 9:05 Prispevkov: 92 Aktiv.: 0.48 Kraj: širša okolica ormoža
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 5:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Taki problem sem imel jas ponavadi ko so ble platine in njihova okolica mastne ter polne praha.
Na koliko maš nastavljen razmik med platinami?
Če prav sklepam se gre o 12V 50W štromu na platine..drži?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.79 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 6:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prvotno je bila navadna 6V elektrika. Potem sem dal 12V magnet in zunanjo tuljavo - namesto črne tuljave, sem dal navitje, in speljal na zunanjo tuljavo. Mislil sem, da bom s tem rešil iskrenje, pa ne pomaga.
Predpisan razmik med platinami je 0.4mm, ampak takrat dela še najslabše. Najbolje dela pri razmaku cca. 1mm.
Sedaj razmišljam, da bi dal noter brezplatinskega, plato že imam, vendar je treba dobit CDI tuljavo... Kolikor vem tudi magnet ne bo dober ta - drži? _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drži. Brezplatinski ima 4 magnete.
Glede iskrenja - si menjal kondenzator? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 8:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Jule
Samo za info, vstrajnik (tako imenovan magnet) 6V 17W je enakovreden tistemu z napisom 12V 65W, če govorimo o platinah in isti smeri vretenja motorja. Preverjeno na domačem Tomos ATX. kjer vstrajnik z oznako 6V 17W poganja 12V 65W štromarijo enako dobro kot bi jo original (če ga ne bi prejšnji lastnik uničil).
Kondenzator mora biti za vžigalne sisteme. Taki, ki gredo npr. v TV se ne obnesejo.
Je svečka (izolator, razmak elektrod, obraba, toplotna vrednost) in kabel do nje redu? Tudi napake na teh dveh delih bi lahko povzročilo vse sorte čudnih stvari
Platine so čiste in njihova vzmet cela?
Imaš mogoče priklopljen obratomer (ne nujno originalnega na mopedu, povsem v redu bo tudi tisti v Avtomerju ali kakšnem drugem multimetru za avtoelektriko ali kakšen "sposojen" iz nekega odpisanega avta?
Če se tudi temu "zmeša" pri teh vrtljajih, višje gor in nižje pa deluje dokaj normalno, imaš problem z neko zračnostjo:
- vstrajnik ima mogoče previsoko zagozdo na osi;
- fuč ležaji mašine (preveri zračnost osi);
- magneti v samem vstrajniku se premikajo;
- os ali pesto vstrajnika obrabljeno;
...
Če pa enostavno ne gre čez tiste vrtljaje, niti v prostem teku, preveri bolje rečeno odklopi stikalo za izklop in njen vodnik (črna žica na motor).
Tu spelji ven drug vodnik, da boš moped (pozor ta žica trese in odganja revmo!), da boš moped lahko ugasnil in ne bo treba čakati, da zmanjka goriva ali puliti kapo s svečke, da bi se motor ustavil.
Če bo brez tega v redu, preveri kaj prebija (stikalo, inštalacija, morebiten obratomer). Če ne bo razlike, snemi ploščo s platinami in preveri, če nii slučajno priščenjena ali kako drugače poškodovana izolacija vodnika, ki pelje s platin do konektorja, kamor je priklopljeno stikalo za izklop. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.79 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kabel za svečko je nov, kondenzator je original nov.
Platine so pa tako:
Sem dal nekaj časa nazaj nove, je delalo 100km, potem se je začelo to [cenzurirano]. Potem sem kupil spet nove, je spet delalo 100km, in se začelo [cenzurirano]. Zdaj ne pomaga če očistim platine, pomoje bi nove spet delovale 100km ker so pač gladke in se ne bi tako hitro zažgale.
Na platinah se nabere taka črno modra snov - škorjica na mestu kjer se dotikajo.
Kabli pomoje niso slabi, ker sem jih zamenjal komplet okoli plate.
Obrate v prostem teku dobi najvišje. Le pokašljuje.
Sem že veliko mopedov spravil k življenju, še nobenemu ni toliko nagajala elektrika, da je ne bi mogel popraviti.
Bom jutri še malo poskušal. _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojan.u Član

Pridružen-a: Sre 30 Dec 2009 18:08 Prispevkov: 21 Aktiv.: 0.11 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 3:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včasih smo v takem primeru menjali kondenzator.....kar je občutno zmanjšalo iskrenje |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 4:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ne pušča semering in posledično maže platine in ker praviš, da to ni prvi moped, ki ga obnavljaš, za finto vgradi, neke rabljene, toda bistveno starejše platine. Pomembno je samo, da je še ostalo nekaj kontakta, nastaviš po specifikaciji in gasa.
Ob današnji "kvaliteti" in "dolgoživosti" mnogih potrošnih stvari, so tudi čisto nove platine lahko zelo uboge.
Če bo isto s*anje, je problem mehanika. Dvomim, da bi se motor tako zelo pregreval, da bi pregrel vzmet v platinah. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.35
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 4:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najboljša opcija je pa, da daš gor nekaj brezkontaktnega in je to to. _________________ LP Tilen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.79 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 5:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja bom probal dati kake stare platine gor, doma jih imam polno skledo.
Bom najbrž dal brezkontaktnega gor, vendar je potem problem z nastavljanjem predvžiga. _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 5:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Daj gor svečko z oznako R (resistor), lahko daš tudi kapico z uporom (izmeri , da je nekje 4-5 kohm, upor lahko ima samo ENA stvar, ne obe.
Kot se meni zdi, imaš tuljavo od brezkontaktnega žiga in ti vleče prevelik tok.
Lahko probaš gor priklopit tuljavo od stare stoenke, ki je imela platine. Ene so zgoraj oranžne, druge črne. Izmeri, katera ima večjo upornost- tista bo prava.
lp _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.35
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 7:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj je pri vsakem vžigu lepo razloženo kako in kaj + tega, da ima večina novejših brezkontaktnih že variabilni predvžig glede na obrate. _________________ LP Tilen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jankos Član

Pridružen-a: Pon 28 Sep 2009 9:05 Prispevkov: 92 Aktiv.: 0.48 Kraj: širša okolica ormoža
|
Objavljeno: Tor Jan 05, 2010 7:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Štroma ki se mu predvžig z obrati spreminja pa tomos ne vgrajuje v motorje.
Namesto orginalnega kondenzatorja se kar dobro obnese kak folijski .
Možno je tudi da imaš zunanjo tuljavo od brezkontaktnega štroma. Poslikaj jo ker že na pogled izgleda drugače od tiste za platinasti vžig.
Poskusi še z kapico z uporom, kot je omenil ro-bi. Sicer pa bo ti brezkontakni štrom čisto ok služil, vsaj meni dela problemov kar se nastavljanja tiče. Isto se premika plata za spreminjanje predvžiga kot pri platinastem štromu.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|