 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
janez11 Neznanec

Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Sl. Konjice
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 6:28 pm Naslov sporočila: Trifazni motor in vezava zvezda-trikot |
|
|
Pozdravljeni,
doma imamo krožno žago (cirkular) s 4 kW trifaznim motorjem, ki je sedaj zvezan v trikot. Rad bi zmanjšal zagonski tok. Na varovalkah 3x20A še gre, vendar bi ga radi priključili na novi lokaciji, kjer so na voljo varovalke 3x16A (glavne so 3x20A). Zaradi zagonskega toka to ne zadostuje.
Rabim čim bolj enostavno in čim cenejšo rešitev. Ali ga lahko vklapljam preko stikala zvezda-trikot? Ali bo motor to prenesel (ali ga sploh lahko poganjam v zvezdi)?
Sliko tablice s podatki prilagam. Za odgovor se že vnaprej zahvaljujem.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
278.82 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Samo87 Član


Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 2:14 Prispevkov: 462 Aktiv.: 2.18 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če motor prenese vezavo trikot na našem omrežju, potem prenese tudi zvezdo. Težava bi bila, če bi bil motor za 380V v zvezdi.
Na forumu je kar nekaj napisanega na to temo, poišči malo.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najcenejša varianta je stikalo zveda/trikot. Tak motor je celo najenostavneje zaganjat kar s takim stikalom. Za dobro motorja je pametno uporabiti še DM (zaščitno motorsko stikalo). Motor za katerega so podatki na lahko vežeš v zvezda/trikot.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
@janez11
Motor (slika tablice) lahko zaganjaš z zvezda - trikot stikalom.
Zagon z zvezda - trikot stikalom je za naveden motor bolj priporočljiv, kot direktni zagon. Praviloma varovalke 3 x 16 A zdržijo zagon z zvezda - trikot stikalom za 4 kW asinhronski motor.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 7:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor vidim po tablici, je to možno, saj je sedaj pri 400V narisan trikot. Lahko pa se prepričaš tako, da odpreš dozo na motorju in pogledaš kako so montirani trakovi med tistimi šestimi vijaki. Če so trije trakovi, vzporedno med seboj, potem je motor vezan v trikot in si lahko komot privoščiš zagon z zvezda-trikot. Za tak zagon se že dobijo stikala za priklop, za kupit. Ali pa če narediš različico z tipkami in kontaktorji, kar je sicer malo dražje. Za oboje pa ti vseeno predlagam da pogledaš po forumu, ker je že bilo dovolj napisanega. Išči pod ključnimi besedami "zagon", "trikot", "zvezda"...
EDIT: so me prehiteli, ker sem predolgo pisal
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa nikar dopuščati, da bi motor obremenjen delal v zvezdi. Vedno stikalo premakni naprej v trikot. Ne pustiti v zvezdi, saj se vrti...
V zvezdi ima tak motor 3x manjšo moč!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez11 Neznanec

Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Sl. Konjice
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 10:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za izčrpne in hitre odgovore. Torej bom naredil tako, dodal pa bom še motorsko zaščitno stikalo, saj ga do sedaj ni bilo.
Sicer sem našel kar nekaj stvari na to temo na forumu, vendar sem raje vprašal za konkretno ta motor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kose19 Član


Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37 Prispevkov: 1228 Aktiv.: 5.18 Kraj: okolica Kobarida
|
Objavljeno: Pon Jun 22, 2009 12:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Maj pristavim še jaz svoj lonček!
Pri zagonu zvezda trikot, je z časom zmeraj manjša razlika v obratih motorja. Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?
Aja, gre pa za motor pri puhalniku za seno. Mislim, da je motor 4kW.
_________________ - Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan - |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Jun 22, 2009 1:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
kose19 je napisal/a: |
Pri zagonu zvezda trikot, je z časom zmeraj manjša razlika v obratih motorja. Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?
. |
Daj tole malce bolj objasni. Manjša razlika v primerjavi s čim?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Pon Jun 22, 2009 4:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
kose19 je napisal/a: |
Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?
Aja, gre pa za motor pri puhalniku za seno. Mislim, da je motor 4kW. |
Jaz sem imel nekoč en primer ne 4kW motor ampak 7kW in se je vrtel rotor na osovini in ni imelo ne moči ne obratov.
LP Srečko
_________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Jun 22, 2009 5:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Srecko je napisal/a: |
kose19 je napisal/a: |
Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?
Aja, gre pa za motor pri puhalniku za seno. Mislim, da je motor 4kW. |
Jaz sem imel nekoč en primer ne 4kW motor ampak 7kW in se je vrtel rotor na osovini in ni imelo ne moči ne obratov.
LP Srečko |
He he, tole ni bil osamljen primer. Sam sem zraven skoraj "doktoriral". Šlo je sicer za manjši motor Elektrokovine na variatorskem gonilu, ki je gnalo en transport. Ko se je le ta obremenil so začeli padati obrati, dokler se motor ni ustavil. Nelogična stvar je bila, da ni izklopil bimetal. Ko sem kasneje meril tok, ki ob ustavljenem motorju ni nič narastel mi ni bilo nič več jasno
Imel sem tudi primer, ko je prežgalo palice v rotorju. (podoben simptom - motor je izgubljal obrate) Misllim, da je šlo za kat-ove motorje (nisem prepričan) Šlo je za ca 20KW visokoturni motor-(dalander). Očitno je šlo za serijsko napako, kajti zgorli so nam trije rotorji.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Jun 22, 2009 10:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
[Imel sem tudi primer, ko je prežgalo palice v rotorju. (podoben simptom - motor je izgubljal obrate) Misllim, da je šlo za kat-ove motorje (nisem prepričan) Šlo je za ca 20KW visokoturni motor-(dalander). Očitno je šlo za serijsko napako, kajti zgorli so nam trije rotorji. |
Pregoretje rotorskih palic pri kratkostičnem rotorju dvobrzinca v Dahlander vezavi je precej pogost pojav (sploh če je bil motor v svojem "življenju" kdaj prej močno preobremenjen ali zavrt). Pojav ni omejen samo na eno firmo ali celo serijo motorjev. V Železarni na Jesenicah so odpovedali tako El-Ko, Sever, Končar, VEM, Siemens, Demag... brez obzira za koliko kW so motorji bili grajeni.
Mislim, da je vzrok v tem, da je korak palic v rotorju pri dvobrzincu nek kompromis med obema brzinama in zaradi neenakomernih obremenitev pride do mehanskega loma palic, ne pregoretja in so morebitne ožganine samo posledica loma.
Žal pa ne odpovedo vse palice in tako motor izgubi moč in če je še zaščita nastavljena narobe, neredko skuri še stator. Testiranje kratkostičnega vlitega rotorja pa je bolj izjema kot pravilo in tako nastanejo nepotrebni stroški s previtjem v bistvu uničenega motorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Jun 22, 2009 10:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
gre pa za motor pri puhalniku za seno |
- napni jermene
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2010 7:28 am Naslov sporočila: |
|
|
eno vprašanje: Je kakšna zakonitost, kdaj uporabiti "zvezda trikot" in ne "direktnega zagona". Kako močen mora biti dovod.
Je pri 4kW motorju (In=9A) dovoljen direktni zagon, če je klasičen hišni priljuček (25A navadne varovalke).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2010 7:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Običajno je zagonski tok tam nekje 7× nazivni, torej ~60A
25A varovalka bi tak tok zdržala okoli 50s, seveda če je še hladna. Zaradi varovalke naj torej nebi bil tak problem, kot mogoče zaradi padca napetosti, če si na koncu nekega oddaljenega hišnega priključka.
Drugače pa Elektro določa (vsaj včasih je bilo tako), kako močni motorji se lahko direktno zaganjajo. Mogoče pogledaš na dobaviteljevi strani.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|