www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Trifazni motor in vezava zvezda-trikot
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
janez11
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Sl. Konjice

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 6:28 pm    Naslov sporočila:  Trifazni motor in vezava zvezda-trikot Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

doma imamo krožno žago (cirkular) s 4 kW trifaznim motorjem, ki je sedaj zvezan v trikot. Rad bi zmanjšal zagonski tok. Na varovalkah 3x20A še gre, vendar bi ga radi priključili na novi lokaciji, kjer so na voljo varovalke 3x16A (glavne so 3x20A). Zaradi zagonskega toka to ne zadostuje.

Rabim čim bolj enostavno in čim cenejšo rešitev. Ali ga lahko vklapljam preko stikala zvezda-trikot? Ali bo motor to prenesel (ali ga sploh lahko poganjam v zvezdi)?

Sliko tablice s podatki prilagam. Za odgovor se že vnaprej zahvaljujem.



tablica motor.jpg
 Opis:
Tablica s podatki
 Velikost datoteke:  278.82 KB
 Pogledana:  7 krat

tablica motor.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Samo87
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 2:14
Prispevkov: 462
Aktiv.: 2.18
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če motor prenese vezavo trikot na našem omrežju, potem prenese tudi zvezdo. Težava bi bila, če bi bil motor za 380V v zvezdi.
Na forumu je kar nekaj napisanega na to temo, poišči malo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 7:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najcenejša varianta je stikalo zveda/trikot. Tak motor je celo najenostavneje zaganjat kar s takim stikalom. Za dobro motorja je pametno uporabiti še DM (zaščitno motorsko stikalo). Motor za katerega so podatki na lahko vežeš v zvezda/trikot.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 7:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@janez11

Motor (slika tablice) lahko zaganjaš z zvezda - trikot stikalom.
Zagon z zvezda - trikot stikalom je za naveden motor bolj priporočljiv, kot direktni zagon. Praviloma varovalke 3 x 16 A zdržijo zagon z zvezda - trikot stikalom za 4 kW asinhronski motor.

_________________
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.

LP
Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 7:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolikor vidim po tablici, je to možno, saj je sedaj pri 400V narisan trikot. Lahko pa se prepričaš tako, da odpreš dozo na motorju in pogledaš kako so montirani trakovi med tistimi šestimi vijaki. Če so trije trakovi, vzporedno med seboj, potem je motor vezan v trikot in si lahko komot privoščiš zagon z zvezda-trikot. Za tak zagon se že dobijo stikala za priklop, za kupit. Ali pa če narediš različico z tipkami in kontaktorji, kar je sicer malo dražje. Za oboje pa ti vseeno predlagam da pogledaš po forumu, ker je že bilo dovolj napisanega. Išči pod ključnimi besedami "zagon", "trikot", "zvezda"...

EDIT: so me prehiteli, ker sem predolgo pisal Anxious
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 8:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa nikar dopuščati, da bi motor obremenjen delal v zvezdi. Vedno stikalo premakni naprej v trikot. Ne pustiti v zvezdi, saj se vrti...

V zvezdi ima tak motor 3x manjšo moč!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
janez11
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Sl. Konjice

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2009 10:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepša hvala za izčrpne in hitre odgovore. Torej bom naredil tako, dodal pa bom še motorsko zaščitno stikalo, saj ga do sedaj ni bilo.

Sicer sem našel kar nekaj stvari na to temo na forumu, vendar sem raje vprašal za konkretno ta motor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kose19
Član
Član



Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37
Prispevkov: 1228
Aktiv.: 5.18
Kraj: okolica Kobarida

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 22, 2009 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Maj pristavim še jaz svoj lonček! Very Happy

Pri zagonu zvezda trikot, je z časom zmeraj manjša razlika v obratih motorja. Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?

Aja, gre pa za motor pri puhalniku za seno. Mislim, da je motor 4kW.

_________________
- Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan -
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 22, 2009 1:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kose19 je napisal/a:

Pri zagonu zvezda trikot, je z časom zmeraj manjša razlika v obratih motorja. Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?
.


Daj tole malce bolj objasni. Manjša razlika v primerjavi s čim?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Srecko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29
Prispevkov: 1014
Aktiv.: 4.28
Kraj: Okolica Cerkna

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 22, 2009 4:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kose19 je napisal/a:


Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?

Aja, gre pa za motor pri puhalniku za seno. Mislim, da je motor 4kW.


Jaz sem imel nekoč en primer ne 4kW motor ampak 7kW in se je vrtel rotor na osovini in ni imelo ne moči ne obratov. Applause

LP Srečko

_________________
Samouk
Tukaj sem doma
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 22, 2009 5:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Srecko je napisal/a:
kose19 je napisal/a:


Ali je možno, da je rotor nasičen, namagneten ali kaj podobnega? Če je to možno kako bi ta simptom odpravil?

Aja, gre pa za motor pri puhalniku za seno. Mislim, da je motor 4kW.


Jaz sem imel nekoč en primer ne 4kW motor ampak 7kW in se je vrtel rotor na osovini in ni imelo ne moči ne obratov. Applause

LP Srečko


He he, tole ni bil osamljen primer. Sam sem zraven skoraj "doktoriral". shaked Šlo je sicer za manjši motor Elektrokovine na variatorskem gonilu, ki je gnalo en transport. Ko se je le ta obremenil so začeli padati obrati, dokler se motor ni ustavil. Nelogična stvar je bila, da ni izklopil bimetal. Ko sem kasneje meril tok, ki ob ustavljenem motorju ni nič narastel mi ni bilo nič več jasno Brick wall

Imel sem tudi primer, ko je prežgalo palice v rotorju. (podoben simptom - motor je izgubljal obrate) Misllim, da je šlo za kat-ove motorje (nisem prepričan) Šlo je za ca 20KW visokoturni motor-(dalander). Očitno je šlo za serijsko napako, kajti zgorli so nam trije rotorji.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 22, 2009 10:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
[Imel sem tudi primer, ko je prežgalo palice v rotorju. (podoben simptom - motor je izgubljal obrate) Misllim, da je šlo za kat-ove motorje (nisem prepričan) Šlo je za ca 20KW visokoturni motor-(dalander). Očitno je šlo za serijsko napako, kajti zgorli so nam trije rotorji.

Pregoretje rotorskih palic pri kratkostičnem rotorju dvobrzinca v Dahlander vezavi je precej pogost pojav (sploh če je bil motor v svojem "življenju" kdaj prej močno preobremenjen ali zavrt). Pojav ni omejen samo na eno firmo ali celo serijo motorjev. V Železarni na Jesenicah so odpovedali tako El-Ko, Sever, Končar, VEM, Siemens, Demag... brez obzira za koliko kW so motorji bili grajeni.

Mislim, da je vzrok v tem, da je korak palic v rotorju pri dvobrzincu nek kompromis med obema brzinama in zaradi neenakomernih obremenitev pride do mehanskega loma palic, ne pregoretja in so morebitne ožganine samo posledica loma.

Žal pa ne odpovedo vse palice in tako motor izgubi moč in če je še zaščita nastavljena narobe, neredko skuri še stator. Testiranje kratkostičnega vlitega rotorja pa je bolj izjema kot pravilo in tako nastanejo nepotrebni stroški s previtjem v bistvu uničenega motorja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.93
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 22, 2009 10:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
gre pa za motor pri puhalniku za seno
- napni jermene
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 813
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 7:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

eno vprašanje: Je kakšna zakonitost, kdaj uporabiti "zvezda trikot" in ne "direktnega zagona". Kako močen mora biti dovod.
Je pri 4kW motorju (In=9A) dovoljen direktni zagon, če je klasičen hišni priljuček (25A navadne varovalke).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 7:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Običajno je zagonski tok tam nekje 7× nazivni, torej ~60A

25A varovalka bi tak tok zdržala okoli 50s, seveda če je še hladna. Zaradi varovalke naj torej nebi bil tak problem, kot mogoče zaradi padca napetosti, če si na koncu nekega oddaljenega hišnega priključka.

Drugače pa Elektro določa (vsaj včasih je bilo tako), kako močni motorji se lahko direktno zaganjajo. Mogoče pogledaš na dobaviteljevi strani. Think
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group