 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.28 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2015 10:08 am Naslov sporočila: 3f elektromotor, rekvenčnik in direktni priklop |
|
|
Ker pri določenih temah ne vidim vsebine bom objavil novo temo;
imam 3f motor z podatki:
3f motor cosfi=0.81
kW 4 | V400/V690 | 50Hz | 8.1 A
kW 4.8| V480/V828 | 60Hz | 8.1 A
Da česa ne zafrknem, raje vprašam. Imam dve vprašanji.
Ker bom za test uporabil direktni zagon (stikalo) bom motor vezal v trikot (na navitju je 400V) in ga zagnal. Zagonski top naj bi bil 3-8x nazivnega torej max. 24A, [slovenščina je zame španska vas] je varovan z 16A (2.5mm2) varovalko C tipa.
Sem tole razmišljal pravilno? Torej trikot in direkni priklop? - samo za testiranje. Kasneje bom dodal še motorsko zaščito, ki jo bom nastavil na nazivni tok, torej 8.1A. Tistih 690V je mišljenih v vezavi zvezda ali kako? Kako bi dosegel takšno napetost?
Ker bom nato motor vezal na frekvenčni pretvornik, me zanima kakšne moči bi moral imeti (min. nazivne moči?) in kako moram vezati pretvornik? Predvidevam, da pustim v trikot vezavi in samo vnesem nazivne podatke motorja v pretvornik. Dovod bom imel 3f, torej 400V medfazne napetosti pri 50Hz.
Ker bi rad malo varoval elektromtotor bi dodal močnostno zaščitno in jo nastavil na nazivni tok, torej 8.1A?
Motijo me eno gradivo, kjer imam zapisano da moram motor vezati v zvezdo, takrat pri 50Hz dobim na izhodu 400V, v trikot vezavi dobim takrat šelle 230V, tako da moram "točko" prestaviti višje na 87Hz v primeru trikot vezave? Takrat namreč dobim na izhodu 400V?
Največjo izhodno napetost dobimo pri 87Hz (koren iz 3 x 50Hz) -. 400V. - izračun Če izberem trikotno vezavo moram izbrati tudi frekvenčnik z koren iz tri večjo močjo?
Tukaj pa mi ni nekaj ni jasno; v zvedi je napetost navitja manjša za koren iz tri, pri trikoti pa je napetost mreže enako napetosti navitja. Kar pomeni; da pri 400V medfazne dobim v primeru zvezde 230V na navitj, pri trikotu pa celotnih 400V. Kar pa mi ne gre skupaj z zgornjim odstavkom? Kje se motim? Je ravno obratno kot v privem primeru. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.34 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2015 10:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nobene komplikacije jaz ne vidim,kupiš frekvenčnik 400V vsaj 4kW. Dobra praksa je en razred višje,torej 5,5kW.
Pustiš motor v trikotu, na frekvenčniku pa nastaviš motorske parametre 400V, 50Hz in nazivni tok. Ne rabiš bimetala,ker ti motor varuje frekvenčnik. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.28 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Sob Mar 28, 2015 10:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Torej je vseeno ali zvežem v trikot in nastavim na frekvenčniku U=400V ali pa v zvezdo in nastavim na frekvenčniku U=690V?. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.34 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Sob Mar 28, 2015 10:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne,ni vseeno ker na 690V ne boš mogu nastavit,če pa imaš 400V napajanje... Nevem zakaj bi to sploh hotel narediti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MitjaN Član

Pridružen-a: Sre 17 Avg 2011 15:40 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2015 9:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Frekvenčnik bo napajan iz 3-f omrežja, torej bo napetost na enosmernem vmesnem tokokrogu tam nekje okoli 570 V (400 V * sqrt(2)). Zaradi narave delovanja frekvenčnika je največja (amplitudna) vrednost napetosti, ki jo frekvenčnik lahko še da od sebe 570 V * sqrt(3)/2 = 490 V. Efektivno to pride 350 V.
Če imaš motor v delta vezavi to pomeni, da:
- ne boš imel stroja nazivno vzbujanega, kar pomeni da se ti bo navor in moč zmanjšala za cca 350/400
- ali pa imaš stroj nazivno magneten, in lahko dobiš nazivni navor, vendar se ti zniža največja hitrost za 350/400. Posledično se ti zmanjša tudi največja moč stroja.
- pameten in pravilno nastavljen frekvenčnik ti bo skombiniral oba pristopa (nazivno vzbujanje do 350/400 nazivne hitrosti in zmanjšano vzbujanje naprej)
V zvezda vezavi bodo stvari še za sqrt(3) slabše, zato je vezava delta primernejša.
Še bolj primerni stroji za priklop na frekvenčnik pa so tisti ki imajo nazivno napetost 400 V v vezavi zvezda in 230 V v vezavi delta. Vendar ti najbrž nimaš možnosti menjave stroja.
LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.82 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2015 8:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
To ti pomeni da bo motor imel 4kW moči priklopljen na 690V v vezavi zvezda ali 400V v trikotu pri 50Hz.
To so industrijske napetosti ki so v omrežju.
Za test ti priklopi neobremenjenega v vezavi trikot na 380V preko zaščitnega motornega stikala 6-10A. _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.90 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2015 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
zlabo je napisal/a: |
Ne rabiš bimetala,ker ti motor varuje frekvenčnik. |
Prav v vsaki aplikaciji se uporabi motorska zaščita, ne glede na funkcije frekvenčnika. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.82 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2015 9:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem zakaj potem v navodilih za frekvenčnik(e) Hitachi piše da se med napajanje in frekvenčnik kakor tudi med frekvenčnik in motor ne smejo dajati nobena stikala? _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.31 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2015 9:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako je pa v primeru da imaš recimo pri roki 10kW frekvenčnik in z njim poganjaš 4kW motor ?
Ponavadi tokovne omejitve ne moreš nastavljati pod polovico deklariranega toka na frekvenčniku. _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14667 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2015 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
zlabo je napisal/a: |
Ne rabiš bimetala,ker ti motor varuje frekvenčnik. |
Prav v vsaki aplikaciji se uporabi motorska zaščita, ne glede na funkcije frekvenčnika. |
Drži. Pravilna izvedba je zaščitno stikalo -> kontaktor -> frekvenčnik. Ob zasilnem izklopu oz, ko je izključena krmilna napetost mora biti moč na frekvenčnik izključena.
Fotografije ene linije v podjetju, kjer se napisano lepo vidi.
 _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.82 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2015 10:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sem jaz delal z regulatorji Simodrive, Baumueler, Heidenhain... je bilo vse priklopljeno direkt na dovod. _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 04, 2015 10:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri nas imamo v glavni omari 3 x " XY"A talilne vložke , potem pa direkt nanje vezanih 15 1kW motorjev za transportne trakove na katerih so prigrajeni Siemensovi frkvenčniki v obliki većje priključne doze.
Dovodni kabel v motor in ven v naslednjega.
Frekvenčniki so krmiljeni preko Profibusa in so kabli enako vezani : en v motor in en ven na naslednjega.
Tak sistem je izvedla nemška firma pred 15 leti na treh linijah in od takrat deluje bp.
Uporabljen ni niti en bimetal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.34 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Sob Apr 04, 2015 11:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Seveda se lahko vgradi motorska zaščita med VFC in motor,a prav velikega smisla to nima,razen če z enim pretvornikom vozimo več motorjev. Je pa zaradi zasilnega izklopa pametno vgraditi vmes kontaktor. Lahko tudi pred pretvornik kot je napisal silvo. Med mrežo in pretvornik se lahko da varovalke ali pa zaščitno stikalo.
Za moje pojme je pravilno nastavljen pretvornik boljša zaščita motorja kot pa bimetal...
Sploh pri večjih motorjih se skoraj nikoli ne daje vmes bimetala,ampak je motor priključen direktno na pretvornik,tudi brez vmesnih sponk v omari. Pa je en 200kW motor malo več vreden kot pa en 4kW palični mešalnik...
@Profesor einstein: Na vsakem normalnem pretvorniku boš lahko nastavil dovolj nizek tok da varuješ motor. Ravno zadnjič sem za namene hitrega testa 75kW pretvornika nanj priklopil 7.5kW motor,pa ni blo nobenih težav z parametri... Samo kakšen auto tuning verjetno ne bo delal vredu |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.31 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Apr 04, 2015 1:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bimetalni rele se segreva s tokom ki gre skozi navitja ... ne pozna pa frekvence... s frekvenco je povezano hlajenje motorja. Nižja frekvenca --> manjši pretok zraka.
Pri znižani frekvenci ne smemo trajno obremeniti navitja motorja z nazivnim tokom, ker se manj hladi zaradi nižjih vrtljajev...
EDIT: precej motorjev z lastnim hlajenjem s pomočjo vetrnice se uniči (pregreje), ker se jih trajno vrti nižje od deklarirane frekvence. _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazadnje urejal/a Profesor Einstein Sob Apr 04, 2015 1:40 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.34 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Sob Apr 04, 2015 1:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zato je pa ponavadi za take namene motor s prisilnim hlajenjem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 485 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|