 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 6:39 pm Naslov sporočila: Uničen 3F motor, kaj z njim? |
|
|
Imam 3-fazni elektro motor katerega je stric uniču na cikularju.
Skratka po merjenju sem ugotovil da je eno navitje celo, drugi dve pa sta v kratkem stiku.
Morda kdo ve koliko košta če dam motor previti ali se bolje splača kupiti novega?
Moči 6kW. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
start Član


Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59 Prispevkov: 2392 Aktiv.: 11.69 Kraj: Eindhoven, Nizozemska
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 6:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je namizna zadeva ali rocna? Ker ce je rocna, se verjetno ne isplaca popravljati... Ali govorimo o krozni zagi? (nisem povsem preprican) _________________ Lep pozdrav!
Aljaž T. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.85 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
6kW bi skoraj se splačalo dati popravljati.
Najbolje, da sam preveriš kako je s previjanjem in nakupom novega. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predlagam, da preveriš kdo v tvoji okolici previja motorje. Sicer poznam enega v Šmartnem, Lj. Če ne bo šlo drugače lahko javim kontakt. Sicer pa v službi kar redno vozimo motorje k njim brez najave. Se dogovorimo za dan prevzema in za enkrat ni bilo problema.
LP _________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.20 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 8:53 pm Naslov sporočila: Re: Uničen 3F motor, kaj z njim? |
|
|
digibum je napisal/a: |
Imam 3-fazni elektro motor katerega je stric uniču na cikularju.
Skratka po merjenju sem ugotovil da je eno navitje celo, drugi dve pa sta v kratkem stiku.
Morda kdo ve koliko košta če dam motor previti ali se bolje splača kupiti novega?
Moči 6kW. |
start je napisal/a: |
To je namizna zadeva ali rocna? Ker ce je rocna, se verjetno ne isplaca popravljati... Ali govorimo o krozni zagi? (nisem povsem preprican) |
Res bi rad videl ročni cirkular s trifaznim motorjem moči 6 kW!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.19 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pogosto samo previtje ni dovolj, saj ponavadi odpovedo ležaji v trenutku, ko je počilo (nesimetrična obremenitev po fazah požene velik tok skozi ohišje, ležaje in rotor).
Gre za majhen motor (pod 30kW) in če ne gre za nek specialen motor (mere lastnosti, oblika), je popravilo zadnja leta ekonomsko pod ?. Če je z motrjem še kaj drugega mehansko narobe (obrabljena os ali ležajni ščiti) oz. ni kompleten (manjka ventilatorska kapa npr.) pa sploh.
Poleg tega motor pri previtju izgubi 5 do 10% moči, saj se mu povečajo izgube - pločevina precej trpi pri demontaži navitja.
Pozanimaj se za ceno novega in ceno obnove, potem pa se odloči. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3409 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 9:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
včasih smo veliko vozili k Droletu v LJ in je popravil vse kot je treba, dokler niso vrli šefi začeli šparati na tak način, da smo na popravilo vozili samo statorje namesto celega motorja, da se je prišparalo pri razdiranju, sestavljanju, menjavi ležajev.... tak način šparanja je dober za doma za drva žagat ali sadje mlet, ne pa za industrijo, ki je 24 ur na dan navita na 110%
Citiram: |
elektro motor katerega je stric uniču na cikularju |
- mogoče narobe nastavljeno motorsko zaščitno stikalo ali pa ga sploh ni |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.85 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 12:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Poleg tega motor pri previtju izgubi 5 do 10% moči, saj se mu povečajo izgube - pločevina precej trpi pri demontaži navitja.
|
Govoriš to kar tako na pamet ali imaš referenco, ki to dokazuje?
Že veliko obnovljenih motorjev sem videl in ni bilo videti poškodb na pločevini oz. jedru. Kvalitetno narejeno predstalja stanje kot prej.
So pa bili primeri, da je kdo narobe navil in je motor imel drugačno karakteristiko kot prej in to je stvar reklamacije.
Ležaji pri obnovi ne stanejo veliko. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.96 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 12:10 am Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
včasih smo veliko vozili k Droletu v LJ in je popravil vse kot je treba ... |
To si ti samo misliš ...
Tam so se motorji segrevali z brenerji do rdečega, samo da je šel ven ceneni prešpan (izolacija) in ceneni lak od prejšnjih njegovih previjanj. Kaj je bilo potem z dinamo pločevino pa ni brigalo nikogar ... motorji so na tak način izgubili še 2x več izkoristka kot je navedel Azrael ...
Kvalitetnih previtij so bile deležne samo "izbrane" stranke ... za takšne ni bilo škoda kvalitetne plastične izolacije in laka kakršnega se tovarniško vgrajuje ...
Informacija iz prve roke!
Zato se motorje splača previjat le 1x, ker je bila ob čiščenju starega originalnega navitja not še originalna izolacija, ki ni zahtevala pregrevanja jedra zaradi čim lažjega postopka previtja in čim hitrejšega zaslužka! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14675 Aktiv.: 61.85 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 12:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi sam lahko potrdim Azrael-ove navedbe. (moje reference - 25 let industrijskega vzdrževanja v lesni industriji. Zamenjal sem verjetno na stotine previtih motorjev)
Previti motorji so se zelo različno obnašali. Težav običajno ni bilo tam kjer je imel motor rezervo. Kjer pa je bil motor dimenzioniran na tesno (pred vsem na nemških strojih) pa se je dostikrat kazala razika med previtim ter orginalnim motorjem. To je se odražalo pred vsem v pretiranem segrevanjem. Posledično je prišlo dostikrat do medovojega stika. Je pa tudi res, da je kak orginalni motor spustil dim dokaj hitro. Ko pa se je previl, pa nismo več vedeli za njega.... _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.85 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 1:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Se pravi je v veliki meri odvisno od kvalitete obnove. Načeloma pa motor ne bi smel izgubiti izkoristka. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.96 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 1:20 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Se pravi je v veliki meri odvisno od kvalitete obnove. Načeloma pa motor ne bi smel izgubiti izkoristka. |
Načeloma ne! V praksi pa "kvaliteto" previtja vidiš na hitro že po barvi previtega motorja. S tem mislim na barvno razliko pokrovov - nosilcev ležajev in ohišja statorja.
- obe barvi sta enaki = motor je skoraj zagotovo solidno previt
- stator je malo temnejše barve kot pokrova = motor je bil malo pregret - izkoristek bo 10 do 20% slabši
- stator je skoraj brez barve od katere je na robovih ostal samo še pepel = motor je bil zelo pregret - izkoristek bo 20 do 40% slabši
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.85 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 1:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Takih razlik še nisem videl. Niti sledi kakšnega pregrevanja. Očitno naš mojster uporablja drugo tehniko.
Rabi svoj čas, ampak naredi.
Čižič iz Maribora.
Uporablja pa dvakrat lakirane žice. Mi je enkrat "posodil" nekaj metrov. Nisem pa nikdar bil opazoval kako dela. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14675 Aktiv.: 61.85 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 1:41 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Se pravi je v veliki meri odvisno od kvalitete obnove. Načeloma pa motor ne bi smel izgubiti izkoristka. |
To je seveda glavni dejavnik. Samo preivjanje je na videz sorazmerno enostavno. Ampak faktorjev, ki vpilvajo na to kak bo končni izdelek je ogromno.
Če jih nekaj naštejemo:
- čiščenje statorja. (če gre za kak motor z dolgim paketom ter ozkimi utori je čiščenje zelo težavno - kaj hitro lahko pride do deformacije oz poškodb jedra)
- potrebno bo vzeti podatke. (debelina žice, število ovojev, vezava, velikost tuljav)
(že en malenkostno napačen podatek ima kar velik pomen) Če je slučajno glava motorja poškodovana recimo zaradi razsutega ležaja je to vse skupaj še precej težje.
- potrebno je narezat ter vstavit izolacijo. Postopek zahteva kar veliko mero natančnosti. Slabo vstavljena izolacija precej otežuje vstavljanje navitij. Kvaliteta izolacije pa vpliva na prebojno trdnost.
- navijanje tuljav. (zelo pomembno, debelina žice, število ovojev, VELIKOST tuljave.) Slednje postane dostikrat problem, če je tuljava prevelika, potem je tudi glava navitja prevelika. Če je pokrov precej tesen, ga ne gre namestiti. Če je tuljava premajhna je ne gre vložit.
-lakiranje. Od laka je odvisna vzdržljivost motorja.
Naštel sem kar nekaj faktorjev.
Previjalci dostikrat tudi kar precej čarajo. Če ni ustrezne žice se dajo po dve ali tri žice paralelno. Daje se manjši presek.... ja naslednjič motor dobi drugi previjalcec vzame podatke, da še majjši presek... po drugem previjanju je motor za 20% slabši...
Spomnim se recimo primera, ko smo dali previti en perske-jev visokoturni motor z 200V /100Hz na 165V/300Hz eni znani slovenski veliki firmi. Vrnjen motor vizuelno ni več ličil na orginalnega. Dobil je njihove barve ter novo tablico. Motor je sicer deloval a ni imel željene moči. Še en enak motor smo dali previti lokalnemu elektromehaniku , ki nam je sicer motorje previjal. Tisti motor je deloval kot je treba. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.96 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 1:51 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Takih razlik še nisem videl. Niti sledi kakšnega pregrevanja. Očitno naš mojster uporablja drugo tehniko.
Rabi svoj čas, ampak naredi.
... |
Potem je res pravi MOJSTER za razliko od prej omenjenega!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 Ur
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|