 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:02 pm Naslov sporočila: Odpoved ležajev v 3f motorju |
|
|
Situacija je taka: v službi urejamo ventilacijo in dobavitelj je pripeljal dva ventilatorja. Vsakega poganja 1,1kW 3f motor vezan na frekvenčnik. Ker sem radovedne sorte, sem si ventilatorja dodobra ogledal in najprej opazil, da ima en prašno vetrnico in luknje od montaže. Protestirali smo, da so nam pripeljali rabljen ventilator pa so se izgovorili, da je bil samo razstavljen na sejmu
Ko sem vetrnico obrnil z roko, se je izkazalo, da je uničen ležaj (ali celo oba) v motorju. Ne samo, da se oglaša ležaj, tudi zračnosti ima kar pošteno. Drugi motor se vrti popolnoma brez hrupa in zračnosti...
Predpostavimo, da je res delal samo en teden na sejmu. Zanima me kako se na lahek način uniči ležaj(e) v takem motorju? Obremenitve so, glede na to, da samo meša zrak, prijazne. Sodelavec mi je razlagal, da jih (motorje) pogosto vrtijo na 100Hz, motorji se pregrevajo in iz ležajev steče mast. Je res kaj na tem? _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.10 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Menjajte dobavitelja! Ta vas očitno poskuša  _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žal kakšne "pametne" alternative pri nas na tem področju ni. Morda si tudi zato lahko privoščijo take nečednosti...
Ventilator sem že zavrnil in zahteval novega, le še to me žre ali so me hoteli z izgovorom
Take ventilacije drugače delajo cela desetletja 24/7 brez težav. Da bi v enem tednu uničil tak motor, mi pa ne gre v glavo. Ker pa se na te reči ne spoznam kaj dosti, sem raje vprašal... _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.80 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z frekvenčnikom z lahkoto spraviš motor na visoke obrate.
Vprašanje pa je za kakšne obrate je narajen motor?
Mogoče je dovoljeno le zmanjševati obrate motorja.
Kaj so pa na sejmu počeli ..... ........?
Dovolj, da so ga enkrat pognali na 400 Hz.
Če si že toliko napisal - napiši še podatke o motorju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem je, da do tablice ne morem, ker je motor skrit pod pločevino. Skozi režo sem videl le 1.1kW in 3000 in en drobiž obratov... _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.80 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da so ležaji občutili 24000 rpm ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.05 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
piroman je napisal/a: |
Žal kakšne "pametne" alternative pri nas na tem področju ni. |
Kako da ne. IMP Montaža MB.
Mogoče sem pa malce za časom in tega podjetja več ni ?
LpA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.05 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
stane je napisal/a: |
Mislim, da so ležaji občutili 24000 rpm ! |
Ventilator z 1,1 kW motorjem je kar velik.
Ne verjamem, da so ga "naterali" na 24000 RPM. Vetrnica tega ne bi preživela.
LpA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.10 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 6:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obelix je napisal/a: |
stane je napisal/a: |
Mislim, da so ležaji občutili 24000 rpm ! |
Ventilator z 1,1 kW motorjem je kar velik.
Ne verjamem, da so ga "naterali" na 24000 RPM. Vetrnica tega ne bi preživela.
LpA |
Da poženeš vetrnico osemkrat hitreje od njenih nazivnih obratov potrebuješ 500x večjo moč
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 6:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obelix, same ventilatorje se seveda dobi tudi pri drugih ampak tu sta še dva digestorija in dve custom omari za kemikalije. Sicer smo s to firmo zadovoljni, saj že dlje časa nabavljamo material na tedenski bazi, le tokrat se je zataknilo... _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.02
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 7:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Refurbished motor zagotovo. Poglej pri vijakih znake obrabe ali drugačnega ležišča, izrabljene kable in podobno.
To da je lavfal na sejmu je lahko res.
Lavfal je za prezračevanje prostorov na sejmu 24/7  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.24 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Treba je povedati tudi to, da ležaji lahko odpovedo zelo hitro, sploh ni treba, da motor obratuje, pravzaprav zato ker ne obratuje. Samo shraniti ga je potrebno kjer so stalne vibracije in bo motor tam ležal nekaj mesecev, ne da bi mu kdo vsaj malo zasukal os. Če je še vlaga zraven, gre degradacija kovine še hitreje.
Mazivo v krogličnem ležaju na spodnji kroglici iztisne in se gola, nezaščitena kovina kroglice dotika zunanjega in notranjega obroča ležaja. Vibracije kovino na tem mestu dobesedno stolčejo, če pa je še vlaga zraven, deluje še korozija na nezaščiteo kovino.
Tak motor bo po neustreznem skladiščenju že v nekaj urah totalno zbil ležaja. nato pa še os in ležajne ščite = ogromna zračnost na osi.
Sicer se sliši, da z ležaji nekaj ni v redu prvi trenutek po vklopu, vendar ni malo mojstrov, ki rečejo, da se bo uneslo. Pa se ne in gre s slabega na še slabše, dokler se motor ne ustavi sam od sebe.
Če gre za standarden visokoserijski motor, se tak motor potem lahko smatra za uničenega, saj bi popravilo stalo več kot nov motor. Tudi, če je navitje še povsem v redu in rotor še ni sedel na statorski paket in bi vse skupaj zaribalo.
V času, ko je šparanje moderno, niti ni nemogoče dobiti ležaje, ki niso termično obdelani (take stolče v minuti obratovanja v prostem teku bolj kot normalen ležaj v nekaj letih običajnega obratovanja), ampak takih ležajev resni proizvajalci el. motorjev načeloma ne vgrajujejo in so bolj pogosti pri aftermarket vgradnji.
Tako, da možnosti je več.
Ampak v vsakem primeru, če ste kupili novo, naj izvajalec odpravi pomankljivosti, dokler ga še lahko držite za kravateljc. Ko bodo izhlapeli ko kafra, se boste lahko sami žajfali s fuč motorjem, pa ni nujno, da bo fuč samo motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.23 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 8:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pretirana mast v ležaju - NO GO! Proizvajalec ležajev SKF nam je 1x poslal literaturo, knjigo, približno 600 strani podatkov o njihovih ležajih.... Za vsakega je določena količina masti!
Druga napaka za zariban ležaj je pa pregrevanje, nepravilno, nastrokovno nameščen ležaj, zračnost vetrnice (opleta), tu je zadosti že, da so zapacani kraki vetrnice in še bi se lahko razpisal... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1669 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ponekod (nazadnje pri Lavorju LKX4) sem med ohišjem motorja in ležajem na osi, opazil nek tanek vzmetni obroč, zvit tako da pritiska bok ležaja stran od ohišja. Kakšna je vloga tega obroča in posledice če je bolj ali manj napet? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1851 Aktiv.: 9.07
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 8:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Ponekod (nazadnje pri Lavorju LKX4) sem med ohišjem motorja in ležajem na osi, opazil nek tanek vzmetni obroč, zvit tako da pritiska bok ležaja stran od ohišja. Kakšna je vloga tega obroča in posledice če je bolj ali manj napet? |
Gred, ki je vležajena na dveh mestih, je praviloma (obstajajo izjeme) vležajena na eni strani fiksno, na drugi strani pa aksialni gibljivo. Motorji so panavadi tako vležajeni praviloma na fiksni strani z ležajem serije 6XXX (enoredni kroglični ležaj), na drugi strani pa z NUXXX (enoredni valjčni ležaj).
Fiksni ležaj je lahko fiksiran s pokrovom brez zraka, lahko pa tudi z vzmetno podložko, kot jo opisuješ. Podložka je lahko stisnjena od polovice nestisnjene debeline, pa do konca. Namen vzmeti je, ublažiti aksialne udarce, ki se pojavijo pri zagonu.
Včasih je gred vležajena z dvemi ležaji serije 6XXX in imajo na obeh zunanjih delih vzmetne podložke. Takšna gred se lahko malenkostno sprehaja.
V nobenem primeru ne sme biti na prosti strani vpetje brez zračnosti.
Prosta stran je namenjena dopuščanju raztezanja materiala gredi.
Upam, da je razumljivo, slikice moram poiskati, če bo potrebno _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 488 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|