www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Odpoved ležajev v 3f motorju
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:02 pm    Naslov sporočila:  Odpoved ležajev v 3f motorju Odgovori s citatom

Situacija je taka: v službi urejamo ventilacijo in dobavitelj je pripeljal dva ventilatorja. Vsakega poganja 1,1kW 3f motor vezan na frekvenčnik. Ker sem radovedne sorte, sem si ventilatorja dodobra ogledal in najprej opazil, da ima en prašno vetrnico in luknje od montaže. Protestirali smo, da so nam pripeljali rabljen ventilator pa so se izgovorili, da je bil samo razstavljen na sejmu Rolling Eyes
Ko sem vetrnico obrnil z roko, se je izkazalo, da je uničen ležaj (ali celo oba) v motorju. Ne samo, da se oglaša ležaj, tudi zračnosti ima kar pošteno. Drugi motor se vrti popolnoma brez hrupa in zračnosti...
Predpostavimo, da je res delal samo en teden na sejmu. Zanima me kako se na lahek način uniči ležaj(e) v takem motorju? Obremenitve so, glede na to, da samo meša zrak, prijazne. Sodelavec mi je razlagal, da jih (motorje) pogosto vrtijo na 100Hz, motorji se pregrevajo in iz ležajev steče mast. Je res kaj na tem?

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 60.10
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Menjajte dobavitelja! Ta vas očitno poskuša Liar
_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Žal kakšne "pametne" alternative pri nas na tem področju ni. Morda si tudi zato lahko privoščijo take nečednosti...
Ventilator sem že zavrnil in zahteval novega, le še to me žre ali so me hoteli z izgovorom

Take ventilacije drugače delajo cela desetletja 24/7 brez težav. Da bi v enem tednu uničil tak motor, mi pa ne gre v glavo. Ker pa se na te reči ne spoznam kaj dosti, sem raje vprašal...

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.80
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 4:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z frekvenčnikom z lahkoto spraviš motor na visoke d'oh! obrate.
Vprašanje pa je za kakšne obrate je narajen motor?
Mogoče je dovoljeno le zmanjševati obrate motorja.
Kaj so pa na sejmu počeli ..... Whistle ........?
Dovolj, da so ga enkrat pognali na 400 Hz.

Če si že toliko napisal - napiši še podatke o motorju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem je, da do tablice ne morem, ker je motor skrit pod pločevino. Skozi režo sem videl le 1.1kW in 3000 in en drobiž obratov...
_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.80
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da so ležaji občutili 24000 rpm Pray !
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Obelix
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59
Prispevkov: 1881
Aktiv.: 9.05
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

piroman je napisal/a:
Žal kakšne "pametne" alternative pri nas na tem področju ni.


Kako da ne. IMP Montaža MB.

Mogoče sem pa malce za časom in tega podjetja več ni ?

LpA
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Obelix
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59
Prispevkov: 1881
Aktiv.: 9.05
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 5:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

stane je napisal/a:
Mislim, da so ležaji občutili 24000 rpm Pray !


Ventilator z 1,1 kW motorjem je kar velik.

Ne verjamem, da so ga "naterali" na 24000 RPM. Vetrnica tega ne bi preživela.

LpA
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.10
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 6:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obelix je napisal/a:
stane je napisal/a:
Mislim, da so ležaji občutili 24000 rpm Pray !


Ventilator z 1,1 kW motorjem je kar velik.

Ne verjamem, da so ga "naterali" na 24000 RPM. Vetrnica tega ne bi preživela.

LpA


Da poženeš vetrnico osemkrat hitreje od njenih nazivnih obratov potrebuješ 500x večjo moč

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 6:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obelix, same ventilatorje se seveda dobi tudi pri drugih ampak tu sta še dva digestorija in dve custom omari za kemikalije. Sicer smo s to firmo zadovoljni, saj že dlje časa nabavljamo material na tedenski bazi, le tokrat se je zataknilo...
_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.02

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 7:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Refurbished motor zagotovo. Poglej pri vijakih znake obrabe ali drugačnega ležišča, izrabljene kable in podobno.

To da je lavfal na sejmu je lahko res.

Lavfal je za prezračevanje prostorov na sejmu 24/7 Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.24
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 8:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Treba je povedati tudi to, da ležaji lahko odpovedo zelo hitro, sploh ni treba, da motor obratuje, pravzaprav zato ker ne obratuje. Samo shraniti ga je potrebno kjer so stalne vibracije in bo motor tam ležal nekaj mesecev, ne da bi mu kdo vsaj malo zasukal os. Če je še vlaga zraven, gre degradacija kovine še hitreje.

Mazivo v krogličnem ležaju na spodnji kroglici iztisne in se gola, nezaščitena kovina kroglice dotika zunanjega in notranjega obroča ležaja. Vibracije kovino na tem mestu dobesedno stolčejo, če pa je še vlaga zraven, deluje še korozija na nezaščiteo kovino.

Tak motor bo po neustreznem skladiščenju že v nekaj urah totalno zbil ležaja. nato pa še os in ležajne ščite = ogromna zračnost na osi.

Sicer se sliši, da z ležaji nekaj ni v redu prvi trenutek po vklopu, vendar ni malo mojstrov, ki rečejo, da se bo uneslo. Pa se ne in gre s slabega na še slabše, dokler se motor ne ustavi sam od sebe.

Če gre za standarden visokoserijski motor, se tak motor potem lahko smatra za uničenega, saj bi popravilo stalo več kot nov motor. Tudi, če je navitje še povsem v redu in rotor še ni sedel na statorski paket in bi vse skupaj zaribalo.

V času, ko je šparanje moderno, niti ni nemogoče dobiti ležaje, ki niso termično obdelani (take stolče v minuti obratovanja v prostem teku bolj kot normalen ležaj v nekaj letih običajnega obratovanja), ampak takih ležajev resni proizvajalci el. motorjev načeloma ne vgrajujejo in so bolj pogosti pri aftermarket vgradnji.

Tako, da možnosti je več.

Ampak v vsakem primeru, če ste kupili novo, naj izvajalec odpravi pomankljivosti, dokler ga še lahko držite za kravateljc. Ko bodo izhlapeli ko kafra, se boste lahko sami žajfali s fuč motorjem, pa ni nujno, da bo fuč samo motor.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.23
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 8:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pretirana mast v ležaju - NO GO! Proizvajalec ležajev SKF nam je 1x poslal literaturo, knjigo, približno 600 strani podatkov o njihovih ležajih.... Za vsakega je določena količina masti!

Druga napaka za zariban ležaj je pa pregrevanje, nepravilno, nastrokovno nameščen ležaj, zračnost vetrnice (opleta), tu je zadosti že, da so zapacani kraki vetrnice in še bi se lahko razpisal...

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1669
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 8:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ponekod (nazadnje pri Lavorju LKX4) sem med ohišjem motorja in ležajem na osi, opazil nek tanek vzmetni obroč, zvit tako da pritiska bok ležaja stran od ohišja. Kakšna je vloga tega obroča in posledice če je bolj ali manj napet?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Krampus
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07
Prispevkov: 1851
Aktiv.: 9.07

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 8:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebaveh je napisal/a:
Ponekod (nazadnje pri Lavorju LKX4) sem med ohišjem motorja in ležajem na osi, opazil nek tanek vzmetni obroč, zvit tako da pritiska bok ležaja stran od ohišja. Kakšna je vloga tega obroča in posledice če je bolj ali manj napet?


Gred, ki je vležajena na dveh mestih, je praviloma (obstajajo izjeme) vležajena na eni strani fiksno, na drugi strani pa aksialni gibljivo. Motorji so panavadi tako vležajeni praviloma na fiksni strani z ležajem serije 6XXX (enoredni kroglični ležaj), na drugi strani pa z NUXXX (enoredni valjčni ležaj).
Fiksni ležaj je lahko fiksiran s pokrovom brez zraka, lahko pa tudi z vzmetno podložko, kot jo opisuješ. Podložka je lahko stisnjena od polovice nestisnjene debeline, pa do konca. Namen vzmeti je, ublažiti aksialne udarce, ki se pojavijo pri zagonu.

Včasih je gred vležajena z dvemi ležaji serije 6XXX in imajo na obeh zunanjih delih vzmetne podložke. Takšna gred se lahko malenkostno sprehaja.

V nobenem primeru ne sme biti na prosti strani vpetje brez zračnosti.

Prosta stran je namenjena dopuščanju raztezanja materiala gredi.

Upam, da je razumljivo, slikice moram poiskati, če bo potrebno

_________________
Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 488 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group