 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 7:39 pm Naslov sporočila: Merjenje s pomočjo kamere |
|
|
Se je že kdo igral z tem, da bi z kamero meril neki predmet?
Zamislil sem si to, da bi enostavno meril piksle. Piksle ozadnaj bi izbrisal in enostavno preštel ostanek. Vem, da to sploh ni tako enostavno, kot se sliši.... Sploh, pa kako povezati kamero z uC? Verjetno bi bilo najlažje vzeti ČB kamero z serijskim izhodom? _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 7:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Meril velikost ali oddaljenost?
Ena od teh dveh spremenljivk mora biti konstanta, drugo "meriš". |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 8:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Velikost. Oddaljenost je fiksna. Sedaj sem malo brskal po netu in gledal specifikacije kamer. Vidim, da je priklop kar enostaven za ČB kamero.
Signal za začetek slike, signal za začetek vrste, ura ter 8.bitni izhod, kjer beremo sivino piksla.
Mislim, da stav nebi smela (poudarek na nebi smela) biti preveč komplicirana.
Kakšen predlog je pa vedno dobrodošel! _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš ozadje za predmetom imel svetlejše, potem naprimer gledaš vsak piksel posebej, ter določiš (glede temnosti), kateri se štejejo. Za piksel, kateri je temen, shraniš njegove koordinate v 2D matriko. Po končanem "slikanju" pa prebereš vrednosti in od maksimalne odšteješ minimalno. Ker veš koliko je dolžina enega piksla sedaj pomnožiš vrednosti razlike z to dolžino in imaš rezultat višine objekta. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
lesna industrija to že dolgo uporablja; krožna žaga od Esterer WD GmbH je bila montirana l. 1986, tračna pa 2006. Obe sta uporabljali kamere za optimalni razrez hlodovine in desk, podrobnosti pa ne poznam. Mogoče je kakšna večja žaga v tvoji bližini in lahko tam vprašaš. "Naša" je šla v stečaj, stroji odmontirani. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2011 11:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da po več dnevnem iskanju kamere nisem uspel dobiti nobene z paralelnim izhodom bo treba zagristi v digitalni svet, pa se barvni po vrhu. Mislim, da je tu skoraj najbolj smiselno uporabiti kamero za usb osciloskope, ki ima že "dobre" leče. Da bi se priklopil kar na USB je verjetno svojevrstni mahinizem. Kaj pa priklop direktno na CCD? Kaj gre za kakšen standardni izhod?
V mislih sem imel takšne kamere _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
chaos Član


Pridružen-a: Sob 16 Sep 2006 22:12 Prispevkov: 1063 Aktiv.: 4.65 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2011 11:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Senzorji naceloma uporabljajo enega izmed dveh standardov vmesnika - MIPI in BT656 oz. njegove variante.
Bolj verjetno bos naletel na BT656. Ta ima ponavadi 12-bitni (ali 8, 10, 14 - bitni) paralelni podatkovni izhod, polega tega pa ponavadi se dva kontrolna signala (line valid, frame valid ali pa vsync, hsync) + pixel clock izhod. Podatki so ali v raw (bayer) ali pa YUV422 oz. YUV420 formatu. Kontrola senzorja je ponavadi preko I2C.
Taksen senzor sicer lahko prikljucis na (nek hiter) mikronotroler, samo bo delo s senzorjem tezavno. Bolj se obnese ali mikrontroler, ki ima namenski vmesnik (in hardver) za senzor, ali pa kaksen DSP ali FPGA.
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2011 12:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
FPGA in DSP so mi neznani in nimam želje razbijati glave še z tem. STM32 pa ima že namenski vmesnik za kamero. Mogoče bi se malo poigral z tem.
kitajčki imajo nekakšne kamere, samo to so verjetno širokokotne in bi verjetno dobil fish eye efekt....
edit: ta bi pa verjetno že skoraj ustrezala! _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2011 1:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
kaj to rabiš za hobi projekt ali za v industrijo? časa imaš dovolj na razpolago?
bolj pametno se mi zdi priklopit kamero na PC in tam obdelovat sliko in merit komade - veliko lažje boš napisal program na PCju kakor na mikrotu. Pa še kamero lahko uporabiš katerokoli (npr. usb web). _________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2011 2:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ena varianta za zajem slike je še fifo ram, recimo AL440B, ki sem jih uporabljal za zajem slike. Kamera z veliko hitrostjo (pixel clock) zapiše sliko v ta ram, ti pa na drugi strani poljubno hitro prebereš sliko ven. Uporabiš lahko katerikoli mikrokontroler, saj je slika shranjena v ramu, vhod in izhod pa je 8 bitni paralelni. S tem fifotom lahko zajameš črnobelo sliko 800x600 pik. Lahko pa jih tudi kaskadiraš več skupaj in tako dobiš poljubno več prostora. Nekaj mi jih je ostalo od projekta in jih lahko poceni dobiš od mene.
Ti pa iz izkušenj svetujem tako, kot pravi dragoon, da če res ni nujno, uporabiš web kamero ali kako podobno in obdeluješ sliko na PC-ju, ker s temi kamerami so sami problemi, slabi datasheeti, veliko nastavitev in še slika ne bo tako dobra, kot misliš da bo.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japina Član


Pridružen-a: Čet 02 Jun 2011 15:30 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.53 Kraj: Šentrupert na Dolenjskem
|
Objavljeno: Pon Jun 06, 2011 2:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam z dragoon-om.
Sam sem pristaš cenovno čimbolj ugodnih rešitev - sploh če gre za hobi.
Pred časom (no kar dolgo je že tega) sem delal diplomo "Fuzzy regulacija vozička na gugalnici z obdelavo slike kamere"
Gugalnica je bila vpeta v sredinski osi in voziček se je premikal levo in desno, da je ohranjal ravnovesje.
Kamera je bila ČB in priključena na digitalizator. Lego vozička in gugalnice pa sem ugotavljal z dvema na črno pobarvanima kosoma stiropora, ki sta imela nalepljene bele pike.
Če ena pika je bila na vozičku.
Potem pa je šlo le za računanje sredin krogov in njihovo medsebojno lego. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Jun 07, 2011 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Uh, ja.... PC pa še slabše poznam kot mikro.
Vidim, da iz te moke ne bo kuha. Sicer mi je bilo mišljeno bolj kot izziv, kot resna zadeva, ampak res nimam namena preveč zbijati glave. Gremo raje na pivo
Sicer sem imel v mislih bolj enostavno rešitev, ki ne rabi hude procesorske moči in rama. Barva ozadja je znana. (malo gor malo dol po lestvici) Jaz štejem piksle v liniji. One ki so v barvi komada štejem, one v barvi ozadja spregledam. Tako dobil 2D model komada. Tu je še malenkost matematike in rezultat je tu.
Ampak tu slike ne izpisujem na LCD. Ne vem, kaj to potegne za seboj. Je pa vsekakor zelo neudobna rešitev, saj ne več kako je kamera fokusirana in to pomeni netočnost meritve.... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Tor Jun 07, 2011 10:43 am Naslov sporočila: |
|
|
inštaliraj si visual studio express (free) in začni programirat
najprej začni delat s statično sliko, potem dodaj kamero in zajem slike v realtime.
če praviš, da imaš znanje sprogramirat zadevo z uC, potem ti bo pisanje programa v npr. C# mala malca, razvijanje algoritma pa 100x lažje, saj lahko sliko in rezultat takoj vidiš na ekranu.
kasneje lahko algoritem uporabiš tudi na mikrotu, če želiš.
sploh pa živimo v času, ko so PLC krmilniki z sodobnimi operacijskimi sistemi (winXP, Linux,...) realnost, tako, da so taki projekti na izredno enostaven način implementirani v industrijskem okolju. _________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|