 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 08, 2011 7:18 pm Naslov sporočila: Kolo na elektro pogon |
|
|
Zanimiv članek, kako izdelati kolo na elektro pogon kar v domači delavnici najdete tukaj Alternativci - Kolo na elektro pogon
LP
Boris |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Tor Feb 08, 2011 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aj ježš, kera patetika.
Tisti link niti ne naslavlja prav?
http://www.alternativci.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=59
Motorji s hall senzorjem so najboljši. Tisti brez se morajo obrniti da 'potegnejo' in ZELO radi cukajo ali pa se ti celo obrnejo v smeri vrtenja pri nizkih hitrostih. Ko enkrat speljejo takih težav ni.
Brez hall sonde se moraš odriniti, da spelješ.
250W je bolj 'assist' kot dejansko peljanje IMO, afaik slovenska zakonodaja ne omejuje moči?? Gre tam ~18-20km/h sam, ampak to po čisti asvaltni cesti. Ko prideš na karkoli kar ima večje kotalno trenje hitrost hitro pade.
In v hrib je pogreb. Sploh s svinčenimi baterijami, ko moraš še njih vleči gor. No ja, saj pol malo cikcakaš pa še gre .. .
Teh 250W za 28" feltno ni najbolje, premalo navora pri tako majhnem motorju.
Poleg tega to kolo ni primerno za montažo električnih zadev, brez prilagoditev, kot so npr. dodatne ročke pri motorju, da se ne odtrga stran iz vilic.
Že pri meni se vse skupaj zvija, pa je 250W@1kW in skupno ene 5mm pleha.
Ta je tudi strel mimo;
Najcenejša Liion baterija 24V 5Ah je po zmogljivosti enaka svinčeni 24V 10 Ah ....
Le da kuriš litij pri 2C svinec pa pri 1C, to je kake 4Ah proti 7im.
(Pa svinčene so nominalno 12Ah 1/20C, 8.4Ah@1h discharge)
Sicer pa ne vem, kakšne 'zmogljivosti' dejansko primerjaš, tokovna, max moč, kapaciteta ?
Li baterijam napetost zelo pada glede na izpraznjenost, medtem ko je pri svincu skoraj ravna črta.
Kontaktni ključ mi je malce sumljiv, za 10A + vibracije ne zgleda kaj preveč trpežen, kot tudi vsi kabli so silno tanki.
Kje so varovalke ?
Zaščita pred vodo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.05 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Feb 08, 2011 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bolj kot ne vsi "seti" (hub motor v kolesu) so senzorski (osebno ga še nisem videl takšnega motorja, ki bi bil brez senzorjev). Pyrobeast je kar prav povedal, da sicer motor ne more speljati iz mesta. Dosti motorjev, sploh pri večjih obročih, imajo že vgrajen planetni reduktor.
250W je zakonodaja, ja. Hitro povedano:
- do 250W in do 25 km/h se zadeva smatra kot navadno kolo (mora imeti tudi "elektronsko" blokado nad 25 km/h - če npr. zraven goniš, mora pri 25 km/h motor nehati pomagati ...)
- nad 250W in do 25 km/h se zadeva smatra kot navadno kolo, a je potrebna homologacija (v določenih primerih zadostuje izjava proizvajalca)
- nad 250W in do 50 km/h mora biti zadeva homologirana (kolo z motorjem)
Poleg zgoraj napisanega je v Evropi še malo neskladja glede uporabe pedal: v nekaterih državah (DE) je zahtevano, da motor lahko kolesarju samo pomaga (t.i. assist funkcija - moč motorja se samodejno prilagaja hitrosti vrtenja pedalov oz. pri naprednejših modelih navoru na pedalih), drugje je dovoljeno krmiljenje motorja tudi z "ročico" (kot moped, da ne rabiš zraven goniti).
250W je povsem dovolj za vožnjo po ravnini (asfaltu) s kakšnih 20 km/h, močno se tudi pozna pri premagovanju klancev. Ni pa to za divjake ...
Glede akumulatorjev je cela zmeda in ogromno (!!!) ponaredkov. Tokovne zmogljivosti in kapaciteta večine akujev z ebaya so daleč pod želenim (in deklariranim ...) Sam uporabljam "preizkušene" modelarske celice, ki so se izkazale kot najboljše (žal tudi ne najcenejše ).
Svinčeve celice se poleg ogromne teže slabo izkažejo tudi pri ceni, saj imajo napram litijevim bistveno krajšo življensko dobo (število ciklov). Ko enkrat to vzameš v računico, litijeve celice naenkrat niso tako drage. Glede primerjave na strani (dobra 5Ah litijeva je dejansko po avtonomiji (in elektrini, ki jo dobiš ven - navadno se v vseh teh primerjavah kot merilo uporablja avtonomija) primerljiva 10Ah svinčevi) je zadeva v praksi povsem resnična: problem je v nizki tokovni zmogljivosti svinčevih celic in v praksi posledično bistveno manjši kapaciteti od deklarirane.
Zaščite pri kitajcih so bolj tako tako. Varovalka se navadno (!) nahaja ob akumulatorju, vodotesna zadeva pač ni (imam ravno dva kitajska akuja v servisu, ker ju je zalila voda ... ) Ključ je pa včasih vezan na krmilno elektroniko (to je ok - tok je minimalen), kjer pa je v akumulatorju, je pa ponavadi vezan kar direktno (ja - ni ravno najbolje, sploh ker je kontakt zelo kitajski ).
LP, Grega
p.s. Samo una beseda "hallsenzorless" je pa huda!  _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 08, 2011 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast ....meni link kaže kar v redu na portal alternativcev in na projekte kjer je omenjeni članek. Kar se vsebine tiče in praktičnih izkušenj ter kaj drži in kaj ne drži pa bo potrebno kar z avtorjem članka predebatirat.
LP
Boris |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 3:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Prej je bil podforum čisto prazen-
Citiram: |
osebno ga še nisem videl takšnega motorja, ki bi bil brez senzorjev |
Takega imam jaz.
Malce bolj nerodna zadeva. Sicer gre ampak bi se dalo bolje. kontroler je pa tako zgrajen da ga vklopi ko sta izpolnjena 2 pogoja:
Sprednje kolo se premika
Pedala obračaš (Lahko tudi nazaj )
Citiram: |
250W je povsem dovolj za vožnjo po ravnini (asfaltu) s kakšnih 20 km/h, močno se tudi pozna pri premagovanju klancev. Ni pa to za divjake ...
|
Z majhnim akkujem si v plusu (to je pod kakimi 4 kilami), karkoli drugega, pa moraš poganjati sebe in kolo.
Kolo pa že tako težje premikaš saj ima hub motor dosti bolj toge ležaje.
Citiram: |
Svinčeve celice se poleg ogromne teže slabo izkažejo tudi pri ceni, saj imajo napram litijevim bistveno krajšo življensko dobo (število ciklov). Ko enkrat to vzameš v računico, litijeve celice naenkrat niso tako drage. Glede primerjave na strani (dobra 5Ah litijeva je dejansko po avtonomiji (in elektrini, ki jo dobiš ven - navadno se v vseh teh primerjavah kot merilo uporablja avtonomija) primerljiva 10Ah svinčevi) je zadeva v praksi povsem resnična: problem je v nizki tokovni zmogljivosti svinčevih celic in v praksi posledično bistveno manjši kapaciteti od deklarirane. |
300 ciklov naredijo brez problema, potem jim kapaciteta pade na ~0
In litijeve napram svincu rabijo še čisto svoj balanser in polnilec ter vezje za njihovo zaščito, termično in tokovno.
Ko to enkrat vzameš v računico, je zadeva, tam-tam po ceni.
6S še lepo gre, ko še najdeš polnilce za te zadeve
10 ali 12S je pa druga zgodba ...
Ne vem kako ti primerjaš litijeve baterije. Najdi mi datasheet of 5Ah litijk pri 2C discharge da se sam prepričam ekvivalent kateri svinčeni bateriji je.
Do takrat je to bluzenje obeh strani.
Švohnejše celice se bodo lepo pogreznile. Boljše, A123 ipd pa se držijo kapacitete kot pijanec plota.
Lahko predvidimo, da bo 5Ah litij imela tam 4.5Ah kapacitete, 12Ah svinca pa tistih 8Ah@1h discharge
Ne vem kaj je problem v nizki tokovni zmogljivosti svinca. Morebiti, če uporabljaš popolnoma podhranjene celice.
V eni uri da ena 12Ah baterija trajno od sebe 100W. Za par minut pa jo našopaš lahko do 700W
Sam svoj 36V 12Ah pack brez problema nabijem do 30A (Dober kW), več pa kontroler ne bo šel zaradi prešvoh motorja. Napetost se pri taki obremnitvi 'sesede' na 36V, vleče pa v hud klanec kar konkretno kljub masivni teži (Pri cca. ~18A in kake 7km/h), kontroler mrtvo hladen. Drati so 6mm^2, silikonski!, varovalke avtomatske 20A -B
Ciklov naredijo celice ~300 pri 100% DoD, potem so za odmet. Ali pa 1200 ciklov pri 30% DoD.
S temi baterijami bi BP naredil 40km, verjetno tudi 50. Moral bi enkrat zmerit.
S starim 5Ah packom jih je bicikel naredil malenkost čez 20.
Kitajski kontakt bo odpovedal. Tudi fastoni se ZELO radi zažigajo.
Jaz sem samo povrtal kontakte ter zalotal zadevo. Drži BP. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 8:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Svinčene secile so odlične za kako utež.....
Sem jih imel v E mopedu in zamenjal dva kompleta, vsakega po cca 20 polnjenjih. 4 akuji, dva vzporedno in dva zaporedno, vsak 12V 12Ah, torej 24V 24 Ah. Pri toku 100A jih je skuhalo v par ciklih.
Vsak aku je stal nekaj čez 50 euro. Ko na koncu potegnem skupaj, bi z lipo kar lepo prihranil. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Podhranjenost.
50A na akku je mnogo preveč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0beast - nečakinja ima podobno kolo kot ti (po moje) - 3x 12Ah, na prednjem zobniku hall senzor...ko smo že pri akkujih, kateri svinčevi so za te zadeve? Sem nabavil 3 kose (europower) in niso v redu - so lahko do konca polni in ob polnem gasu takoj zasveti rdeča lučka za prazen accu. Sicer se da peljati, ampak to ni to---po moje nisem nabavil pravih...če imaš kakšne oznake ali trgovino, kjer prodajajo prave...? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjay Član

Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07 Prispevkov: 537 Aktiv.: 2.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje se dobi motorje in akumulatorje po uporabni ceni. Imam nekaj idej na to temo.
LP
Matjaz |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
a.sukljan Član


Pridružen-a: Tor 02 Mar 2010 20:22 Prispevkov: 85 Aktiv.: 0.46 Kraj: Črni Kal
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 1:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi mene zanima kje se vse to nabavi...
Lp _________________ Kar ne dimi, ni skurjeno! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.12 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 1:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na ebayu sem pred časom videl zelo ugodne ponudbe za komplet. (motor, accu, polnilnik, regulacijo,...). Malo je treba pobrskati.... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 2:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekje sem pripel sliko.To kolo sem popravilkolo od soseda.Defekt je bil hall senzor.2 akumulatorja je bil notri in nekdo je fast na priključek akumulatorja zaspajkan.Ko sem uspel popraviti in sem peljal.In sem imel občutek da bi slabo vlekel po klancu.to bi koristilo za v velikem skladišču ali na tankerju Je kitajske izdelave. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Pyr0beast - nečakinja ima podobno kolo kot ti (po moje) - 3x 12Ah, na prednjem zobniku hall senzor...ko smo že pri akkujih, kateri svinčevi so za te zadeve? Sem nabavil 3 kose (europower) in niso v redu - so lahko do konca polni in ob polnem gasu takoj zasveti rdeča lučka za prazen accu. Sicer se da peljati, ampak to ni to---po moje nisem nabavil pravih...če imaš kakšne oznake ali trgovino, kjer prodajajo prave...? |
Hall senzor ima moj tudi na zobniku. Grozno izvedeno sicer (motor hall senzorjev nima)
Žica se na spodnjem delu pregiba preko šasije (izolirati treba, ker ni čisto nič) in se tudi lomi.
Magneti niso prilimani in odpadejo stran ali pa jih padajoča ketna sname dol. Tisti od diskov delajo bp
Jaz bi nabavljal svinčeve Panasonic akkuje. Farnell jih ima ampak so svinjsko dragi. Pri conradu so še dražji ...
Europower nimam pojma kaka firma je to. Verjetno podobnega ranga kakor fiamm ali leoch sra*** ?
Polnilec itak uničuje akkuje, kot se spodobi za te zadeve )
Poln gas pri 36V sistemu pomeni cirka ~13A ob speljevanju ter ~5A ob vožnji.
Kako debel drat uporabljaš ?
Karkoli pod 2.5^2 je za menjat.
Fastone pa treba zalotat, še raje pa jih odcvikat ter zalotat direktno gor, saj niso za več kot 5A pod vibracijami. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 3:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
na accujih imam žice zalotane, ja. Se pa napetost sesede že na samih accujih, tako da očitno niso žice krive ampak accu. narejeno je vse skupaj po kitajsko, ja. Med drugim sem pometal ven par kil odvečnih žic, ki so bile tam gotovo za kak drug model...
Panasonici so dragi, ja. Sem mislil da je fiamm kaj boljši, pa praviš da je isto sranje...sem že na kakšnih straneh zasledil accuje "kao" namensko za kolesa, menda namenjene za velike praznilne tokove... a je to mlatenje prazne slame ali je kaj na tem...? Moji so bili poceni, pa je temu primerna kvaliteta. Pa mislim da so cca pol leta ali kaj več stali v skladišču. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Feb 09, 2011 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zna biti kaj na praznilnih tokovih. Samo dvomim.
Svinc je tak kot je, neke hude znanosti tu ni.
Mogoče če se boš vrgel na cyclon serijo.
Probaj keri akku se sesede.
Pa nafilaj vsakega posebej prvo.
Garancije verjetno nimaš več ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|