www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Upravljanje sodobne lokomotive
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.10
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 9:51 am    Naslov sporočila:  Upravljanje sodobne lokomotive Odgovori s citatom

Zanimiv opis lokomotive in nekaj zanimivosti o delu strojevodje na poti iz Kopra v Ljubljano

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/reportaze/2011/11/tovorni_vlak.aspx

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 60.08
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 11:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Izjemno zanimiva reportaža.
_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.68
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 12:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.24
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 2:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Applause

Se mogoče lahko nadejamo podobnih reportaž še z ostalih lokomotiv in potniških garnitur SŽ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.66
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 7:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede nato, da ste izrazili zanimanje glede SŽ. Bom v galerijo, čim prej prilepil fotografije obnove proge Rakek-Postojna.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Highlag
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42
Prispevkov: 4034
Aktiv.: 17.04
Kraj: Črnuče

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Posebno zanimivo bi bilo, če bi pokukali še pod pokrove Mr. Green .
_________________
If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.66
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 12, 2011 9:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slike so kot sem obljubil v moji osebni galeriji. Morda pa bi bilo pametno temo razdeliti ali pa ji dati malo bolj obširen naslov.

Še trije kratki filmi.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
mikegolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2011 0:21
Prispevkov: 15
Aktiv.: 0.09
Kraj: sp.ščavnica

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 13, 2011 2:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za tole zanimivo reportažo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 13, 2011 10:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ima lokomotiva 6MW, pomeni to 2kA toka na naši vozni mreži, ki ima nazivno napetost 3 kV. Dve lokomotivi, ki vlečeta vlak iz Kopra v tisti klanec torej 4kA, kar se mi zdi hudo veliko za sicer bakren vozni vod. Kje sem v tem razmišljanju pogrešil?
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.02

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 13, 2011 11:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
... Kje sem v tem razmišljanju pogrešil?
Sploh ni važno, če si se zmotil ti (druga lokomotiva je verjetno šibkejša).

Bolj je pomembno, da je najvišja možna hitrost te lokomotive 357km/h, naše proge pa ji omogočajo samo 100km/h. Lahko bi ji vgradili reduktor 1:3,5 .

Tisto glede nezmožnosti vračanja energije v omrežje je tudi prvovrstna traparija. Če bi napetost narasla preko npr. 3,1kV, bi morali usmerniki prevzeti vlogo razsmernikov in vračati višek v omrežje.
Saj to ni neka huda znanost skombinirati skupaj, glede na to, da že obstajajo razsmerniki tako za 1MV kot tudi za par kA.

Sicer pa vlaki že vračajo energijo v omrežje ... , ampak se to na spodnjem grafu žal ne vidi najbolj razločno (tudi zaradi neverjetne izvirnosti neznane osebe pri izbiri barv stolpcev grafa). Povprečna hitrost vlakov na naših železnicah pa je naravnost za zjokati se.

Dodano: Pravzaprav bi morali biti ob progah 3kV akumulatorji, ki bi se z viški energije polnili in pri pomanjkanju praznili. Tako bi bila skupna učinkovitost sistema večja, izvedba enostavnejša, pa tudi omrežje ne bi prejemalo energijskih šokov vsakič, ko bi strojevodja zavrl. Usmerniki bi vzdrževali akumulatorje samo na 3000V (naj bo to primerljivo z npr. 13V navadnega akuja), vlaki pa bi poskrbeli za tiste konice do "14V". Ko bi šel vlak mimo, bi se energija preveč polnega akuja porazdelila med ostale akuje ob progi. Vzel bi jo naslednji vlak, ki bi na tisti progi vozil v klanec.



Hitrost_vlakov_graf.pdf
 Opis:
2000kWh od Dobove do LJ

Download
 Ime datoteke:  Hitrost_vlakov_graf.pdf
 Velikost datoteke:  277.87 KB
 Downloadano:  52 krat


_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
igor07
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53
Prispevkov: 94
Aktiv.: 0.44
Kraj: slovenija

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 14, 2011 4:33 pm    Naslov sporočila:  lokomotiva Odgovori s citatom

Igo je napisal/a:
Energetik-m je napisal/a:
... Kje sem v tem razmišljanju pogrešil?
Sploh ni važno, če si se zmotil ti (druga lokomotiva je verjetno šibkejša).


Lahko pa se vozni vod napaja z obeh strani. Potem so lahko tu še dodatni vodi. Izgub naj ne bi bilo već kot 5-7%.

Igo je napisal/a:

Bolj je pomembno, da je najvišja možna hitrost te lokomotive 357km/h, naše proge pa ji omogočajo samo 100km/h. Lahko bi ji vgradili reduktor 1:3,5 .


Mislim, da je bilo prvotno mišljeno uporabljati to lokomotivo po Evropi. Pa večino ostalih držav tega ne pusti ravno vsakemu prevozniku, razen nas seveda.

Igo je napisal/a:

Tisto glede nezmožnosti vračanja energije v omrežje je tudi prvovrstna traparija. Če bi napetost narasla preko npr. 3,1kV, bi morali usmerniki prevzeti vlogo razsmernikov in vračati višek v omrežje.
Saj to ni neka huda znanost skombinirati skupaj, glede na to, da že obstajajo razsmerniki tako za 1MV kot tudi za par kA.
Povprečna hitrost vlakov na naših železnicah pa je naravnost za zjokati se.


Verjetno ocena stroškov napram ceni kilovatne ure. Je pa sedaj infrastruktura državna, upravljana preko agencij,direkcij..... In temu primerna je hitrost, ki jo uporablja prevoznik. V tem primeru SŽ.

Malo nakladam, da si dvignem povprečje sodelovanja.

LP

_________________
Ups...Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 14, 2011 4:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo vse skupaj. Z nadzorovanim zdrsavanjem koles le ta segreje, kar uparja vodo na tirnicah. Na posnetku je to lepo vidno. Tudi iz tokovnega odjemnika se para kar lepo kadi.

A ja. Še nihče se ni pritožil za izpuste CO2! Kot se nekateri tako radi pri elektro pogonu avtomobilov. A ja. Električne lokomotive so, ugibam, ~ 70 let v uporabi. To bo.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 14, 2011 9:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo sem pobrskal okrog glede obremenitev in preseka vodov na koprski progi. Tukaj navajajo skupni presek 750mm2 baker, torej bi se tiste 4kA pri napajanju z obeh strani nekako izšlo, ne da bi doživel tole
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.66
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 14, 2011 10:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj teče tok tudi po nosilnem-zgornjem kablu. Think
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Bozo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Jan 2004 9:21
Prispevkov: 660
Aktiv.: 2.79
Kraj: Lendava, Trimlini

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 15, 2011 12:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hitrost je bila za samo lokomotivo, skupaj s kompozicijo tega ni zmožna.
LP
Božo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 490 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group