 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
DonFelipe -2
Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39 Prispevkov: 267 Aktiv.: 1.52 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 12:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem pred leti zmontiral voltmeter, ampermeter in merilnih temperature olja, v avto. Vse te stvari sem nabavil v conradu.
Voltmeter je crkno po 1 letu, ostalo pa še dela.
En lcd-jček in mikrokontroler si lepo sam narediš omenjene merilnike. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 10:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Vsi avtomobili imajo tipalo za temperaturo motorja. Nekateri imajo za indikacijo kazalec, drugi pa samo lučko, ki opozarja, da je temperatura previsoka.
Kazalec količine olja imajo tudi vsi. Po domače se ji reče "šipka". Pri ohlajenem motorju (olje mora steči v karter) potegneš ven "šipko", jo obrišeš, potisneš nazaj, zopet potegneš ven in pogledaš kako je s količino olja.
Tisto kar imaš na armaturki pa je indikacija tlaka olja. Sama količina še ne pove, če je mazanje zadovoljivo.
LpA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 10:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Temperatura je temperatura-zraka,vode,olja,bencina,vode za pranje šip.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S57NNT Član

Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.55 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Obelix je napisal/a: |
Tisto kar imaš na armaturki pa je indikacija tlaka olja. Sama količina še ne pove, če je mazanje zadovoljivo.
LpA |
Možno je, da je kazalec nivoja olja (ok, XM ne poznam). Kolikor sem imel priložnost videti, strašno nezanesljiva zadeva. Pri menjavi olja olje spustiš ven, iz firbca, ko je motor še brez olja, daš kontakt in voila, cagar stoji krepko nad minimumum.
Pač preseravanje avtomobilskih tovarn, ki se jim zgolj merilna palčka ne zdi dovolj nobel. _________________ Preprostost še ne pomeni zaostalosti!
(Aleksander Sergejevič Jakovljev) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DonFelipe -2
Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39 Prispevkov: 267 Aktiv.: 1.52 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 11:51 am Naslov sporočila: |
|
|
S57NNT je napisal/a: |
Obelix je napisal/a: |
Tisto kar imaš na armaturki pa je indikacija tlaka olja. Sama količina še ne pove, če je mazanje zadovoljivo.
LpA |
Možno je, da je kazalec nivoja olja (ok, XM ne poznam). Kolikor sem imel priložnost videti, strašno nezanesljiva zadeva. Pri menjavi olja olje spustiš ven, iz firbca, ko je motor še brez olja, daš kontakt in voila, cagar stoji krepko nad minimumom.
Pač preseravanje avtomobilskih tovarn, ki se jim zgolj merilna palčka ne zdi dovolj nobel. |
Misliš da gre za preseravanje ?
Včasih se zgodi, da ne morem točno vedeti koliko olja imam v motorju.
A sedaj bom pa vedno odpiral pokrov in gledal ?
Vsi števci so koristni, če se jih uporablja za odčitavanje.
Dober motor odlikuje konstanten oljni tlak, ki je dosežen kmalu po vžigu motorja. S tem instrumentom lahko kontroliram oljni tlak po vžigu motorja in med vožnjo. Tako takoj vidim in vem, kdaj je treba menjati motorno olje in če ima motor okvaro.
Na podlagi česa pa se beleži delovna temperatura (90*C)?
Po e-mailu sem dobil tole :
Merilniki in vrednost
Pozdravljeni !
Naknadno bom vgradil sledeče merilnike(drugače jih ni bilo noter), in sicer :
1.)Merilnik oljnega tlaka :
Imam že vse pripravljeno za montažo, vključno z navodili in ostalim priborom.
Zanima me sledeče :
kolikšen je normalni(konstantni) tlak motornega olja ?(nikjer ne piše. Piše samo,da merilno območje znaša 0-7 barov.).
2.)Merilnik temperature olja :
Imam pravtako pripravljeno vse za montažo.
Tu pa ne dobim podatka, kolikšna je normalna(delovna)temperatura olja ?(na merilniku oziroma števcu je narisana skala od 60-160*C)
Najlepša hvala za odgovore in lep pozdrav !
Odgovor
Pod 1: bar v prostem teku, do2 ,5 in več pri večjih vrtljajih.
Pod 2: normalna temperatura olja je od 60 -90 stopinj C, vedno nižja od del. temp. motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
DonFelipe je napisal/a: |
Včasih se zgodi, da ne morem točno vedeti koliko olja imam v motorju.
A sedaj bom pa vedno odpiral pokrov in gledal ?
|
Ni treba točno vedeti koliko olja imaš. Pomembno je, da ga imaš dovolj.
Če boš trikrat na leto odprl pokrov in preveril količino olja, menda ne bo preveč.
DonFelipe je napisal/a: |
Vsi števci so koristni, če se jih uporablja za odčitavanje.
|
Pa se ti nameravaš s tem avtom prevažati po javnih prometnih površinah ?
Ker boš potreboval kopilota za odčitavanje vseh teh silnih instrumentov.
LpA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Igor01 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 12:09 Prispevkov: 598 Aktiv.: 2.52 Kraj: KK
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Xantia VSX in Activa imata original števec temperature olja.
Temperatura olja se ob extremni vožnji dvigne preko 130 st. C, tudi do 150, v normalnih pogojih vožnje je nekje okoli 70-80 st. C. Temperatura vode preko 130 st. pomeni kuhanje, ta dva podatka se ne da kar tako primerjati.
Merjenje nivoja olja med vožnjo ni potrebno, tlak pa ti itak nadzira tlačno stikalo.
Pol teh števcev bo odpovedalo po par mesecih, drugih pol pa jih ne bo kazalo pravih vrednosti. Samo pozornost ti bodo preusmerjani s ceste in veliko slabe volje bo, ko bodo odpovedovali.
Zavedaj se, da tvoj Xm ni več sposoben extremne vožnje, denar pa raje porabi za zagotavljanje tehnične brezhibnosti, kot za te neumnosti v notranjosti. Že tako boš imel veliko težav in slabe volje.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DonFelipe -2
Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39 Prispevkov: 267 Aktiv.: 1.52 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Igor01 je napisal/a: |
Xantia VSX in Activa imata original števec temperature olja.
Temperatura olja se ob extremni vožnji dvigne preko 130 st. C, tudi do 150, v normalnih pogojih vožnje je nekje okoli 70-80 st. C. Temperatura vode preko 130 st. pomeni kuhanje, ta dva podatka se ne da kar tako primerjati.
Merjenje nivoja olja med vožnjo ni potrebno, tlak pa ti itak nadzira tlačno stikalo.
Pol teh števcev bo odpovedalo po par mesecih, drugih pol pa jih ne bo kazalo pravih vrednosti. Samo pozornost ti bodo preusmerjani s ceste in veliko slabe volje bo, ko bodo odpovedovali.
Zavedaj se, da tvoj Xm ni več sposoben extremne vožnje, denar pa raje porabi za zagotavljanje tehnične brezhibnosti, kot za te neumnosti v notranjosti. Že tako boš imel veliko težav in slabe volje.
LP |
Xantio sem imel namen vzeti pred tem XMom, vendar nisem našel nobene z avtomatskim menjalnikom, razen čisto osnovne z 1.8 motorjem, ki pa je v tej kombinaciji prešvoh.
Avtomatik mora biti vsaj v kombinaciji z 2.0 motorjem.
Vedi da je moj XM poštiman v nulo in da to ni avto za vsakega bebca, kot je npr. Audi ali VW.
Extremno ne vozim, saj tudi ta avto za to ni narejen.
To je komfort za dolge in slabe ceste.
Drugače sem pa izvedel tudi tole, sicer od Mercedesa :
torej na kratko- po dolgem klancu navzgor, ne smeš v spustu motorja imet v obratih za prosti tek- takrat tudi mazanje ni najboljše, ker pumpa nima polni pritisk (to si lepo [slovenščina je zame španska vas] še v W124 E razredu, k je imel avto še števec za pritisk olja-v prostem teku je bil cca. 1 bar, ob malce večjem pritusku na plin pa 3 bare). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Igor01 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 12:09 Prispevkov: 598 Aktiv.: 2.52 Kraj: KK
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 1:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
V nulo poštimanih Xm-ov ni.
Oz. so, verjemi pa, da si ga ne moreš privoščiti.
Avto je vreden jurja, pa da ne boš rekel, da sem zloben - jurja in pol.
In na tak avto boš metal denar ?
OK, tvoje želje, tvoja izbira, tvoj keš.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 1:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
DonFelipe je napisal/a: |
Extremno ne vozim, saj tudi ta avto za to ni narejen.
To je komfort za dolge in slabe ceste.
Drugače sem pa izvedel tudi tole, sicer od Mercedesa :
torej na kratko- po dolgem klancu navzgor, ne smeš v spustu motorja imet v obratih za prosti tek- takrat tudi mazanje ni najboljše, ker pumpa nima polni pritisk (to si lepo [slovenščina je zame španska vas] še v W124 E razredu, k je imel avto še števec za pritisk olja-v prostem teku je bil cca. 1 bar, ob malce večjem pritusku na plin pa 3 bare). |
btw, glede na druge taksiste ti ne verjamem
Kar se pa tiče vožnje navzdol, se to ni moped, ki se maže z oljem v gorivu!! Hidravlična črpalka, ki maže motor, zagotavlja mazanje tudi ob prostem teku, imajo pa črpalke regulator pritiska, tako da velikega nihanja tlaka olja ne bi smelo biti, res pa je da se tlak spreminja, predvsem zaradi zagrevanja olja, in s tem spreminjanjem njegovih fizikalnih lastnosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SamoR Član

Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58 Prispevkov: 393 Aktiv.: 2.10 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 1:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Daj se malo umiri in ne delaj zmedo.
Foušija te daje vidim.
Delaj pa si kupi XM-a.
Ne zapravljaj za kurbe in podobna sranja.
LP
To ZS sem dobil od DonFelipe-ja.
V vednost. _________________ ISF
Boljše je sovražnik dobrega! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.03 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Čet Maj 19, 2011 2:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
DonFelipe, tole je prvo in tudi zadnje resno opozorilo, naslednjič letiš!
Tema gre pod ključ!  _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|