 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
golnar Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:09 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: stična
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 11:18 am Naslov sporočila: Merjenje upornosti vžigalnih kablov |
|
|
pozdravleni vsi, sem čist nov v svetu elektronike in teh zadev, rad bi pa pogruntal kako se meri upornost z običnim hoby multimetrom. rad bi namreč zmeril upornost vžigalnega kabla od cinšpule do svečke, in zadeve naj bi mele nekje med 5 in 10k ohm upornosti, a meni kaže nič. na multimetru imam izbrano območje meritev 20k. očitno neznam merit, tako da, na pomoč!
hvala, lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sadida Član


Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 12:53 Prispevkov: 636 Aktiv.: 3.23 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 12:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen.
Dobro bi bilo, če bi pokazal za kakšen multimeter gre.
Nastavi območje na največ in postopoma zmanšuj.
Če ne pokaže nič obstaja možnost, da je kabel prekinjen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 12:18 pm Naslov sporočila: Re: Merjenje upornosti vžigalnih kablov |
|
|
Citiram: |
...zadeve naj bi mele nekje med 5 in 10k ohm upornosti, a meni kaže nič.... |
Hm. Da, zadeve naj bi imele takšno upornost, če so vgrajeni dušilni upori. Če uporov ni, je normalno, da ohmmeter pokaže upornost nič ohmov na območju, ki ga navajaš. Kakšen pa je rezultat meritve upornosti na najnižjem merilnem območju multimetra? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še moj piskerček:
- če gre za klasični instrument na kazalec, mora za merjenje upornosti prav tako imeti baterijo.
- Preizkusi instrument - na kateremkoli območju merjenja upornosti ti mora pokazati 0 ohmov, če merilni vezi stakneš skupaj (kratek stik). Kazalčni instrument v tem primeru običajno skoči na drugo stran skale.
- če to ne dela - preveri baterijo ali pa varovalko v instrumentu ali pa merilne vezi.
- Če je to OK.: pri instrumentu na kazalec imaš običajno gumb za nastavljanje ničle. Sklenjene vezi in vrtenje gumba, dokler ne kaže 0. Na vsakem merilnem območju je lahko drugače. Digitalni instrument tega nima.
- preizkusi vžigalne kable najprej na največjem merilnem območju (reda Mohm-ov), ki ga potem zmanjšuješ toliko časa, da najlaže odčitaš vrednost.
Pa še nekaj: nekateri kabli imajo notri neke vrste "grafitno žico". to so že uporovni kabli. Obstaja pa tudi varianta, da je ta upor v sami kapici, ki jo natakneš na svečko (ne vem kako se točno reče, mi ji rečemo "fajfa" In kabel v tem primeru niti ne potrebuje biti "uporoven" |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 1:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
živjo
ko sem delal kolegu električnega pastirja s vžigalno tuljavo sem hotel seveda pricinit kabel na izhodni konektor za pastirja. Ko sem preščipnil VN kabel notri ni bilo kovinske žice pač pa vlakna verjeto grafitna ali kombinacija steklena/grafit.
samo za info _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
golnar Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:09 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: stična
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 7:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je bilo že povedano iščeš uporove ali grafitne vžigalne kable.
So dražji in bolj občutljivi na grobo ravnanje in večine ne moreš rezati po željah, kot običajne bakrene. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Maj 28, 2011 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
...v območju 200 ohmov pokaže cca 0.04 ali 0.05. kabel vsekakor ni prekinjen.... |
Glede na izmerjeno upornost sklepam, da so to navadni kabli (brez takšnih ali drugačnih dušilnih uporov). Upornost, ki si jo izmeril, je za take kable skoraj pričakovana.
Citiram: |
...ampk kje dobit takega z uporom? |
Če so kabli v redu tj. motor vžge, zakaj sploh potrebuješ kable z uporom?
Poglej, dušilni upori služijo za zmanjšanje motenj, ki jih povzroča iskra na svečki. Te motnje se kažejo kot nekakšno brenčanje ali cvrčanje, ki moti sprejem avtoradia in poslušanje postaj. Naj te ne moti, ker je nekdo rekel, da kabli morajo imeti upornost "nekje med 5 in 10k ohm". To velja za kable, ki imajo dušilne upore (ali, kot je višje navedeno, grafitni oz. ogljeni vod namesto žice). Ti imaš pač, izgleda, navadne kable in če stvar med delovanjem ne povzroča motenj, se ni potrebno "sekirati", zakaj kabli nimajo višje upornosti. Če si na vseh kablih izmeril podobno upornost, po mojem mnenju ni razloga za paniko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
golnar Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:09 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: stična
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 28, 2011 3:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
1.Vozi in uživaj
2. si zakompliciral. ? originalni sistem ni bil dober?
3. za delovanje ne potrebuješ uporovnih kablov, so samo proti motnjam. Pomisli kaj pomeni 5Kohm pri 15000 V ??? (upornost kabla proti napetosti vžigalne tuljave).
4. vozi in preživi!
5. na cesti te pa ne bi rad srečal! Predelave tvojega tipa "dišijo" na "ne jeb.." predpisov in ostalih. Jaz sem glavni!
Še enkrat preberi točko 4.
Srečno, pa brez črne kronike prosim. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
golnar Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:09 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: stična
|
Objavljeno: Sob Maj 28, 2011 7:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
potem je to to. hvala vsem za informacije, super forum je tole. ziher se še kdaj obrnem na vas.
Glede ceste pa ne skrbet, vse to je samo hobi preživljanje prostega časa in ni namenjeno vsakodnevnemu preganjanju po cestah.
lp, golnar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Maj 28, 2011 8:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
@bojans
Nič skrbeti, dokler ima platine, ima tudi blokado vrtljajev točno tam kjer je bila. Sicer pa konji niso tako zelo pomembni, šteje morebiten osel za krmilom.
@golnar
Nabavi nove platine in spravi vse dele originalnega vžiga na tako mesto, da jih boš hitro našel. Oboje boš kmalu rabil, razen če ti je vseeno, če je moped samo zelo štoraste oblike bicikel.
Platine bodo z elektronikiom vžigom odpovelale čudovito hitro. Tok skoznje je zaradi elektronike premajhen in se ne čistijo. Po nekaj 100km se ti bodo zamastile in vžig bo postal nezanesljiv in bo tudi kmalu dokončno odpovedal.
V glavnem, te elektronike za predelavo klasičnega vžiga, so preč vržen denar. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 28, 2011 10:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
@bojans
Nič skrbeti, dokler ima platine, ima tudi blokado vrtljajev točno tam kjer je bila. Sicer pa konji niso tako zelo pomembni, šteje morebiten osel za krmilom.
@golnar
Nabavi nove platine in spravi vse dele originalnega vžiga na tako mesto, da jih boš hitro našel. Oboje boš kmalu rabil, razen če ti je vseeno, če je moped samo zelo štoraste oblike bicikel.
Platine bodo z elektronikiom vžigom odpovelale čudovito hitro. Tok skoznje je zaradi elektronike premajhen in se ne čistijo. Po nekaj 100km se ti bodo zamastile in vžig bo postal nezanesljiv in bo tudi kmalu dokončno odpovedal.
V glavnem, te elektronike za predelavo klasičnega vžiga, so preč vržen denar. |
Tole pa podpišem! _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
golnar Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:09 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: stična
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2011 4:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
poanta tega vžiga ni v dvigu "blokade" vrtljajev, saj se platine pač omejeno hitro zapirajo. ocena je taka da naj bi do cca 12k vrtljajev delovale natančno in zanesljivo. več kot to se pa mašina nebo vrtela niti v prostem teku, kaj šele med vožnjo.
platine so nove, in jih v primeru slabega delovanja ni noben problem spucat oz pobrusit. prav veliko pa se nebi smele mastiti, saj je mašina nanovo podihtana, pa tudi vplinjač je na drugi strani mopeda. v vsakem primeru je tak vžig neprimerno zanesljivejši z elektroniko kot brez, saj se brez elektronike dejansko zelo hitro skurijo ker se non-stop iskrijo. moped pa tudi ni namenjen nevem kako dolgim vožnjam, saj napetost v akumulatorju relativno hitro upada.
offtopic:
ne razumem pa tako izrazito odklonilnega odnosa do moje dejavnosti tu na forumu? dejstvo je da želim s svojim znanjem kar se da izpopolniti pogonski agregat, konstruiran pred 40 leti, s tem mišljeno seveda povečevanje moči in končne hitrosti. kot pa je že nekdo omenil, glavno je koliko zdrave pameti ima v glavi tisti ki sedi na sedežu ter ima v rokah balanco. če bi mi bilo glavno preganjanje po cestah, bi si že zdavnaj kupil štirivaljni litrski stroj z cca 18x več moči ter le 3x višjo težo kot zadeva s katero se ubadam. no pa saj vseeno...
hvala še enkrat in lp. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2011 6:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj ni odklonilno, do tebe, ampak do teh elektronskih vžigov.
Sem jih spred leti sestavil več, vendar dokler so v igri še platine, je stvar mnogo manj zanesljiva kot nepredelan vžig. Vsi plusi, dokler coprnija dela, pa so bolj kot ne placebo, ki bazira na marketinškem nakladanju kako je to odlična reč.
Platine se zamažejo in konec veselja (koliko mašina pušča olje, tu ni pomembno, zraven platin imaš naoljen filc, saj boš brez njega ekspresno skuril fiber na platinah in si na istem). In bolj boš brusil platine, slabše bo. Kmalu več časa gloncaš platine, kot se voziš.
Nadvse uporabno, varno in zanesljivo.
Edina stvar, ki se je v kombinacijami s platinami obnesla bolje kot originalni vžig, v izvedbi kjer je vžigalna tuljava na plošči s platinami, je sledeča:
Vgradnja zunanje vžigalne tuljave (od Wartburga 353 je bila primerno majhna za Avtomatika, za ATX (kjer so uničili originalni vžig) pa je odgovarjala vžigalna tuljava od Nissan Micre), namesto originalne vžigalne tuljave pa je prišla na ploščo vgrajena še ena tuljava za luč (6V 17W).
Ta tuljava napaja zunanjo vžigalno tuljavo, platine in kondenzator pa ostanejo. Taka kombinacija se mnogo manj greje (dobro za magnete in vžigalno tuljavo) in pri zagonu mašine domnevno nudi nekoliko močnejšo iskro. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|