 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
keops1 Član


Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 21:42 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 2:23 pm Naslov sporočila: polnjenje aku na prikolici ? |
|
|
Pozdrav!
Slišati je banalno, pa vendar - na prikolici (za kamion, torej 24V) je potrebno zagotavljati polnjenje 2x12V 45Ah akumulatorjev v seriji, kadar je seveda prikolica priklopljena na kamion. Polnilni tok na priklopu na kamion sme preseči cca 6A.
Problem nastopi seveda tedaj, ko so akumulatorji slabi ali pa precej prazni, seveda pa tudi ne sme biti direktne povezave z akumulatorji na kamionu (kamion ne sme 'črpati' toka iz prikolice).
Na netu nisem našel kake uporabne sheme, američani to na svojih trailerjih delajo kar z diodo ali relejskim reglerjem, dobijo se tudi elektronski.
Ali ima kdo kak namig, shemo.... ?
Sam sicer razmišljam o DC/DC step-down regulatorju s tokovno zaščito.
Lep pozdrav
andrej _________________ AndrejK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
keops1 Član


Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 21:42 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 2:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Popravek: ....polnilni tok NE me preseči cca 6A.... _________________ AndrejK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 2:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pravzaprav boš rabil step-up Zavedati se moraš, da bo na kamionu med delovanjem motorja napetost akumulatorjev recimo 28V oziroma tam nekje, odvisno od števila vklopljenih bremen in ta napetost je na tako razdaljo prenizka, da bi akumulatorje na prikolici zadovoljivo polnil, prej bi rekel, da gre bolj za zasilno vzdrževanje.
Uporaba step-down bo seveda že tako nizko napetost še znižala, serijsko vezana dioda prav tako
Če želiš dosegati primerno velik polnilni tok, rabiš napetost zvišati in hkrati omejiti tok na max dovoljeni tok, v tvojem primeru 6A, oziroma po želji in možnostih. Jasna stvar je, da tok iz prikolice na kamion ne bo tekel, za to lahko uporabiš diodo.
Podoben problem obstaja tudi pri nekaterih avtodomih serijskih ali doma narejenih, ko je uporabljen dodatni akumulator, vendar v tem primeru zaradi kratkih razdalj ni bilo nujno uporabiti step-up pretvornika. Za to obstajajo različne rešitve.
Pri kamionih je tudi problem balansiranja obeh 12V akumulatorjev, še posebno, če je kdo tako brihten in na prvega priklopi 12V porabnike. Če je prvi akumulator obremenjen z nekaterimi 12V porabniki, bo skupna napetost sistema sicer prava, vendar ne bo enakomerno razdeljena na oba akumulatorja. Prvi akumulator bo imel vedno nekoliko prenizko napetost, drugi pa nekoliko previsoko, kar pomeni, da bo prvi vedno premalo napolnjen (nevarnost sulfatizacije), drugi pa bo preveč in bo verjetno presegal 14,4V napetost plinjenja in bo zato "vrelo" v celicah.
Za ta namen obstajajo balanserji ali so to dvosmerni ali enosmerni pa nisem prepričan, ker jih nisem podrobno raziskoval, pred leti pa sem testno naredil nekaj balanserjev, ki so preprosto prelagali energijo iz drugega akumulatorja v prvega, tako da je bila napetost enakomerno porazdeljena. Če je prvi akumulator obremenjen z 12v porabnikom, drugi pa le toliko kot prvi brez 12V porabnika, je rešitev balansiranje v eno smer. Lahko bi preprosto nižal napetost drugega akumulatorja z bremenom in brez veze porabljal energijo, jaz pa sem z galvansko izoliranim DC/DC pretvornikom prenašal energijo iz drugega v prvi akumulator.
Toliko za mimogrede, ker je zelo sorodna tema. Če sta akumulatorja enaka in tudi enako obremenjena (ni odcepa iz 12V potenciala), potrebe po balansiranju ni, zato se tudi menjata oba akumulatorja hkrati. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter123 Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1441 Aktiv.: 7.21 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 4:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam 2 predloga:
1. z kombinacijo relejev izklopiš akuja na prikolici od napeljave. Sedaj imaš 2 ločena akuja, ki ju polniš vsakega posebaj. Releje krmiliš z napajanjem iz tovornjaka. Rabiš samo 2x dober DC/DC down pretvornik z tokovno omejitvijo.
2. uporabiš prvo step up in nato step down z tokovno regulacijo. Tako boš imel zagotovljeno polnenje tudi v primeru ko napetost pade (v tovornjaku). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.50 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predvsem moraš ločit tokokrog prikolice od kamiona. V ta namen so pogruntali CYRIX rele, ki prepreči, da bi recimo kamion (sploh ob zagonu) vlekel tok iz prikolice. Cena je mislim da okoli 30-40 EUR. Seveda si lahko kaj takega izmisliš in narediš tudi sam, je pa vprašanje zanesljivosti in stroška. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.65 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 6:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer sem malo izven teme ali pa tudi ne. V kakšne namene pa se ima na prikolici posebej ločene akumulatorje? _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 437 Aktiv.: 2.28 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pet Nov 09, 2012 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam nekaj podobnega, le da gre za 100Ah dodatni akumulator v zadnjem delu avta.
S previsokim polnilnim tokom se nisem obremenjeval, saj je problem kvečjemu obraten - Kakorkoli že obračam, polnilni tok nikoli ne preseže 20A - zaradi upornosti žic in možne razlike napetosti med glavnim in dodatnim akumulatorjem.
Da sta ob ugasnjenem avtu akumulatorja ločena uporabljam rele (meni se gre predvsem zato, da v mirovanju praznim samo dodatni akumulator in ne glavnega). Elektronika ob releju meri napetost na žici do glavnega akumulatorja - če je ta višja od ~13.5V, potem je rele sklenjen, če je nižja od ~12.8V se razklene.
Ta sistem mi deluje ~10 let. Če bi zdaj delal, bi verjetno uporabil mikrokrmilnik in dodatno signal iz kontakt ključa (ali pa potegnil še eno žico in bi meril napetost neposredno na glavnem akumulatorju) - zdaj imam namreč občasno težave, saj če dodatni akumulator preveč obremenim, pade napetost pod 12.8V in rele izklopi. Napetost na glavnem takoj naraste nad 13.5V, kar povzroči ponoven vklop releja (imam sicer ~15 sekund histereze).
Mimogrede, zakaj ne sme biti tok višji od 6A? Tudi če bo, bo kvečjemu nekaj minut. Konektor na prikolico bo za ta čas zdržal tudi 20A (ampak dvomim, da bo tok na tej razdalji višji od 10A, razen če si zakompliciraš življenje in vlečeš 50mm2 kabel). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
keops1 Član


Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 21:42 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Nov 10, 2012 11:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav vsem!
Na prikolici se nahaja električni pogon dvigalke za priklop (600W 24VDC motor).
Polno obremenjen potrebuje 'zalogo', zato dodatni akumulator na sami prikolici.
Dali ste mi kar nekaj odgovorov, namigov. Hvala, vendar še vedno nisem prepričan, kako zadevo izvesti.
Akumulator na prikolici se bo polnil le ko bo ta zapeta na kamion. Ko prikolica nekaj časa stoji, bo akumulator verjetno v 'slabi kondiciji' in priklop na kamion bi pomenil velik polnilni tok, posledično lahko tudi preobremenitev alternatorja.
Da ne omenim možnosti napake in posledično izpraznitve glavnega akumulatorja če ne dam vmes diode ali releja.
Presek kabla - cca 10m 4kvadrat je na razpolago, tudi ta bo prinesel verjetno ustrezen padec.
....
 _________________ AndrejK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 437 Aktiv.: 2.28 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Nov 12, 2012 7:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še vedno ne vidim, kje je problem. Dodaj rele, da jih loči, ko je kamion ugasnjen in to je to. Če te je strah previsokih tokov, pa naj bo žica 2,5mm2 ali celo 1,5mm2 (ampak v tem primeru bo moral kamion res dolgo delati, da bo akumulator poln).
Ne vem, kolikšen je kamion, ampak če je špedicijski ima 2 zaporedno vezana akuja s po 250Ah - tako da tistih dodatnih 45Ah alternator sploh ne bo čutil, tudi če bodo akumulatorji povsem prazni. Lahko sicer dodaš še varovalko za vsak primer, kaj več pa po moje ni treba.
(mimogrede, pri mojem avto je original aku 45Ah, dodatni 100Ah, pa alternator v 10 letih še ni crknil (je pa res, da ga potem do konca doma napolnim s polnilcem iz omrežja, saj bi se moral drugače voziti vsaj ~8 ur)) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|