 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 7:08 am Naslov sporočila: alternator - akumulator |
|
|
Imam star avto. Zadnje čase imam probleme z električno energijo v njem.
Rad bi meril tok, s katerim alternator polni akumulator, a nimam ampermetra s kleščami.
Vprašanje se glasi:
Ali lahko med delovanjem motorja odklopim akumulator z kratek čas, da zaporedno vežem ampermeter?
In podvprašanje: če je vse v redu, kolikšen tok mora instrument pokazati? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 8:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Nikakor ni dobro odklapljati alternatorja med delovanjem motorja. Napetostna regulacija je pocasna in posledicno bodo trpele diode v alternatorju.
Raje pred zagonom motorja pripravi vse za meritev. Tokovi pa so lahko tudi do 50A po zagonu motorja.
Sicer pa. Koliko je star akumulator. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 8:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Tok lahko meriš posredno preko padca napetosti na kablu, ki gre iz akumulatorja. Potrebuješ samo mV-meter.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 10:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam s predhodnikoma.
Bojans pa se je verjetno zmotil, ker: Nikakor ni dobro odklapljati akumulatorja med delovanjem motorja.
Akumulator deluje kot regulacijski člen (primerljivo z 12V zener diodo) in če ta člen odklopiš, ti lahko še kakšno napravo skuri.
En priključek instrumenta daj direkt na + sponko alternatorja, drugo pa na + sponko akumulatorja. Rezultat meritev sicer ne bo v Amperih, pa tudi upornost tega kable ja težko izmeriti, da bi si izračunal ampere. Boš pa videl, če se sploh kaj dogaja.
Pa še to, če namesto voltmetra priključiš osciloskop, boš hitro videl, ali delujejo vse diode v alternatorju (3-fazni usmernik) - videti moraš hribček pri hribčku. Če kakšen manjka, je vsaj ena dioda od šestih fuč.
Za težave z elektriko pri avtu je lahko kriva tudi zarjavela / oksidirana ničelna sponka. Blizu akumulatorja je en vijak na karoseriji, kamor so priključene žice iz akumulatorja, z motorja in še kup drugih skupaj. Se splača to razstavit, pošmirglat, skrtačit, namazat z mastjo (da ne pride voda zraven) in sešraufat nazaj. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 10:30 am Naslov sporočila: |
|
|
if star avto = avto na platine brez elektronike
then lahko odklapljaš
else ni priporočljivo
Naredi raje drugače:
z zanesljivimi krokodilčki ali podobnim pripni A-meter na - klemo in nekam na šasijo, nato pa kabel, ki gre iz - kleme na šasijo, odvijači pri karoseriji.
A-meter pa imej brez varovalke, se pravi 10 ali 20A območje (ta običajno niso varovana, več pa tudi ne boš rabil).
Itak pa meritev toka ni najbolj merodajna.
Napetost je mnogo bolj priročna.
Če je med delovanjem motorja na akumulatorju vsaj 13.7V (in ne več kot 14.2V) je s polnjenjem vse ok.
Za merjenje toka pri praznjenju oziroma v standby pa lahko odklapljaš po mili volji.
Včasih zna nagajat kakšna na pol prebita dioda v alternatorju. Lučka niti ne brli, polni ok, ugasnjen pa prazni.
Ampak to je le en možnih "porabnikov".
Ker praviš da je star avto, zna biti tudi star akumulator. Če je bil menjan in kupljen na kakšni bencinski pa je tudi lahko njegovo stanje pod velikim vprašajem.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
....
Itak pa meritev toka ni najbolj merodajna.
Napetost je mnogo bolj priročna.
Če je med delovanjem motorja na akumulatorju vsaj 13.7V (in ne več kot 14.2V) je s polnjenjem vse ok.
....
|
Podpis pod tole trditvijo. Če je s polnjenjem vse ok je napetost po celici med 2,3 in 2.4V V koliko so napetosti v mejah, ki jih je napisal MadMax je z polnjenjem vse ok. Težava je akumulator. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 1:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
if star avto = avto na platine brez elektronike
then lahko odklapljaš
else ni priporočljivo |
Drži, vendar, če je v avtu s platinami radio, ki je novejšega datuma, kot je tisti avto ali je neka druga novodobna elektronika priključena na el. inštalacijo tega avta, tudi takrat raje ne.
Avto bo že zdržal, iz elektronike pa utegne uiti dim, za katerega vemo, da ga je težko spraviti nazaj noter. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 1:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem imel v stari stoenki še mehanski regler in sem nekajkrat naredil po par km brez akumulatorja. Radio se ni nič pritoževal, pa je bil že novodobne zasnove. Morda je le osvetlitev malce bolj požmigovala kot sicer, a žarnice so itak znane po tem.
Skratka, če med delovanjem ne izklapljaš nekih večjih porabnikov, pa radio ugasnjen, ni za pričakovat nekih težav. Elektronski reglerji (kateri so zdaj praktično v vseh avtih razen kakem oldtajmerju) pa tako ali tako proizvajajo neprimerno manj tranzientov od starih mehanskih.
Vsa avtoelektronika pa mora zdržat 18V brez posledic. Večinoma se začnejo dogajat čudne stvari pri preko 20V. Konice, ki bi avtoradiu škodile pa pofiltrirajo že kondenzatorji v njem.
Po drugi strani je pa res, da je recimo moj bavarc kljub dvem desetletjem starosti že tako nabutan z elektroniko, da si ne bi upal odklapljat akumulatorja. Ampak nima platin, tako da moja prejšnja izjava zanj itak ne velja.
Ok, malce smo zašli. Zdrave pameti in logike Vilkotu ne manjka, ob upoštevanju že napisanega ne bo naredil kokic.
Sicer pa bi Vilko lahko tudi napisal za kak avto sploh gre, pa bi morda že dobil tudi kako usmeritev v smislu klasičnih napak dotičnega avta.
Za samo brezprekinitveno odklapljanje pa sem že napisal kako se lahko zadevi streže. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 1:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
Za merjenje toka pri praznjenju oziroma v standby pa lahko odklapljaš po mili volji.
|
S tem se pa ne strinjam. Nekaterih avtomobilov se potem ne, da odkleniti ali vžgati. Zato je med menjavo potrebno poleg, vzporedno priklopiti še en akumulator, da je elektronika neprestano na napajanju. In kolikor vem sem spadajo nekateri Renaulti. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Govora je o starih avtih.
Pa tudi dejansko še nisem slišal za tak primer iz kredibilnega izvora, večinoma gre le za urbane legende, probat pa si ne upa nihče od pametovalcev.
Če bom torej imel v garaži superduper novodobno raketo in bom po spletu okoliščin 2÷3 mesece (v tem času se akumulator v novejšem avtu izprazni, če ni predhodno do konca napolnjen) v bolnici, me bo ob prihodu domov čakalo najprej klicanje avtovleke in transport rakete na servis? Japajade.
Izgubi se kup nastavitev (avtoradio, ura, morda daljinsko zaklepanje, ECU pozabi naučen režim, ...), da bi pa avto ostal nepokreten in za to ne bi obstajala rešitev v navodilih za uporabo? Tak avto ne sme obstajat. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 2:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
MadMax je napisal/a: |
Za merjenje toka pri praznjenju oziroma v standby pa lahko odklapljaš po mili volji.
|
S tem se pa ne strinjam. Nekaterih avtomobilov se potem ne, da odkleniti ali vžgati. Zato je med menjavo potrebno poleg, vzporedno priklopiti še en akumulator, da je elektronika neprestano na napajanju. In kolikor vem sem spadajo nekateri Renaulti. |
Tole prvič čujem. Navedi model. Pri hiši so med drugm bili tudi renaulti. Takega primera ni bilo do sedaj pri nobenem vozilu. Pozam edino primer, ko se je vozilo pri ponovnem nameščanju klem zaklenilo. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 3:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
forum Avtomobilizem je napisal/a: |
Akumulatorja se ne sme odklapljat pri Mercedesu E in S klase od letnika 2000 naprej, BMW 5 in 7 od 2005 naprej ( potrebno dovajati po kablih dodatno energijo ), ostale znamke vozil pa niso preveč občutljive na tako početje, razen da zgubijo spomin servisnih intervalov. |
Se bom pa pozanimal, ker tudi v znamki nisem 100%. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 4:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene so nekoč tudi strašili z zgodbo o Renault nepremičninah.
Več tukaj.
Rekla kazala, enako kot podobna zgodbica, da pri Renaultu ne smeš sam menjati svečk, saj bo s tem posegom postal nepremičnina. Pravzaprav možno, če se dobro zameša vžigalne kable, ampak to velja za čisto vsak 4 ali večvaljni Otto motor. Ali če se vgradi po merah neustrezne svečke oz. potrga navoje.
V glavnem, dovolj nestrokoven "mehanik" zlahka pokvari vsak avto. In ker so Renaulti relativno poceni in jih je veliko, je tudi veliko šušmarjev, ki jih šravfajo, čeprav nimajo pojma o pojmu. In ko se zaplete, potem so krivi vsi, samo šušmar ne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gogib Neznanec

Pridružen-a: Čet 27 Sep 2007 19:05 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.04 Kraj: DRAVOGRAD
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 5:11 pm Naslov sporočila: Re: alternator - akumulator |
|
|
vilko je napisal/a: |
Imam star avto. Zadnje čase imam probleme z električno energijo v njem.
Rad bi meril tok, s katerim alternator polni akumulator, a nimam ampermetra s kleščami.
Vprašanje se glasi:
Ali lahko med delovanjem motorja odklopim akumulator z kratek čas, da zaporedno vežem ampermeter?
In podvprašanje: če je vse v redu, kolikšen tok mora instrument pokazati? |
Za merjenje toka najprej zveži zaporedno ampermeter, nato pa zaženi motor.
Tok je odvisen od porabe, polnjenja akumulatorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Jul 09, 2011 5:31 pm Naslov sporočila: Re: alternator - akumulator |
|
|
gogib je napisal/a: |
Za merjenje toka najprej zveži zaporedno ampermeter, nato pa zaženi motor |
In skuri A-meter? _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|