 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2005 2:20 pm Naslov sporočila: Ventilator |
|
|
Pozdravljeni!
Imam eno vprašanje glede 3 faznega ventilatorja in senzorjev.
V delavnici bi rad dal većji ventilator za prezračevanje.Tam se veliko vari in druge zadeve,ki ustvarjajo dim.Imam pa na razpolago en trifazni ventilator,ki ima možnost dveh hitrosti (približno 600 in 1100min-1).
Rad bi da bi se ventilator samodejno prižigal samo takrat,ko je v delavnici malo večja prisotnost dima.Ko spiha se izklopi.Tako ni potrebno med varjenjem prižigat in ugašat ročno.
To bi izvedel z nekim senzorjem,ki pa nevem kaj uporabit.
Upam da me razumete kaj želim.
Za senzor sem mislil kar nabavit en alarm za požar,ki ga pritrdiš na strop.Ampka bi ga mogel seveda predelati.Problem pa je še trifazni motor,kako ga senzorsko vklapljati in izklapljati
Bo to sploh izvedljivo?In obstaja kakšen senzor za to?
Moč motorja je 0,22/0,12 kW in je 3~
Prosim za nasvet
Hvala
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2005 6:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Super ideja ni kaj.
Se pravi samo rele in kontaktor pa je rešeno?
Sam potem rabim tri releje,ker moram vsako fazo posebej vklaplat ali ne...nimam dosti izkušenj o treh fazah A je kontaktor dosti močan da bo vklapljal ventilator?
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.33 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2005 6:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
king25 je napisal/a: |
Super ideja ni kaj.
Se pravi samo rele in kontaktor pa je rešeno?
Sam potem rabim tri releje,ker moram vsako fazo posebej vklaplat ali ne...nimam dosti izkušenj o treh fazah A je kontaktor dosti močan da bo vklapljal ventilator?
LP |
Vsi kontaktorji imajo minimalno 3 delovne kontakte preko katerih pelješ tri faze od motorja. Čeprav bi lahko v tvojem primeru uporabil samo rele brez kontaktorja, če boš uspel seveda dobiti ustreznega, ker je tok od motorja tako zanemarljivo majhen. V kolikor ne uspeš dobiti ustreznega releja (problem zna biti napetost tuljavice), uporabi najmanjši kontaktor, ki ga uspeš kupit. Če pa uspeš dobit javjalnik (senzor dima), z relejem na izhodu, kupiš še samo kontaktor, vse skupaj povežeš in bo stvar delovala.
_________________ Cheerio baj frm S58S Robert !
http://www.kapunar.eu |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2005 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je že povedal @robertos je kontaktor z bimetalom najmanjši problem. Za majhen denar ga dobiš v Elektronabavi.
Večji problem imaš lahko z senzorjem, ker ga je treba po sprožitvi običajno resetirat. Takšnega imam doma. Zato boš verjetno zraven senzorja rabil kakšno vezje s par čipi ali mikrokontrolerjem, ki ti bo po sprožitvi za določen čas (npr. 1 minuto) vklopil relejček za kontaktor motorja in hkrati resetiral senzor. Če se bo senzor po resetu ponovno sprožil pa se ciklus ponovi.
Sama izvedba bo zato najbolj odvisna od principa delovanja dimnega senzorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2005 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz tvojega opisa motorja ni povsem razvidno za kakšen motor gre; ali je to dvobrzinski motor z dvema ločenima navitjema ali pa je v Dahlanderjevi vezavi. Pred kakršnim koli priklapljanjem to preveri, saj je odvisno koliko relejev boš rabil za priklop.
Če je motor z dvema ločinima navitjema, rabiš dva kontaktorja (za vsako brzino eden), če pa je Dahlander pa rabiš tri.
V vsakem primeru boš moral z elektroniko krmiliti pomožne releje in s temi kontaktorje za motor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.59 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2005 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če se precej vari v delavnici, ali ne bi bilo najbolje vklopiti ventilator ko vklopiš varilni aparat in da ves ta čas + podaljšano delovanje, sesa zrak. Razen, če je problem, ker ti bo pobralo preveč toplote pozimi, ampak bolje to, kot pa da dihaš ta dim, ki je vse prej kot zdrav, zato je včasih bolje, da tak ventilator dela več kot je na prvi pogled potrebno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pet Nov 25, 2005 1:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanima me samo še kako priklopit ta ventilator na napetost.
Je na 380V in ima v omarici 2× po tri priključke.
Na eni strani so trije kabli črni z oznako U,V,W na drugi strani pa beli z oznako U1,V1,W2 (nekaj takega).
To se najbrž zveže odvisn od hitrosti ventilatorja a ne,ker ima možnost na 600 ali 1100 obratov ?!
Kako to sedaj zvežem?Koliko žilni kabel moram uporabit?
Malo me moti to ker bi mogli biti najbrž štirje priključki na vsaki strani (3 faze in 1nula).
NIsem najbolj vešč v priklapljanju takih motorjev zato prosim za pomoč.
Bi pa zvezal vmes stikalo,da bi reguliral eno ali drugo hitrost (1-0-2),brez kakega senzorja ko sem prvotno mislil.
V prilogi so še slike malo slabše kvalitete.
Hvala
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
131.6 KB |
Pogledana: |
23 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
114.66 KB |
Pogledana: |
19 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.79
|
Objavljeno: Pet Nov 25, 2005 1:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Škoda, da tablica ni bolj vidna. Po vsej vrjetnosti gre za dvobrzinski motor. V tem primeru je zvezdišče znotraj navitja. Če boš meril z ohmmetrom morajo priključki U,V,W med sabo prevajat. Prav tako bodo prevajali priključki U2, V2, W2 med sabo. V primeru da priključki ne prevajajo med sabo prevajajo pa na drugo stran ne gre za dvobrzinca ampak za običajen ali morebiti dalander motor. Pri dvobrzincu je ena stan ena druga pa druga brzina.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pet Nov 25, 2005 3:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala Silvo za odgovor.
Tablica se res zelo slabo vidi na žalost.
Se pravi kako potem priklopim kable U,V,W oz. U2,V2,W2 ??
Recimo, da bom uporabil samo eno hitrost (U,V,W),kam dam ker kabel - faze in nulo?
Upam da me razumete. Rabim shemo kako priklopiti trifazni elektromotor na trifazni vtikač za delavnico.
A so U,V in W tri faze?
Upam da nisem preveč zakompliciral
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roby Član

Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29 Prispevkov: 245 Aktiv.: 1.03
|
Objavljeno: Pet Nov 25, 2005 3:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
za 1 hitrost priklopi
Nazadnje urejal/a Roby Pon Avg 06, 2007 8:36 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
king25 Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06 Prispevkov: 579 Aktiv.: 2.44 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pet Nov 25, 2005 7:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore!
A je vrstni red kaj pomemben ker kabel je U,W,V??
Tukaj pa prilagam še lepše slike.
Hvala
LP
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
72.19 KB |
Pogledana: |
18 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
95.23 KB |
Pogledana: |
26 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Pet Nov 25, 2005 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je klasičen trofazni dvobrzinski motor z dvema ločenima navitjema. Proklopiš ga tako, da na vsako stran priklopiš en kabel (tri faze in ozemljitev; ničle ne rabiš) in sicer tako, da faze priklopiš na sponke, ozemnlitev pa na vijak na dnu priključne omarice. Vrstni red (U V W) je pomemben zaradi smeri vrtenja ventilatorja. Če ti ne bo uspelo v prvem poizkusu, boš med seboj zamenjal dve žici iz kabla in sicer tako da tisto ki je na U prestaviš na V, iz V pa na U. Tako naredi za obe brzini.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|