 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 12:42 pm Naslov sporočila: elektromotor - konstrukcija literatura |
|
|
Pozdrav
Po izobrazbi sem strojnik
Kje bi lahko dobil navodila (literaturo , teorijo) kako skonstruirati EM z aksialnim fluksom.
Rabil bi vgradni elektromotor moči cca 1.5 kW, 1500 obr/min (+-100)
Priklop pa je enofazni (verjetno bo moral biti BLDC).
Kdo mi lahko dobavlja elektroniko?
količina cca 40 kso mesečno
hvala za pomoč
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 1:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si preveril kataloge proizvajalcev, če obtaja kaj že narejenega?
Nareč razvoj novega motorja iz nule, je zelo drag in ob tako nizkih serijah, kot navajaš, stroški razvoja ne bodo nikoli poplačani, razen, če lahko določiš zelo zlatarsko ceno za končni izdelek.
Tudi, če boš preštural teorijo, bo prototip ročno delo, ki ga seveda ne bo za 5 minut, ampak lahko za nekaj mesecev.
Seveda se bo izkazalo, da kljub vsemu trudu in preverjanju ta prototip ni točno to kar bi moral biti. In tako boš napravil serijo prototipov, kjer se jih bo nekaj izkazalo za slepo ulico (povsem zgrešen ali predrag ali kako drugače neprimeren za serijsko proizvodnjo).
Ko boš končno imel prototip, ki bo povsem ustezal, boš šel v mini serijo, da ugotoviš, če je tudi v serijski proizvodni vse v redu - ponovljivost, primeren za serijsko proizvodnjo itd. Če ne bo vse v redu, spet polirati prototipe.
Čas pa teče, stroški rastejo, izdeka pa od nikoder. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 1:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
takšnega motorja ki ga rabim ni, Sem iskal cca 1 mesec
ne mislim razvijati high tech, in ne maram filozofije, motorji pa tudi niso tak bav bav...
Torej rabim nasvet
hvala še enkrat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.01 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bojim se, da samo nasvet ne bo dovolj. Si videl, recimo, tole teoretiziranje? Glede na napisano sklepam, da navaden enofazni asinhronski motor s kratkostično kletko ne pride v poštev. Kaj pa bo motor poganjal, če ni skrivnost? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4221 Aktiv.: 17.84 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
sem že kontaktiral večino porizvajalcev v radiju cca 400 km.
Odgovor je negativen, verjetno zaradi male serije.
Zato nima druge možnosti kot da motor izdelam (dam izdelati) sam.
Sem brskal po netu, principe poznam, nisem pa doma v elektriki, še manj v magnetizmu. Zato rabimo kakšen link do npr. skript ki jih uporabljajo študenti (najraje prinmeri vaj), da določim osnovno geometrijo.
Sicer pa ima m na razpolago prostor premera cca 250mm, in širine 50 mm, vem da je dovolj za moje potrebi, vendar moram narediti.
še enkrat prosim za nasvet glede literature. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.06 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 3:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če dobro razumem, bo to motor s premerom približno 250 mm in dolžino 50 mm.
Gre za kakšno vozilo z elektropogonom ?
Če tako na hitro poguglam (iskalni pojem "Scheibenläufermotoren"), najdem nekaj podobnega pri "B********-ju".
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne
rad bi enostaven motor ki ga priklopiš na 220V izmenično.
Vem da če bo BLDC to pomeni še elektroniko...
MOč kot sem napisal 1.5 kW bo dovolj
ČE pa že hočete namen: lahka ozka električna žaga...
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si pomislil, da motorja zato nihče nima, ker ga z današnjmi materiali in znanjem ni mogoče narediti?
Imaš hude, povsem mogoče nedosegljive zahteve. Namreč nizki vrtljaji in velika moč, vse to hkrati v majhnem prostoru, ne gre skupaj.
Niso brez razloga v ročnem orodju univerzalni kolektorski ali asinhronski motorji, slednji delajo z visoko frekvenco - žal pa oboji zaradi visokih vrtljajev rabijo reduktor, da dobiš dovolj nizke vrtljaje.
Če bi poskusil poguljufati in asinhronski ali brezkrtačni motor futral z visoko frekvenco, vrtljaje pa bi znižal z enormnim številom polov tega motorja, si spet na istem ali slabšem, kot če enostavno vzel 4 polni motor zahtevane moči in ga gnal na 50 Hz.
Tak motor bo namreč večji in težji od 4 polnega za isto moč (pustimo ob strani, da bo verjetno več kot 4 ali 6 polov že nemogoče stlačiti v nek miniaturen stator).
Samo primer 2 polni asinhronski motor ima 22 kW, 8 polni povsem enake velikosti (tudi velika večina sestavnih delov je enakih) pa samo še 4 kW. Moč se je reducirala za več kot faktor 4. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.25 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 17, 2011 11:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Našel sem dva motorja, ki bi ti dimenzijsko približno ustrezala. Novi pralni stroji namreč uporabljajo BLDC zunanjevrteče motorje. Vendar pa je moč, kot ti je razložil že Friderik, kilava za tvoj namen uporabe.
http://topband-motor.manufacturer.globalsources.com/si/6008826068697/pdtl/Industrial-motor/1041818717/Washing-Machine-Motor.htm
http://topband-motor.manufacturer.globalsources.com/si/6008826068697/pdtl/Industrial-motor/1041818717/Washing-Machine-Motor.htm
Za prvega se mi zdi izhodna moč celo nekoliko pretirana. Bistveno drugačno trajno moč pri tej velikosti motorja tudi sam ne boš dosegel.
Če imaš v mislih modelarske motorje, iz katerih lahko istisneš tudi 1,5 -2 kW, pri velikosti standardnega 600 Mabuchi motorčka se zavedaj, da ti motorčki delujejo le kakšno minuto - do 5 minut, ob izdatnem zračnem, ali pa celo vodnem hlajenju. Po daljšem času pri taki obremenitvi, hitro spustijo dušo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.74 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Tor Okt 18, 2011 6:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Če še ti zmeraj je, da bi naredili nov motor je najbolje, da kontaktiraš tega gospoda. Je konstruiral motorje za marsikatero znano firmo. (sam pa verjemi, da ne boš dobrega motorja skupaj spravil. Ne za to, da ne bi bil sposoben ampak, ker ti verjetno manjka kar nekaj let iz konstruiranja motorjev) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4221 Aktiv.: 17.84 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Okt 18, 2011 7:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Sicer pa ima m na razpolago prostor premera cca 250mm, in širine 50 mm, vem da je dovolj za moje potrebi, vendar moram narediti. |
prej omenjena TIBA je za nas izdelovala take ploske elektromotorje s predelavo magnetnih zavor. (krogograf)
zelo ploski motorji brushless ali klasika so tudi za razne ventilatorje v klima sistemih
še literatura
http://books.google.com/books/about/Handbook_of_electric_motors.html?id=4-Kkj53fWTIC _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 486 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|