 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4767 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pet Nov 04, 2011 6:26 pm Naslov sporočila: Do koliko naviti motor? |
|
|
Imam klasičen 3F motor, ki je priklopljen na frekvenčnik. Predviden je seveda za 50Hz. Koliko ga lahko "navijem" ne da bi doživel presenečenje.... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.02
|
Objavljeno: Pet Nov 04, 2011 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čisto navadne 3f motorje (oblike valja) poganjam do nekako 80Hz, izjemoma (kratkotrajno delovanje) do 100Hz.
Če pa so motorji kvadraste oblike, so ponavadi že narejeni za do 400Hz.
Stvar je v tresljajih ohišja, ki so pri kvadrastih motorjih bistveno manjše in tudi resonanca (ki privede do utruditve materiala ohišja) se pojavi daleč nad vrtljaji, ki jih doseže pri 400Hz.
Ležaji pa dandanes prenesejo že marsikaj.
Tudi z nosilno frekvenco PWM ne pretiravaj. Tam med 4 in 8kHz še prenesejo vsi izolacijski laki, brez opaznega pospešenega staranja. Če je motor predviden za do 400Hz, pa je tudi lak tak, da prenese višjo frekvenco PWM. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Nov 04, 2011 7:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Videl sem že kar nekaj motorjev z reduktorji firme SEW, ki imajo na tablici napisan podatek o moči za 50Hz in za 86Hz, pri 50Hz ga vežeš v zvezdo, pri 86Hz pa v trikot in uporabiš ustrezno močnejši frekvenčnik. Motor ima nazivno napetost 230V v trikotu in 400V v zvezdi pri 50 Hz oziroma 400V v trikotu pri 86Hz.
Enkrat smo sicer poskusili, do kam bo motor šel. Motor cca 250W, dvopolni, sem priključil na frekvenčnik, se nekam skril in ga pognal. Sledil je do 12000 obr/min, potem pa ni vlekel več, je pa ostal cel. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.01 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Nov 05, 2011 2:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Presenečenje lahko doživiš tudi, če 3f motor z vetrnico za hlajenje "voziš" dosti časa na obratih, recimo, pod 2/3 nazivnih. Motorjem, ki delujejo v takšnih razmerah, ne prigrajujejo zastonj dodatnega motorja z ventilatorjem (vezan direktno, ne preko frekvenčnika)... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4767 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sob Nov 05, 2011 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za vse odgovore in nasvete _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14672 Aktiv.: 61.99 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Nov 05, 2011 4:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kake je moči? (pomembno zaradi same teže oz . konstrukcije) Tam do 7.5kw brez problema do 100Hz. (probano v praksi velikokrat) Večji problem je frekvenca nižja od 50Hz. Takrat boš moral motor prisilno hladiti. (zaradi prenizkih vrtljajev lastnega ventilatorja) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4767 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sob Nov 05, 2011 5:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne gre za majhne moči. 0.75kW. Ne bo pa vozil "pod" obrati. Na frekvenčnik je priključen zaradi počasnega zagona in zaustavljanja, ter zaradi malo večje hitrosti vrtenja. _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Sob Nov 05, 2011 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Do 100 Hz naj bi šel praktično vsak motor, sploh v tvojem rangu moči. Pri vrtenju nad sinhronskimi vrtljaji je lahko problem z bremenom, predvsem so vprašljivi ventilatorji. Vem za primer ko je ventilator moči ranga 100 kW "shodil" pri 56 ali 57 Hz. Drugi problem je padec momenta pri vrtljajih nad sinhronskimi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Nov 05, 2011 11:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa še tole, da ne bo še kdo odkrival tople vode, pri večjih močeh (>75kW) znajo delati težave ležajni tokovi. Zaradi vzdolžne nesimetrije se pojavi inducirana napetost vzdolž osi motorja, ki požene tok po rotorju in skozi ležaje po statorju. Problem je zanemarljiv pri napajanju motorja s 50Hz sinusom, pri napajanju motorja z nekaj kiloherci (stikalna frekvenca frekvenčnega regulatorja) pa lahko ležaji odpovejo bistveno hitreje, kot bi sicer. Poleg inducirane napetosti pa svoje doda še kapacitivni tok med statorskim navitjem in rotorjem, ki se seveda spet zaključuje čez ležaje.
Rešitev problema so izolirani ležaji motorja €€€€€
Google najde kar nekaj opisov pod "bearing current" _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
AC Windings Neznanec


Pridružen-a: Tor 08 Nov 2011 13:35 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Zagreb
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 486 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|