www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Do koliko naviti motor?

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4767
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 04, 2011 6:26 pm    Naslov sporočila:  Do koliko naviti motor? Odgovori s citatom

Imam klasičen 3F motor, ki je priklopljen na frekvenčnik. Predviden je seveda za 50Hz. Koliko ga lahko "navijem" ne da bi doživel presenečenje....
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.02

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 04, 2011 6:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čisto navadne 3f motorje (oblike valja) poganjam do nekako 80Hz, izjemoma (kratkotrajno delovanje) do 100Hz.

Če pa so motorji kvadraste oblike, so ponavadi že narejeni za do 400Hz.

Stvar je v tresljajih ohišja, ki so pri kvadrastih motorjih bistveno manjše in tudi resonanca (ki privede do utruditve materiala ohišja) se pojavi daleč nad vrtljaji, ki jih doseže pri 400Hz.

Ležaji pa dandanes prenesejo že marsikaj.

Tudi z nosilno frekvenco PWM ne pretiravaj. Tam med 4 in 8kHz še prenesejo vsi izolacijski laki, brez opaznega pospešenega staranja. Če je motor predviden za do 400Hz, pa je tudi lak tak, da prenese višjo frekvenco PWM.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 04, 2011 7:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Videl sem že kar nekaj motorjev z reduktorji firme SEW, ki imajo na tablici napisan podatek o moči za 50Hz in za 86Hz, pri 50Hz ga vežeš v zvezdo, pri 86Hz pa v trikot in uporabiš ustrezno močnejši frekvenčnik. Motor ima nazivno napetost 230V v trikotu in 400V v zvezdi pri 50 Hz oziroma 400V v trikotu pri 86Hz.

Enkrat smo sicer poskusili, do kam bo motor šel. Motor cca 250W, dvopolni, sem priključil na frekvenčnik, se nekam skril in ga pognal. Sledil je do 12000 obr/min, potem pa ni vlekel več, je pa ostal cel.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.01
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 05, 2011 2:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Presenečenje lahko doživiš tudi, če 3f motor z vetrnico za hlajenje "voziš" dosti časa na obratih, recimo, pod 2/3 nazivnih. Motorjem, ki delujejo v takšnih razmerah, ne prigrajujejo zastonj dodatnega motorja z ventilatorjem (vezan direktno, ne preko frekvenčnika)...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4767
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 05, 2011 4:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za vse odgovore in nasvete
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14672
Aktiv.: 61.99
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 05, 2011 4:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kake je moči? (pomembno zaradi same teže oz . konstrukcije) Tam do 7.5kw brez problema do 100Hz. (probano v praksi velikokrat) Večji problem je frekvenca nižja od 50Hz. Takrat boš moral motor prisilno hladiti. (zaradi prenizkih vrtljajev lastnega ventilatorja)
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4767
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 05, 2011 5:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne gre za majhne moči. 0.75kW. Ne bo pa vozil "pod" obrati. Na frekvenčnik je priključen zaradi počasnega zagona in zaustavljanja, ter zaradi malo večje hitrosti vrtenja.
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Gavran
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16
Prispevkov: 415
Aktiv.: 1.75
Kraj: Posavje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 05, 2011 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Do 100 Hz naj bi šel praktično vsak motor, sploh v tvojem rangu moči. Pri vrtenju nad sinhronskimi vrtljaji je lahko problem z bremenom, predvsem so vprašljivi ventilatorji. Vem za primer ko je ventilator moči ranga 100 kW "shodil" pri 56 ali 57 Hz. Drugi problem je padec momenta pri vrtljajih nad sinhronskimi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 05, 2011 11:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa še tole, da ne bo še kdo odkrival tople vode, pri večjih močeh (>75kW) znajo delati težave ležajni tokovi. Zaradi vzdolžne nesimetrije se pojavi inducirana napetost vzdolž osi motorja, ki požene tok po rotorju in skozi ležaje po statorju. Problem je zanemarljiv pri napajanju motorja s 50Hz sinusom, pri napajanju motorja z nekaj kiloherci (stikalna frekvenca frekvenčnega regulatorja) pa lahko ležaji odpovejo bistveno hitreje, kot bi sicer. Poleg inducirane napetosti pa svoje doda še kapacitivni tok med statorskim navitjem in rotorjem, ki se seveda spet zaključuje čez ležaje.
Rešitev problema so izolirani ležaji motorja Shocked €€€€€
Google najde kar nekaj opisov pod "bearing current"

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
AC Windings
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 08 Nov 2011 13:35
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.01
Kraj: Zagreb

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 08, 2011 1:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uvjet je da obodna brzina rotora ne bi smjela preći vrijednost 50 m/sec.
Potrebni podaci za proračun: nominalna brzina kod 50 Hz i promjer rotora.
Više o motorima na:
https://www.facebook.com/pages/AC-Windings/164148716959669?v=wall

AC Windings
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 486 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group