www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Izkoristek oljnih gorilcev - teorija alternative

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 07, 2005 12:43 pm    Naslov sporočila:  Izkoristek oljnih gorilcev - teorija alternative Odgovori s citatom

Bolj teoretično kot resno sem razmišljal o uporabi alternative za gorilec centralne peči.

Vzel bi dizel motor kakšnega starega golfa (obnovljen cca. 300€) in nanj priključil 15kw 3ph motor. Z ustreznim prenosom bi vzpostavil obrate el. motorja in dizla tako, da bi deloval v območju optimalnega izkoristka - navora. Vodno hlajenje motorja bi namesto v klasični hladilnik (kiler z ventilatorjem) speljal v rezervoar z 1000 ali več litri vode, ki bi jo pri temperaturi nad 50 stopinj uporabil direktno v radiatorjih za ogrevanje. Z dobljeno elektriko pa bi nadomestil del porabe, ko ta "agregat" ne bi deloval.
Ta dizelski motor po izkušnjah iz avtomobilov brez problemov deluje tudi na odpadno olje (tudi jedilno) v mešanici z plinskim oljem.
Če odštejem delo takšna investicija ne bi stala več kot nova peč centralne kurjave z gorilcem. Predvidena življenska doba takšnega motorja bi z minimalnim vzdrževanjem znašala približno 10 let, če bi deloval 4 ure dnevo / 180 dni na leto.

Zanima me vaše mnenje in še posebej tole: je izkoristek izgorevanja boljši v zgorevalnem prostoru motorja kjer se gorivo bolj vplini pred vžigom (pritisk 30 barov in vroč prostor) kot pa pri gorilcu kjer je gorivo razpršeno le v aerosole.
Nekoč sem videl večji mešalec (cca. 300 litrov) z enocilidričnim dizel motorjem (Torpedo), ki je vrtel celih 8 ur s tremi litri nafte.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zuti
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Feb 2005 23:49
Prispevkov: 65
Aktiv.: 0.29
Kraj: Mb

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 07, 2005 4:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj takega sem pred vsaj 20. leti videl na eni od nemških tv. To "foro" je uporabil en lastnik nekega hotela, samo da je z hlajenjem motorja grel vodo v bazenih, z elektriko pa je pokrival razsvetljavo v hotelu in peči vkuhinji. Koliko se spomnim, je tole bilo takrat glede uporabe energije veliki boom, kako je pa v današnjih kriterijih glede tega pa ne vem.
Če razmišljam tako laično: motor porabi na oz. pri prevoženih 100 km/h, 5l kurilnega olja. Kakšen navor oz. moč se pri takšni "brzini" sprošča na gonilni gredi bi vedel nekdo ki se s takimi preračuni ukvarja, ampak recimo da je to moč ki bi jo koristil za pogon generatorja 15 kw.. Se pravi da boš na uro dobil 15 kw el. energije in cca. 35 kw . sproščene toplotne energije( domnevam da ima motor 30% izkoristek). Se pravi skupaj boš dobil 50kw /h, pri porabljenih 5l kurilnega olja (če ne upoštevamo izgub ??? %) . Z litrom kurilnega olja ( cca. 11.3kW), pa dobiš pri 80% izkoristkom peči dobrih 8 kw, se pravi 5lx8kw=40 kw. Vse kar sem napisal so podatki "tako iz glave" in pa seveda moje razmišljanje. Bi pa bil verjetno zanimiv podatek, če bi se našel nekdo, ki bi znal vse to spraviti na papir z dejanskimi vrednostmi in pravilnimi izračuni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4250
Aktiv.: 19.14
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 07, 2005 5:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdaj je tudi nova tehnologojia "Stirling motor" .
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Roby
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29
Prispevkov: 233
Aktiv.: 1.05

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 09, 2005 1:18 am    Naslov sporočila:  Primerjava izkoristka peč-motor Odgovori s citatom

Izkoristek

Nazadnje urejal/a Roby Pon Avg 06, 2007 8:39 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 09, 2005 1:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bi se zadeve lotil, bi z dizelskega motorja odstranil alternator, vodno črpalko ter nepotrebni hidravlični del servo pogonov (če bi ga dobil zraven), zaradi zmanjšanja izgub.
Namesto iz alternatorja, ki tudi ni zanemarljiva izguba energije, bi akumulator polnil kar preko 220v omrežja po potrebi.
Odstranil bi tudi termostatski ventil hladilne vode in zaradi preciznejše regulacije temperature motorja uporabil zunanjo električno črpalko s katero bi ohranil in reguliral potrebno cirkulacijo, hkrati pa bi z njo ohranjal delovno temperaturo dizla tudi ko ta ne bi deloval. V mirovanju bi ga še pred zagonom ogrel s toplo vodo iz rezervoarja. S tem bi še dodatno zmanjšal izgube zaradi hladnega zagona in slabšega začetnega izgorevanja.

Za mehanski prenos med dizlom in elektromotorjem bi uporabil samo jermenici s ploščatim Extramultus ali Poly-V jermenom, ki imajo zelo majhne izgube. Klinasta jermena vsekakor ne pridejo v poštev. Ker je optimalni navor dizlov okrog 2000 do 2500 rpm bi bil pri uporabi 4 polnega motorja z 1500 rpm ta prenos ena od manj problematičnih komponent.

Regulacija obratov dizla - "gasa" bi bila lahko izvedena z koračnim motorjem in bi delovala tako, da bi po zagonu kontroliral in reguliral najprej obrate glede na rpm. Po sinhronizaciji z omrežjem pa bi regulacija moči dizla delovala še glede na amperažo, ki bi jo elektromotor-generator vračal v omrežje. Malce zapletenejši del ampak še vedno izvedljiv z dosegljivim materijalom in mojim trenutnim znanjem.

Porabo takšnega agregata predvidevam okrog 3L na uro. To pa zato, ker imajo avtomobili s takim motorjem porabo cca. 5L/h pri neidealnih pogojih delovanja kot so: hladni zagoni pri nizkih temperaturah, veliko časa delujejo izven območja optimalnih obratov in max. navora, nepotrebno delovanje pri zaustavitvah vozila pri mestni vožnji, itd.
Za tako močan dizel motor (40 do 60 kW) bi se odločil iz večih razlogov:
- nabavna cena rabljenega avtomobilskega motorja (in potrebnih rezervnih delov) je majhna ... cca. 100 do 300€
- šibkejši motor bi moral delovati stalno in bi se hitreje mehansko iztrošil, hkrati pa bi ga zaradi različnih potreb moral prav tako ustavljat in zaganjat
- trenutno za 200m² uporabljam 36kW gorilec, ki porabi 3,5L/h, kar bi bilo približno sorazmerno po porabi in verjetno tudi oddani energetski moči v optimalnem območju delovanja dizel motorja


Stirlingov motor ali MicroCHP sistema sta vsekakor zanimiva in še posebej dovršena, vendar za home-made sistem neprimerna, ker bi za njuno izdelavo potreboval precej specijanih materijalov in strojnih obdelav posamičnih delov. Vse to bi cenovni okvir osnovne ideje pripeljalo precej (pre)visoko.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Gavran
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16
Prispevkov: 415
Aktiv.: 1.87
Kraj: Posavje

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 09, 2005 3:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po moje bi bilo bolj smiselno elektriko prodajati Elektru, za ogrevanje hiše pa uporabljati odpadno toploto motorja. Cena električne energije iz malih virov je namreč subvencionirana. Po nekaterih računicah bi za elektriko iz tega vira dobil cca 3/4 denarja porabljenega za nakup goriva. Največji problem po moje je pridobivanje potrebne dokumentacije za prodajo elektrike Elektru.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audio
Član
Član



Pridružen-a: Čet 19 Maj 2005 8:30
Prispevkov: 140
Aktiv.: 0.63
Kraj: kp

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 10, 2005 12:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekje sem prebral, da je za 1 konjsko moč potrebno 12 gramov goriva.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gogi
Član
Član



Pridružen-a: Pet 11 Jul 2003 7:14
Prispevkov: 15
Aktiv.: 0.07

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 19, 2005 8:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo!

V priponki je skeniran članek iz revije HAUS & HEIZUNG. Ogrevanje hiše in z dizel motorjem ( notranjem zgorevanje ).

www.ecopower.de

gorazd



Ogrevanje&elektrika.jpg
 Opis:
Ogrevanje&elektrika
 Velikost datoteke:  390.9 KB
 Pogledana:  42 krat

Ogrevanje&elektrika.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group