www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Priklop kompresorja
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:18 pm    Naslov sporočila:  Priklop kompresorja Odgovori s citatom

Nabavil sem batni kompresor in bi ga rad priklopil na omrežje. Ima 3 fazni motor moči 3 kW. Kabel (4 žilni) je že priključen v dozi na motorju, jaz moram samo dodati 3 fazni vtič na drugi strani kabla. Uporabil bom vtič "pravokotne" oblike, ker imam pač takšno vtičnico. Ta vtič pa je 5 polni.
Jasno mi je kam priklopim posamezne faze. Ne vem pa kaj naj naredim z ozemlitvijo in nulo. Predvidevam, da rumeno-zeleni vodnik priklopim na ozemljitev. Nula na vtiču torej ostane prosta? Ali jo naj povežem na ozemljitev?
Sedaj je motor vezan v ZVEZDO. Ali naj kar ostane tako?

Prilagam slike za boljšo predstavo.

lp, prom



P1010288.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  605.72 KB
 Pogledana:  1 krat

P1010288.JPG



P1010290.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  606.37 KB
 Pogledana:  11 krat

P1010290.JPG



P1010291.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  596.85 KB
 Pogledana:  8 krat

P1010291.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vse tri žice od kabla na vtikač R S T in rumenazelena na označene vijake(zemlja).Nula pa prosta.Ko boš končal,poglej če se vrti v pravo smer.Če ne,pa zamenjaj R in S ali T.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14672
Aktiv.: 61.96
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor MORA ostati vezan zvezdo! (podatek na tablici 230/400V)
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovora.
Še eno vprašanje, da bom znal za drugič. Zanima me kako bi moral priklopiti motor, če bi ga vezal v trikot? Na tablici piše, da je za trikot potrebna napetost 230 V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.42

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 9:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za trikot je oznaka D400/Y690V (ali vsaj D400)... Y400 pomeni zvezdo pri 400V

230V med fazami je v 115V omrežju

D = delta

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 9:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kje pa imajo 115 V omrežje? Ali mogoče v ZDA?

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.42

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 9:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

klik
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.23
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 11:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V trikot bi ga vezal v primeru, če bi motor vezal na 1F frekvenčni pretvornik...na izhodi bi dobil trifazno napetost, vendar napetost med fazami ni 380 (400V), ampak je medfazna 230V...
Marsikdo je na tak način pri nas v firmi zakuril motor...
LP!

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 23, 2007 11:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vezava v trikotu je za 230V in to z obratovalnim kondenzatorjem. Razni frekvenčniki so samo dodatki za regulacijo.

Običajno se motor skuri, da ga kdo priklopi v trikotu na 400V namesto na 230V.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.42

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 24, 2007 12:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
Vezava v trikotu je za 230V in to z obratovalnim kondenzatorjem. Razni frekvenčniki so samo dodatki za regulacijo.

Običajno se motor skuri, da ga kdo priklopi v trikotu na 400V namesto na 230V.


Obratovalni kondenzator na trofaznem motorju?

Sicer pa lepo piše napetosti na tablici, le pogledat je treba... torej 230V v trikotu (D) in 400V v zvezdi (Y). Kolk se spomnim, je pri nas medfazna napetost 400V, torej se veže ta motor v zvezdo.
Glede frekvenčnikov in skurjenih motorjev pa no comment... folk ni pismen al kaj?

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 24, 2007 12:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aljoš je napisal/a:
V trikot bi ga vezal v primeru, če bi motor vezal na 1F frekvenčni pretvornik...na izhodi bi dobil trifazno napetost, vendar napetost med fazami ni 380 (400V), ampak je medfazna 230V...
Marsikdo je na tak način pri nas v firmi zakuril motor...
LP!

Zakaj in kako je lahko s frekvenčnikom skuril motor? Če ga pustiš v zvezdi ima tak motor kvečjemu manjšo moč ... nižja napetost pa ga ne uniči kar tako - prej prenizke frekvence in zato slabše hlajenje (premajhi obrati) katerim originalne izvedbe hladilnih ventilatorjev niso prilagojene.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.23
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 24, 2007 5:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Štos je v tem, da je bil motor prej vezan v zvezdo in priklopljen na 1F frekvenčnik...ko je nekje drugje skurilo motor, ga je recimo vajenc zamenjal, nič pogledal na tablico od podatkov motorja in motor pustil v zvezdi, kjer je bila prej medfazna napetost 230V... priklopil in evo! motor se je vrtel...kakšnih 5-10 min. in žalostno preminil....
deloval na dim, po domače povedano:)
Tako da priporočam vsem: Dobro poglejte tablico na motorju, kakšna napetost, obrati, tok...bistvene 3 stvari...
LP!

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 25, 2007 7:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še eno vprašanje glede smeri vrtenja. Ali moram odstraniti jermene pri prvem zagonu, ker se bo mogoče vrtel v nepravilno smer?

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.02

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 25, 2007 8:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Batnemu kompresorju je za par sekund (trajanje preizkusa) povsem vseeno, v katero smer se vrti.
Za trajno obratovanje pa je smer vrtenja seveda predpisana.
Ključen je tok mazalnega olja, ki ima predvideno smer tečenja. "Zajemalka" na gredi ga jemlje in po kanalih potem teče na najbolj obremenjena mesta.
Takoj za tem pa je pomembna še smer pihanja hladilnega zraka, če so kraki jermenice hkrati lopatice ventilatorja.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
-boris-
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22
Prispevkov: 72
Aktiv.: 0.35
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 24, 2008 11:14 pm    Naslov sporočila:  vezava motorja in napetosti Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Motor MORA ostati vezan zvezdo! (podatek na tablici 230/400V)


gumby je napisal/a:
Za trikot je oznaka D400/Y690V (ali vsaj D400)... Y400 pomeni zvezdo pri 400V
230V med fazami je v 115V omrežju


torej, če prav razumem, to pomeni, da lahko pri tem motorju (ki je omenjen za začetku te teme) zvezanim v zvezdo, imamo na vsaki fazi do 400V???
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 490 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group