 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
zupi.mitja Neznanec

Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 22:25 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: karteljevo
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:32 pm Naslov sporočila: imt 539 elektrika |
|
|
lep pozdrav imam težave z elektriko pri imt 539 ali ima kdo kšno elektro shemo
hvala
- tem se ne podvaja
- v naslovu mora pisati kaj smiselnega
- vprašanje se postavi v pravi oddelek
Aly. _________________ zupi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 7:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Bom tukaj vprašal.
Ali je kdo že meril "mirovni" tok iz akumulatorja pri ugasnjenem traktorju in (najverjetneje) ugasnjenih vseh porabnikih? Jaz sem nameril 25mA, pa me zanima, če ni to malce veliko? Glede na to, da gre za star traktor- Tomo Vinkovič varianta, katerega edina elektronika sta regulator polnenja akuja in avtomat utripalk.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 7:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri TV-ju ne bi smelo biti nič. Poglej, da ni kak radio ali ura v kabini. A "drugače" ti inštrument kaže tudi 0? Pri raznih cenejših tokovnih kleščah je 25mA že sama napaka meritve. Drugače pa postopoma odklaplaj varovalke, in boš videl kdaj ti tok pade na 0. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 1:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj gre za zglobni traktor, ki tudi kabine nima, kaj šele radio ali uro. Tudi meni bi bilo jasno, če tok nebi tekel ali bi bil 0. Jaz sem mislil bolj na to, če je kaj "uhajanja" toka možno nazaj v regulator, oz navitje generatorja Če to ne sme biti, je lahko regulator fuč. To bi rad ugotovil
Meril pa sem kar z univerzalcem, ki sem ga vključil v tokokrog. Take male tokove s kleščami niti slučajno ne moreš zanesljivo meriti.
Do sedaj sem že provizorično popravil na pol razsuto ter korodirano ključavnico (bo še zamenjana z dobro) in se je stanje malce popravilo, danes moram pa ugotoviti še, kam gre teh 25mA.
Saj pri praznenju s 25mA bi recimo 50Ah aku moral zdržati skoraj 3 mesece, ampak če ga ne sme nič prazniti, potem pa to še vedno ni v redu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
yacksy Član


Pridružen-a: Pon 23 Nov 2009 8:27 Prispevkov: 499 Aktiv.: 2.63 Kraj: Okolica Šmarjeških toplic
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem ravno zadnjič pomeril mirovni tok pri IMT 539, kateremu se počasi poslavlja akumulator, pa je bil tok gladko 0. Tok sem meril tako, da sem A-meter vezal med + klemo akumulatorja in klemo + kabla. _________________ [slovenščina je zame španska vas] happens. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 5:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko je tudi nabralo dovolj umazanije v alternatorju, da teče tak tok.
Mislim, da bo najbolje, če z odklapljanjem naprav ugotoviš katera naprava vleče teh 25mA in potem rešuješ naprej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Pon Mar 14, 2011 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav!
Pri traktorju IMT 539 gori signalna lučka za delovanje alternatorja. Preveril sem napetost na akumulatorju in je cca 12,4 V pri ugasnjenem in delujočem traktorju, torej alternator ne polni akumulatorja. Napetost se čisto nič ne spremeni glede na dodajanje plina (obratov) Alternator ima regulator ISKRA AER 1505 14V, nevem pa kako naj preverim ali je vredu ali ne. Nevem tudi kako ugotoviti če so diodne plošče vredu. Diodnih plošč tudi ni možno dobiti ven, verjetno je potrebno vse žice odlotati prej... Regulator sem vzel ven, krtačke na njem so videti vredu, imajo še nekaj (mesa) edino kar je je to da je ena malo krajša kot druga.
Meril sem še napetost na sponkah alternatorja B+ (akumulator) in D+ (kontaktna lučka) napetost se je spreminjala glede na dodajanje plina tudi preko 10 V.
Ali je potem možno da regulator dela in so zanič diode?
Np hvala za odgovore in kakšne namige že v naprej:-)
Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bory Član

Pridružen-a: Sre 17 Dec 2008 14:43 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07 Kraj: Dobje
|
Objavljeno: Pon Mar 14, 2011 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
ko daš kontakt na ključavnici ti zasveti lučka za akumulator? _________________ Vseh čarov čar je .......ElEkTrIčAr |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Pon Mar 14, 2011 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja ko dam kontakt lučka zasveti in potem skos sveti tudi ko traktor deluje (ker očitno na sponki alternatorja D+ ne pride do nikakršnega potenciala), lučka niti malo ne žmanjša svetilnosti glede na dodajanje plina. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Mar 14, 2011 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
-Preveri jermen, ampak mislim da to ni problem.
-Nato preveri vse stike - sploh direktno žico B+ od alternatorja do akumulatorja.
-Preglej tudi drsne obroče ko snameš regulator. Na njih ne smejo biti žlebovi.
-Če so krtačke krajše od cca. 5 mm, je regulator za zamenjat.
-Izpravnost diod se da videti z osciloskopom, ko opazuješ napetost na B+. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Pon Mar 14, 2011 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jermen je ok:-)
Ja kot sem že povedal o krtačkah, ena je krajša kot druga, in ta krajša mislim da nima 5 mm mesa, je pa sigurno za cca. 2 mm krajša kot druga krtačka. No bom jutri še vse stike pregledal. Še zanima me kakšna približno more bit napetost direktno na sponkah statorskega navitja (tri faze) če merim medfazno?
LP, Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Tor Mar 15, 2011 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
No danes sem ponovno meril napetosti na alternatorju fergusona.
Preveril sem kontakte in povezave, vse je pravilno. Potem sem meril medfazne napetosti direktno na navitju statorja, izmeril sem samo od 0,7 do 1,5 V izmenične, odvisno od jakosti plina. Napetosti so pa enake med vsemi fazami. Napetost med sponko B+ in D+ je cca 12 V, napetost med sponko D+ in maso pa je cca 0.4 V, vse zopet malo niga glede na jakost plina.
Torej moje sklepanje je sedaj da navitje statorja je vredu, najverjetneje rotor ne dobi vzbujanja, torej je zanič regulator ali kolektor rotorja. Glede na to da so krtačke na regulatorju še zelo dobre (cca 8 mm) tudi obrabljene so enakomerno) izločim okvaro kolektorja in sumim samo še na regulator.
Sprašujem če je moje sklepanje pravilno, saj nimam veliko prakse na tem področju.
Toliko da ravno ne kupujem regulatorja tja v tri dni, je cca 20 € pa še dobi se ga ne, ga bo treba naročiti. Regulator je iskra AER1505 14V.
Hvala za odgovore že v naprej, Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Mar 15, 2011 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je kontrolna žarnica v redu in ustrezne moči ?
S kontrolno žarnico, ki ni ustrezne moči (običajno je to 2W), se alternator tudi ne bo zbudil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Tor Mar 15, 2011 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kontrolna žarnica je vredu, nevem sicer kakšne moči je ker jo nisem pogledal ampak traktor je pri hiši cca. 8 let in žarnica ni bila nikoli menjana, alternator pa je deloval do sedaj brezhibno, tako da to tudi lahko izločim. Žarnica ves čas sveti, tako kot sem napisal, na sponki D+ proti masi dobim komaj 0,4 V, zato žarnica sveti ves čas.
Torej ostane regulator ali pa samo navitje rotorja....skratka ne vzbudi se.
LP, Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|