www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

GNU C pomoč začetniku VI
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Linux, unix razprave
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 9:01 am    Naslov sporočila:  GNU C pomoč začetniku VI Odgovori s citatom

Salamenski kazalci.

Nekako razumem, da so to spremenljivke, katerih vsebina je naslov neke druge spremenljivke. Ne zapopadem pa logike, kdaj moram pred ime kazalca dati zvezdico in kdaj ne.

Primer:
Koda:
int main()
   int  i,j,k, *ai;
   
   printf("%u \n",&i);
   ai = &i;
   printf ("%d \n",ai);
   *ai = &i;
   printf ("%d \n",ai);
   ai = &i;
   printf ("%d \n",*ai);


Dobim

Citiram:
beagleboard-svetosavska:~$ ./a.e
3196853408
-1098113888
-1098113888
-1098113888


Jasno, samo prvi izpis je pravilen.
Ali mi lahko kdo razloži, kdaj moram pred ime kazalca ai dati zvezdico in kdaj ne?
Rad bi izpisal naslov spremenljivke i, tako kot v prvem izpisu, a kot vsebino kazalca.

Hvala

Dodatno vprašanje

Koda:
 pData = (int*) calloc (i,sizeof(int));

Kaj pomeni (int*) v zgornjem ukazu?

_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 19.74

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 9:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri deklaraciji daš zvezdico tam, kjer hočeš imet kazalec in ne "navadno" spremenljivko (v tvojem primeru je to *ai).
V programu potem ai kaže na int, *ai je pa dereferenca tega kazalca, oz. sam int, na katerega kaže ai.
Seveda mora ai kazat na nekaj, kar obstaja. Napišeš lahko "ai=&i", v tem primeru bo ai kazal na i, *ai bo pa vrednost v i.
Upam, da ti je sedaj jasno, zakaj je samo zadnji printf() pravilen, in ne prvi Wink

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 19.74

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 9:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

(int*) je cast operator. Rezultat funkcije calloc() spremeni v kazalec na int.
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 10:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala Gumby,

V prvem primeru bi rad izpisal naslov in ne spremenljivke, in samo z prvim printf stavkom sem to dosegel, rad bi pa isto vsebino dobil tako, da izpišem vsebino kazalca, to mi nikakor ni uspelo.

Kaj je cast operator moram pa še naštudirat, v skriptih FE tega ni noter.

Pozdrav

_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S53DZ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 28 Apr 2011 9:27
Prispevkov: 951
Aktiv.: 6.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 10:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hja tisti naslov int spremenljivke, ki ga želiš, je unsigned integer, kot imaš v formatu prvega printf.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 10:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala, popravil sem format v Printf stavku, sedaj dobil pravo vsebino.
_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ljudsko
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 8:19
Prispevkov: 1184
Aktiv.: 6.08
Kraj: Koroška-Mežica

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 1:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vilko, če pred spremenljivko napišemo v oklepajih nek tip (v tvojem primeru kazalec, ki kaže na celoštevilčno spremenljivko), nam ta stavek spremenljivko, ki sledi zaklepaju spremeni v tip, ki je napisan v oklepajih. Eh? kako mi je pa zdaj to uspelo zakomplicirati.
Primer:
imamo int st;
želimo izpisati ascii kodo številke, ki je v spremenljivki st. Seveda moramo tip spremeniti iz int v char. Naredimo takole: printf("%c",(char)st);
Upam, da je sem pomagal.

_________________
return;
brake;
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 1:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala LJudsko, sem nekaj takega prebal, seveda moram sprobat, sicer ne morem reč, da sem prebavil...
_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ljudsko
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 8:19
Prispevkov: 1184
Aktiv.: 6.08
Kraj: Koroška-Mežica

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 1:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
Pri deklaraciji daš zvezdico tam, kjer hočeš imet kazalec in ne "navadno" spremenljivko (v tvojem primeru je to *ai).
V programu potem ai kaže na int, *ai je pa dereferenca tega kazalca, oz. sam int, na katerega kaže ai.
Seveda mora ai kazat na nekaj, kar obstaja. Napišeš lahko "ai=&i", v tem primeru bo ai kazal na i, *ai bo pa vrednost v i.
Upam, da ti je sedaj jasno, zakaj je samo zadnji printf() pravilen, in ne prvi Wink

vilko je napisal, da bi rad s pomočjo kazalca izpisal naslov spremenljivke, na katero kazalec kaže in ne vrednosti, ki je v njej. V zadnjem printf stavku pa počne ravno to-dereferencira kazalec in s tem dostopa do vrednosti spremenljivke, na katero kazalec kaže. Pravi printf stavek je torej drugi.
PS.: vilko, poizkusi spremenljivko i inicializirati (int i=nekaj). In potem shrani naslov v ai in ga izpiši s pomočjo ai. Ugibam.

_________________
return;
brake;


Nazadnje urejal/a ljudsko Tor Jan 10, 2012 1:35 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 19.74

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 1:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, sem spregledal...
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 1:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ljudsko je napisal/a:
gumby je napisal/a:
Pri deklaraciji daš zvezdico tam, kjer hočeš imet kazalec in ne "navadno" spremenljivko (v tvojem primeru je to *ai).
V programu potem ai kaže na int, *ai je pa dereferenca tega kazalca, oz. sam int, na katerega kaže ai.
Seveda mora ai kazat na nekaj, kar obstaja. Napišeš lahko "ai=&i", v tem primeru bo ai kazal na i, *ai bo pa vrednost v i.
Upam, da ti je sedaj jasno, zakaj je samo zadnji printf() pravilen, in ne prvi Wink

vilko je napisal, da bi rad s pomočjo kazalca izpisal naslov spremenljivke, na katero kazalec kaže in ne vrednosti, ki je v njej. V zadnjem printf stavku pa počne ravno to-dereferencira kazalec in s tem dostopa do vrednosti spremenljivke, na katero kazalec kaže. Pravi printf stavek je torej drugi.
PS.: vilko, poizkusi spremenljivko i inicializirati (int i=nekaj). In potem shrani naslov v ai in ga izpiši s pomočjo ai. Ugibam.


Sem že skužil..
Zmedlo me je to, da če je spremenljivka string, se pravi niz, se pravi array znakov, pa se takrat, tče hočem izpisati string (%s ) ne smem dati * pred imenom pointerja ki kaže na niz, pri ostalih tipih pa ja.

_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sundancer
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Avg 2004 22:30
Prispevkov: 374
Aktiv.: 1.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 4:42 pm    Naslov sporočila: icon_great  Odgovori s citatom

Vilko vse pohvale, ker vidim kako mocno si ugriznil v C. Bravo! Applause
Marsikomu si lahko za zgled!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregoral
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42
Prispevkov: 688
Aktiv.: 3.26
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 6:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Le tako naprej Vilko,
kot si že ugotovil je string oz char[] nekaj posebnega.

Namreč v C se večinoma dela z stringi ki imajo na koncu znak 0 (NULL).
Ker je to povrh vsega dovolj pogost tip podatka imaš zato v printf na voljo poseben format ki namesto vrednosti vzame naslov.

printf nato izpisuje znake dokler ne pride do znaka 0.
To je lahko tudi velik problem, ker moraš vedno poskrbeti da string zaključiš z 0.
Paziti pa moraš tudi da v spremenljivko ne vpišeš preveč znakov.

Primer:
char str[1];

// 1 pretvorimo v tekst in zapišemo v str
sprintf(str, "%d", 1);

// znak (char) '1' zapišemo v str
str[0] = '1';

// string str izpišemo na konzolo
printf("%s", str);


tole recimo že ni v redu, zdaj pa ti povej kaj je narobe?


LP, Gregor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 8:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem za pomoč in vzpodbudo. Se bom še obračal na vas, če dovolite.
So me pa v C vrgle okoliščine, na katere ne morem vplivati: Programirati moram komunikacijo med atmeli, ki me veselo ubogajo v bascomu z Beagleboardom, na katerem teče linux in ki ga bascom ne pozna.

Po pravici povedatno, nisem navdušen nad C-jem, a kot je rekel moj kapetan v JLA davnega leta 1964: "Što se mora, nije težko!"
Hm, pa je težko. C ima ogromno pasti, sintaktičnih posebnosti, da se zgubiš v njih.

Kaj recimo pomeni v C-u dvojno dvopičje :: ?

Ja, z stringi sem delal že v bascomu, tako da mi je jasno, da je potrebno imeti dovolj prostora, ko sestavljaš string, da ne pobrišeš drugih spremenljivk. To si imel v mislih, kaj ne Gregoral?

Pričakujte v kratkem vprašanje na temo malloc in calloc.
Pa še nekaj me še žuli, a nisem še v stanju postaviti vprašanje:

Delal bom v arrayem struktur. To samo po sebi ni kritično, pač daš ime variable-strukture z indeksom pika in ime variable v strukturi.
Kaj pa če se vse skupaj nahaja v posebnem bloku memorije, kjer moram to nasloviti z pointerjem? Ali moram, da pridem do informacije najprej izračunati pointer na konkretno strukturo iz začetnega pointerja memorijskega bloka in indeksa? in še le potem prebrati podatke iz variable v indeksu? Upam, da je kaka prijaznejša pot.

Bom vprašanje postavil še enkrat kasneje z kodo, ki bo vprašanje lepše orisala.

Ppzdrav

_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3351
Aktiv.: 15.09
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 10, 2012 11:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa nadaljujmo šolo, kjer sem učenec in vi učitelji!

Vzemimo da potrebujem strukturo:
Koda:
struct list
  {   int koda;
   char tekst[16];
  } vnos, *listp, *listp1 ;

in sicer 20 komadov le te. A je ne definiram kar tukaj, temveč zahtevam zato poseben memory blok.
Le tega lahko zahtevam ali z
Koda:
   listp = (struct list *)calloc(20, sizeof(struct list ) );

ali z
Koda:
   listp = (struct list *)malloc(sizeof(struct list ) * 20);

Oba ukaza mi napolnita pointer *listp z naslovom memory bloka.

Prvo vprašanje: ali sta oba ukaza enakovredna, dobim z obema isto?


In sedaj želimo ta memory blok napolniti z podatki.
Recimo da želimo v strukturo z indeksom i v polje Koda napisati vrednost 10:

Prenesem pointer listp v listp1. Ker bom z njim računal, ne smem izgubiti originalne vrednosti.
Koda:
listp1 = listp;

Potem izračunam pointer za i-to strukturo v memory bloku:
Koda:
listp1 = listp1 + i;

(Pri računanju s pointerjem se aditiv pomnoži z dolžino variable, za katero velja pointer, v tem slučau z dolžino strukture.)
In sedaj v polje koda prenesem vrednost:
Koda:
listp1->koda = 10;


Zapleteno, kaj? A verjetno je preprostejša pot, ki je ne poznam.
Če jo poznate, prosim za poduk. Prosim tudi za popravke, če sem kje zabrljal kaj.
Hvala!

Bo morda kdo rekel, zakaj kompliciram!
Moja rešitev predvideva uporabo Shared Memory Block-a, ki je nekaj podobnega, ravno tako ga za zahtevam od Linuxa in dobim pointer. In v njem imam namen naphati podatke, ki pa bodo na volju tudi drugim (no drugemu) programu v sistemu Linux. Zato moram to tehniko obvladati.
(Tisti drugi program bo, upam, pisal nekdo drug.)

_________________
Prepričan sem, da je inteligentnih bitij v vesolju veliko. A ker so inteligenta, se nam nočejo prikazati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Linux, unix razprave Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group