 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 30, 2011 3:37 pm Naslov sporočila: Preizkus izolacije navitij motorja |
|
|
Pozdravljeni,
nov teden, nova težava z motorjem
Imam 1.5kW kitajski motor, ki sem ga hotel uporabljatu na CNCju. Včeraj sem ga priklopil na frekvenčnik (LS iC5, 2,2kW) in par sekund po štartu dobil napako Ground fault. Ob tem je izklopil FID (30mA). Pregledal sem priključitev, povezave v konektorju motorja in je bilo vse vredu. Če frekvenčnik zaženem brez priklopljenega motorja lepo štarta v nastavljenem času do ustrezne frekvence, torej ni napaka v kablu do motorja.
Izmeril sem statorska navitja in namerim malce manj kot 2 ohma. Proti ohišju ne namerim ničesar.
Vsakič, ko štartam motor, zleze frekvenca do cca. 30Hz, nakar dobim napako Ground fault in izklopi FID. Poskusil sem odklopiti ozemljitev motorja in do kakih 30Hz štarta vredu potem pa se sliši, kot bi malo zacvilil in se izklopil in čez kako sekundo spet pridobil nekaj Hz, se spet izkopi... torej je nekaj hudo narobe. Ob štartu vleče cca. 23 A.
Motor je 1.5kW (8A) trifazen, dvopolen, vezan v trikot. Dela v območju 8000 - 24000 rpm (133 - 400Hz). Na njem ni nikakršnih označb, niti ene črke ali številke.
Tule se ga da videti: http://www.ebay.co.uk/itm/250829619572?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Je mogoče brez tistega visokonapetostnega preizkuševalca izolacije ugotoviti ali kje prebija? Rad bi vedel pri čem sem, predno težim kitajcem za zamenjavo...
Bi bilo kaj takega mogoče, če so mi pomotoma poslali 110V verzijo? _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 30, 2011 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kratek update: motor na 110V (na VFD nastavim output voltage na 45%) dela normalno.
Je torej mogoče, da pri višjih napetostih prebije izolacija navitij? _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.41
|
Objavljeno: Pet Dec 30, 2011 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pomeri, kakšen tok vleče pri 110 V.
Prebijanje pa lahko testiraš preko žarnice. _________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Dec 30, 2011 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
230 V iz omrežja (preko žarnice) je kar malo nizka napetost za test izolacije. Vendar, če tudi tega izolacija motorja ne drži, dvomov o defektni izolaciji ni.
Gre pa tako: Faza čez žarnico 40 - 100 W na fazni priključek motorja (ni važno katerega, saj so vezani skupaj), na ohišje motorja ozemljitev in po možnosti ne prijemati motorja med testom - frekvenčnik obvezno odklopljen.
Če žarnica sveti = preboj.
Če drži uporabi nek trafo, ki zmore vsaj 500 V (npr od radioapata na lampe 2 x 250 = 500 V), ki mu v primar vezeš žarnico podobne moči kot je trafo.
Če napetost drži, ne pozabi sprazniti naboja, sicer je motor zelo majhen in verjetno ne bo nič hudega, tudi če ne, ampak za vsak primer.
V tem je primeru tudi še ni zagotovo, da je motor brezhiben, do preboja lahko pride šele, ko teće večji tok, zato se taki testi praviloma izvajajo z napetostjo nad 1 kV, kar pa je nevarno za improvizacije.
Po opisu, pri tebi do preboja pride pri nekoliko višji napetosti, kar ni nič neobičajnega, pravzaprav je največkrat tako, vsaj za začetku, ko odpove izolacija. Šele po nekaj prebojih ali ko je stekel dovolj velik okvarni tok, pride do preboja, ki ga pokaže vsak multimeter.
Če je proboj in imaš srečo v nesreči, prebija na priključku ali kablih, ki od priključka vodijo do navitja (šlampasto sestavljeno in priprt kabel - tudi pri Siemensu niso bili imuni na take kikse), vendar če to ni, je navitje defektno.
Ne vem kako je s cenami, če se previtje sploh splača. Mogoče se, vendar če bo motor delal na 100%, raje kupi nov motor, saj previtje že lakiranega motorja, vedno zmanjša moč motorja (previtje pomeni večje izgube v pločevini, saj je bila le ta grdo zlorabljana, ko se je pobiralo ven staro navitje in izolacijo).
In, da se ne boš žrl, kaj sem že spet napravil narobe:
Navitja majhnih motorjev (to je do 30 kW), so delana strojno (z žico se tam dela kot svinja z mehom) in če izgotovljeno navitje test v fabriki zdrži, rečejo, da je OK, drugače ga še 1x previjejo. Vendar, kljub testu v fabriki, določen procent takih motorjev ob prvem vklopu odpove - nezadostno lakiranje, potem pa vlaga, vibracije med transportom in skladiščenju naredijo svoje. Zoprno pa je, če nimaš garancije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sob Dec 31, 2011 11:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Hi!Po moje ti to imaš 110V motor,če praviš da ti pri izhodu frekvenčnika 45% dela normalno.Mogoče opomba:pri frekvenčnem regulatorju se spreminja frekvenca in ne napetost na izhodu-odtod mu tudi ime.NIKOLI pa se frekvenčnik ne priklaplja brez bremena,pravtako se ne izlaplja s pomočjo kakih kontaktorjev na primarni strani!To imaš sigurno napisano na prvih straneh navodil. _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 31, 2011 12:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor preizkus z žarnico prestane vredu. Vedno bolj sumim, da je res 110V verzija. Motor dela vredu od 130 do 400Hz in pri tem vleče cca. 0.8 - 2A, odvisno od frekvence. Greje se ne, ustavlja in zaganja se tako, kot bi se moral.
laura, frekvenčniku se da nastaviti oboje - frekvenco in izhodno napetost (output voltage), da ga ne bi smel priključiti brez motorja pa nikjer ne piše. Kontaktorja nimam, v navodilih piše, da se ga uporabi po potrebi. _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sob Dec 31, 2011 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi!Saj nisem rekel da se izhodna napetost ne da nastavit(še ogromno drugega se nastavlja-saj si si pogledal parametre),ampak pri določeni nastavljeni izhodni napetosti(% output voltage) se potem spreminja frekvenca za spreminjanje obratov.Kar se tiče priklopa frekvenčnika brez bremena(sam uporabljam Hitachi-jeve),pa mi v začetku navodil dve strani piše kaj ne smem počet(General Warnings and Cautions,potem pa CAUTION,CAUTION...).Mislim da pri Hitachiju niso tako neumni ali da bi jim bil dolgčas da napišejo vsa ta opozorila.Imam kar nekaj izkušenj s tem in se mi ne zdi pametno preslišati njihovih opozoril.Sicer pa-ti kakor hočeš! _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Dec 31, 2011 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
....NIKOLI pa se frekvenčnik ne priklaplja brez bremena,pravtako se ne izlaplja s pomočjo kakih kontaktorjev na primarni strani!To imaš sigurno napisano na prvih straneh navodil. |
Za veliko večino frekvenčnikov to drži - ne pa za vse. Dovod je lahko varovan z dodatnim bimetalom pa tudi kontaktorjem, ki služi za varnostni izklop. Seveda pa to ne moreš uporabljat za upravljanje motorja. Prav tako obstajajo frekvenčniki, ki ne "težijo", da so sponke odprte. Nekatere lahko tudi sparametriraš tako. Spomnim se, da sem enega takega nekoč uporabil v podjetju, ker je frekvenčnik nadomesti klasičen mehanski pretvornik 300Hz 165V. Tam se je poganjalo večje število manjših frezerjev, ki so se vklapljali po potrebi.
Strinjam se, da je lahko motor za 110V. Namreč podobno težavo sem imel sam nekoč. Odletel je en frekvenčnik. Ko sem ga zamenjal je težil, da je motor v stiku z maso. OK. sem zamenjal še motor (imel sem orginalnega rezervega) Težava se je ponovila. Sledila je kontrola instalacije - še ena menjava frekvenčnika. Šele na koncu sem pogledal na tablico Motor je bil 220/380 vezan v trikot. Jaz pa sem ga sparametriral za 380V.  _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Sob Dec 31, 2011 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na frekvenčniku poišči nastavitev "nazivna frekvenca motorja". Trenutno (predvidevam) jo imaš na 50 Hz. Postavi jo na 400 Hz in poročaj.
Razlaga: motor je induktivno breme, impedanca je odvisna od frekvence. Tvoj motor je visokovrekvenčen kar pomeni da ima nazivno impedanco (ki pogojuje tok) pri višji frekvenci. Frekvenčnik pa ti pritisne polno napetost na sponke pri 50 Hz, ker pa je motor dimenzioniran za višjo frekvenco imaš torej skozi navitja daleč prevelik tok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 31, 2011 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nazivna frekvenca je nastavljena na 400 Hz, limite pa imam nastavljene 133 Hz za spodnjo mejo in 400 Hz za zgornjo. Kljub temu sem imel težave pri 240 V. Po praznikih bom kontaktiral kitajce in zahteval zamenjavo. _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2012 8:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
He, he, sem pričakoval nekaj takega. Najprej so hoteli video, potem so trdili, da sem nastavil napačne parametre na frekvenčniku, zdaj pa trdijo, da mi tega niso prodali oni.
Banda poševnooka!
Evo ga: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-WBgbcK-Fi4 _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2012 6:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej je verjetno en Amerikanec dobil 220 V motor in se čudi, da njegov motor nima nobene moči in kuha, čeprav je tok ustrezen, ali pa misli, da tako mora biti.
Ebay prodajalec pa bo lagal obema, če bo treba.
Je pri tvojem primerku motorja mogoče odpreti priključni konektor? Če imaš veliko srečo, je tam vseh 6 žic iz navitja motorja in so spojene v trikot.
V tem primeru je rešitev, motor prevezati v zvezdo in boš dobil motor ustreznih karakteristik.
Obstaja možnost, da je to edina razlika med 110 in 220V verzijo tega motorja, saj je to najcenejši način, da delaš dve sorti motorja na eni proizvodni liniji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2012 7:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, seveda, zato tudi trdijo, da ni razlike med 240 in 110 V verzijo. Na spodnji strani konektorja so žal samo tri žice, ki izginejo v statorju. Očitno je sama vezava navitij v trikot izvedena nekje za izolacijo statorja... _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2012 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Škoda, preveč so šparali.
V tem primeru bi te mogoče rešil samo nekdo, ki previja elektromotorje in ima veliko prakse in predvsem dobre živce, da odpre vezavo navitja in preveže motor v zvezdo (če je res v trikotu). Samo to ni brez rizika, bolj je trdo zalakirano, manj je možnosti za uspeh.
Če je motor interno že vezan v zvezdo pa tako za brez potrebe mučiš navitje. Samo ne boš 100% katera vezava je, dokler se vezave ne razkoplje.
Frekvenčnik pa verjetno ne moreš nastaviti tako, da bi mu izhodno napetost omejil na 110V?
Tudi, če gre, je v takem primeru pod vprašajem frekvenčnikova tokovna zmogljivost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2012 9:44 pm Naslov sporočila: Re: Preizkus izolacije navitij motorja |
|
|
piroman je napisal/a: |
Pozdravljeni,
nov teden, nova težava z motorjem
Imam 1.5kW kitajski motor, ki sem ga hotel uporabljatu na CNCju. Včeraj sem ga priklopil na frekvenčnik (LS iC5, 2,2kW) in par sekund po štartu dobil napako Ground fault. Ob tem je izklopil FID (30mA). Pregledal sem priključitev, povezave v konektorju motorja in je bilo vse vredu. Če frekvenčnik zaženem brez priklopljenega motorja lepo štarta v nastavljenem času do ustrezne frekvence, torej ni napaka v kablu do motorja.
Izmeril sem statorska navitja in namerim malce manj kot 2 ohma. Proti ohišju ne namerim ničesar.
Vsakič, ko štartam motor, zleze frekvenca do cca. 30Hz, nakar dobim napako Ground fault in izklopi FID. Poskusil sem odklopiti ozemljitev motorja in do kakih 30Hz štarta vredu potem pa se sliši, kot bi malo zacvilil in se izklopil in čez kako sekundo spet pridobil nekaj Hz, se spet izkopi... torej je nekaj hudo narobe. Ob štartu vleče cca. 23 A.
Motor je 1.5kW (8A) trifazen, dvopolen, vezan v trikot. Dela v območju 8000 - 24000 rpm (133 - 400Hz). Na njem ni nikakršnih označb, niti ene črke ali številke.
Tule se ga da videti: http://www.ebay.co.uk/itm/250829619572?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Je mogoče brez tistega visokonapetostnega preizkuševalca izolacije ugotoviti ali kje prebija? Rad bi vedel pri čem sem, predno težim kitajcem za zamenjavo...
Bi bilo kaj takega mogoče, če so mi pomotoma poslali 110V verzijo? |
Če sumiš preboj na stator lahko pomeriva z instrumentom. lahko priskrbim: Napetosti: 500V 1kV, 2kV, 5kV _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|