Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Misko Član

Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15 Prispevkov: 549 Aktiv.: 2.35 Kraj: MS
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:07 pm Naslov sporočila: Zmanjšanje zagonskega toka 550w 3f motorja |
|
|
Pozdravljeni!
Iščem način kako zmanjšati zagonski tok na 550W 3f elekromotorju.
Motor se uporablja pri dozirni naprave, kjer je problem, da se motor zaganja v časovnih razmakih približno 15s in pride do velikega gretja zaradi zagonskega toka.
Prva ideja je bila frekvenčnik kjer bi lahko počasi dvigoval obrate vendar se je nekaj zalomilo pri dobavi frekvečnika pa ga nisem dobil. Novega nemislim kupovat, ker gre za projekt za diplomsko nalogo in potem naprej za občasno uporabo doma.
lp, Boštjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zagonski tok običajno ni vzrok za segrevanje. Problem v tvojem primeru je število vklopov in izklopov. Rešitev je dodatno prisilno hlajenje. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.12 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Običajno se v izogib zagonskemu toku uporablja zvezda-trikot preklopnik. Zagon v zvezdasti vezavi in obrat v trikotni vezavi navitij.
Verjetno motor ne obratuje stalno zaradi enostavnosti izvedbe te naprave. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.21 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmmm, trifazni motor moči 550 W in vezava zvezda-trikot ???
Miško, to bo za doziranje medu?
Naredi, kot ti svetuje Silvo, uporabi drugačen motor, ali pa med motor in ostalo mehaniko daj elektromagnetno sklopko. Tako motor obratuje stalno, pogon dozirnika pa vklapljaš s sklopko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Misko Član

Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15 Prispevkov: 549 Aktiv.: 2.35 Kraj: MS
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je vezan v trikot. Verjetno bo rešitev problema res v prisilnem hlajenju, ker originalno hlajenje ne opravlja svoje funkcije dokler motor ne doseže zadostnih vrtljajev. V mojem primeru pa komaj doseže prave vrtljaje pa ga že izklopim. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
Hmmm, trifazni motor moči 550 W in vezava zvezda-trikot ??? |
Verjetno bolj težko. Motorja pod 3KW še nisem videl, da bi bil navit za tako vezavo. Običajno so motorji ranga KW vezani v zvezdo. (zvezda 400V) Takega motorja ne moreš poganjat zvezda/trikot.
Še enkrat - namen zmanšanja zagonskega toka je zaradi preprečevanja sunkov v omrežje. V industriji imajo običajno motorji, ki se vklapljajo intervalno oz. so jim obrati regulirani montiran dodaten ventilator, ki je vključen dokler je naprava vključena. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Misko je napisal/a: |
Motor je vezan v trikot. Verjetno bo rešitev problema res v prisilnem hlajenju, ker originalno hlajenje ne opravlja svoje funkcije dokler motor ne doseže zadostnih vrtljajev. V mojem primeru pa komaj doseže prave vrtljaje pa ga že izklopim. |
Daj posikaj tablico motorja ter ploščice vezave. Da slučano ni motor 240/380V vezan v trikot? _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Misko Član

Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15 Prispevkov: 549 Aktiv.: 2.35 Kraj: MS
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 1:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pozabil omenit, da je motor vezan prek kondenzatorja na eno fazo v trikot vezavi. Tablice nimam, ker je nisem dobil zraven. 
Nazadnje urejal/a Misko Ned Jan 29, 2012 4:16 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na mostnem žerjavu smo imeli podoben problem, le da je šlo za večji motor. Dodal se je en ventilator, ki je pihal po motorju. Funkcija je bila, da je ventilator startal z motorjem in nato še obratoval nekam minut po izklopu motorja. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 2:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri takih pogojih, bo motor obvezno zakuhal.
Zagonski tok je velik, pri podobnem motorju sem izmeril skoraj 10 A pri enofaznem priklopu. Poleg tega, zagonskega toka ne moreš zmanjšati, saj te že sedaj muči premajhen navor motorja ob zagonu - motor rabi 15 sekund, da prileze na nazivne vrtljaje.
Če mora biti karakteristika navora taka kot je, revežu od motorja privošči zmogljivo prisilno hajenje.
Če pa to ni pogoj in imaš jermenski pogon, uporabi elektromnagnetno sklopko za avtomobilske klime in naj motor obratujhe stalno.
@Silvo
Obstajajo, tovarna Adam Werke, je imela v proizvodnji nekaj takih motorjev s prigrajenim reduktorjem. Izjemno redki in večkrat problem pri njihovem previtju. Pri previjanju malih motorjev se je pogosto dogajalo, da je tisti, ki je previjal, speljali ven 3 konce, zvezdo pa naredili kar na glavi navitja (to je bistvemno manj dela) - tablici pa se ni nihče posvetil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 9:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Misko je napisal/a: |
Sem pozabil omenit, da je motor vezan prek kondenzatorja na eno fazo v trikot vezavi. Tablice nimam, ker je nisem dobil zraven.  |
Če imaš trofazni motor motor uporabljen z enofaznim napajanjem preko kondenzatorja, se ti bo motor gotovo grel. Če bi uporabil frekvenčnik, bi motor normalno deloval brez pregrevanja. Na povezavi dobiš dober frekvenčnik po ugodni ceni http://www.goto.si/ic5.htm
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.35 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Jan 29, 2012 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je motor vsaj približno dovolj močan, kupi 0,75kW frekvenčnik s tistega linka zgoraj. Ne verjamem da boš za 130 eur zadevo rešil kako drugače. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Jan 30, 2012 2:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Serijsko tokovni trafo + ventilator |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Jan 30, 2012 10:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Če misliš, da ti bo 400W inverter dovolj, ti ga za simbolično ceno prodam _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jan 30, 2012 1:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
V mojem primeru pa komaj doseže prave vrtljaje pa ga že izklopim. |
Jaz bi najprej dodal prisilno hlajenje. Ventilator za cca 10-15€, vezan za glavnim stikalom. Ko je naprava vključena ventilator deluje brez prekinitev.
Tudi, če boš kasneje dodal frekvenčnik še vedno rabiš ventilator. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|