www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zmanjšanje zagonskega toka 550w 3f motorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Misko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15
Prispevkov: 549
Aktiv.: 2.35
Kraj: MS

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:07 pm    Naslov sporočila:  Zmanjšanje zagonskega toka 550w 3f motorja Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Iščem način kako zmanjšati zagonski tok na 550W 3f elekromotorju.
Motor se uporablja pri dozirni naprave, kjer je problem, da se motor zaganja v časovnih razmakih približno 15s in pride do velikega gretja zaradi zagonskega toka.
Prva ideja je bila frekvenčnik kjer bi lahko počasi dvigoval obrate vendar se je nekaj zalomilo pri dobavi frekvečnika pa ga nisem dobil. Novega nemislim kupovat, ker gre za projekt za diplomsko nalogo in potem naprej za občasno uporabo doma.

lp, Boštjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.87
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zagonski tok običajno ni vzrok za segrevanje. Problem v tvojem primeru je število vklopov in izklopov. Rešitev je dodatno prisilno hlajenje.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
borber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40
Prispevkov: 3111
Aktiv.: 13.12
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Običajno se v izogib zagonskemu toku uporablja zvezda-trikot preklopnik. Zagon v zvezdasti vezavi in obrat v trikotni vezavi navitij.
Verjetno motor ne obratuje stalno zaradi enostavnosti izvedbe te naprave.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.21
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmmm, trifazni motor moči 550 W in vezava zvezda-trikot ???

Miško, to bo za doziranje medu?

Naredi, kot ti svetuje Silvo, uporabi drugačen motor, ali pa med motor in ostalo mehaniko daj elektromagnetno sklopko. Tako motor obratuje stalno, pogon dozirnika pa vklapljaš s sklopko.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Misko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15
Prispevkov: 549
Aktiv.: 2.35
Kraj: MS

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je vezan v trikot. Verjetno bo rešitev problema res v prisilnem hlajenju, ker originalno hlajenje ne opravlja svoje funkcije dokler motor ne doseže zadostnih vrtljajev. V mojem primeru pa komaj doseže prave vrtljaje pa ga že izklopim.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.87
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slowfly je napisal/a:
Hmmm, trifazni motor moči 550 W in vezava zvezda-trikot ???


Verjetno bolj težko. Motorja pod 3KW še nisem videl, da bi bil navit za tako vezavo. Običajno so motorji ranga KW vezani v zvezdo. (zvezda 400V) Takega motorja ne moreš poganjat zvezda/trikot.
Še enkrat - namen zmanšanja zagonskega toka je zaradi preprečevanja sunkov v omrežje. V industriji imajo običajno motorji, ki se vklapljajo intervalno oz. so jim obrati regulirani montiran dodaten ventilator, ki je vključen dokler je naprava vključena.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.87
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 12:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Misko je napisal/a:
Motor je vezan v trikot. Verjetno bo rešitev problema res v prisilnem hlajenju, ker originalno hlajenje ne opravlja svoje funkcije dokler motor ne doseže zadostnih vrtljajev. V mojem primeru pa komaj doseže prave vrtljaje pa ga že izklopim.


Daj posikaj tablico motorja ter ploščice vezave. Da slučano ni motor 240/380V vezan v trikot?

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Misko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15
Prispevkov: 549
Aktiv.: 2.35
Kraj: MS

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 1:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem pozabil omenit, da je motor vezan prek kondenzatorja na eno fazo v trikot vezavi. Tablice nimam, ker je nisem dobil zraven. Rolling Eyes

Nazadnje urejal/a Misko Ned Jan 29, 2012 4:16 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 2:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na mostnem žerjavu smo imeli podoben problem, le da je šlo za večji motor. Dodal se je en ventilator, ki je pihal po motorju. Funkcija je bila, da je ventilator startal z motorjem in nato še obratoval nekam minut po izklopu motorja.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 2:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri takih pogojih, bo motor obvezno zakuhal.

Zagonski tok je velik, pri podobnem motorju sem izmeril skoraj 10 A pri enofaznem priklopu. Poleg tega, zagonskega toka ne moreš zmanjšati, saj te že sedaj muči premajhen navor motorja ob zagonu - motor rabi 15 sekund, da prileze na nazivne vrtljaje.

Če mora biti karakteristika navora taka kot je, revežu od motorja privošči zmogljivo prisilno hajenje.

Če pa to ni pogoj in imaš jermenski pogon, uporabi elektromnagnetno sklopko za avtomobilske klime in naj motor obratujhe stalno.

@Silvo

Obstajajo, tovarna Adam Werke, je imela v proizvodnji nekaj takih motorjev s prigrajenim reduktorjem. Izjemno redki in večkrat problem pri njihovem previtju. Pri previjanju malih motorjev se je pogosto dogajalo, da je tisti, ki je previjal, speljali ven 3 konce, zvezdo pa naredili kar na glavi navitja (to je bistvemno manj dela) - tablici pa se ni nihče posvetil.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 9:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Misko je napisal/a:
Sem pozabil omenit, da je motor vezan prek kondenzatorja na eno fazo v trikot vezavi. Tablice nimam, ker je nisem dobil zraven. Rolling Eyes


Če imaš trofazni motor motor uporabljen z enofaznim napajanjem preko kondenzatorja, se ti bo motor gotovo grel. Če bi uporabil frekvenčnik, bi motor normalno deloval brez pregrevanja. Na povezavi dobiš dober frekvenčnik po ugodni ceni http://www.goto.si/ic5.htm

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.35
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 9:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je motor vsaj približno dovolj močan, kupi 0,75kW frekvenčnik s tistega linka zgoraj. Ne verjamem da boš za 130 eur zadevo rešil kako drugače.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 2:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Serijsko tokovni trafo + ventilator
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.11
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 10:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če misliš, da ti bo 400W inverter dovolj, ti ga za simbolično ceno prodam
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.79
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 1:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
V mojem primeru pa komaj doseže prave vrtljaje pa ga že izklopim.


Jaz bi najprej dodal prisilno hlajenje. Ventilator za cca 10-15€, vezan za glavnim stikalom. Ko je naprava vključena ventilator deluje brez prekinitev.
Tudi, če boš kasneje dodal frekvenčnik še vedno rabiš ventilator.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 501 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group