 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
leut79all Član

Pridružen-a: Pon 12 Jan 2015 14:14 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.16 Kraj: ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 10:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
To ni frekvenčnik ampak triak regulator. Za brusilko bo dober, razen če ni v njej že kakšna elektronika za soft-start.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prav ta s podanega linka sigurno ne bo dober, ker je namenjen uporabi v ZDA ( 120V izvedba )
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
leut79all Član

Pridružen-a: Pon 12 Jan 2015 14:14 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.16 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, ja to je čist simbolični link....je USA ja kje bi se dal dobit načrt za tak regulator?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 11:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Recimo izvedba s TDA1085 Tak regulator se je našel v pralnih strojih, kateri imajo motorje s krtačkami.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 12:19 am Naslov sporočila: |
|
|
milan62 je napisal/a: |
Prav ta s podanega linka sigurno ne bo dober, ker je namenjen uporabi v ZDA ( 120V izvedba ) |
Sem spregledal ker sem gledal samo ampere - hvala za popravek.
leut79all je napisal/a: |
... kje bi se dal dobit načrt za tak regulator? |
En načrt po katerem sem že 30 let nazaj delal take regulatorje za 2kW motorje sesalcev, ki delujejo še danes, imaš tukaj na zadnji sliki.
Triac je lahko BTA16-800.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.29 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enkrat, že kar nekaj časa nazaj sem delal eno regulacijo avtoličarju za regulacijo hitrosti velike kotne brusilke. Potreboval jo je za zmanjšanje obratov, kadar je poliral avtomobile. Napravil sem v škatlico, z ene strani vtikač, z druge vtičnica, da je priklopil brusilko. Z potenciometrom si je nastavil želene obrate. Shemo bi moral ponovno poiskati, vem pa da je bil uporabljen čip U208B in pa trijak BTA41.600B.
_________________ 73 de S55WT, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dejko1 Član

Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21 Prispevkov: 271 Aktiv.: 1.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 9:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Samo a ne bo s tiristorskim / triak regulatorjem padla moč motorja (šele kot posledica pa obrati)?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
da.
Razen ce imas closed loop regulacijo, kar pa brez predelave masine skoraj da ni mozno (vgradnja tacho senzorja).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.29 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 11:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Te enostavne regulacije delujejo po principu zmanjšanja moči in s tem posledično zmanjšanje obratov. Prav zaradi tega je treba biti pazljiv pri izbiri tipa regulacije. Našel sem shemo...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
77.13 KB |
Pogledana: |
47 krat |

|
_________________ 73 de S55WT, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.29 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 2:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
POT2, če se prav spomnim, je nastavitev minimuma, trimer potenciometer, delovni potenciometer je POT1.
PS: Vezje ni zraslo na mojem zelniku, vgrajeno je bilo na primarni strani kratkostičnega varilnega transformatorja. Eni imajo gibljivo jedro v transformatorju za nastavitev kratkostičnega toka, ta je pa imel transformator v klasični obliki EI in na primarni strani ta regulator. Skratka, bil je dovolj močan tudi za pogon 2000W kotne brusilke.
_________________ 73 de S55WT, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vprašanje za poznavalce:
Ti motorji so univerzalni in jim je vseeno kaj dobijo, AC ali DC, da je le soka (toka) dovolj.
Videl sem regulacijo sestavljeno iz 2x graetz. Pred enim graetzom je bila regulacija s triakom. Ena linija je bila povezana na stator in druga na rotor.
Katera veja naj vsebuje regulacijo? Rotor ali stator?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 6:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
Razen ce imas closed loop regulacijo, kar pa brez predelave masine skoraj da ni mozno (vgradnja tacho senzorja). |
Obstaja še varianta U-I regulatorja, s katerim dosežeš krasno regulacijo brez tachota, odlična za recimo vrtalni stroj.
Ne spomnim pa se točno, kje sem zasledil zadevo, ali je bila v EPE ali Elektorju ali... Se je pa vmesnik nastavil na točno določen porabnik.
Ni pa šlo za miniaturo, katero bi skril v ročaj ročnega strojčka, ker je izvedena še čisto klasično, TH elementi, brez mikrokontrolerjev... Dimenzijsko bi se torej še lahko dodelalo.
Sam princip je marsikomu znan iz časa malih kasetofonov (walkmanov), kjer se je z navadnim motorčkom brez tachota odlično vzdrževala hitrost vrtenja.
Bi znalo biti tole tu.
No, tudi silikončip 02/2014 je delal na tem, že modernejše, v predogledu zasledim da so se s podobnim ukvarjali že 05/2009.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
japek je napisal/a: |
POT2, če se prav spomnim, je nastavitev minimuma, trimer potenciometer, delovni potenciometer je POT1. |
Se mi je zdelo - hvala.
stane je napisal/a: |
...
Videl sem regulacijo sestavljeno iz 2x graetz. Pred enim graetzom je bila regulacija s triakom. Ena linija je bila povezana na stator in druga na rotor.
Katera veja naj vsebuje regulacijo? Rotor ali stator? |
Regulira se rotor, stator pa ima ponavadi stalno napetost. Poleg tega imajo nekateri večji motorji v statorju še kompenzacijsko, zagonsko in še kakšno navitje. S takim motorjem se lažje določa navor pri različnih obratih in tudi zavorna moč. Zato se uporabljajo večinoma le v motorjih kjer se zahteva velika in hitra variabilnost obratov. Takšne motorje imajo npr. el. lokomotive.
Še bolj zahtevni sistemi pa imajo poleg ločenega napajanja statorja in rotorja še vrtljiv mehanizem nosilcev krtačk, da se spreminja kot med poli statorja in krtačkami.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|