 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Jože Neznanec

Pridružen-a: Ned 23 Mar 2008 14:17 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2012 8:55 pm Naslov sporočila: Mehki zagon |
|
|
Želim zamenjati zvezda-trikot zagon 11 KW elektromotorja za pogon kompresorja z mehkim zagonom. Ker z takimi zadevami nimam izkušenj, prosim za kakšen nasvet iz prakse. Je menjava smiselna, kako zgleda vklop, se veže pred njim zaščitno stikalo, tudi vklop kontaktor? Je vzporedna vezava kontaktoja, ki se vklopi po zagonu priporočljiva.
Lep pozdrav. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14672 Aktiv.: 61.99 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2012 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je kak poseben vzrok, da ti zvezda-trikot ne odgovarja?
Tako majhnega mehkega zagona še sicer nisem videl. Mehki zagoni imajo tudi nekaj hakelcev, katere je potrebno upoštevat. Nekateri so omejeni s številom vklopov. Med dvema vklopoma mora poteči nek določen čas. Prav tako je izvedb veliko. Nekateri ne potrebujejo baypas konktakorjev (sam mehek zagon je kontaktor ob enem) za druge so priporočljivi. Enako velja za zaščitna stikala.
Če imaš težave s prepogostimi vklopi kompresorja, ter imaš posledično težave s kontaktorji, bi morda razmišljal o frekvenčnem pretvorniku, ter tlačnem pretvorniku 4-20mA s pomočjo katerega boš lahko lahko lepo zvezno reguliral tlak. Tako, da ti ob nihanjih tlaka ostane kompresor stalno vključen. Ko poraba pade pa se izključi. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2012 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mehki zagoni so splošno uporabna zadeva in so lahko moči tudi samo 0,5kW.
Ker bi v tem primeru lahko zadevo vklapljal že z relejem, je jasno, da želiš "mehki" zagon in ne samo vklop naprave.
Današnji mehki zagoni imajo med 10 in 300 vklopi na uro, odvisno od izvedbe.
In še to - kompresor je tipična aplikacija, kjer se uporabljajo mehki zagoni, ali pa kot je že rekel Silvo, frekvenčni pretvorniki. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jože Neznanec

Pridružen-a: Ned 23 Mar 2008 14:17 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2012 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če mehki zagon nadomesti vse kontaktorje in časovni rele, mislim da ni hude cenovne razlike. Če sem prav razumel prečitane lastnosti mehkih zagonov, je boljši za jermenice, jermene, za sam kompresor in še kaj, od zvezda trikot zagona. Vesel sem vsakega nasveta, da ne spregledam slabosti, in iščem zadevo ki mi res pokrije vse potrebe. Čas vklopov je cca vsakih 10 minut za 10 minut delovanja.
Razmišljam seveda tudi o frekvenčniku, kar bo pa zaradi cene težko izvedljivo.
No, bom pa cenovno primerjal, ko dobim kako ponudbo.
Lep pozdrav. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Misko Član

Pridružen-a: Ned 16 Apr 2006 15:15 Prispevkov: 549 Aktiv.: 2.35 Kraj: MS
|
Objavljeno: Pon Feb 13, 2012 11:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jože je napisal/a: |
...Čas vklopov je cca vsakih 10 minut za 10 minut delovanja... |
Če se vklopi vsakih 10min in potem 10min deluje a ne pomeni to, da deluje neprekinjeno? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jože Neznanec

Pridružen-a: Ned 23 Mar 2008 14:17 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2012 7:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore, upam, da še pade kakšen nasvet.
Pa da še popravim čase, ki sem jih res nelogično in napamet napisal.
Pri trenutni porabi zraka je motor vklopljen 6 minut in 4 minute izklopljen,
kar pomeni 6 vklopov in izklopov na uro. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TRAFO Član

Pridružen-a: Sre 07 Dec 2011 22:58 Prispevkov: 62 Aktiv.: 0.38 Kraj: TOLMIN
|
Objavljeno: Tor Feb 14, 2012 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Je menjava smiselna, kako zgleda vklop, se veže pred njim zaščitno stikalo, tudi vklop kontaktor? Je vzporedna vezava kontaktoja, ki se vklopi po zagonu priporočljiva.
Lep pozdrav. |
Z mehkim zagonom manj bremeniš omrežje ob vklopu. Zaščitnega stikala ni potrebno vezati, ker ima sam zagon nastavljivo zaščito v smislu preobremenitve, kontaktor za vklop pa je včasih smiselen ( če obstaja nujni stop). Vzporedna vezava kontaktorja ni v navadi. Sam sem uporabljal Moellerjeve mehke zagone 7.5kW. Start zagona se izvrši z 24VDC ali 230VAC signalom (zadeva deluje na oba nivoja).
L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matej22 Član

Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31 Prispevkov: 88 Aktiv.: 0.54 Kraj: blade
|
Objavljeno: Sob Feb 18, 2012 11:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Poznane so razlike, prednosti in slabosti med klasiko zvezda/trikot in raznimi elektronskimi moduli. Kontaktor v paralelnem spoju mehkega zagona je lahko kategorije AC1, je manjši , v določenih primerih že integriran v mehki zagon Uporaba tega kontaktorja je potrebna zaradi zmanjšanja problemov s hlajenjem mehkega zagona, dobrodošla pa je tudi zaradi zmanjšanja onesnaževanja mreže zaradi harmonikov ki jih "proizvaja" mehki zagon - klasika teh težav nima. Seveda z mehkim zagonom lahko nastaviš zagonsko krivuljo kar pri klasiki ni možno. Zunanja časovna zakasnitev oziroma upravljanje je potrebno v obeh primerih. Če želiš kompaktno enoto z visoko zaščito npr IP65 , vgrajenim časovnim relejem za nastavitev vklopa -izklopa je to cenejše v klasični izvedbi. Obe rešitvi sta sprejemljivi , seveda pa je pred izborom zaganjalnika treba upoštevati namen, lokacijo montaže , vrsto zaščite , ceno.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 487 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|