www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vgradnja grelnih svečk na traktorju
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Sebek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38
Prispevkov: 43
Aktiv.: 0.26
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 08, 2012 8:48 pm    Naslov sporočila:  Vgradnja grelnih svečk na traktorju Odgovori s citatom

Lepo pozdravljeni!

Glede na to da zunaj vlada mraz, moj traktor (Nibbi letnik 1970 2 cilindra) hladen zelo težko vžiga. Zato bom nanj vgradil žarilne svečke. Za zdaj še ne vem ali tiste, ki delujejo na nafto ali od kakega golfa 2 diesel. Pa to niti ni pomembno, težavo predstavlja to, da bi jaz to gretje naredil tako kot je v dizelskem avtomobilu. Torej v avtomobilu damo kontakt in takrat zažari spirala, katera signalizira, da žarilne svečke delujejo, po določenem času pa jih NEK RELE ali kaj pač že je izklopi.

No in mene zanima na kakšen način bi to povezal, da bi se po 30s same izklopile? Kakšne komponente potrebujem?

Na kakšen način ima to narejeno golf 2 diesel?

Lepo Pray za pomoč Exclamation Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.62
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 08, 2012 9:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najenostavneje bo s časovnim relejem.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 08, 2012 10:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Potrebuješ takšno stikalo, ki ima dve poziciji. Prva-gretje, druga-vžig.
Gretje seveda krmiliš sam. Običajno je dovolj 10s, nato pa vžgeš.

Stikalo se nato vrne nazaj v prvotni položaj.

Poglej, če imaš mogoče že zdaj vgrajeno tako stikalo, potem samo priklopiš rele za svečke gor.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 08, 2012 10:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ključavnica nima predvidenega položaja za vklop grelnih svečk (ki se vklopi nekje na sredini med položajema "kontakt" in "zagon"), je najenostavneje uporabiti rele za grelne svečke (za 70A ali več), ki ga krmiliš kar z navadno tipko. Daš kontakt, pritisneš tipko, šteješ glede na zunanjo temperaturo, zaženeš motor in spustiš tipko.
_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Sebek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38
Prispevkov: 43
Aktiv.: 0.26
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 9:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lep pozdrav!

Najbolj se mi dopade tista varianta s časovnim relejem, zato me zanima kakšen časovni rele bi bil primeren?

Na traktorju imam edino ključavnico s katero dam kontakt. Nato pa stisnem tipko, s katero povežem zaganjač za zagon motorja.

Hvala za pomoč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 10:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Navaden časovni rele je pač samo časovni rele. Tisti namenski pa ne vklapljajo svečke če to ni potrebno - pri toplem motorju, pri toplem vremenu...

Najenostavneje in najbolje bo, da uporabiš namenski rele za ogrevanje svečk od avta ali drugega traktorja, ki to ima. Na odpadu ga dobiš za drobiž, ima vse kar potrebuješ, pri vezavi pa ti bomo že pomagali ko ga dobiš in pokažeš. Pa priporočam da poleg tega vzameš še podnožje, da bo priklop lažji.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 1:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najenostavneje, da narediš, kot je predlagal igo. Inštaliraš dodatno tipko in rele. Tako imajo serijsko narejeno nekateri starejši traktorji. Tako sam vidiš, kdaj pa koliko moraš predgreti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 1:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Več traktorjev že ima ta sistem in najlažje, pa tudi poceni je vzeti en obstoječ sistem, ter ga zmontirati...

Grelno svečko dajo ponavadi samo eno na sesalni kolektor ali celo na sesalno cev, ki gre od zračnega filtra do cilindrov motorja. Namensko so to svečke, ki vžgejo nafto, katera je do svečke pripeljana po cevki iz namenskega rezervoarja, saj je ponavadi rezervoar za gorivo pri traktorju prenizko za ta namen.

Tudi golfove svečke so uporabljali...

Več o tem pa najdeš na namenskih forumih, v temah o traktorjih IMT ali pa Tomo Vinkovič.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:JFPxzZnwiJUJ:traktor.mojforum.si/traktor-post-155153.html+site:traktor.mojforum.si+traktor+grelna+sve%C4%8Dka&cd=5&hl=sl&ct=clnk&gl=si

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:O8n-C-7KEpQJ:traktor.mojforum.si/traktor-post-103721.html+site:traktor.mojforum.si+traktor+grelna+sve%C4%8Dka&cd=8&hl=sl&ct=clnk&gl=si

http://traktor.mojforum.si/traktor-about159-0-asc-2240.html Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 2:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Časovna varianta je še vedno najboljša - tista s temperaturo (pre)rada zataji - vibracije, mraz, vlaga in olje naredita svoje

Pri dizlih velja - čim manj saj ob zagonu - boljše delovanje motorja, dokler se ne ogreje na delovne temperature. Od viška predgretja glava ne boli.

Novejši dizli grejejo še par minut po zagonu, sicer na manjši moči, da sveč ne stali.

Glede na starost traktorja, bi pa tudi očistil injektorje, preveril kompresijo, zamenjal gorivo za zimsko, nafilal/menjal akku.


Gretje se lahko izvede tudi tako da segreješ sesalni kolektor, ali še bolje, z grelcem bloka ali vode ogreješ celotno mašino.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maty
Član
Član



Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57
Prispevkov: 124
Aktiv.: 0.66
Kraj: Svečina

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 2:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:



Gretje se lahko izvede tudi tako da segreješ sesalni kolektor, ali še bolje, z grelcem bloka ali vode ogreješ celotno mašino.


Tako! Kakšen rabljeni webasto grelec ali pa grelec za bojler in vodna črpalka (v tem primeru boš pač moral zagotoviti 220V v bližini traktorja).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 4:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam traktor, ki ima nareno predgretje, vendar tega nikoli ne uporabljam. Vedno takoj kresne, tudi če je -15 stopinj celzija. Pogoj je dober akumulator in vsaj 20% zmoglivejši (Ah) kot je original. V hudem mrazu se kapaciteta akumulatorja zmanjša zato štarter počasi obrača motor. Če imaš predgretje in slab akumulato, pa tudi ni uspeha z vžigom motorja.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
boriskozjan
Član
Član



Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23
Prispevkov: 956
Aktiv.: 4.73
Kraj: Šmarje pri Jelšah

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 4:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pri traktorjih je velikokrat problem tudi štarter. Slabi ležaji, krtačke, slab naleg krtačk na komutator, zanič fedrce... Če dodatni akumulator preko kablov ne pomaga, je ravno zaganjač problem...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sebek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38
Prispevkov: 43
Aktiv.: 0.26
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 4:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepša hvala za pomoč.



Gre se konkretno za ta traktor ki je na sliki. Je zračno hlajen motor. Grelne svečke bodo montirane v sesalni kolektor, pred vhodom v cilinder. Traktor vžge pri teh temperaturah po 2 minutnem vergljanju, jaz pa bi rad ta čas nekoliko zmanjšal sedaj po zimi. Poleti vžge v 10s.

Predvsem me zanima kakšen rele bi potreboval, da mi bo po 30s odklopil napajanje do svečk ko bo dobil napetost.Verjetno bom tako potreboval 2 releja. Enega časovnega in enega močnostnega.
Namen imam puporabiti rele od golfa 2 diesela, če bo ustrezal.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 5:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če mašina originalno nima grelnih sveč, je mogoče na Bosch pumpi vgrajen gumbek za "čok"?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S57NNT
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50
Prispevkov: 298
Aktiv.: 1.55
Kraj: Ljubljana - okolica

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2012 5:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sebek je napisal/a:

Namen imam puporabiti rele od golfa 2 diesela, če bo ustrezal.


Ne me držat za besedo, ampak če se prav spomnim, je imel rele od golfa IID tudi tipalo za temperaturo, uvito v vodni plašč. Na zračno hlajenem motorju je to težje izvedljivo...
V kolektor moraš montirati plamensko svečko na nafto, od grelnih svečk, kakršne so uvite v kompresijski prostor, ne bo kakšnega efekta.

Popolnoma se strinjam s tem, kar je napisal @igo - tipka + rele. Razno razne časovne in/ali temperaturne avtomatike so na starem traktorju po mojem skromnem mnenju popolnoma nepotrebna komplikacija. Ti poznaš traktor - boš pa menda ja bolje vedel, kdaj in koliko ga moraš gret, kot pa kakšna avtomatika...

_________________
Preprostost še ne pomeni zaostalosti!

(Aleksander Sergejevič Jakovljev)


Nazadnje urejal/a S57NNT Čet Feb 09, 2012 6:00 pm; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group