 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Feb 08, 2012 8:48 pm Naslov sporočila: Vgradnja grelnih svečk na traktorju |
|
|
Lepo pozdravljeni!
Glede na to da zunaj vlada mraz, moj traktor (Nibbi letnik 1970 2 cilindra) hladen zelo težko vžiga. Zato bom nanj vgradil žarilne svečke. Za zdaj še ne vem ali tiste, ki delujejo na nafto ali od kakega golfa 2 diesel. Pa to niti ni pomembno, težavo predstavlja to, da bi jaz to gretje naredil tako kot je v dizelskem avtomobilu. Torej v avtomobilu damo kontakt in takrat zažari spirala, katera signalizira, da žarilne svečke delujejo, po določenem času pa jih NEK RELE ali kaj pač že je izklopi.
No in mene zanima na kakšen način bi to povezal, da bi se po 30s same izklopile? Kakšne komponente potrebujem?
Na kakšen način ima to narejeno golf 2 diesel?
Lepo za pomoč  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.62 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sre Feb 08, 2012 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najenostavneje bo s časovnim relejem. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Feb 08, 2012 10:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potrebuješ takšno stikalo, ki ima dve poziciji. Prva-gretje, druga-vžig.
Gretje seveda krmiliš sam. Običajno je dovolj 10s, nato pa vžgeš.
Stikalo se nato vrne nazaj v prvotni položaj.
Poglej, če imaš mogoče že zdaj vgrajeno tako stikalo, potem samo priklopiš rele za svečke gor. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sre Feb 08, 2012 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ključavnica nima predvidenega položaja za vklop grelnih svečk (ki se vklopi nekje na sredini med položajema "kontakt" in "zagon"), je najenostavneje uporabiti rele za grelne svečke (za 70A ali več), ki ga krmiliš kar z navadno tipko. Daš kontakt, pritisneš tipko, šteješ glede na zunanjo temperaturo, zaženeš motor in spustiš tipko. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Lep pozdrav!
Najbolj se mi dopade tista varianta s časovnim relejem, zato me zanima kakšen časovni rele bi bil primeren?
Na traktorju imam edino ključavnico s katero dam kontakt. Nato pa stisnem tipko, s katero povežem zaganjač za zagon motorja.
Hvala za pomoč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 10:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Navaden časovni rele je pač samo časovni rele. Tisti namenski pa ne vklapljajo svečke če to ni potrebno - pri toplem motorju, pri toplem vremenu...
Najenostavneje in najbolje bo, da uporabiš namenski rele za ogrevanje svečk od avta ali drugega traktorja, ki to ima. Na odpadu ga dobiš za drobiž, ima vse kar potrebuješ, pri vezavi pa ti bomo že pomagali ko ga dobiš in pokažeš. Pa priporočam da poleg tega vzameš še podnožje, da bo priklop lažji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 1:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najenostavneje, da narediš, kot je predlagal igo. Inštaliraš dodatno tipko in rele. Tako imajo serijsko narejeno nekateri starejši traktorji. Tako sam vidiš, kdaj pa koliko moraš predgreti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Časovna varianta je še vedno najboljša - tista s temperaturo (pre)rada zataji - vibracije, mraz, vlaga in olje naredita svoje
Pri dizlih velja - čim manj saj ob zagonu - boljše delovanje motorja, dokler se ne ogreje na delovne temperature. Od viška predgretja glava ne boli.
Novejši dizli grejejo še par minut po zagonu, sicer na manjši moči, da sveč ne stali.
Glede na starost traktorja, bi pa tudi očistil injektorje, preveril kompresijo, zamenjal gorivo za zimsko, nafilal/menjal akku.
Gretje se lahko izvede tudi tako da segreješ sesalni kolektor, ali še bolje, z grelcem bloka ali vode ogreješ celotno mašino. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 2:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Gretje se lahko izvede tudi tako da segreješ sesalni kolektor, ali še bolje, z grelcem bloka ali vode ogreješ celotno mašino. |
Tako! Kakšen rabljeni webasto grelec ali pa grelec za bojler in vodna črpalka (v tem primeru boš pač moral zagotoviti 220V v bližini traktorja). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam traktor, ki ima nareno predgretje, vendar tega nikoli ne uporabljam. Vedno takoj kresne, tudi če je -15 stopinj celzija. Pogoj je dober akumulator in vsaj 20% zmoglivejši (Ah) kot je original. V hudem mrazu se kapaciteta akumulatorja zmanjša zato štarter počasi obrača motor. Če imaš predgretje in slab akumulato, pa tudi ni uspeha z vžigom motorja.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 4:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
pri traktorjih je velikokrat problem tudi štarter. Slabi ležaji, krtačke, slab naleg krtačk na komutator, zanič fedrce... Če dodatni akumulator preko kablov ne pomaga, je ravno zaganjač problem... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za pomoč.
Gre se konkretno za ta traktor ki je na sliki. Je zračno hlajen motor. Grelne svečke bodo montirane v sesalni kolektor, pred vhodom v cilinder. Traktor vžge pri teh temperaturah po 2 minutnem vergljanju, jaz pa bi rad ta čas nekoliko zmanjšal sedaj po zimi. Poleti vžge v 10s.
Predvsem me zanima kakšen rele bi potreboval, da mi bo po 30s odklopil napajanje do svečk ko bo dobil napetost.Verjetno bom tako potreboval 2 releja. Enega časovnega in enega močnostnega.
Namen imam puporabiti rele od golfa 2 diesela, če bo ustrezal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 5:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če mašina originalno nima grelnih sveč, je mogoče na Bosch pumpi vgrajen gumbek za "čok"? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S57NNT Član

Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.55 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 5:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sebek je napisal/a: |
Namen imam puporabiti rele od golfa 2 diesela, če bo ustrezal. |
Ne me držat za besedo, ampak če se prav spomnim, je imel rele od golfa IID tudi tipalo za temperaturo, uvito v vodni plašč. Na zračno hlajenem motorju je to težje izvedljivo...
V kolektor moraš montirati plamensko svečko na nafto, od grelnih svečk, kakršne so uvite v kompresijski prostor, ne bo kakšnega efekta.
Popolnoma se strinjam s tem, kar je napisal @igo - tipka + rele. Razno razne časovne in/ali temperaturne avtomatike so na starem traktorju po mojem skromnem mnenju popolnoma nepotrebna komplikacija. Ti poznaš traktor - boš pa menda ja bolje vedel, kdaj in koliko ga moraš gret, kot pa kakšna avtomatika... _________________ Preprostost še ne pomeni zaostalosti!
(Aleksander Sergejevič Jakovljev)
Nazadnje urejal/a S57NNT Čet Feb 09, 2012 6:00 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|