www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

zagon 90kW motorja
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 13, 2011 7:29 pm    Naslov sporočila:  zagon 90kW motorja Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

imamo 90kW 2-polni motor I=153A, ki je priklučen direkt na os veternice. Interval vklopov bo 1x do 2x na 8h.

Kakšen zagon bi v tem primeru bil najbolj primeren?

Nagibam se mehkemu zagonu, ki je rank višji od samega motorja(110kW).

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.23
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 13, 2011 7:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Točno to.... Wink
_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 4:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali uporabiti pred mehkim zagonom kontaktor? (Med ločilnimi varovalkami in mehkim zagonom montiramo kontaktor. )
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.23
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni potrebno.... zakaj le?
_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 812
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mehki zagon naj bo z mehanskim Bypassom. Nekatere izvedbe rabijo za bypass zunanji (vzporedni) kontaktor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče ne bo škodilo branje navodil mehkega zagona... Wink
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bypass kontaktor je vgrajen v mehkem zagonu.

V navodilih imaš dve možnosti z ali brez kontaktorja pred mehkih zagonom.
Jaz sem do zdaj delal s kontaktorjem pred mehkih zagonom.
Kakšno je pa vaše mnenje glede kontaktorja oz. kaj vi uporabljate v praksi?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 8:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kontaktor pred mehkim zagonom popolnoma odklopi motor od napajanja.
Mehki zagoni pa (vsaj manjših moči) popolnoma prepuščajo 1 fazo na motor tudi takrat ko so izklopljeni!

Tudi ventilatorji so lahko težka bremena za zagon! Lahko je problem, da je najdaljši zagonski čas, ki ga je možno nastaviti na mehkem zagonu premalo za ugoden start ventilatorja(zaradi sklopk,...).
Vem za primer ko so bili problemi ravno pri zagonih ventilatorjev z mehkimi zagoni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 9:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še en podatek za ventilator:


DOL starttime is 4s, start current is 1010 A (400V/50Hz/DOL)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 14, 2011 8:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če mehanika, torej ventilator, prenese direktni zagon in če ga prenese tudi omrežje, torej če imaš blizu trafo in iz tega odcepa ne napajaš razsvetljave, potem zaganjaj direktno. Izračunaj padec napetosti med zagonom, ki naj bo manjši od 15%.

Če uporabiš mehki zagon, ga nastavi na maksimum, kar ta zmore (najkrajši čas zagona). Dolgi zagoni pomenijo, da ima motor dolgo časa velik slip, pri čemer se segreva predvsem rotor, zato lahko temperaturna zaščita reagira prepozno.

Zvezda trikot je lahko pri kratkih kablih do motorja cenejši kot mehki zagon. (potrebuješ sicer tri kontaktorje, a mrežni in trikot sta manjša od tistega za direktni zagon, zvezda pa je še manjši. Pri dolgih kablih prevlada cena kabla. (tu sta dva, vsak vodi 58% nazivnega toka motorja)

Kontaktor pri mehkem zagonu je nujen, če potrebuješ izklop v sili.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.82
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 16, 2011 9:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi!Eno vprašanje za Energetikm-a(tu sta dva,vsak vodi 58% nazivnega toka motorja)
kaj potem motor "vleče" 116%(2×58%) svojega nazivnega toka Shocked

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 16, 2011 9:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tok v posameznem navitju motorja je 1/sqrt(3) celotnega faznega toka, če je motor vezan v trikot. To pa je cca 58% nazivnega toka po fazi. Pri vezavi zvezda trikot pa imamo do motorja 6 žic, ki vodijo tok, navadno sta to dva kabla.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 16, 2011 9:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

laura je napisal/a:
Hi!Eno vprašanje za Energetikm-a(tu sta dva,vsak vodi 58% nazivnega toka motorja)
kaj potem motor "vleče" 116%(2×58%) svojega nazivnega toka Shocked

Pri vektorskem seštevanju 1+1 ni nujno 2 Wink

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.82
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 16, 2011 10:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi!Energetik-m se mi zdi da ne veš o čem govoriš oziroma se preveč zapletaš.Sem kar nekaj motorjev vezal-tam do 75kW,tako da nekaj o tem vem,vprašal sem samo zato ker si tako čudno obrazložil.
Pa še nekaj za gumby-ja:nisem hodil mimo šole v park posedat(tako se pravi pri nas),tako da sem se med drugim tudi nekaj naučil o trigonometriji.Vem kako se seštevajo vektorji.Pa vseeno hvala za nasvet!

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 550
Aktiv.: 2.32
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 17, 2011 7:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@laura
Nočem biti žaljiv ampak v tvojem odgovoru me je zmotilo nekaj trditev in sicer:
Če si vezal motorje v vezavi Y/D bi ti tokovi v posameznem navitju morali biti jasni, ne glede na moč motorja. Da ti niso, dokazuje tvoje vprašanje o 116% nazivnega toka. Je pa res tudi to, da je eno vezati motor po načrtu, drugo pa razumevanje nekaterih stvari v tej vezavi.
Zaradi tega ti je gumby odgovoril na razumljiv način.

Če pa je stvar v "provociranju" (upam da ne), pa na takšen način ne bo uspeha.

pa brez zamere..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 486 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group