 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Sep 13, 2011 7:29 pm Naslov sporočila: zagon 90kW motorja |
|
|
Pozdravljeni,
imamo 90kW 2-polni motor I=153A, ki je priklučen direkt na os veternice. Interval vklopov bo 1x do 2x na 8h.
Kakšen zagon bi v tem primeru bil najbolj primeren?
Nagibam se mehkemu zagonu, ki je rank višji od samega motorja(110kW).
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.23 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Sep 13, 2011 7:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točno to....  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 4:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali uporabiti pred mehkim zagonom kontaktor? (Med ločilnimi varovalkami in mehkim zagonom montiramo kontaktor. ) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.23 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni potrebno.... zakaj le? _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 812 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Mehki zagon naj bo z mehanskim Bypassom. Nekatere izvedbe rabijo za bypass zunanji (vzporedni) kontaktor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.43
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče ne bo škodilo branje navodil mehkega zagona...  _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 7:50 am Naslov sporočila: |
|
|
bypass kontaktor je vgrajen v mehkem zagonu.
V navodilih imaš dve možnosti z ali brez kontaktorja pred mehkih zagonom.
Jaz sem do zdaj delal s kontaktorjem pred mehkih zagonom.
Kakšno je pa vaše mnenje glede kontaktorja oz. kaj vi uporabljate v praksi? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
eddie Član

Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02 Prispevkov: 723 Aktiv.: 3.05 Kraj: Severna primorska
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 8:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Kontaktor pred mehkim zagonom popolnoma odklopi motor od napajanja.
Mehki zagoni pa (vsaj manjših moči) popolnoma prepuščajo 1 fazo na motor tudi takrat ko so izklopljeni!
Tudi ventilatorji so lahko težka bremena za zagon! Lahko je problem, da je najdaljši zagonski čas, ki ga je možno nastaviti na mehkem zagonu premalo za ugoden start ventilatorja(zaradi sklopk,...).
Vem za primer ko so bili problemi ravno pri zagonih ventilatorjev z mehkimi zagoni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 9:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Še en podatek za ventilator:
DOL starttime is 4s, start current is 1010 A (400V/50Hz/DOL) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sre Sep 14, 2011 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če mehanika, torej ventilator, prenese direktni zagon in če ga prenese tudi omrežje, torej če imaš blizu trafo in iz tega odcepa ne napajaš razsvetljave, potem zaganjaj direktno. Izračunaj padec napetosti med zagonom, ki naj bo manjši od 15%.
Če uporabiš mehki zagon, ga nastavi na maksimum, kar ta zmore (najkrajši čas zagona). Dolgi zagoni pomenijo, da ima motor dolgo časa velik slip, pri čemer se segreva predvsem rotor, zato lahko temperaturna zaščita reagira prepozno.
Zvezda trikot je lahko pri kratkih kablih do motorja cenejši kot mehki zagon. (potrebuješ sicer tri kontaktorje, a mrežni in trikot sta manjša od tistega za direktni zagon, zvezda pa je še manjši. Pri dolgih kablih prevlada cena kabla. (tu sta dva, vsak vodi 58% nazivnega toka motorja)
Kontaktor pri mehkem zagonu je nujen, če potrebuješ izklop v sili. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.82 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Sep 16, 2011 9:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Hi!Eno vprašanje za Energetikm-a(tu sta dva,vsak vodi 58% nazivnega toka motorja)
kaj potem motor "vleče" 116%(2×58%) svojega nazivnega toka  _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Sep 16, 2011 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tok v posameznem navitju motorja je 1/sqrt(3) celotnega faznega toka, če je motor vezan v trikot. To pa je cca 58% nazivnega toka po fazi. Pri vezavi zvezda trikot pa imamo do motorja 6 žic, ki vodijo tok, navadno sta to dva kabla. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.43
|
Objavljeno: Pet Sep 16, 2011 9:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
Hi!Eno vprašanje za Energetikm-a(tu sta dva,vsak vodi 58% nazivnega toka motorja)
kaj potem motor "vleče" 116%(2×58%) svojega nazivnega toka  |
Pri vektorskem seštevanju 1+1 ni nujno 2  _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.82 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Sep 16, 2011 10:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi!Energetik-m se mi zdi da ne veš o čem govoriš oziroma se preveč zapletaš.Sem kar nekaj motorjev vezal-tam do 75kW,tako da nekaj o tem vem,vprašal sem samo zato ker si tako čudno obrazložil.
Pa še nekaj za gumby-ja:nisem hodil mimo šole v park posedat(tako se pravi pri nas),tako da sem se med drugim tudi nekaj naučil o trigonometriji.Vem kako se seštevajo vektorji.Pa vseeno hvala za nasvet! _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Sob Sep 17, 2011 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
@laura
Nočem biti žaljiv ampak v tvojem odgovoru me je zmotilo nekaj trditev in sicer:
Če si vezal motorje v vezavi Y/D bi ti tokovi v posameznem navitju morali biti jasni, ne glede na moč motorja. Da ti niso, dokazuje tvoje vprašanje o 116% nazivnega toka. Je pa res tudi to, da je eno vezati motor po načrtu, drugo pa razumevanje nekaterih stvari v tej vezavi.
Zaradi tega ti je gumby odgovoril na razumljiv način.
Če pa je stvar v "provociranju" (upam da ne), pa na takšen način ne bo uspeha.
pa brez zamere.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 486 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|