 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
m4to Član


Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 22:27 Prispevkov: 127 Aktiv.: 0.68 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pet Avg 06, 2010 10:15 am Naslov sporočila: Popravilo avtoojačevalca |
|
|
Lep pozdrav.
Imam problem , in sicer.
V roke sem dobil pokvarjen avtoojačevalec znamke mac audio mp8000.
Ojačevalec odprem in takoj opazim "skurjena" N-FET STP60NF06 tranzistorja.
Tadva nadomestim z IRF3205. Sestavim ojačevalec nazaj, ga odnesem do avta na test, priklopim napajanje in lučka ojačevalca zasveti.
Nato se odločim avto "zalavfat" in v istem trenutku mi pregori varovalka na ojačevalcu. Od takrat naprej je ojačevalec v kratkem stiku.
Seveda ojačevalec spet odprem ter malo merim upore, travzistorje ampak brez uspeha.
Zato se obračam na vas, da z vašimi predlogi poskusim popravit ta ojač.
P.S. Na forumu sem nov, moje iskušnje z elektroniko so zelo majhne zato prosim za malce več potrplenja.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
4.22 MB |
Pogledana: |
15 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
4.23 MB |
Pogledana: |
32 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.39
|
Objavljeno: Pet Avg 06, 2010 11:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno je šel spet kakšen IRFZ na napajalnem delu ali pa končna stopnja. Premeri jih še enkrat, ker je skoraj verjetno, da je šlo nekaj od tega.
Pa preveri, da nisi ko si spajkal, prespajkal kakšno vezico v kratek stik, in je zato ojačevalec v kratkem stiku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Avg 06, 2010 12:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
eliminator je napisal/a: |
Verjetno je šel spet kakšen IRFZ na napajalnem delu ali pa končna stopnja. Premeri jih še enkrat, ker je skoraj verjetno, da je šlo nekaj od tega.
Pa preveri, da nisi ko si spajkal, prespajkal kakšno vezico v kratek stik, in je zato ojačevalec v kratkem stiku. |
V ojačevalniku so STP60NF06 kot si lahko prebral, 2 od teh pa je zamenjal z IRF3205 torej IRFZjev ni.
Čeprav vzporedna vezava FETov ni problematična, je zelo pametno ali pa kar obvezno, da se zamenja VSE tranzistorje, še posebej če imajo različen Rdson.
Najbrž je spet odneslo FETe v switcherju, zamenjaj vse FETe, pa bo verjetno bolje. V marsikaterem ojačevalniku so notri IRF540 saj so 100V čeprav niso ravno najmočnejši.
Za crkovanje FETov bi lahko bil vzrok napaka na samem ojačevalniku ali pa napetostne konice.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matic_scetinec Član


Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11 Prispevkov: 993 Aktiv.: 4.68 Kraj: Brezovica pri Ljubljani
|
Objavljeno: Pet Avg 06, 2010 1:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Kot rečeno, bi bilo dobro zamenjati vse tranzistorje, da bodo enaki. Lahko jih zamenjaš tudi z IRFZ 44N, ki so nekakšna klasika v avto ojačevalcih.
Če je odneslo varovalko, ko je ojačevalec dobil signal za vklop (remote), je verjetno kriv še kakšen tranzistor v končni stopnji. Lahko ima tudi kateri od teh stik na hladilnik, preveri da ni strgana kakšna sljuda pod temi tranzistorji.
LP, Matic
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kvizko Član


Pridružen-a: Čet 08 Okt 2009 20:58 Prispevkov: 381 Aktiv.: 1.99 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Avg 06, 2010 5:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne menjat samo tistega ki je očitno,preveri vse močnostne tranzistorje ter napajalni del, upore.....zamudno vendar mislim, da še boš našel kakšen defekt
_________________ LED je prihodnost! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
m4to Član


Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 22:27 Prispevkov: 127 Aktiv.: 0.68 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pet Avg 06, 2010 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takole je.
Premeril sem končne stopnje in so vredu.
Nato sem premeril še FETe, kjer sem našel enega okvarjenega.
Vse fete sem zamenjal z IRF540.
Zaenkrat ojačevalnik ni v kratkem stiku (imam priklopljenega na en čisto mali usmernik), vendar me skrbi kaj bo jutri ko ga bom priklopil v avto.
@Reber
Citiram: |
Za crkovanje FETov bi lahko bil vzrok napaka na samem ojačevalniku ali pa napetostne konice. |
Lahko malo več napišeš glede tega.
L.P.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
m4to Član


Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 22:27 Prispevkov: 127 Aktiv.: 0.68 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 12:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem ojačevalec priklopil v avto in zadeva funkcionira.
Hvala vsem za pomoč.
L.P.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 1:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napetostne konice v avtu niso nič posebnega, še posebej, če je karkoli v delno slabem stanju, npr alternator, regulator, štarter ali spoji na klemah akumulatorja.
V avtu napetostne konice, to so zelo kratkotrajni porasti napetosti, lahko presegajo 50V, zato 60V FETi včasih komaj za las zdržijo, ni pa to edini vzrok za odpoved FETa v switcherju. Kot sem že napisal, naj bodo prav vsi FETi v switcherju enaki, včasih je pametno zamenjat kar vse, čeprav imamo možnost vgraditi po oznaki enake FETe. Čeprav so lahko po oznaki enaki, niso nikoli popolnoma enaki, tudi če so od istega proizvajalca. Najbolj podobni so tisti iz iste serije, zato že v trgovini preglej datumske oznake
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.29 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 1:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Opažam da so IRF540 v primerjavi z originali, ki so bili not 3x slabši po toku in Rdson tako da vprašanje kaj bo ko boš malo bolj obremenil ojačevalnik (verjetno jih bo skuhalo).
Lp.
Darko
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skobal Član

Pridružen-a: Pon 23 Mar 2009 17:05 Prispevkov: 38 Aktiv.: 0.19 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Jan 10, 2011 6:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
bom kar tu vprešal čeprav se gre za drugi ojačevalec namreč dobil sem ojačevalec ki je bil priklopljen z napačno polariteto.
takoj ko sem ga razdru sem opazil da je počil en kondenzator ko sem ga zamenjal je ojačevalec v kratkem stiku varovalko uniči takoj ko nanj priklopim napajanje brez signala za vklop.
je možno da je tudi pri meni skurjen kakšen tranzistor?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kvizko Član


Pridružen-a: Čet 08 Okt 2009 20:58 Prispevkov: 381 Aktiv.: 1.99 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jan 10, 2011 6:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vse je možno zato veselo na delo in se loti iskanja napake...začni pri vhodu napajanja in naprej
_________________ LED je prihodnost! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.63 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Dec 03, 2011 6:36 pm Naslov sporočila: Avto-ojačevalec Eyebrid T100.4 |
|
|
Glede na ustrezen naslov teme postavljam vprašanje tukaj.
V popravilu imam avto-ojačevalnik Eyebrid T100.4. Skurjena je bila ena izhodna stopnja (izhodni par tranzistorjev) in tranzistorji v napajalniku. Vse sem zamenjal z originalnimi.
Popravljena izhodna stopnja zdaj deluje je približno. Dokler je frekvenca signala nizka je v redu. Pri nekaj kHz pa se pozna, da le ni vse v redu. Tudi brez obremenitve prične napajalnik tok naraščati veliko hitreje kot pri drugih izhodih. Če je izhod obremenjen, je signal tudi pri 1 kHz malo popačen, podobno kot pri ojačevalniku razreda B. Slew-rate ni tak kot bi moral biti. 1 kHz pravokoten signal, ca 5 Vpp je že kar lepo okrogel, ko je na drugih kanalih v redu.
Žal sheme od konkretnega ojačevalnika nisem našel, podobna pa je od 4Y450. Izsek sheme je na sliki. Ojačevalnik se razlikuje le v napajanju vhodne diferencialne stopnje. Namesto R138 in R139 sta tokovna generatorja s tranzistorjema. Tudi vrednosti elementov so nekoliko drugačne.
Vsi DC nivoji so v redu oz. dovolj podobni tistim iz delujočih stopenj. Razliko je opaziti v AC komponenti napetosti na bazah tranzistorjev Q106 in Q108. Brez obremenitve je avdio signal kar velik, ko ga pri pravilno delujočih stopnjah skoraj ni opaziti. Izgleda, ko ti bil izhod obremenjen tudi ko ni oz, sta deloma odprta oba tranzistorja hkrati.
Ali ima kdo kakšno idejo, kaj bi bilo narobe?
Opis: |
Izhodna stopnja ojačevalnika Eyebrid 4Y450 |
|
Velikost datoteke: |
11.29 KB |
Pogledana: |
76 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.63 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Dec 25, 2011 6:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ojačevalnik sem uspel popraviti.
Ker je bil izhodni NPN tranzistor od drugega porizvajalca, sem pomislil, da je morda to vzrok. Zato sem ga zamenjal z drugim kanalom in zdaj delujeta oba normalno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nakamichi Član

Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51 Prispevkov: 845 Aktiv.: 3.68 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Tor Dec 27, 2011 11:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Izhodna tranzistorja morata biti kommplementarna in od istega proizvajlca, sicer zadeva ne deluje v redu.
L.P.,
Miha
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.63 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Dec 27, 2011 11:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Na slikci v katalogu je od istega proizvajalca, pa tudi kataloški številki sta podobni.
Lahko bi sicer vzel 3x dražji (pa še vedno ne pretirano) par od drugega proizvajalca in za zaporednimi kataloškimi številkami.
Lekcija za drugič, pač.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|