 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 3:20 pm Naslov sporočila: Izdelava PCB. Točnost tiskalnika. |
|
|
Pozdrav...
Do sedaj uspešno izdelujem PCBje z laminatorjem. Težava je le v tem da je točnost tiskalnika takotako.
Brother HL2030 ki ga imam v delavnici nima primernega tonerja. Mi ga ni uspelo niti enkrat prenesti na tiskanino. Je pa izpis točno v merilu. No sedaj mi itak crkuje (vleče sive trakove) in je servis dražji kot nova igrača.
HP LJ1018 in 1020 ki sta še tudi v hiši in ju uporabljam za ta namen pa imata obupno slabo točnost. Zvijata tako da je groza. In ker vrtam z CNCjem je seveda to kar precej problematično. Precej butasto izgleda ko 44pinski SMD z rastrom 0.5 brez težav prispajkaš, navaden 40 pinski dil pa striže za pol luknje.
Skratka imam prošnjo.
Katere tiskalnike uporabljate in kako točni so.
Prilagam PDF z merilom.
Natisnite ga brez zumiranja in izmerite vseh 6 ravnil koliko so dolgi.
Primer za LJ1020 je pri meni takle: (Tiskano na navaden 80 gramski papir)
Zgoraj 19.99
Sredina 20.01
Spodaj 19.90
Levo 20.00
Sredina 20.05
Desno 20.01
Pri tiskanju na reklame pa je stvar po višini veliko slabša širina pa je podobna.
Zgoraj 19.95
Sredina 20.04
Spodaj 19.91
Levo 20.10
Sredina 20.21
Desno 20.20
Jaz sem vsakega naredil 3 printe in so konsistentni. (med seboj se ne razlikujejo za več kot 0.1mm)
Torej... Iščem favorita za nakup.
lp
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
merilo1_brd.pdf |
Velikost datoteke: |
9.43 KB |
Downloadano: |
27 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojih opažanjih je za večino netočnosti kriv papir, ki se konkretno deformira ob prehodu skozi fuser.
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 6:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo: Barvni laser Konica minolta 2500W:
zgoraj, sredina in spodaj cca 19.95
levo:cca 19.97
sredina točno 20
desno: 20.03
za primerjavo sem natisnil še na inkjet canon MP980:
zgoraj, sredina in spodaj: 20.02
levo, sredina in desno: 19.98
Meni kot kaže enakomerno razteguje od leve proti desni, medtem ko je od zgoraj dol presenetljivo točen. Kar seveda pomeni da ni kaj narediti...
sam zaenkrat še nisem delal tako velike plošče da bi videl zamaknjenost. bolj kot to me je motila ločljivost, ki kljub vsemu ni taka, da bi lahko delal ploščico z LPC2138
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
juref Član


Pridružen-a: Tor 15 Dec 2009 11:45 Prispevkov: 226 Aktiv.: 1.20 Kraj: Črnomelj
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 6:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam samsung ml-1760 in dela brez problema, drugač se ti bolj splača pomoje fotopostopek... sedaj ko je sončno vreme pa sploh in ne rabiš osvetljevalnika... najtanjšo debelino linije sem naredil 0.35mm in bi šlo še mogoče nekoliko manj. Z tiskalnikom sem uporabljal pa 0.8mm linijo vendar je bilo odvisno, tako kot pravijo, od papirja ter sreče
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 7:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
juref je napisal/a: |
Imam samsung ml-1760 in dela brez problema, drugač se ti bolj splača pomoje fotopostopek... sedaj ko je sončno vreme pa sploh in ne rabiš osvetljevalnika... najtanjšo debelino linije sem naredil 0.35mm in bi šlo še mogoče nekoliko manj. Z tiskalnikom sem uporabljal pa 0.8mm linijo vendar je bilo odvisno, tako kot pravijo, od papirja ter sreče |
Ja in kako do prosojnice? Tudi zato rabim tiskalnik.
Kot sem napisal zamik pri SMDjih ponavadi sploh ne dela problema. Pri velikih komponentah ali pa kakšen sestavljen konektor pa na koncu lahko toliko zastriže da ne gre več v izvrtino.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.03 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 7:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
juref je napisal/a: |
Imam samsung ml-1760 in dela brez problema, drugač se ti bolj splača pomoje fotopostopek... sedaj ko je sončno vreme pa sploh in ne rabiš osvetljevalnika... najtanjšo debelino linije sem naredil 0.35mm in bi šlo še mogoče nekoliko manj. Z tiskalnikom sem uporabljal pa 0.8mm linijo vendar je bilo odvisno, tako kot pravijo, od papirja ter sreče |
Kot je videti, nisi razumel problema. Tu je govora o popačenju, ki ga prinese tiskalnik. In to prinese ne glede na to ali delamo s foto postopkom ali s prenosom tonerja.
Na problem deformacije slike, ki jo prinese tiskalnik sem treščil že pri izdelavi dvostranskih vezij. Tu je problem popačenja, ki ga opisuje avtor teme nekoliko manjši, saj se obe tako zgornja, kot spodnja stran tiskati z istim tiskalnikom na enak papir. Pride pa tu do izraza trapezoidno popačenje. Poskušal sem z korekcijo oblike, ki jo dam v izpis. Nekoliko se da s tem reševati ta problem, a je postopek precej zamuden.
Naslednje popačenje, ki nastane je popačenje zaradi segrevanja tiskalnika. To najlažje ugotovite tako, da natisnete 10 kopij in primerjate med seboj prvo in zadnjo.
Moje ugotovitve so, da je dvostranska vezja, ki so dimenzijsko večja od 10cm mogoče narediti samo z izjemno natančnostjo in večkratnimi poizkusi.
Vezja in CNC izvrtine na njih. Nikoli nisem tega poskusil delat v povsem domači režiji. Sem pa na CNC povrtal luknje v več 10 ploščic, ki sem jih dal delati z premajhnimi luknjami. Tu sem si pomagal tako, da sem"sleparil" z fizičnimi lastnostmi CNC stroja, ki se običajno vpišejo v MACH3. Za izdelavo enega samega vezja je to seveda preveč zamudno, saj bi pod črto kmalu ugotovil, da traja nastavljanje CNC-ja dlje časa, kot če bi luknje izvrtal ročno.
_________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Neznanec

Pridružen-a: Pet 01 Okt 2004 1:17 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 7:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 8:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točno tako, kot piše VolkD popačenje je pri prosojnicah še večje kot na papirju, no na papirju je običajno popačenje zelo majhno.
Prosojnice so sicer lahko narejene za laserski tiskalnik, ampak to še ne pomeni, da ne pride do raztezanja ali popačenja iz drugih vzrokov, tudi mehanika tiskalnika je lahko vzrok. Lastnosti vroče prosojnice in vročega papirja so seveda različne in zato pride do različnih popačenj.
Reševal sem na enak način, kot piše VolkD, vendar se to splača le pri večjih ploščah, kjer je popačenje opazno in lahko vogal potegne tudi za 1mm, običajno je to druga polovica lista A4, na prvi polovici popačenja običajno še ni opaziti ali pa je zelo majhno.
Tudi če je vrtanje opravljeno ročno, je včasih ali pa kar pogosto potrebna korekcija, da plošča dimenzijsko ustreza, če nekaj delamo preveč na točne mere, pri CNC vrtanju pa je sploh lahko katastrofa, ker luknje ne bodo tam, kjer je to potrebno. Za vrtanje ene ali le nekaj plošč je bolje vrtat kar ročno, je hitreje, pri vrtanju večje serije se pa splača korigirat in na nek način ročno popravit napake.
Kako ugotoviti popačenje tiskalnika? ja najbolje je natisnit nekaj prosojnic in zadevo premeriti in vogale ustrezno trapezoidno potegniti v grafičnem programu.
Pri bolj robustnih vezjih, kjer je velikost pad-ov lahko večja in so vezi bolj široke, si lahko privoščimo popravke bolj po domače in sploh ne bo opaziti nobenih napak tudi pri vrtanju s CNC, ker zamik luknje po spajkanju ne bo več opazen, čeprav bi ta znašal skoraj 0,5mm kar je pa lahko precej hitro.
Ročna korekcija trapezoidnega popačenja se lahko popravi tudi na manj kot 0,2mm napake, kar pa pri robustnih vezjih ne opazimo več, še pri bolj natančnih vezjih to ni tako hudo, razen če gre za dvostransko vezje z majnimi pad-i ali via-mi. Pomaga tudi to, da so na prosojnici natisnjene manjše luknje v pad-ih za CNC vrtanje pa lukenj sploh ni treba tiskat, je lahko pad kar zalit.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale zadeva čisto nič ne reši situacije.
Sam imam sicer podobno narejeno. Ko dam plato na mizo, z kamero poklikam 4 vogalne luknje. Potem pa program izračuna napako po X,Y in rotacijo. Popravi tudi trapez samo bi potreboval še več točk da bi to dobro naredil.
Varianta bi sicer bila da z kamero korigiram vse luknje (ali pa vsaj eno na centimeter naprimer) samo je to kar malo prezamudno.
Na koncu sicer potem lahko dobim ok za videt (luknje sredi očesca) a dimenzijsko še vedno napačno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Reber očitno ve kaj govori....
Kar se luknic v padih tiče jo imam natisnjeno 0.3mm povsod. In sicer iz preprostega razloga da z kamero lažje ujamem center.
Torej kateri tiskalnik ima najmanjše popačenje, ozoroma kako se boriti proti popačenju.
Ideje, predlogi?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Neznanec

Pridružen-a: Pet 01 Okt 2004 1:17 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00
|
Objavljeno: Tor Avg 07, 2012 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sre Avg 08, 2012 8:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je popačenje zgoraj/sredina/spodaj različno, bi lahko bila to posledica kratkega t.i. "Časa do začetka tiskanja prve strani", ki je mimogrede obratno sorazmeren z verjetnostjo, da se je fuser dovolj segrel oziroma dosegel ! konstantno ! delovno temperaturo.
Teoretično bi bilo treba vsakič dati v tiskanje dve kopiji - prvo na navaden papir, drugo na reklamo. Reklamo je treba malce pridržati s prstom, da prvič potegne notri samo navaden list (= luknja v pokrovu podajalca ).
Vsak papir ima skrčke glede na usmeritev vlaken, a pri konstantni temperaturi naj bi bili sorazmerno ponovljivi (= možnost nastavitve fiksne korekcije po vsej dolžini oziroma po vsej širini).
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Avg 08, 2012 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav...
Vem da se papir razteza in krči pa vendar ne more biti kriv za toliko napak.
Ker je papir v sobi z relativno konstantno temperaturo in konstantno vlago gre pod približno istimi pogoji tudi v printer. Ko printer potegne papir je le ta še vedno sobne temperature ko pride pod "tiskarski" valj. Ko pride do fuserja ima sliko že gor na hladnem papirju. Šele nato ga pogreje in zapeče sliko. Ko pride papir iz printerja bi moral po nekaj časa ko se aklimatizira imeti enake dimenzije kot jih je imel pred tiskom. In to se da tudi pomeriti. Ko pride stran iz tiskalnika zna biti tudi milimeter krajšja. Vendar se že po 10 minutah povrne. Torej za napake po mojem ni kriv papir. Kolikor sem uspel do sedaj videti sploh noben laser ne dela korekcije po X osi. Laserski žarek ki se odbija od vrtečega zrcala ne opravi enako dolge poti na sredini lista kot na robovih. In kot sem uspel pomeriti je dejansko pri vseh odtisih na sredini lista bolj gosto kot na robovih. Sicer gre za majhna odstopanja vendar kažejo na šlamparijo pri konstruiranju. Sam transport papirja je pa poglavje zase. Za pisarno je važno da list potegne, kako pa niti ni pomembno.
Kaže da pomaga če je pot papirja naravnost, samo takih tiskalnikov je hudirjevo malo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Avg 08, 2012 10:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bi tukaj lahko rekel malo denarja malo muzike. Bi moral kdo, ki ima na voljo par k€ vreden laser poskusiti, če je kaj bolj točen...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Avg 08, 2012 11:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Po neki logiki bi morali imeti LED printerji vsaj po X osi večjo točnost.
Tam je cela vrstica fiksno narejena in po mojem nebi smelo biti kakih večjih odstopanj. Seveda pogon papirja ostane poglavje zase.
Ima kdo LED printer da preveri odstopanje?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|