www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Nekaj vprašanj glede priklopa motorjev

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
GregaG
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 22:14
Prispevkov: 83
Aktiv.: 0.41
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:53 pm    Naslov sporočila:  Nekaj vprašanj glede priklopa motorjev Odgovori s citatom

Priznam po izobrazbi nisem energetik, zato me zanima kako in kaj.
Če karkoli od napisanega ne drži bi bil zelo hvaležen za opozorilo in razlago.

Torej imam sistem z 18,5 kW, 15 kW, 10 manjših motorjev moči od 0.55 kW pa do 2 kW in še nekaj enofaznih porabnikov.
Vse skupaj mi po izračunih potrebuje 94A toka.

1.
Tok za motorje sem izračunal po sledeči formuli:
I=P/(cosf*1.73*U)
Predvidevam da gre za tok pri nazivni obremenitvi motorja ?

2.
Za dovodni kabel imam namen izbrati 35mm2, ki naj bi bil za tokove do 110A. Kabel bo dolžine max 35m.
Po izračuno mi pride na kablu padec napetosti 1.645 V, kar je če se ne motim znotraj 2%.


Hkratni zagon 18kW in 15kW motorja je preprečen. Oba motorja imata vklop preko zvezde-trikot. Ampak glede na to, da je lahko zagonski tok do 8x večji od obratovalnega in zaradi izvedbe zvezda-trikot za kvad. koren iz 3 manjši, je to še vedno za 18,5kW motor 148A.

Kako je kaj z predpisi in dimenzioniranjem kablov?
Ali bi moral vzeti debelejši kabel zaradi zagonskega toka?

3.
Glede na zagonske tokove, mi za 15kW in 18kW motor ne ostane drugega kot ničenje ?

4.
Obratovalnik tok 18,5kW motorja naj bi bil 32 A, 50A varovalke najverjetneje ne bodo zdržale zagonski tok?

Glavne varovalke za celoten sistem sem nameraval izbrati 100A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
GregaG
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 22:14
Prispevkov: 83
Aktiv.: 0.41
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 6:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odgovor na 4 sem že dobil, ko sem pogledal karakteristike talilnih varovalk.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matej22
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31
Prispevkov: 88
Aktiv.: 0.54
Kraj: blade

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 25, 2012 9:03 am    Naslov sporočila:  Re: Nekaj vprašanj glede priklopa motorjev Odgovori s citatom

GregaG je napisal/a:
Priznam po izobrazbi nisem energetik, zato me zanima kako in kaj.
Če karkoli od napisanega ne drži bi bil zelo hvaležen za opozorilo in razlago.

Torej imam sistem z 18,5 kW, 15 kW, 10 manjših motorjev moči od 0.55 kW pa do 2 kW in še nekaj enofaznih porabnikov.
Vse skupaj mi po izračunih potrebuje 94A toka.
94A toka pomeni približno 45kW moči. Kako je z istočasnostjo delovanja motorjev , ali bodo v sistemu tudi druga bremena...
1.
Tok za motorje sem izračunal po sledeči formuli:
I=P/(cosf*1.73*U)
Predvidevam da gre za tok pri nazivni obremenitvi motorja ?
Da gre za nazivne podatke.

2.
Za dovodni kabel imam namen izbrati 35mm2, ki naj bi bil za tokove do 110A. Kabel bo dolžine max 35m.
Po izračunu mi pride na kablu padec napetosti 1.645 V, kar je če se ne motim znotraj 2%.
Predlog je da se vzame eno kategorijo močnejši kabel; običajno se zadeve ne dimnezionirajo na nazivne pogoje ampak naj bi upoštevali vsaj 30% "zdrave rezerve" - torej 50mm2.

Hkratni zagon 18kW in 15kW motorja je preprečen. Oba motorja imata vklop preko zvezde-trikot. Ampak glede na to, da je lahko zagonski tok do 8x večji od obratovalnega in zaradi izvedbe zvezda-trikot za kvad. koren iz 3 manjši, je to še vedno za 18,5kW motor 148A.
Kakšna so bremena?

Kako je kaj z predpisi in dimenzioniranjem kablov?
Ali bi moral vzeti debelejši kabel zaradi zagonskega toka? Kabel in zaščitni elementi se določajo na osnovi tokov, faktorjev istočasnosti, dolžine.. + rezerva - pomeni 35mm2 ne bo dovolj.

3.
Glede na zagonske tokove, mi za 15kW in 18kW motor ne ostane drugega kot ničenje ? Ali je tu govora o zaščiti ,ozemljitvi , motor za delovanje potrebuje 3 faze, četrti vodnik je običajno ozemljitev..

4.
Obratovalnik tok 18,5kW motorja naj bi bil 32 A, 50A varovalke najverjetneje ne bodo zdržale zagonski tok? Odvisno kakšen je pogon, v primeru ventilatorja so pogoji dokaj neugodni, vedeti je treba tudi to da so motorji praviloma dimenzionirani tako da naj ne bi delovali na nazivnih pogojih - se pravi tu je nekaj rezerve ..

Glavne varovalke za celoten sistem sem nameraval izbrati 100A.
Glede na skupno moč okoli 45kW so te varovalke premajhne, vzemi nazivni tok x 1,3.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group