 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
osmica Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:16 Prispevkov: 377 Aktiv.: 1.59 Kraj: savinjska
|
Objavljeno: Ned Dec 18, 2005 7:11 pm Naslov sporočila: "šokiranje" baterij |
|
|
zanima me kako se batarije "šokirajo". K o batarijjam pojenja moč se bi naj šokirale in na tak način dobile nekaj moči (malo podaljša čas uporabe). Za nicd sem že slišal, da se ciklirajo (polnijo in praznijo z velikim tokom večkrat zaporedno) to pomaga če so malo dal časa stale. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.95 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Dec 18, 2005 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za Pb akumolatorje je bilo pred leti objavljeno zanimivo vezje v Elektorju. Mislim, da je o tem bil tudi govor na forumu. Akumolator se regenerira z visokonapetostnimi impulzi. Sam sem ravno s tem vezjem "osveževal" en star akumolator, ki sicer ni več za rabo v vozilu. Rabil ga bom za napajanje utripajočih lučk na mestu kjer nimam v bližini elektrike.  _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Dec 18, 2005 7:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da to v glavnem velja za NiCd, ki pa bodo v Evropi prepovedani
( če se dobro spomnim - po 1. januarju 2007)
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
osmica Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:16 Prispevkov: 377 Aktiv.: 1.59 Kraj: savinjska
|
Objavljeno: Ned Dec 18, 2005 11:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo se mogoče spomniš v katerem elektorju je bil ta članek? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.95 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Dec 18, 2005 11:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
osmica je napisal/a: |
Silvo se mogoče spomniš v katerem elektorju je bil ta članek? |
št. 9 /2001 st.14 _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70831.85
|
Objavljeno: Pon Dec 19, 2005 12:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Dec 19, 2005 2:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem pred dvema letoma (skoraj v obupu nad brezupnim primerkom ) "šokiral" 24v 450Ah zapuščen akumulator od viličarja kar z 220v.
Ko sem priključil original polnilec je namesto običajnih 30A "vlekel" manj kot 1A. Potem sem vzel dovolj močan gretz in ga priklopil na 220v - fazo sem seveda peljal še preko 2000W grelca. Bil sem kar malo presenečen, ko je po dveh urah tok na njemu narastel na 8A. Tako sem ga pustil 12 ur in nato priklopil na original polnilec, ki ga je takoj začel še naprej polnit z 25A.
Še danes po dveh letih je ta akumulator v redni uporabi in deluje normalno.
Šok terapija je bila izgleda kar učinkovita.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
osmica Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:16 Prispevkov: 377 Aktiv.: 1.59 Kraj: savinjska
|
Objavljeno: Pon Dec 19, 2005 7:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
osmica je napisal/a: |
Silvo se mogoče spomniš v katerem elektorju je bil ta članek? |
št. 9 /2001 st.14 |
Hvala Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
osmica Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:16 Prispevkov: 377 Aktiv.: 1.59 Kraj: savinjska
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2005 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako se batarije formirajo ima morda kdo kakšno shemo polnilca s katerim bi formiral.
Če kupim baterije cenenih proizvajalcev in jih formiram pred prvo uporabo bojo imele polno kapaciteto? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roby Član

Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29 Prispevkov: 244 Aktiv.: 1.03
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2005 11:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
kar
Nazadnje urejal/a Roby Pon Avg 06, 2007 8:30 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kemik Član


Pridružen-a: Pet 01 Avg 2003 1:35 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 25, 2005 7:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Kar se tiče šokiranja Nicd je zelo uporabna sledeča varjanta.
Če celica kaže 0V, oziroma ima zelo malo kapaciteto, in recimo ne pomaga nič drugega (praznjenje do 1V itd), se spusti skozi celico 10kratni tok njene kapacitete. Če ima kapaciteto 1Ah torej 10A spustiš čez za kako sekundo. Ta šok naj bi prebil oviro, ki naj bi jo predstavljali kristali kadmija, ta ovira pa nastane zaradi nepravilne uporabe (memory efekt). Včasih je treba večkrat probati da uspe.
Nasvet sem našel nekje na internetu, zadeva mi je večkrat prišla prav pri popravljanju kakih cenenih akumulatorskih vrtalnikov od lastnikov, ki še niso slišali za memory efekt. Običajno sem spuščal manj kot 10kratni tok kapacitete, ker nisem imel dovolj močnega napajalnika, nisem pa hotel probati z avtomobilskim akumulatorjem (ta bi poslal 100kratni tok, verjetno bi še celica eksplodirala, sicer ima neke varnostne ventile, vendar nikoli ne veš).
Pri NiMH zadeva seveda ne deluje
Lp
Boštjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Jan 16, 2006 11:18 am Naslov sporočila: |
|
|
kemik je napisal/a: |
Kar se tiče šokiranja Nicd je zelo uporabna sledeča varjanta.
...
bi poslal 100kratni tok, verjetno bi še celica eksplodirala, sicer ima neke varnostne ventile, vendar nikoli ne veš)...
|
Suhe NiCd celice nimajo nobenih foolproof varnostnih ventilov. Sem slabo celico velikosti A poizkušal šokirati z avtomobilskim akumulatorjem. Dno celice je ob eksploziji pustilo spodoben odtis na zidu. Pri poizkusu sem seveda stal za desko.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kemik Član


Pridružen-a: Pet 01 Avg 2003 1:35 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 16, 2006 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je mogel biti hec, ko je usekalo
NiCd celice imajo ventile, če jih lotaš in nisi dovolj previden (direktno naji jih nebi lotali) se nabere dovolj pritiska in začnejo puščati tisti ventili, je probal znanec, ki se ukvarja z modelarstvom. Seveda pa ti ventili niso dimenzionirani na 100x tok.
Lp
Boštjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jan 17, 2006 4:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je celica pri spajkanju toliko segreta, da se na luknjici pojavi elektrolit, je po mojem za v smeti. Manjkajoči material se mora nekje poznati.
Pri lotanju akumulatorjev vedno uporabljam kalte spray. Pregrevanje celic z spajkalnikom jih poškoduje. Včasih vidim celice, ki so bile tako pregrete, da se še dodatno skrči skrčna cevka(izolacija) od akumulatorja, pa tip pravi uh, so slabe baterije, pa so čisto nove.
Celice lotam tako: kontakt pošmirglam z konico olfa noža. Z tem se odstrani oksid na kontaktu. Brez praskanja se lota težje. Kontakte polotam na hitro in na tanko.
V tej fazi še ne prilotam žic. Tu je le priprava kontaktnih površin. Za povezavo celic uporabljam bakreno pločevino (debeline okoli 0.5 mm, širine pa vsaj toliko kot je debel plus kontakt celice). Taka žica oziroma pločevina se uorablja za navitja močnejših transformatorjev ali dušilk od switch mode power supplyev. Žico (pločevino) polotam na obeh straneh. Na konec pločevine kapnem malo večjo kapljico lota. Žico z kapljico prislonim na akumulator. Žico pritisnem z spajkalnikom na žico (akumulator). Kapljica lota se stali in lepo razleze med akumulatorjem in pločevino (žico). Ko se lot strdi, poškropim z kalte sprayem (ne preveč). Na ta način se dobijo dobri spoji velike površine, celice pa so samo rahlo tople. Spajkalnik mora pri lotanju imeti višjo temperaturo (350-380 stopinj) in debelo konico. Če je spajkalnik prehladen ali ima tanko konico, temperatura lota pade, pa je zato potrebno spoj dalj časa segrevati da bo dober. To pomeni tudi pregrevanje celice.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|