www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Merjenje kapacitete akumulatorja
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 05, 2006 11:27 pm    Naslov sporočila:  Merjenje kapacitete akumulatorja Odgovori s citatom

Pravijo, da ima akumulator obicajno 2 leti garancije.
Potem pa se mu zacne kapaciteta (Ah) zmanjsevati,
ko pa se pojavijo taksne ali drugacne tezave,
je potrebno nabaviti nov akumulator.

Ko je bil moj Opel akumulator star 3 leta,
sem se zapeljal k priznanemu Aku-mojstru,
da bi mi povedal, ce moram ze kupiti nov Aku.

Kar na parkiriscu mi je odklopil + klemo,
na AKU priklopil nekaksen rocni tester,
nastavil tip AKUja pa rekel, da morava malo pocakati.

Po kaksnih 15 sekundah se je na testerju izpisalo:
92%, mojster pa pravi:
"Saj jaz bi vam rad prodal novi akumulator,
ampak izgleda, da ste lahko brez skrbi se kaksno leto."
Pa se nic mi ni zaracunal .....

Opazil sem, da je bil tester nekam robato izdelan,
kot da bi skatljica bila zlepljena iz pertinaksa,
napisi na ekrancku pa so bili v slovenscini.

Spomladi bo moj AKU dopolnil 6 let,
jaz pa bi srcno rad imel podoben tester:
ali je kdo morda ze slisal za kaj podobnega?

Predpostavljam, da gre za doma izdelan
mikroprocesorski tester akumulatorske kapacitete,
ki za dolocen cas obremeni AKU z nekim malim tokom
ter na osnovi padca napetosti
po kaksnem cudnem algoritmu
izracuna preostalo kapaciteto AKUja ...

gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 7:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To bi bil inštrumen,je kot ampermeter s šunt.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjay
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07
Prispevkov: 537
Aktiv.: 2.27
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 12:16 pm    Naslov sporočila:  tester akumulatorjev Odgovori s citatom

Včasih so imeli amper meter z preduporom in so merili direktno na vsako celico. Doma imam nekje ta instrument.
V starejših elektorjih je bil sigurno objavljen tester z pic. Princip je enak, samo program pretvori meritev v kapaciteto in izpiše na displeju.
Profesionalni merilniki so običajno precej veliki. Zaradi samih uporov na katerih se meri padec napetosti.
Za domačo uporabo enkrat na 5 let je dovolj meritev napetosti, ko avto stoji in ko štartamo motor. Če med zaganjanjem pade napetost pod 11 Voltov je aku že bolj proti koncu.

Lp
Matjay
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 12:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Instrument, ki sem ga sam videl je bil čisto običajen V-meter. Akumolator si obremenil s priloženem žičnim uporom. (glede na moč si lahko dodal segmente) V obremenjenem stanju pa je instrumet izmeril napetost. Skala je bila umerjena mislim, da kar v odstotkih.
Sicer je najboljša varinata v koliko gre za akumolator, katerega lahko odpremo meritev gostote elektrolita.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 2:37 pm    Naslov sporočila:  Re: Merjenje kapacitete akumulatorja Odgovori s citatom

sailor je napisal/a:

Predpostavljam, da gre za doma izdelan
mikroprocesorski tester akumulatorske kapacitete,
ki za dolocen cas obremeni AKU z nekim malim tokom
ter na osnovi padca napetosti
po kaksnem cudnem algoritmu
izracuna preostalo kapaciteto AKUja ...

gl, DD+

Morda sem bil premalo precizen:
- pod pojmom "mali tok" sem mislil nekoliko deset mA
(morda kar samo tok ene LED diode?)
- pod pojmom "padec napetosti" sem mislil razliko
napetosti pred zacetkom in po koncu meritve.



V avto bi si rad vgradil dodatni digitalni "pameten" brzinomer,
pa morda se obratomer, pa se tako kar ponuja se vgradnja
merilca kapacitete AKUja ...


Kaj pravis Silvo, ali bi to slo z enim mikroprocesorjem?
gl, DD+[/b]
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 4:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za kvalitetno merjenje kapacitete akumulatorja je potrebno akumulator močno obremeniti. Pri velikem toku se šele pokažejo napake v kemiji akumulatorja.
Naprava deluje tako, da zmeri tok akumulatorja (padec napetosti na močnem uporu) pri veliki obremenitvi. Če je akumulator slab, se mu poveča notranja upornost (sulfatizirane plošče in podobno), kar neposredmo odraža na kvaliteti (kapaciteti) akumulatorja.

Serviser, ki nam servisira UPS ima na testerju akumulatorjev montiran ventilator, ki se poganja iz lastnega akumulatorja. Pri zaporedni meritvi več celic bi instrument zgorel.

Rok trajanja akumulatorja je odvisen od temperature hranjenja, ciklov polnjenja in praznjenja, dolivanje vode.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjay
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07
Prispevkov: 537
Aktiv.: 2.27
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 4:43 pm    Naslov sporočila:  akumulator Odgovori s citatom

To je pa popolnoma druga zadeva. Ampak to ni meritev kapacitete akumulatorja, ampak samo napetost. Včasih smo take zadeve vgrajevali v zastave pred mnogo leti.
Tako kot je napisal JUR. Tak merilnik ni za vgradnjo v avto. Saj avto sploh ne bi deloval, ker bi merilnik potegnil prevelik tok.
Ni problem mikroprocesor ampak displey, ki mora biti velik. Imeti mora 4 vrstice. N.pr.: 40x4. Senzorje se dobi v Conradu.

LP
Matjay
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 5:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jur je napisal/a:
Za kvalitetno merjenje kapacitete akumulatorja je potrebno akumulator močno obremeniti. Pri velikem toku se šele pokažejo napake v kemiji akumulatorja.
Jur

Hvala za pojasnilo!
Skrivnost uspesnega dogovarjanja je v kompromisih ...
Za mali tok me je vzpodbudil mojstrov rocni tester ...
Moja rezervna varianta pa je meritev pri prizganih "dnevnih luceh".
V knjizici nic ne pise o moci zarnic v avtu,
predvidevam pa, da bo tok nekje med 6 in 10A.
To pa je za meritev kapacitete AKUja ze bolj sprejemllivo?
gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 6:32 pm    Naslov sporočila:  Rocni AKU tester Odgovori s citatom

S taksno skatljico je mojster pred dvema letoma na parkiriscu
pomeril preostalo kapaciteto akumulatorja.
Danes pa mi je povedal, da je to BOSCH tester,
kot dodatno opcijo pa ima se printer.
Bil pa je zelo drag .....
gl, DD+

Ajoj, hotel sem pripeti sliko testerja, pa ne gre .....
Morda so krive kaksne restrikcije na forumu ....
Kaj pa jaz morem, ce nisem pogosto tukaj ...
/* Mislim da niso restrikcije. Prej bi rekel, da si malo pozabil postopek pripetja Wink - ker ne pripenjaš slik ravno pogosto tukaj. (Frenki)*/
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
borber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40
Prispevkov: 3111
Aktiv.: 13.13
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 6:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V Elektorju 2001/11/12 je opisan praznilec/merilec kapacitete za akumulatorje. Je pa precej večji, kot ta na zgornji sliki, ker ni ročen.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 7:14 pm    Naslov sporočila:  Kratek opis AKU testerja Odgovori s citatom

Taksen je pa kratek opis:
-----------------------------

Performs a fully automatic 10-second non-current loading test on maintenance-free, standard or gel batteries.

Gives totally unambiguous test results, which indicate battery voltage, starting capability and charge.

Performs alternator tests for 12V alternators.

Can be supplied with a printer as an optional extra, allowing you to provide your customers with a copy of the test results.

gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 7:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Osebno sicer ne vidim smiselnosti izdelave kakeršnega koli testerja. Vsak tak tester je pred vsem "dobra stvar" za servise, z namenom pokazati stranki svojo opremo, po možnosti še izprintati neke podatke, ki večini strank itak ne povedo kaj dosti, pa seveda to MASTO zakasirati. V podjetju je kakih 10 viličarjev na električni pogon. Edini instrument, ki ga uporablja serviser, ko pride servisirat ali popravljat baterijo je klasični V-meter ter bometer (naprava za merjenje gostote elektrolita) - Da ne bo pomote, da gre za kake "šušmarje" Popravila vrši podjetje, ki izdeluje baterije - Rudnik Mežica.

Sicer je življenska doba avtomobilskega akumolatroja je ca 5 let. Po poteku življenske dobe je akumolator pametno zamenjat, če tudi je še OK. Strošek novega akumolatorja je tam okrog 10.000 sit, kar je še bistveno manj kot pa kaka vleka izguba časa, skurjen altenator ali kaj podobnega... ADAC -ova statisika okvar kaže, da je ravno največ okvar v avtomobilov ravno elektrika - v veliki večini je za to kriv star iztrošen akumolator.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 7:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj se strinjam s teboj, Silvo!
Cisto nic ti ne oporekam!
----------------------------------

V bistvu sem si cisto sam kriv,
ce bi rad v avtu imel koristno pametno skatljico,
ki bi mi pomagala, da me manjkrat ustavijo policaji,
zraven mi pa se kaj koristnega pokazala,
in ne nazadnje dala tudi zadovoljstvo,
ker je zrasla na domacem zeljniku ....
gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
oversc0re
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Sep 2005 15:20
Prispevkov: 460
Aktiv.: 1.94
Kraj: Radomlje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 8:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Sicer je življenska doba avtomobilskega akumolatroja je ca 5 let. Po poteku življenske dobe je akumolator pametno zamenjat, če tudi je še OK. Strošek novega akumolatorja je tam okrog 10.000 sit, kar je še bistveno manj kot pa kaka vleka izguba časa, skurjen altenator ali kaj podobnega... ADAC -ova statisika okvar kaže, da je ravno največ okvar v avtomobilov ravno elektrika - v veliki večini je za to kriv star iztrošen akumolator.


Hmm... kaj potem naj mojega po devetih letih kar tako zamenjam, ceprav se še nič ne pritožuje?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 06, 2006 8:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kak tak odgovor sem tudi pričakoval, kajti zgoraj nisem bil dovolj temeljit. Wink
Vozila danes zelo rada vžigajo. Temu pripomore marsikaj - dovršena elektronika, kvalitetnejše gorivo... če je vozilo po vrhu še v garaži ter se z njim voziš vsak dan je baterija sicer v dobri trenutni kondiciji - praktično se rabi le za vžig - za ostalo elektriko itak skrbi altenator. Tako, da iztrošenosti praktično ni opaziti. Opazna pa bo, če boš slučajno kako uro ali več pozabil prižgane luči - vozilo bo mogoče zelo težko vžgalo. Za nov akumolator to ne sme predstavljati večjega problema. A pri iztrošenem akumolatorju tudi zelo trpi altenator (ki stalno polni ter skrbi po vrhu še za potrebno elektriko) Pri dobri bateriji pa si med sabo "pomagata". Če je akumolator zelo slab je to najprej opazno na lučeh. Pozna se recimo že vklop večjega porabnika - recimo ventilatorja.
Sam sem lansko leto menjal 6 let staro baterijo, če prav mi je vozilo še normalno vžigalo. Vozilo je sicer v garaži. Malo me je bilo strah zime pa popoldanskega šihta - (mraz -avto na parkirišču) Prvo kar je bilo opazno so bile bistveno svetlejše luči ter "močnejši" ventilator.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group