www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Električni avto cuka

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.18

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 12, 2013 11:56 am    Naslov sporočila:  Električni avto cuka Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

prijatelj me je prosil, da vržem eno oko na električni avto, ki ga ima. Gre za 72V DC motor. Če na hitro spelješ, avto najprej cukne, potem pa normalno pelje naprej. Ko govorim cukne, izgleda kot da bi prekinil elektriko. Izgleda, da ko naraste tok, gonilnik ne zmore. Tega seveda prej ni delal Smile

Če spelješ počasi, vse deluje normalno, če pa na hitro (ali pa ko je obremenjen) pa to cukne. In še to samo pri cca 20km/h, kasneje ne več.

Jaz sem na hitro pogledal kable, potenciometer za gas in ostale komande, pa izgleda vse ok, zato mi ni jasno kaj bi lahko bilo. Ima kdo mogoče kakšne izkušnje sploh v kaki smeri gledat? Prilagam nekaj slik in shem, če bo kaj pomagalo.

mimo grede, ve kdo kaj so ti vijaki na motorju? Je tu mogoče kaj za nastavljat?

Že v naprej se vam lepo zahvaljujem.

lp mare



20130126_120153.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.81 MB
 Pogledana:  9 krat

20130126_120153.jpg



20130126_120437.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.34 MB
 Pogledana:  36 krat

20130126_120437.jpg



20130126_120348.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.26 MB
 Pogledana:  19 krat

20130126_120348.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.86
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 12, 2013 12:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za konkreten primer ne morem svetovati. Vzrok za cukanje pri električnih viličarjih je med drugim bila tudi kaka okvarjena celica akumulatorja. Pri tirsstorski regulaciji pa okvara pomožnega tiristorja. (le da je takrat stalno cukal)
Vzami analogni instrument na kazalec pa meri napetost na akumulatorju ob speljevanju.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 12, 2013 12:16 pm    Naslov sporočila:  Re: Električni avto cuka Odgovori s citatom

marko je napisal/a:
Gre za 72V DC motor.


Ne bo držalo, gre za brezkrtačni 3 fazni (verjetno sinhronski) motor.

S tistimi vijaki je možno da nastavljaš komutacijo, če slučajno ima to možnost.

Problem bi lahko bil v napajanju kot piše Silvo, lahko je kaj z regulatorjem ali pa čisto nekaj "levega". Preveri napajanje, mogoče kar z osciloskopom.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
M.Pecar
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Jan 2007 18:56
Prispevkov: 142
Aktiv.: 0.63
Kraj: Lj.Crnuce

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 12, 2013 12:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je to cukanje poleg večje obremenitve tudi povezano z nižjo temperaturo, recimo cukanje pod 0 °C? Kaj pa pri temperaturah nad 15 °C, tudi cuka?

Ko letim s RC helikopterjem pazim, da ga pri nizkih temperaturah ne obremenjujem preveč, ker se baterija nenadno sesede in elektronika izklopi helikopter, ki samo pade na tla. Lahko se podobno zgodi tudi z baterijami elektro avta? Ampak na srečo avto ne pade na tla.

Pri temperaturah nad 15 °C heli leti do 12 min; ko je baterija skoraj prazna, motor nima moči, da bi ga držal v zraku. Pri temperaturah 0 do 5 °C pa že po 5 min navadno spustim heli, počakam minuto, dve, potem lahko letim še kaki dve minuti in potem raje neham.

To je tudi eden osnovnih problemov električnih avtov, saj navajanje doseg do 100 km pomeni doseg pri temperaturah nad 15 °C. Potem pa po petih letih doseg baterije pade na tretjino in pri temperaturah pod ničlo še 20 km daleč ne prideš ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.18

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 16, 2013 6:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

sem danes pomeril napajalno napetost in ne kaže nikakršnih napak. 75V +/- 1 volt ko avto spelje. Zanimivo je tudi to, da če avto vleče z 200A (max), gre normalno. Samo speljevanje in v vožnja v klanec ga zmuči. (pa ne pride na max. tok, ampak okoli 100A).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 16, 2013 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poskusi prekiniti rjavo žico od pedala za "plin" in vmes dati upor ter kondenzator. Gledano iz smeri pedala proti krmilniku, mora biti najprej upor, nato še kondenzator. Kondenzator vežeš med rjavo žico in GND. Napetost na njemu se bo počasneje spreminjala, kakor ukazi s pedala.

R*C konstanta bi lahko bila do 0,5s ali celo več. Bo pač avto malo manj "lepil" na sedeže.
Morda bi dal vzporedno k uporu še diodo, obrnjeno od krmilnika proti pedalu, da bi se kondenzator hitreje spraznil, ko bi umaknil nogo s pedala.

Je pa to odpravljanje posledic, ne vzrokov. Če je možno razkopati krmilnik, je precej verjetno notri kak zgoraj opisan RC člen, ki mu je elektrolit že malce iztekel in toliko zmanjšal kapacitivnost, da na uporu ne povzroči več zadostnega padca napetosti, temveč se le-ta neupočasnjeno naraščajoča pojavi na ADC.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12
Prispevkov: 1035
Aktiv.: 5.62

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 16, 2013 10:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

M.Pecar je napisal/a:

Ko letim s RC helikopterjem pazim, da ga pri nizkih temperaturah ne obremenjujem preveč, ker se baterija nenadno sesede in elektronika izklopi helikopter, ki samo pade na tla. Lahko se podobno zgodi tudi z baterijami elektro avta? Ampak na srečo avto ne pade na tla.

Pri temperaturah nad 15 °C heli leti do 12 min; ko je baterija skoraj prazna, motor nima moči, da bi ga držal v zraku. Pri temperaturah 0 do 5 °C pa že po 5 min navadno spustim heli, počakam minuto, dve, potem lahko letim še kaki dve minuti in potem raje neham.

.


Offtopic: na elektroniki izklopi sistem za varovanje baterije, kajti meni je tudi tako elektronika odklopila vse motorje in rezultat je znan Brick wall
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 502 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group