 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
almair Neznanec

Pridružen-a: Sob 09 Mar 2013 10:41 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01 Kraj: obala
|
Objavljeno: Sob Mar 09, 2013 10:54 am Naslov sporočila: DIREKTNI ZAGON |
|
|
POZDRAV VSEM
VIDIM DA STE VSI PRECEJ STROKOVNJAKI, PA ME ZANIMA SLEDEČE
ALI JE MOŽNO (ZARADI NOVEJŠIH MOTORJEV, Z BOLŠIMI IZKORISTKI) NA OBSTOJEČO EL.OMARO, KI IMA ZAGON ZV.-TRIKOT, PRIKLOPIT MOTOR Z DIREKTNIM ZAGON. ENOSTAVNO 230V PUSTITI NEPRIKLOPLJENO.
HVALA ZA POMOČ
LP _________________ PAZI KI TRESE |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sob Mar 09, 2013 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne deri se....
Odvisno kakšen motor imaš.... koliko kW?
Napiši malo več podatkov... pa caps lock izklopi. _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 12:12 am Naslov sporočila: Re: DIREKTNI ZAGON |
|
|
almair je napisal/a: |
(ZARADI NOVEJŠIH MOTORJEV, Z BOLŠIMI IZKORISTKI)
|
To nima veze - kVA porabe je kVA porabe, pa kakorkoli ga obrnes.
almair je napisal/a: |
ENOSTAVNO 230V PUSTITI NEPRIKLOPLJENO.
|
Tole mi pa sploh ne gre v ta kontekst.
Mozno je vse, kaj pa potem tak zagon pomeni za instalacijo in kontaktorje je pa druga stvar.
V izogib preklopa lahko uporabis frekvencnik, kar pa za seboj potegne ne tako zanemarljiv strosek. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 12:19 am Naslov sporočila: Re: DIREKTNI ZAGON |
|
|
zok je napisal/a: |
To nima veze - kVA porabe je kVA porabe, pa kakorkoli ga obrnes.
|
Ko bo tebi potegnilo, da je deklarirana moč elektromotorja tista, katero motor odda od sebe in ne tista ki jo požre, boš morda nehal klatit take neumnosti... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 12:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Se opravicujem ce sem razhudil Maxa, obenem pa se posipam s pepelom.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 8:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, težava je zagonski tok pri teh motorjih.... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:06 am Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
Se opravicujem ce sem razhudil Maxa, obenem pa se posipam s pepelom.  |
Ne laskaj si.
Sicer pa ni vse v zagonskem toku samega motorja. Odvisno je tudi od bremena, na katerega je motor neposredno povezan. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi rekel da ne da ni vse v zagonskem toku, ampak zelo malo. Najpomembneje je, kaj je gor. 4kW motor z majhnim nožem npr. brez problema starta direkt, enak motor, priključen na 100 tonsko štanco pa ob priklopu direkt pomeče vse varovalke ven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Je kar precej v zagonskem toku. 3kW motor brez problemov vleče 100A za par sekund ob zagonu, samo breme mora biti pravo. _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi to dam obema prav... No, se pa najdejo korenjaki, ki motor brez FP ali vezave zvezda-trikot priklopijo motor direktno na 400V. Lani je bil primer ko je znanec direktno v 63A vtičnico porinil vtikač, na katerem je bil direktno! priklopljen mislim da okoli 30kW motor....
In potem vse črno je bilo....  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Malce narobe sem se izrazil...seveda je finta v zagonskem toku, ampak kar sem hotel povedati je to da je v veliki večini odvisno ravno od priključenega bremena, ne toliko od same izvedbe motorja oziroma dejstva, ali je motor star ali nov. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sre Mar 13, 2013 11:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor zaganjaš direktno če:
-omrežje prenese zagonski tok in
-mehanika prenese omahni moment
Če vsaj eden izmed pogojev ni izpolnjen, uporabiš mehki zagon, zvezda trikot, zagonski transformator, motor z drsnimi obroči in rotorskimi upori ali frekvenčni pretvornik. Vse našteto ima svoje prednosti, svoje slabosti in svojo ceno.
Primer:
direktni zagon 90 kW motorja za hidravlično črpalko, zagonski tok cca 1400A, čas zagona cca 0,5s
direktni zagon 110 kW motorja za transportni trak, zagonski tok cca 1900A, čas zagona cca 4s _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Mar 14, 2013 10:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozabil si alinejo: če motor zdrži tak zagonski tok. Če je le-ta kratek, ni problema, če pa je dolg, imaš hitro lahko dimne signale iz njega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Mar 15, 2013 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, imaš prav.
Ampak tja do kakšnih 10 sekund še ne bi smelo biti problemov. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sob Mar 16, 2013 9:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj ne bom kaj trdil, ker nimam nekih trdnih dokazov, ampak za motor, ki nebi zdržal zagonskega toka, pa še nisem slišal. Pustimo pri strani kake posebne izvedenke.
Pa še to, motor mora imeti zaščito, osnova je ponavadi bimetalno. Če je prav nastavljena, bi motor morala pri neuspešnem zagonu prav tako izklopit. Ponavadi še preden je uničen.
Pa še malce ekstremne izkušnji:
Nekoč so nam namesto zvezda/trikot zagona poskusili prodat soft start. Za 315kW? motor. Ugotovljeno je bilo, da s soft startom vleče pravzaprav večji zagonski tok, zagon je dlje trajal, pri višjih vrednostih toka, skratka mučenje motorja in stikalne opreme.
Imamo pa tudi motor, nad katerega zagonom sem tudi jaz presenečen. Se pa res praviloma kar malokrat zažene, ker vedno teče. Gre za 5kV in 1400kW motor ventilatorja z direktnim zagonom. Zagon traja cca 22s. Seveda turbina ni obremenjena. Za zanimivost- če bo interes lahko v službi prilepim potek zagona iz električnega gledišča... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|