www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

DIREKTNI ZAGON
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
almair
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 09 Mar 2013 10:41
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01
Kraj: obala

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 09, 2013 10:54 am    Naslov sporočila:  DIREKTNI ZAGON Odgovori s citatom

POZDRAV VSEM
VIDIM DA STE VSI PRECEJ STROKOVNJAKI, PA ME ZANIMA SLEDEČE
ALI JE MOŽNO (ZARADI NOVEJŠIH MOTORJEV, Z BOLŠIMI IZKORISTKI) NA OBSTOJEČO EL.OMARO, KI IMA ZAGON ZV.-TRIKOT, PRIKLOPIT MOTOR Z DIREKTNIM ZAGON. ENOSTAVNO 230V PUSTITI NEPRIKLOPLJENO.

HVALA ZA POMOČ

LP

_________________
PAZI KI TRESE
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.21
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 09, 2013 11:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne deri se.... Wink

Odvisno kakšen motor imaš.... koliko kW?

Napiši malo več podatkov... pa caps lock izklopi.

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 12:12 am    Naslov sporočila:  Re: DIREKTNI ZAGON Odgovori s citatom

almair je napisal/a:
(ZARADI NOVEJŠIH MOTORJEV, Z BOLŠIMI IZKORISTKI)
To nima veze - kVA porabe je kVA porabe, pa kakorkoli ga obrnes.

almair je napisal/a:
ENOSTAVNO 230V PUSTITI NEPRIKLOPLJENO.
Tole mi pa sploh ne gre v ta kontekst.

Mozno je vse, kaj pa potem tak zagon pomeni za instalacijo in kontaktorje je pa druga stvar.

V izogib preklopa lahko uporabis frekvencnik, kar pa za seboj potegne ne tako zanemarljiv strosek.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 12:19 am    Naslov sporočila:  Re: DIREKTNI ZAGON Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
To nima veze - kVA porabe je kVA porabe, pa kakorkoli ga obrnes.

Ko bo tebi potegnilo, da je deklarirana moč elektromotorja tista, katero motor odda od sebe in ne tista ki jo požre, boš morda nehal klatit take neumnosti...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 12:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se opravicujem ce sem razhudil Maxa, obenem pa se posipam s pepelom. Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.21
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 8:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, težava je zagonski tok pri teh motorjih....
_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
Se opravicujem ce sem razhudil Maxa, obenem pa se posipam s pepelom. Smile
Ne laskaj si.


Sicer pa ni vse v zagonskem toku samega motorja. Odvisno je tudi od bremena, na katerega je motor neposredno povezan.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.76
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi rekel da ne da ni vse v zagonskem toku, ampak zelo malo. Najpomembneje je, kaj je gor. 4kW motor z majhnim nožem npr. brez problema starta direkt, enak motor, priključen na 100 tonsko štanco pa ob priklopu direkt pomeče vse varovalke ven.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je kar precej v zagonskem toku. 3kW motor brez problemov vleče 100A za par sekund ob zagonu, samo breme mora biti pravo.
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.21
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi to dam obema prav... No, se pa najdejo korenjaki, ki motor brez FP ali vezave zvezda-trikot priklopijo motor direktno na 400V. Lani je bil primer ko je znanec direktno v 63A vtičnico porinil vtikač, na katerem je bil direktno! priklopljen mislim da okoli 30kW motor....
In potem vse črno je bilo.... Whistle

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.76
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 10, 2013 11:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malce narobe sem se izrazil...seveda je finta v zagonskem toku, ampak kar sem hotel povedati je to da je v veliki večini odvisno ravno od priključenega bremena, ne toliko od same izvedbe motorja oziroma dejstva, ali je motor star ali nov.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 13, 2013 11:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor zaganjaš direktno če:
-omrežje prenese zagonski tok in
-mehanika prenese omahni moment

Če vsaj eden izmed pogojev ni izpolnjen, uporabiš mehki zagon, zvezda trikot, zagonski transformator, motor z drsnimi obroči in rotorskimi upori ali frekvenčni pretvornik. Vse našteto ima svoje prednosti, svoje slabosti in svojo ceno.

Primer:
direktni zagon 90 kW motorja za hidravlično črpalko, zagonski tok cca 1400A, čas zagona cca 0,5s
direktni zagon 110 kW motorja za transportni trak, zagonski tok cca 1900A, čas zagona cca 4s

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.76
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 14, 2013 10:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozabil si alinejo: če motor zdrži tak zagonski tok. Če je le-ta kratek, ni problema, če pa je dolg, imaš hitro lahko dimne signale iz njega.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 15, 2013 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, imaš prav.
Ampak tja do kakšnih 10 sekund še ne bi smelo biti problemov.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 16, 2013 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj ne bom kaj trdil, ker nimam nekih trdnih dokazov, ampak za motor, ki nebi zdržal zagonskega toka, pa še nisem slišal. Pustimo pri strani kake posebne izvedenke.

Pa še to, motor mora imeti zaščito, osnova je ponavadi bimetalno. Če je prav nastavljena, bi motor morala pri neuspešnem zagonu prav tako izklopit. Ponavadi še preden je uničen.

Pa še malce ekstremne izkušnji:
Nekoč so nam namesto zvezda/trikot zagona poskusili prodat soft start. Za 315kW?Think motor. Ugotovljeno je bilo, da s soft startom vleče pravzaprav večji zagonski tok, zagon je dlje trajal, pri višjih vrednostih toka, skratka mučenje motorja in stikalne opreme.
Imamo pa tudi motor, nad katerega zagonom sem tudi jaz presenečen. Se pa res praviloma kar malokrat zažene, ker vedno teče. Gre za 5kV in 1400kW motor ventilatorja z direktnim zagonom. Zagon traja cca 22s. Seveda turbina ni obremenjena. Za zanimivost- če bo interes lahko v službi prilepim potek zagona iz električnega gledišča...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group