|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
CarpeDiem Član
Pridružen-a: Pon 16 Feb 2004 17:24 Prispevkov: 333 Aktiv.: 1.49 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2006 11:10 am Naslov sporočila: Razmagnetenje trajnega magneta |
|
|
Upam da citat drži: "Neumnih vprašanj ni. So samo neumni odgovori.". Imam namreč vprašanje.
Pred dnevi smo v službi podirali nedelujoči tahodinamo (40V pri 1000obr/min), ki je del večjega stroja. Ko smo ga podrli so me podučili, da je potrebno statorske magnete "zaščititi" pred "razmagnetenjem". Namesto rotorja je bil ustavljen kos železa. Zadeva se mi je zdela zelo zanimiva. Zakaj bi se magnet razmagnetil (relativno hitro)? Električar sicer ve da mora magnete zaščititi, ne ve pa zakaj. Nekaj z zaključitvijo električnih silnic.
Ker sedaj "ne veva" že dva sprašujem na forumu.
Se pa mi zadeva zdi nekoliko podobna primeru elektromagnetne tuljave razvodnika recimo. Vzbujana tuljava se stopi, če ni nameščena na razvodnik. Kaj podobnega?
lp, CarpeDiem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2006 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta o samodejnem razmagnetenju trajnih magnetov, je pa zelo za lase privlečena. Če bi bilo to res, bi moji neodimski magneti, ki jih uporabljam za izdelavo brezkrtačnih motorčkov, že zdavnaj postali koščki neuporabne ponikljane kovine.Trajni magneti se (trajno) razmagnetijo, ko jih segrejemo nad temperaturo razmagnetenja.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
andrejj Član
Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4250 Aktiv.: 19.06 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2006 7:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa pri spajkalu Weller,ki ima notri majhen magnetek in konico na vrhu posebni material.Ne vem kakšno,ki ima določeno temperaturo izključi grelec.Ta magnet pa je še magneten,če je vroč.Ne vem če sem narobe napisal.Če je pa kar zbriši.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.28 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2006 8:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vprašanje je, če na statorju ni tudi kak kos jedra, ki ni trajni magnet?
Podobna težava so bile nekoč avtomobilske diname. Če je le ta dlje časa stala jo je bilo potrebno "polarizirati" DF in D+ si kratko sklenil ter med D- ter ta pola priključil napetost z akumolatorja. Dinamo se je zavrtela kot motor. S tem je bila polarizacija končana. V nasprotnem primeru se je lahko zgodilo, da je dinamo na izhodu dajalo negativno napetost na karoseriji pa je bil +. Skurilo je varovalko ter tudi regulator, če je le ta bil elektronski. Zraven novega regulatorja je bilo opozorilo, kjer je z mastnim tiskom pisalo: "Pred vgradnjo novega regulatorja obvezno polarizirati dinamo!" _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sokrat Član
Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 25.04
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2006 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Andrejj: mislim, da se tisto nanasa izkljucno na neodimske permanentne magnete, ne pa tudi tiste iz drugih zlitin (vsaj pri temperaturah, pri katerih NeFeB magneti postanejo neuporabni, torej 80 stopinj C in navzgor, odvisno od magneta). So pa drugi tipi magnetov bistveno sibkejsi, kar je za motorje neuporabno, za kaksno drugo aplikacijo pa bi lahko bilo cisto sprejemljivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2006 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri "navadnih" magnetih, je temperatura pri kateri postanejo navaden "pleh" precej višja, kot pri magnetih iz redkih zemelj (rare earth), ko to temperaturo presežemo so ravno tako fuč. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.01
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
stoki Član
Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.58
|
Objavljeno: Ned Feb 12, 2006 4:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri magnastat spajkalnikih pa se gre za to, da se stvar razmagneti ko doseze Curievo tocko, ko temperatura pade pa se ponovno namagneti in nazaj vklopi. Sem ravno par dni nazaj razdiral spajkalnik. Zanimiv sistem. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
CarpeDiem Član
Pridružen-a: Pon 16 Feb 2004 17:24 Prispevkov: 333 Aktiv.: 1.49 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Feb 12, 2006 11:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
h**p://www.sacskyranch.com/demag.htm |
Glede na tekst zgornje povezave je efekt resničen in je pri odstranjevanje rotorja iz tahodinama potrebno magnete zaščititi z mehkim feromagnetnim materijalom (keeper-jem). Avtor teksta navaja podatek, da se izgubi četrtina magnetizma (B). Kot sem tudi sam pričakoval, pa to ne velja za vse magnete.
Razlog razmagnetenja: Silnice magnetnega polja se ne zaključujejo, vendar uhajajo v prostor. Zato se magnetizem po histerezni krivulji razmagneti na nižjo Br vrednost. Če sem prav prebral, se magnet ne razmagneti še za novih 25%, če rotor še enkrat odstranimo brez zaščite.
Nekaj takšnega? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4053 Aktiv.: 18.18 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Feb 12, 2006 7:53 pm Naslov sporočila: re |
|
|
točno to
Če recimo odstraniš rotor iz serva ali brushless ga moraš izvleči skozi železno cev ( cev iz mehkega železa - rotor ne odstranjuj iz cevi ) . Zadeva je povezana z načinom magnetenja pred vgradnjo in vrsto magneta. Razmagneten rotor na 75-60% pomeni manjšo gosto B kar pomeni manjši navor-moč
Curijeva točka je ponavadi dosti višja od delovne temp motorja.
LP _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 75 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|