www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Varovalka pregori ob vklopu enofaznega motorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 05, 2006 3:58 pm    Naslov sporočila:  Varovalka pregori ob vklopu enofaznega motorja Odgovori s citatom

Imam enofazni elektromotor in ko ga vklopim mi skuri varovalko.Sistem je trifazen z varovalkami 3x16 A.Ce pa dam mocnejso varovalko pa stvar dela. Confused

/* Drugič v naslovu napiši o čem bo tekla diskusija. Naslovi kot je "problem", "pomoč" in podobno niso ravno zaželjeni! Frenki */
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14675
Aktiv.: 61.85
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 05, 2006 4:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Blisk,
Glede na to, da sicer motor dela domnevam, da je to "normalno". Enofazni motor sploh, če je visokoturen (2800 o/min pa malo močnejši potegne zelo velik zagonski tok. ) Doma imamo en kombiniran stroj - mlin za zrnje-šrotar. Na njem je enofazni motor nekaj čez 1Kw. Za zagon potrebuje 20A varovalko. Sicer poglej kaj piše na tablici motorja.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 550
Aktiv.: 2.32
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 05, 2006 5:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim da je v tvojem primeru pregoretje varovalke čisto normalen pojav.
Enofazni motor moči 1,5kW (2KS), 1440 o/min ima nazivni tok 12,5A, kar pomeni da moraš uporabiti varovalko vsaj 20A zaradi zagona, kjer je tok za kratek čas veliko večji. Posebno še, če se motor zaganja obremenjen. Pomembno je tudi, kako daleč od transformatorske postaje si. Če je padec napetosti velik bo to povzročalo še dodatne težave.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1907
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 05, 2006 11:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa slab zagonski kondenzator?
Koliko jih je na motorju- 1 ali 2 ?

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Proteus
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03
Prispevkov: 1943
Aktiv.: 8.19

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 12:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Skuri varovalko ali zabriše ven avtomat?

Če zabriše ven avtomat, potem ga lahko zamenjas z ustreznim, ki ima počasnejšo karakteristiko in je namenjen varovanju tokokrogov z motornimi pogoni.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.96
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 1:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri odgovorih na takšna vprašanja bi precej pomagala informacija o obremenitvi tega motorja.

1. Se to zgodi pri neobremenjenem motorju?
2. Kakšno breme je? Velika razlika je, če motor poganja majhen brus ali pa ventilator, ki ima po možnosti težko turbinsko vetrnico in še vmesni jermenski pogon za povečanje obratov ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 1:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor zene zrmlje.Tok na tablici je 12.5A.Hec je v tem,da je prej stvar normalno delala.Varovalke so bile 16A in tak je delalo do zdaj.Zdaj pa naenkrat vec ne.Fida ne mece ven.Samo varovalko skuri.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14675
Aktiv.: 61.85
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 1:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V tem primeru bi sam iskal vzrok na sami mehaniki. Tok lahko naraste zaradi slabih ležajev, ali se pa nekaj trdo vrti? (poskusi pognati sam motor) Problematična je lahko tudi prenizka napetost.
Imaš mogoče stroj na zelo dolgem podaljšku malega preseka. Zgoraj opisan motor mi na podaljšku preseka 1.5mm dolžine ca 50m sploh ni štartal. Lahko je tudi vzrok centrifugalno stikalo (če ga motor mogoče ima). Se motor med obratovanjem pretirano greje? Je "električno" hrupen?

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.67
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 2:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali je varovalka talilna ali elektromagnetna? Elektromagnetne varovalke včasih začnejo izklapljati pri nižjih tokovih in jih je potrebno zamenjati. Potipaj tudi ležaje. Če se grejejo je problem. Ali je žrmlje potrebno mazati ali oljiti?

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 2:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Varovalka je talilna.Ni hrupen.Verjetno je vzrok v mehaniki.Verjetno je en mali problem,da pri mocnejsi pa ne skuri varovalke.Podaljsek je pa dolg 10m in je 1,5 kvadrat.Sprva sem mislil,da se jermen malo prevec zaspanal.Takrat bi se mtotor tezje zavrtel.Je pa vse isto kot je bilo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 2:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kondenzator je samo eden.Kaj pa ce dam kabel 2,5 kvadrat?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.67
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 3:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poizkusi žrmlje vrteti na roko, brez motorja. Če se vrti težko, bo potrebno očistiti ležaje od žrmelj in namazati osi. Če ima motor 1kW, naprava mora nekje biti mazana. Motor sam bi se tudi na roko moral vrteti brez večjega upora.

Jur


Nazadnje urejal/a jur Pon Mar 06, 2006 3:16 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14675
Aktiv.: 61.85
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 3:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Seveda pa bi bilo zanimivo med obratovanjem s tokovnimi kleščami pomeriti tok, ki ga vleče motor.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.93
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 06, 2006 4:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa še,koliko je star motor?
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blisk
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 07, 2006 8:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor se vrti na roko brez problema.Za starost motorja pa ne vem.Bom vzel jermen z motorja dol,pa ga bom probal pol zagnat,brez zrml.Ce ne bo sla varovalka je mogoce malenkost prevec zaspanan.Preveril bom pa tudi lezaje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 15 Ur


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group