 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sob Nov 29, 2003 7:08 pm Naslov sporočila: Senzorja hitrosti in obratov? |
|
|
Kako na avtu odvzeti impulze senzorja hitrosti in obratov,
brez da bi to vplivalo na obstojeco elektroniko?
Impulzi bi se naprej obdelovali z loceno,
doma narejeno elektroniko.
tks, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Nov 29, 2003 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
V principu gre za isto stvar, razlika je le v interpretaciji. Načeloma gre z zobatim prstanom na vrteči se gredi in odvzem z induktivnega senzorja preko kakega schmitt triggerja. Če veš koliko zob ima montiran prstan, pošteješ impulze, izmeriš čas, ...
Lp, Frenki |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sob Nov 29, 2003 8:59 pm Naslov sporočila: hitrost & obrati |
|
|
tks info frenki,
mene ta hip bolj zanima hardwarska plat zadeve ...
- ali je ze kdo na svojem avtu nasel to zobato kolo
- ali ima zobato kolo kaksne nalepljene magnetke
- vsak avto ze ima (vsaj) senzor hitrosti,
ali se impulzi lahko odvzamejo kar paralelno s tega senzorja,
brez da bi to motilo (ali prekurilo) originalno elektroniko
- ali je kdo kaj podobnega za napravil
- kaksen hardware je potreben, nacrt, opis delovanja,
tiskanina, prikazovalnik
- morda se kaj ...
tks, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Nov 29, 2003 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne boš verjel, pred kratkim sem si jih ogledal . Menjal sem zavorne diske, za njimi pa so montirani zobati prstani in senzorji vrtenja, ki jih čita ABS - tukaj montaža dodatnega senzorja verjetno ne bi predstavljala večjega problema. Nalepljenih ni nobenih magnetov, gre za enostaven zobat železen prstan. Druga zgodba pa so motorni obrati. Poskusiš lahko z izkoriščanjem napetostnih motenj v električni napeljavi avtomobila. Ne vem sicer kako naj bi stvar funkcionirala, ampak pred časom sem bral o obratomerju, ki ga vtakneš samo v vtičnico cigaretnega vžigalnika . |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
infrared Član

Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 14:54 Prispevkov: 179 Aktiv.: 0.76
|
Objavljeno: Pon Dec 01, 2003 8:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Najenostavneje (in najdostopneje) je kar provizorični trafo ( na razdelini kapi poiščemo dovod iskre in okoli nje ovijemo žico) Frenki , glede na varčevanje pri materialih (v tem primeru akumulatorja), pa bi skoraj verjel , da bi lahko tudi alternator oporabili za "dajalnik impulzov". Seveda , pa je potem potrebno "pogruntati" koliko impulzov nam vir da na en obrat motorja . Zato bo najenostavnejša uporaba mikrokontrolerja in primeren softwer za vsak vir posebej.
L.P. infrared |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2004 5:34 pm Naslov sporočila: Dodatni digitalni brzinomer |
|
|
frenki je napisal/a: |
Ne boš verjel, pred kratkim sem si jih ogledal . Menjal sem zavorne diske, za njimi pa so montirani zobati prstani in senzorji vrtenja, ki jih čita ABS - tukaj montaža dodatnega senzorja verjetno ne bi predstavljala večjega problema. |
No, minilo je par mesecev ...
Se vedno nimam dodatnega digitalnega brzinomera ...
--------------------------------------------------------------
Zdaj pa so se me otroci usmilili, zlezli pod avto
(Corsa Elegance 1.2 16v 2001, nima ABS-a),
vzeli so s seboj fotoaparat in slikali tole:
Ali ima morda kdo kaj vec podatkov?
- ali je to res senzor hitrosti?
- kaj bi bil tisti rjavi polkrogec?
- je tisto podolgovato okroglo na levi strani
elektricni kabel, ali morda zavorna cevka?
- koliko zic gre iz konektorja?
- morda elektricno shemo?
- ima se kaksen drugi tip avta taksno izvedbo?
- se kaksen koristen napotek?
Lepa hvala, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2004 6:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pa mislil, da tako testiraš novi brzinomer, in ti zmanjka časa za obiske foruma . No, šalo na stran - natančno to sem imel v mislih v prejšnjem sporočilu. Na mojem fordu je zadeva na videz praktično enaka. Tistole podolgovato, ki se konča pritrjeno z enim vijakom je električni kabel napeljan do odjemnega senzorja pod zobatim prstanom, ki se na sliki lepo vidi. Sam se kaj več od tega z omenjenim nisem ukvarjal. Glede na to, da je zadeva identična na obeh kolesih sam predpostavljam, da gre za senzorje vrtenja pogonskih koles sistema ABS. Če to seveda drži, bi sam stvar pustil lepo pri miru. Verjetno pa ne bi bil problem montaža dodatnega (mogoče celo enakega) senzorja in izvajanje eksperimentov na njem - brez vnašanja motenj v obstoječe sisteme.
Lp, Frenki |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 8:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali mogoče kdo ve, kako imajo to izvedeno razni izvajalci tehničnih pregledov? V eni verziji, ki sem jo videl, dajo na pokrov ventilov na motorju kar nek senzor (tresljajev??), v drugi varianti pa direktno na akumulatorju priključijo sponki + in -. Ali ima kdo kakšnega znanca, ki bi vedel kaj več o tem?? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
iskra Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2003 10:13 Prispevkov: 797 Aktiv.: 3.36 Kraj: Lokev ,Boa , KOPER
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 9:25 am Naslov sporočila: |
|
|
ferdo je napisal/a: |
Ali mogoče kdo ve, kako imajo to izvedeno razni izvajalci tehničnih pregledov? V eni verziji, ki sem jo videl, dajo na pokrov ventilov na motorju kar nek senzor (tresljajev??), v drugi varianti pa direktno na akumulatorju priključijo sponki + in -. Ali ima kdo kakšnega znanca, ki bi vedel kaj več o tem?? |
Na kabel iz "bobine daš sponko , z uporovnim delilcem primerno pripraviš višino impulza in na MPC-ju sestaviš program ki te impulze šteje . Seveda vse skupaj deliš s štiri (razen če nimaš kakšnega japonca -Swifta) in rezultat prikažeš na displeju.
Če pa boš le vztrajal pri prejšnjem senzorju , pa dodaj senzorje da ti bodo odčitali kje imaš prestavno ročico in upoštevaj prenosno razmerje zobnokov v menjalniku . Šalo na stran , samo impulz z vžigalne tuljave spravi na nivo 5 voltov in ostalo je problem assemblerja , c-ja oziroma basica za dotičen PIC  _________________ L.P. iskra |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 9:36 am Naslov sporočila: |
|
|
iskra je napisal/a: |
Na kabel iz "bobine daš sponko , z uporovnim delilcem primerno pripraviš višino impulza in na MPC-ju sestaviš program ki te impulze šteje . Seveda vse skupaj deliš s štiri (razen če nimaš kakšnega japonca Wink -Swifta) in rezultat prikažeš na displeju. |
Tole po moje drži samo pogojno. V primeru avtomobilov z elektronskim vžigom je kar pogosta praksa večkratno proženje iskre v enem izgorevalnem ciklu. Nisem prepričan kako je z "wankli", definitivno pa naletiš na problem pri dizelskih agregatih. Po mojem mnenju je še vedno najzanesljivejša varianta dejansko štetje obratov motorne gredi v periodi. Sam bi se verjetno prej kot za pobiranje impulzov iz vžigalne tuljave odločil za izkoriščanje alternatorja in zanemaril drsenje jermena, ..., pa še zadevo lahko izkoristiš praktično na vseh tipih motorjev.
Lp, Frenki |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 10:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri dizlu ne moremo šteti inpulzov vžigalne tuljave. Se pravi, da vrtljaje na motorju na tehničnem pregledu odčitavajo drugače. Moje mnenje je, da preprosto merijo napetost na alternatorju. V prostem teku je napetost akumulatorja približno 12,5V pri maksimalnih vrtljajih pa da alternator mislim, da celo 14,4V. Tako bi vsaj jaz meril vrtljaje, ker alternatorji so narejeni po nekem standardu in pri določenih vrtljajih da določeno napetost. Sicer ni natančna metoda, približne rezultate pa bi dala. Morali bi pa še meti prestavno razmerje jermenice aternatorja in gredi motorja.
Mogoče se motim  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.89 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 1:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem bil na tehničnem pregledu pred kratkim in mi je mojster priključil samo sponke na akumulator ...
Moje mnenje je da se obrati merijo tako da se gledajo "vrhovi" ki ostanejo po usmerjanju (alternator je pač 3-fazni generator ki je usmerjen z diodami).
Meritev napetosti ne bi bila točna, saj regulatorji ne delujejo tako točno.
LP, Peter |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 4:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na tehničnih pregledih uporabljajo sonde, ki na pricipu piezzo senzorja zaznavajo vibracije motorja, podobno kot senzor klenkanja (Knock Sensor). Vendar je ta sistem verjetno predrag in prekompliciran za posamično uporabo.
Pred kratkim sem kolegu pomagal pri vgradnji obratomera na dizlu. V vrečki, ki jo je prinesel sem našel releju podobno škatlico v kateri sem kasneje odkril preprost F/U (frekvenčno napetostni pretvornik). Nanj sem priključil maso, +12v, signal iz alternatorja in na izhodu dobil istosmerno napetost (linearna z obrati motorja) katero sem priklopil na obratomer na armaturi. Zadeva deluje BP. V pretvorniku F/U je vgrajen še precizijski trimer s katerim se nastavi točnost z primerjavo na nekem zunanjem umerjenim merilnikom obratov. Na žalost pa si nisem zapisal oznak releja niti signala iz alternatorja.
Za merilnik hitrosti pa bi poizkusil narediti ojačevalec (npr. tranzistorski) z veliko vhodno upornostjo, ki bi ga priključil na obstoječi senzor. Večina teh senzorjev deluje na principu Hall-ovega efekta pri katerem se v tuljavici senzorja inducirajo majhne napetosti glede na ozobljenje nadzirane osovine. Pri priklopu bi bilo treba paziti na polariteto in čimvečjo vhodno upornost. V slučaju prevelikega dušenja tega originalnega signala zaradi "dodatka" pa bi večina ABS sistemov takoj javila napako, tako da kakšnih hujših posledic verjetno ne bi bilo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.89 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2004 6:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok Z. je napisal/a: |
Pred kratkim sem kolegu pomagal pri vgradnji obratomera na dizlu. V vrečki, ki jo je prinesel sem našel releju podobno škatlico v kateri sem kasneje odkril preprost F/U (frekvenčno napetostni pretvornik). Nanj sem priključil maso, +12v, signal iz alternatorja in na izhodu dobil istosmerno napetost (linearna z obrati motorja) katero sem priklopil na obratomer na armaturi. Zadeva deluje BP. V pretvorniku F/U je vgrajen še precizijski trimer s katerim se nastavi točnost z primerjavo na nekem zunanjem umerjenim merilnikom obratov. Na žalost pa si nisem zapisal oznak releja niti signala iz alternatorja. |
Čip ki ga na široko uporabljajo v te namene je LM2917. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Djurodrljaca Član

Pridružen-a: Pet 19 Dec 2003 16:31 Prispevkov: 393 Aktiv.: 1.66 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2004 3:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok Z. je napisal/a: |
Za merilnik hitrosti pa bi poizkusil narediti ojačevalec (npr. tranzistorski) z veliko vhodno upornostjo, ki bi ga priključil na obstoječi senzor. |
Mogoče bi bilo bolje uporabiti kakšen operacijski ojačevalnik? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|