 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 1:27 pm Naslov sporočila: Uničena/skurjena izolacija na + za štarter |
|
|
Zdravo!
Sem v fazi prižiganja obnovljenega motorja, ki je nazadnje tekel tri, štiri leta nazaj.
V nedeljo sem vžigal avto s pomočjo kablov in drugega avta, motor mi je uspelo zagnati po kar nekaj časa, takrat se mi je močno pregreval - , ki sem ga potem pojačal in dodal še en kabel na sam motor.
Včeraj mi več ni uspelo zagnati motorja, sem pa ugotovil, da je + kabel, ki gre na štarter stopljen, sedaj sem ga menjal in tudi novi se je ob le nekaj poskusih kar močno zagrel, obrača pa štarter zgolj tu in tam, ne vedno, samo tuljava preskoči in to je vse. Večino časa štarter niti obrne ne, vleče pa v tistem trenutku ogromen tok, pa ni važno ali imam testni (malo slabši) ali vsakodnevno uporabljanega, 100% ok aku. Res je da sta oba precej stara, vendar drugi svoje delo BP opravlja vsak dan, čeprav je star že sedem let (vgrajen v dizlu).
Ali se lahko štarterju kaj zgodi, če teče tok čezenj pri nižji voltaži od 12V? Ker je pred tremi leti nedvomno deloval BP, hranjen je bil na suhem mestu. Upornost nastane zgolj ko je vklopljen kontakt za štarter, drugače ne.
Kje naj iščem rešitve, kako preverit štarter, če je kaj narobe z njim?
Hvala, LP
Damjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nejc88 Neznanec

Pridružen-a: Sob 23 Feb 2013 17:51 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.06 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ga ni problem dol vzet, se ga sproba zunaj ali pa ga sprobat direktno z kakšnim izvijačem  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
r0b1 Član

Pridružen-a: Sre 12 Avg 2009 10:22 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.37 Kraj: Nm
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 6:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko da so se v zarezah komutatorje nabrali ostanki krtačk in prihaja do kratkega stika. Podoben primer sem imel tudi sam. Štarter ni imel moči in je komaj zagnal motor, po čiščenju zarez med ploščicami je delovalo brez problema. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 7:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
To mi "diši" po prežganemu statorju - izolacija preperi in prebija na maso-ohišje starterja. Posledično močno narase tok in akumulator "počepne".
Ne bi bilo slabo, če bi napisal še tip in letnik avta - morda ima kdo izkušnje prav z takim modelom  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 7:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali si lahko kako z multimetrom pomagam? Je kaka možnost merjenja upornosti, kake vrednosti bi moral dobiti?
V resnici karkoli, da preverim, kaj se dogaja z motorčkom še preden ga dam iz avta. Ker ne vem ali napaka nastaja zaradi še vedno slabe nule (ki sem jo že poštimal) ali interne napake štarterja.
Pravzaprav sem že počasi odločen, da bom naredil kompletno novo elektriko za celotno nulo in tudi za + za štarter, vseeno pa me zanima ali si lahko kako pomagam že prej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 7:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na veliko moč zaganjača in majhno napetost boš ugotovil, da so upornosti zelo majhne in si z multimetrom ne boš kaj dosti pomagal.
Najbolje odviti zaganjač dol (2-3 vijake) in ga preizkusiti na mizi. _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 9:37 pm Naslov sporočila: Re: Uničena/skurjena izolacija na + za štarter |
|
|
DaGajsek je napisal/a: |
... ugotovil, da je + kabel, ki gre na štarter stopljen, sedaj sem ga menjal in tudi novi se je ob le nekaj poskusih kar močno zagrel,
... |
Je kabel ožgan po celi dolžini ali samo na nekem delu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Sre Nov 20, 2013 12:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Ozgan je po celi dolzini.
Malo prej sem imel snet starter, pri preizkusu je normalno deloval, toka ne vlece, ce je vse skupaj zgolj priklopljeno na aku. Kako lahko kaj vec naredim/preverim ne vem, nisem električar.
Prebrusil sem kontakte, pluse in minuse, spet menjal plus kabel z drugim originalnim od mojega avta. Prebrusil čelno stran starterja, ki nalega na menjalnik in očistil vijake ki gredo g štarter. Rezultat nikakršen, kabel je spet zagrelo v šusu, padec napetosti na akuju preko 4V.
Motor je drugace volvov, je pa starter valeo, ker je tudi blok motorja v osnovi francoski, renojev.
Ocitno ne kaze drugega, kot starter razstaviti, edino se s kakim tretjim akumulatorjem nameravam poskusiti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Nov 20, 2013 12:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Če se je cel kabel segrel v par sekundah in je akku počepnil na 4V je 99% prebito navitje rotorja ali statorja zaganjača proti masi.
V tem primeru ti ne bo pomagalo nobeno čiščenje kontaktov ali lamel na rotorju. Najceneje in najhitreje bo, če poiščeš nov ali rabljen delujoč zaganjač. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sre Nov 20, 2013 1:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta starter ima trajne magnete.
Brez odpiranja ne bos nicesar resil.
Odvij tiste 4 vijake ki drzijo skupaj motor - najprej oba krizna, in sele nato ona na 8-kljuc. Odstranis 8-vijaka in snames le pokrov - pazi da ti ne pade vse skupaj narazen.
Sele ko imas pokrov in plosco s krtackami odstranjeno, lahko odstranis ohisje z rotorjem, drugace obstaja precejsnja moznost da poskodujes krtacke.
Z 800 brusnim papirjem previdno obrusi komutator, ga dobro spihaj s kompresorjem, preveri stanje krtack, preveri tudi ce se bakreni pletenici od pozitivnega para krtack kje dotikata plosce, s kompresorjem spihaj celotno plosco s krtackami, in ga nazaj sestavi: najprej natakni ohisje, potem vstavi rotor (pazi - magneti so mocni!), med krtacke vstavis gedoro (naticni kljuc) z zunanjim premerom malenkost vecji od premera komutatorja, in plosco nataknes v ohisje - tako je moznost, da pri sestavljanju poskodujes krtacke, najmanjsa. Dodas se pokrov, vijake, in je to to. Pazi samo, da so ohisje, plosca s krtackami in pokrov ohisja pravilno obrnjeni.
Porocaj kako in kaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lbozo Član

Pridružen-a: Pet 18 Jan 2008 23:51 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.33 Kraj: Vodice
|
Objavljeno: Sre Nov 20, 2013 8:05 am Naslov sporočila: |
|
|
[quote="DaGajsek"]Ozgan je po celi dolzini.
Malo prej sem imel snet starter, pri preizkusu je normalno deloval, toka ne vlece, ce je vse skupaj zgolj priklopljeno na aku. Kako lahko kaj vec naredim/preverim ne vem, nisem električar.
Ne vem, kako je lahko normalno deloval in da ne vleče toka? Če povežeš štarter z akumulatorjem (+ in -) in potem na kontakt štarterja, kjer pride "+" od ključavnice daš "+" iz akumulatorja se mora štarter zavrteti in pač vleči normalen tok, ki ne preobremenjuje žic in akumulatorja.
Če je pri preizkusu normalno deloval je lahko problem, da se mašina preveč upira. _________________ Lep pozdrav, Božo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Sre Nov 20, 2013 10:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Na tleh je deloval na videz normalno, vem pa ne, koliko toka je vlekel in kam vse. Na tleh je tudi brez upora vztrajnika, tako da je tudi potreben tok za vrtenje dosti manjši, tako se mi tudi nobena izmed napajalnih žic ni pregrela.
S tem da ne vleče toka sem hotel povedati da ni ves čas v "kratkem stiku", enormno količino toka vleče le, ko naj bi štarter deloval, vrtel.
Motor sam je OK, motor sem tudi že zagnal, vendar sem ga moral dlje časa vžigat, tudi zato, ker sem pozabil priklpiti en senzor, zato je verjetno zdaj škoda nastala v sami notranjosti štarterja, pač sem ga za njegova leta preobremenil.
Razstavil ga bom in pogledal, kaj se da narediti, če ne ta teden pa čez kake tri tedne, hvala Zok.
pa tudi ostalim, seveda. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lemiha Član

Pridružen-a: Pet 18 Okt 2013 14:08 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.08 Kraj: Preserje
|
Objavljeno: Čet Nov 21, 2013 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
pred leti pri mojem (na golfu) se je odlepil en magnet in je zablokiral-otežil vrtenje rotorja.
Preiskusi najprej stikalo sponka 50 če stikalo dela.
po vsej verjetnosti je lahko rotor v ovojnem stiku ali pa nekje na maso če ti vleče tok da stopi izolacijo.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sime Član


Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 16:33 Prispevkov: 55 Aktiv.: 0.26 Kraj: Žužemberk
|
Objavljeno: Pet Nov 22, 2013 10:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj je še kar še lahko narediš brez hudih posegov v štarter.
Poglej kleme ki so priklopljene na akumulator. Prebrusi jih z finim brusnim papirjem. Pri enem izmed domačih avtomobilov je bila težava ravno v tem.
Če so kleme oksidirane, se pri obremenitvi na njih pojavi presenetljivo velik padec napetosti, štarter ne obrne, tok skozenj pa ostane relativno velik, napetost na akumulatorju se sesede za nekaj V.
Pri mojem avtu pa sem imel naslednjo težavo: pletenica, katera povezuje štarter ter solenoid, je v 13 letih tako oksidirala, da je delovala že kot upornost, na kateri se je med zagonom pojavil padec U in štarter ni obrnil. Navzven sploh ni izgledala kritični del, dolker nisem vanjo zapičil izvijača in videl da so žičke hudo nažrte tudi v notranjosti. Solenoid (valjasta škatlica v sklopu štarterja) je vklopil, le štarter ni zavrtel, kadar je bil obremenjen (vstavljen v blok motorja).
Vsaj poglej.... škoda večjih posegov v štarter, predno izločiš enostavne možne rešitve.
Lep pozdrav _________________ Kaj se zgodi ko Chuck Norris prdne v vtičnico? Turbine v elektrarni se zavrtijo v nasprotno smer! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Tor Jan 07, 2014 9:00 am Naslov sporočila: |
|
|
no, stvar sem odprl že cca mesec nazaj, pa nisem imel časa sporočit.
Odlepil se je magnet, zagrabil navitje, ga delno potrgal in s tem je nastal popolni stik na ohišje zaganjača . Mojster avtoelektričar, sicer zdaj že v penziji, ga je pogledal in rekel, da naj najdem novega.
Slike bom pa naložil ob priliki, naslednjič. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|