www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Ogrevanje na nafto - krmiljenje in sestava dimnih plinov?

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 03, 2014 2:04 pm    Naslov sporočila:  Ogrevanje na nafto - krmiljenje in sestava dimnih plinov? Odgovori s citatom

Ravnokar sem sredi programiranja krmilnika za naftni grelec hladilne tekocine - pogovorno receno "webasto". Gre za Eberspächer Hydronic D3WZ

Zanima me, kaksna bi naj bila sestava izpusnih plinov. Princip delovanja je enak kot pri gorilcih na kurilno olje. Med zagonom deluje malce zalito, da zanesljiveje preide v delovanje s polno mocjo. Pri polni moci sem nameril naslednje vrednosti:

Temperatura okolice: 21,6 °C
Temperatura izpusnih plinov: 476 °C
izgube: 23,2 %
ETA 76,8 %
Rosišče: 50,2 °C
Lambda: 1,41
Presežek zraka: 41 %
O2: 6,1 %
CO: 1124 ppm
CO2: 9,7 %
NO: 69 ppm
NOx: 73 ppm
SO2: 8 ppm

Meritve sem opravil dvakrat, vrednosti CO, CO2, NO, NOx in SO2 so maksimumi obeh meritev pri delovanju s polno mocjo (tovarnisko 3,2 kW, s tem programom pa zaradi malo vecjega dovoda nafte se verjetno malo vec).

Vse kar sem nasel tovarniskih podatkov, je vsebnost CO, ki naj bi bil 0,2 % (2000 ppm?).

...zdaj pa imam problem, ker ne vem kaj tocno ti podatki pomenijo... Laughing Vem kaj je kaj, vem kaksne vrednosti bi naj bile za dizelske motorje z notranjim izgorevanjem, nimam pa pojma kaksne naj bi bile vrednosti npr. pri peci za centralno ogrevanje z gorilcem na kurilno olje (ki je po principu delovanja izredno podobna zadeva)... Eh?

Nekaj malega sem poiskal:
lambda naj bi bila med 1,2 in 1,4;
-s prekomernim visanjem lambde se niza izkoristek, ker s tem grejem zrak, ki ga ne bi bilo potrebno vpihovati. Poveca se tudi vsebnost žveplovih in dusikovih oksidov;
-s prekomernim nizanjem lambde se niza izkoristek ker nafta ne izgoreva vec popolnoma, dvigne se vsebnost CO in policiklicnih aromatskih ogljikovodikov (verjetno posledicno smrdi?).
-pri popolnem izgorevanju so v izpuhu bolj ali manj samo CO2, O2 in N2.

Torej trenutna nastavitev (razen temperature izpusnih plinov) niti ni tako napacna...? Think




Imam pa se en problem: ventilator krmilim s PWM. To je vse lepo in prav, ampak pri ugasnjenem avtu je lambda 1,41, ko ga prizgem pa napetost naraste, ventilator pospesi, in lambda zrase. Naftna crpalka je pulzno krmiljena, pri polni moci deluje nekje s 3,3 Hz, vsak impulz ima fiksni volumen pretoka (za tocno ta tip crpalke ne vem koliko tocno bi naj to bilo) - dotok goriva je konstanten ne glede na napajalno napetost. Problema ne vidim toliko v spremembi lambde, kot v spremembi vrtilne hitrosti ventilatorja - ze tako je visoka, FET (na improviziranem hladilnem rebru) pa se kar konkretno greje. Ob zagonu motorja so vrtljaji ze previsoki, FET se greje se bolj.

Resitev a: nastaviti vrtljaje pri ugasnjenem motorju tako, da bo lambda okrog 1,2, pri prizganem bo pac nekoliko visja
resitev b: narediti stabilizacijo pozitivnega pola napajanja motorja na okrog +11,5 V (krmiljen je na minusu - open collector), kar bo pri izklopljenem motorju malo tezko - napetost na akumulatorju je le kaksen volt visja
resitev c: na analogni vhod preko napetostnega delilnika "peljat" napajanje, da mikrokontroler "ve" kaksen duty cycle "poslati" na motor (PC3 in PC0 sta se prosta), vendar bi s tem iznakazal izgled krmilnika.
resitev d: tacho senzor in closed loop krmiljenje vrtljajev motorja - v praksi izredno tezko izvedljivo - tako fizicno, kot zaradi strukture programa tudi programsko.

Kaksen predlog? Eh?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zmelly
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 21:58
Prispevkov: 128
Aktiv.: 0.54
Kraj: Logatec

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2014 5:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Pred dobrim letom sem za simbolično ceno dobil popolnoma zapacan webasto grelec. Uspelo mi je le priti do podatka o CO2, ki naj bi bil med 9 in 12%. Menda. To je tudi vse kar lahko na originalnem krmilniku nastavljaš. Po konkretnem čiščenju... vse je bilo sajasto in prepojeno z nafto, deluje sedaj dve sezoni brez problemov.
Mi je pa fascinantno da ti grelci kljub svoji ceni ne premorejo neke lambde ali nekega senzorja, ki bi krmilniku sporočal kakovost izgorevanja. Moj projekt izgradnje lastnega krmilnika je ostal nekje na 50% d'oh!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 17, 2014 8:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prav zato je zelo pomembno kaksen izpuh imajo ti grelci - prevelik backpressure vodi v zalito delovanje in obratno... Po tovarniskih navodilih naj bi vsaj enkrat na mesec moral grelec pustiti delovati pri polni moci vsaj pol ure, da se zgorevalna komora precisti. Ravno zato ker nima kontrole kvalitete izgorevanja je baje zelo pomembno kaksno gorivo uporabljamo (sodec po dolocenih internetnih straneh) - biodiesel in ladijski diesel baje nista ok, tudi vsako kurilno olje naj ne bi bilo cisto dobro, zato sem idejo o locenem tanku za kurilno olje opustil, napajam ga kar z nafto iz tanka za pogonski motor...

O diesel lambdi nisem razmisljal, sem pa razmisljal o senzorju pretoka zraka - ce bi dobil podatek o pretoku zraka, bi lahko neposredno krmilil lambdo (vsak impulz na crpalko goriva precrpa tocno doloceno kolicino goriva).

Moj problem spremenljive lambde sem resil tako, da sem frekvenco crpalke goriva dvignil, tako da je lambda pri mirovanju pogonskega motorja 1,20. Pri delovanju motorja lambda naraste, a glej ga hudica - danes zjutraj mi je me potjo v sluzbo prebilo FET za ventilator - moram pregledat kako in kaj, nisem se se ukvarjal s tem... d'oh!

Ce potrebujes projekt krmilnika, ga lahko pripnem... zgrajen je okrog AtMega8, krmiljeno ima crpalko hladilne tekocine (on/off), goriva (frekvencno) in ventilator (PWM), pa grelno svecko (PWM), 5 kontrolnih LED diod (za vse 4 aktuatorje in status LED), na vhod je "pripeljan" flame senzor (A/D) in en (izmed dveh) temperaturnih senzorjev hladilne tekocine (A/D), ima pa se 4-pinski prikljucek za komando - stikalo in/ali timer oziroma telekomando. Ta 4-pinski prikljucek ima maso, Tx, Rx in +5 ali +12 V vejo. Tx ali Rx porta uporabljam kar kot digitalni vhod in izhod, ne uporablja komunikacijskega protokola, ima pa opcijo, da se komunikacija realizira v softveru..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 7 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group