 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
payo3 Član

Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.12 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2014 6:10 pm Naslov sporočila: Predelava servo motorčka |
|
|
Pozdravljeni,za projekt regulacije obratov na večjem dizelskem motorju bi potreboval servo motor krmiljenjen z potenciometrom.
Močnejši modelarski bi bil ustrezno močan ,vendar pa bo v različnih položajih obremenjen dalj časa.Zato se pomislil na samozaporno polžasti prenos in sicer konkretno motor brisalcev.
Potreboval bi načrt za povezavo malega servo motorčka in motorja brisalcev,seveda z dodatnim napajanjem večjega motorja.
Če mi lahko gdo pomaga bom zelo hvaležen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.30 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2014 6:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko kupiš modelarski servo z magnetnim encoderjem, ki ima namesto potenciometra na osi magnet in potem ločeno platko z encoderjem (na 3. sliki na linku izgleda kot potenciometer, a v resnici je to le ohišje za magnetek in ploščico z encoder čipom in dvema kondenzatorjema).
Jaz sem recimo za mojega robota to platko zamenjal s svojo z boljšim encoderjem, ti pa lahko to uporabiš za lažjo montažo na os motorja od brisalcev - zadaj na os prilepiš magnetek, nad njega (vmes ~0.5mm razmaka) pa ploščico z encoderjem.
Ampak potem je tukaj problem s krmilnim vezjem - ponavadi modelarski servoti niso narejeni za 12V. Tile "High Torque" servoti iz HK sicer žerejo ~4A, a vseeno ne vem, kako bi jim bilo všeč kontroliranje motorja od brisalcev.
Kaj pa kaj v tem stilu oz. cenejša plastična alternativa? Tukaj bi pa mogoče lahko kar direktno uporabil še motorček od servota ter s tem brez skrbi tudi njegovo kontrolno vezje. _________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
payo3 Član

Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.12 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2014 7:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem povezave potenciometra bi rešil z mehansko povezavo serva z ročico motorja brisalcev,problem pa je elekronika ki bi namesto malega motorčka poganjala večjega.
Ko sem gledal zadeve na youtube se omenja H bridge vendar nisem zasledil konkretne povezave z ekektroniko servo motorja.
Bom pa preučil zadeve z linkov. hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2014 9:19 pm Naslov sporočila: Re: Predelava servo motorčka |
|
|
payo3 je napisal/a: |
Pozdravljeni,za projekt regulacije obratov na večjem dizelskem motorju bi potreboval servo motor krmiljenjen z potenciometrom. |
Recimo, da bi bil že navaden modelarski servo motorček dovolj močan ...
Kako in/ali s čim bi ga pa krmilil? Glede na to, da vsakih 20ms potrebuje 1-2ms dolg impulzek.
Najprej moraš z nečim zaznavati hitrost vrtenja in imeti nek primerjalnik, ki to hitrost primerja z želeno. Nato moraš razliko (pozitivno ali negativno) ojačati z nekim faktorjem (naprimer 5% odstopanja gor povsem odvzame plin, 5% odstopanja dol pa ga doda do konca). Po potrebi je treba dodati histerezo, da ne bo nenehnih mikroprilagoditev.
Vse skupaj je možno izvesti na več načinov, od povsem mehanskega, do analognega, ...
In ne mi reči, da bo vse skupaj krmilil MCU, ker lahko direktno nanj priklopiš tistih 8 tranzistorjev (4 male NPN ter in močnostne 2xNPN + 2xPNP) za krmiljenje mostiča. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 7:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Za takšno stvar so potrebni zelo majhni premiki in stalni moment motorja. Polžasta zapora ne bo dovolj zanesljiva, težave bo pa povzročala tudi zračnost na polžu. Vzemi raje koračni motor, ki ima lahko stalni moment in jasno definirane pomike. Ravnotako pa ga lahko upravljaš pulzno.
Kaj pa ta dizel poganja? _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.78 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 8:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Za krmiljenje plina pri diesel motorju je res najbolj primeren koračni motor.
Ponudba na spletu je ogromna in ni vredno razmišljat o samogradnji krmilnika za koračni motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
payo3 Član

Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.12 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Krmiljenje servo motorja bi rešil z servo testerjem,povratna komanda na potenciometer direktno z osi motorja brisalcev.
Varjante z koračnimi motorji so mi pa španska vas zato bi prosil za kakšen konkrektni primer krmilnika.Zanima me pa tudi če v primeru koračnega motorja drži silo ves čas motor.Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 4:59 pm Naslov sporočila: Re: Predelava servo motorčka |
|
|
igo je napisal/a: |
Najprej moraš z nečim zaznavati hitrost vrtenja in imeti nek primerjalnik, ki to hitrost primerja z želeno. Nato moraš razliko (pozitivno ali negativno) ojačati z nekim faktorjem (naprimer 5% odstopanja gor povsem odvzame plin, 5% odstopanja dol pa ga doda do konca). Po potrebi je treba dodati histerezo, da ne bo nenehnih mikroprilagoditev. |
payo3 je napisal/a: |
Krmiljenje servo motorja bi rešil z servo testerjem,povratna komanda na potenciometer direktno z osi motorja brisalcev. |
Pa dobro, no,... S čim boš pa servo tester krmilil?
Kaj bo v črni škatlici s primerjalnikom?
En signal bo s trimerjem nastavljena vrednost, od kod bo pa drug signal? Ne moreš primerjati nastavljene vrednosti same s seboj, ampak moraš zaznavati tudi hitrost dizel motorja, jo pretvoriti v nekaj uporabnega (napetost, tok, frekvenco,...) in šele tisto primerjati z vrednostjo iz trimerja.
Najprej si odgovori na zgornji del. Nariši si blok shemo sistema (lahko jo pripneš sem, da te opozorimo na morebitne pomanjkljivosti), šele nato se loti izvedbe posameznih podsklopov.
Naprimer modelarskemu motorčku odstrani potenciometer in ga pritrdi na os vzvoda za dodajanje plina. Na tisti vzvod dodaj še večjo jermenco, na servo motorček pa malo jermenico. Tako se bo moral servo motorček precejkrat zavrteti, da se bo vzvod za plin zasukal za 90°. Za precejkrat se bo povečal tudi navor, na račun precejkrat manjše možne hitrosti sukanja vzvoda (itak se mu ni treba zasukati 600°/sekundo).
Nasploh se v tovrstnih sistemih na daleč izogni polžnim gonilom. V primeru okvare (če motor "podivja") se mora dati vzvod za plin tudi na roke zasukati na minimum.
Glede potrebnega statičnega in dinamičnega navora za sukanje vzvoda za plin ... daj šibkejšo vzmet gor!!! _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
payo3 Član

Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.12 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 29, 2014 4:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se oproščam,pozabil povdat da so nastavitve vrtljajev približne,in ni potrebe krmilit zvezno z obrati dizla ampak mi je dovolj nastavit določen odklon na ročici visokotlačne črpalke.
Odstranitev vzmeti odpade,kar se pa tiče prenosa se bojim da bi bil prenos 1:10 max glede vrtljajev, obenem pa mora servo držat tudi uro ali več v kateremkoli položaju.Kar se tiče okvare pa zadeva ni dostopna zato poskušam uredit zasilni mehanski odklop.
Hvala vsem in upam da nam bo skupaj uspelo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Čet Maj 29, 2014 6:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tista vzmet je zato tako močna, da lahko povleče jekleno pletenico nazaj po bovdenu, ko odvzameš plin.
Če jo snameš, lahko običajno premakneš vzvod, skorajda če dobro pihneš vanj.
Recimo, da bo ostala gor ...
Navaden servo motorček ima notri potenciometerček. Potrebno ga je odstraniti in pritrditi tako, da ga bo vrtel zasuk vzvoda za plin. Seveda ga z žičkami električno povežeš na mesto, kjer je bil prej.
Elektroniki v servo motorčku je povsem vseeno, če bo po novem motorček potreboval naprimer 200 vrtljajev več kot prej, da se bo potenciometer zasukal za nek kot.
Načeloma lahko narediš tudi polžni prenos, obvezno pa ga mora biti možno sneti samo s prsti (nedostopen spoj lahko razdvojiš tudi s potegom za velik rdeč obroč na vrvici, samo naj bo na dveh mestih privezana za omejitev hoda, da ne boš s potegom vsega polomil in izpulil).
Motorček lahko potem poganjaš s servo testerjem, njega pa z oddaljenim potenciometrom na krmilnem pultu. Servo tester mora obvezno imeti s trimerjem nastavljiv minimalen in maksimalen čas impulza, da se omeji hod vzvoda za plin ne glede na zasuk oddaljenega potenciometra (če kdo polomi krmilni potenciometer, da izgubi stik med priključki, se testerju ne sme zmešati, ampak gre na minimum). _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
payo3 Član

Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.12 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jun 04, 2014 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Igo,hvala za nasvete,nažalost mora vse vzvodovje od pedala do motorja ostat.
Motor je kamionski in mora občasno delat na mestu za pogon črpalke.Kar se tiče serva mi je jasno,in upam da bom lahko izdelal čimnatančnejši prenos. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 4.99 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Sre Jun 04, 2014 8:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
To smo imeli učasih rešeno z "ročnim gasom". Enostavno nek malo daljši vijak ki je direktno pritiskal na pedalko za plin.
Enostavno, poceni, dela. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
payo3 Član

Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.12 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 07, 2014 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja res,včasih.....Smo avto popravili z kladivom in izvijačem,ampak na morje smo prišli polomljeni in prešvicani.Čas gre naprej in zato nameravam uredit času primerno regulacijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.55 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Ned Jun 15, 2014 8:53 am Naslov sporočila: |
|
|
...lahko ti tudi servomotor pritiska na pedalko za plin - enostavno, dostopno, zasilni odklop ne bi bil problem, predelava pa bi bila samo en dodatni modul, in s tem bi bilo vse reverzibilno..
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.97 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Jun 15, 2014 9:19 am Naslov sporočila: |
|
|
payo3 je napisal/a: |
Ja res,včasih.....Smo avto popravili z kladivom in izvijačem,ampak na morje smo prišli polomljeni in prešvicani.Čas gre naprej in zato nameravam uredit času primerno regulacijo. |
S tem se popolnoma strinjam. Zato ti predlagam, da nabaviš času primerno vozilo, ki te stvari ima in ne to, ki ima še pomanjkljivosti iz časov, ko se je popravljalo s kladivom in "šraufencigerjem".  _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 8 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|