www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Predelava servo motorčka
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
payo3
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39
Prispevkov: 17
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 27, 2014 6:10 pm    Naslov sporočila:  Predelava servo motorčka Odgovori s citatom

Pozdravljeni,za projekt regulacije obratov na večjem dizelskem motorju bi potreboval servo motor krmiljenjen z potenciometrom.
Močnejši modelarski bi bil ustrezno močan ,vendar pa bo v različnih položajih obremenjen dalj časa.Zato se pomislil na samozaporno polžasti prenos in sicer konkretno motor brisalcev.

Potreboval bi načrt za povezavo malega servo motorčka in motorja brisalcev,seveda z dodatnim napajanjem večjega motorja.

Če mi lahko gdo pomaga bom zelo hvaležen.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
program_er
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47
Prispevkov: 2173
Aktiv.: 10.30
Kraj: Maribor (Pohorje)

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 27, 2014 6:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko kupiš modelarski servo z magnetnim encoderjem, ki ima namesto potenciometra na osi magnet in potem ločeno platko z encoderjem (na 3. sliki na linku izgleda kot potenciometer, a v resnici je to le ohišje za magnetek in ploščico z encoder čipom in dvema kondenzatorjema).
Jaz sem recimo za mojega robota to platko zamenjal s svojo z boljšim encoderjem, ti pa lahko to uporabiš za lažjo montažo na os motorja od brisalcev - zadaj na os prilepiš magnetek, nad njega (vmes ~0.5mm razmaka) pa ploščico z encoderjem.

Ampak potem je tukaj problem s krmilnim vezjem - ponavadi modelarski servoti niso narejeni za 12V. Tile "High Torque" servoti iz HK sicer žerejo ~4A, a vseeno ne vem, kako bi jim bilo všeč kontroliranje motorja od brisalcev.


Kaj pa kaj v tem stilu oz. cenejša plastična alternativa? Tukaj bi pa mogoče lahko kar direktno uporabil še motorček od servota ter s tem brez skrbi tudi njegovo kontrolno vezje.

_________________
Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
payo3
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39
Prispevkov: 17
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 27, 2014 7:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem povezave potenciometra bi rešil z mehansko povezavo serva z ročico motorja brisalcev,problem pa je elekronika ki bi namesto malega motorčka poganjala večjega.
Ko sem gledal zadeve na youtube se omenja H bridge vendar nisem zasledil konkretne povezave z ekektroniko servo motorja.
Bom pa preučil zadeve z linkov. hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.96

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 27, 2014 9:19 pm    Naslov sporočila:  Re: Predelava servo motorčka Odgovori s citatom

payo3 je napisal/a:
Pozdravljeni,za projekt regulacije obratov na večjem dizelskem motorju bi potreboval servo motor krmiljenjen z potenciometrom.
Recimo, da bi bil že navaden modelarski servo motorček dovolj močan ...
Kako in/ali s čim bi ga pa krmilil? Glede na to, da vsakih 20ms potrebuje 1-2ms dolg impulzek.

Najprej moraš z nečim zaznavati hitrost vrtenja in imeti nek primerjalnik, ki to hitrost primerja z želeno. Nato moraš razliko (pozitivno ali negativno) ojačati z nekim faktorjem (naprimer 5% odstopanja gor povsem odvzame plin, 5% odstopanja dol pa ga doda do konca). Po potrebi je treba dodati histerezo, da ne bo nenehnih mikroprilagoditev.

Vse skupaj je možno izvesti na več načinov, od povsem mehanskega, do analognega, ...

In ne mi reči, da bo vse skupaj krmilil MCU, ker lahko direktno nanj priklopiš tistih 8 tranzistorjev (4 male NPN ter in močnostne 2xNPN + 2xPNP) za krmiljenje mostiča.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jerjur
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.49
Kraj: Žiri

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 7:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za takšno stvar so potrebni zelo majhni premiki in stalni moment motorja. Polžasta zapora ne bo dovolj zanesljiva, težave bo pa povzročala tudi zračnost na polžu. Vzemi raje koračni motor, ki ima lahko stalni moment in jasno definirane pomike. Ravnotako pa ga lahko upravljaš pulzno.
Kaj pa ta dizel poganja?

_________________
Avtomatika je zakon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.78
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 8:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za krmiljenje plina pri diesel motorju je res najbolj primeren koračni motor.
Ponudba na spletu je ogromna in ni vredno razmišljat o samogradnji krmilnika za koračni motor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
payo3
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39
Prispevkov: 17
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 12:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Krmiljenje servo motorja bi rešil z servo testerjem,povratna komanda na potenciometer direktno z osi motorja brisalcev.
Varjante z koračnimi motorji so mi pa španska vas zato bi prosil za kakšen konkrektni primer krmilnika.Zanima me pa tudi če v primeru koračnega motorja drži silo ves čas motor.Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.96

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 4:59 pm    Naslov sporočila:  Re: Predelava servo motorčka Odgovori s citatom

igo je napisal/a:
Najprej moraš z nečim zaznavati hitrost vrtenja in imeti nek primerjalnik, ki to hitrost primerja z želeno. Nato moraš razliko (pozitivno ali negativno) ojačati z nekim faktorjem (naprimer 5% odstopanja gor povsem odvzame plin, 5% odstopanja dol pa ga doda do konca). Po potrebi je treba dodati histerezo, da ne bo nenehnih mikroprilagoditev.
payo3 je napisal/a:
Krmiljenje servo motorja bi rešil z servo testerjem,povratna komanda na potenciometer direktno z osi motorja brisalcev.
Pa dobro, no,... S čim boš pa servo tester krmilil?

Kaj bo v črni škatlici s primerjalnikom?

En signal bo s trimerjem nastavljena vrednost, od kod bo pa drug signal? Ne moreš primerjati nastavljene vrednosti same s seboj, ampak moraš zaznavati tudi hitrost dizel motorja, jo pretvoriti v nekaj uporabnega (napetost, tok, frekvenco,...) in šele tisto primerjati z vrednostjo iz trimerja.


Najprej si odgovori na zgornji del. Nariši si blok shemo sistema (lahko jo pripneš sem, da te opozorimo na morebitne pomanjkljivosti), šele nato se loti izvedbe posameznih podsklopov.

Naprimer modelarskemu motorčku odstrani potenciometer in ga pritrdi na os vzvoda za dodajanje plina. Na tisti vzvod dodaj še večjo jermenco, na servo motorček pa malo jermenico. Tako se bo moral servo motorček precejkrat zavrteti, da se bo vzvod za plin zasukal za 90°. Za precejkrat se bo povečal tudi navor, na račun precejkrat manjše možne hitrosti sukanja vzvoda (itak se mu ni treba zasukati 600°/sekundo).

Nasploh se v tovrstnih sistemih na daleč izogni polžnim gonilom. V primeru okvare (če motor "podivja") se mora dati vzvod za plin tudi na roke zasukati na minimum.
Glede potrebnega statičnega in dinamičnega navora za sukanje vzvoda za plin ... daj šibkejšo vzmet gor!!!

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
payo3
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39
Prispevkov: 17
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 29, 2014 4:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se oproščam,pozabil povdat da so nastavitve vrtljajev približne,in ni potrebe krmilit zvezno z obrati dizla ampak mi je dovolj nastavit določen odklon na ročici visokotlačne črpalke.
Odstranitev vzmeti odpade,kar se pa tiče prenosa se bojim da bi bil prenos 1:10 max glede vrtljajev, obenem pa mora servo držat tudi uro ali več v kateremkoli položaju.Kar se tiče okvare pa zadeva ni dostopna zato poskušam uredit zasilni mehanski odklop.
Hvala vsem in upam da nam bo skupaj uspelo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.96

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 29, 2014 6:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tista vzmet je zato tako močna, da lahko povleče jekleno pletenico nazaj po bovdenu, ko odvzameš plin.
Če jo snameš, lahko običajno premakneš vzvod, skorajda če dobro pihneš vanj.

Recimo, da bo ostala gor ...

Navaden servo motorček ima notri potenciometerček. Potrebno ga je odstraniti in pritrditi tako, da ga bo vrtel zasuk vzvoda za plin. Seveda ga z žičkami električno povežeš na mesto, kjer je bil prej.

Elektroniki v servo motorčku je povsem vseeno, če bo po novem motorček potreboval naprimer 200 vrtljajev več kot prej, da se bo potenciometer zasukal za nek kot.
Načeloma lahko narediš tudi polžni prenos, obvezno pa ga mora biti možno sneti samo s prsti (nedostopen spoj lahko razdvojiš tudi s potegom za velik rdeč obroč na vrvici, samo naj bo na dveh mestih privezana za omejitev hoda, da ne boš s potegom vsega polomil in izpulil).
Motorček lahko potem poganjaš s servo testerjem, njega pa z oddaljenim potenciometrom na krmilnem pultu. Servo tester mora obvezno imeti s trimerjem nastavljiv minimalen in maksimalen čas impulza, da se omeji hod vzvoda za plin ne glede na zasuk oddaljenega potenciometra (če kdo polomi krmilni potenciometer, da izgubi stik med priključki, se testerju ne sme zmešati, ampak gre na minimum).

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
payo3
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39
Prispevkov: 17
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 04, 2014 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Igo,hvala za nasvete,nažalost mora vse vzvodovje od pedala do motorja ostat.
Motor je kamionski in mora občasno delat na mestu za pogon črpalke.Kar se tiče serva mi je jasno,in upam da bom lahko izdelal čimnatančnejši prenos.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 1029
Aktiv.: 4.99
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 04, 2014 8:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To smo imeli učasih rešeno z "ročnim gasom". Enostavno nek malo daljši vijak ki je direktno pritiskal na pedalko za plin.

Enostavno, poceni, dela.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
payo3
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Maj 2013 12:39
Prispevkov: 17
Aktiv.: 0.12
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 07, 2014 10:17 pm    Naslov sporočila: icon_cool  Odgovori s citatom

Ja res,včasih.....Smo avto popravili z kladivom in izvijačem,ampak na morje smo prišli polomljeni in prešvicani.Čas gre naprej in zato nameravam uredit času primerno regulacijo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 15, 2014 8:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

...lahko ti tudi servomotor pritiska na pedalko za plin - enostavno, dostopno, zasilni odklop ne bi bil problem, predelava pa bi bila samo en dodatni modul, in s tem bi bilo vse reverzibilno..

Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 32.97
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 15, 2014 9:19 am    Naslov sporočila: icon_cool  Odgovori s citatom

payo3 je napisal/a:
Ja res,včasih.....Smo avto popravili z kladivom in izvijačem,ampak na morje smo prišli polomljeni in prešvicani.Čas gre naprej in zato nameravam uredit času primerno regulacijo.
S tem se popolnoma strinjam. Zato ti predlagam, da nabaviš času primerno vozilo, ki te stvari ima in ne to, ki ima še pomanjkljivosti iz časov, ko se je popravljalo s kladivom in "šraufencigerjem". Whistle
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 8 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group