 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3386 Aktiv.: 16.09
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 6:48 am Naslov sporočila: Tomos avtomatik targa |
|
|
Pozdrav, ali ima kdo elektro shemo zanj?
Kolega mi ga je pripeljal, ker mu luči pogosto crkujejo. Sumi(va) na pokvarjen regulator napetosti, tako da verjetno luči dobijo previsoko napetost. Z V-metrom mislim da ne dobim realnih rezultatov.
Ker še nikoli nisem gledal mopeda z regulatorjem napetosti, me pa zanima, kako je v osnovi ta regulacija izvedena in kakšen je princip izvedbe inštalacije. Pri mopedih brez regulatorja je en vodnik okvir (masa), pri tem pa to nisem povsem prepričan. Je nekam veliko žic razpeljanih.. Nebi pa rad brez potrebe vsega razdrl.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.13
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 7:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Napisano velja za stare (APN6 ipd, z 12V 50W elektriko), novih ne poznam zato vzami napisano z rezervo, morda pa bo vseeno pomagalo:
zadeve so takrat imele samo omejevalec napetosti. Okvir je še vedno en vodnik, drugi vodnik (takrat rumena žica) je pa poleg na klasično instalacijo vzporedno vezana še na ta omejevalec, škatlica cca 5x5x2cm.
Kot sem pravkar malce guglal, vidim da je regulator rahlo spremenjen, zdaj ima 3 priključke (+ ohišje), včasih je bil samo en priključek (faston).
Če za test priklopiš samo eno malo žarnico (do par W, armatura od avta ali pozicijska) in če ob dodajanju plina ne zasveti preveč (po občutku že veš kako mora svetit pri 12V) potem regulator dela. Na prej opisani 50W elektriki brez omejevalca napetosti bi v takem primeru žarnica crknila v sekundi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3386 Aktiv.: 16.09
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 11:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj je najverjetneje res malo drugače, vgrajen regulator je dokaj podoben temu na tvoji sliki. Ima 3 kontakte, samo da so v ravni vrsti + masa.
Priklop iz motorja je na srednji kontakt (in seveda na maso) iz njega pa gredo iz levega kontakta (rumene) in desnega kontakta (rjave) žice v instalacijo mopeda.
Če merim (z digitalcem) napetost na odklopljeni sponki iz motorja proti masi, dobi pri malo večjih obratih preko 40V. Če pa priklopim na regulator tako kot je bilo, pa mi med raznimi variantami priklopa instrumenta pokaže manj kot 12V (okoli 10-11V). Tudi na žici, ki je prej imela 40V.
Žarnica pa sveti res kar malo preveč. Zato pa tudi sumim v pravilnost meritev. In zato dvomim v moje razumevanje delovanja regulatorja in izvedbo instalacije.
PS: kaj pa je pravzaprav v tem regulatorju? Ker mi poleg vsega ostalega ni jasno, kako je lahko tudi izhod izmeničen.... Razen če so v njem zenerce ali kaj podobnega enostavnega..
Branko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.87 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 12:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče tole kaj pomaga.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
131.03 KB |
Pogledana: |
107 krat |

|
_________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.13
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 12:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Regulator je pomoje poenostavljeno ena velika dvosmerna zenerca. Kaj konkretno je notri pa res ne vem. Imam zasnovo (v mislih, še iz časov ko sem moped imel) kako bi jaz to naredil, ampak nima veze, ni pomembno.
Glede na zgornjo shemo je še vedno isto, rjava žica je zgolj masa (okvir) na faston, ker verjetno ne zaupajo spoju ohišja v okvir.
Samega dinama namreč ne moreš preobremenit/uničit, ker pač več kot 50W ali koliko že ne da od sebe zaradi samih magnetov. Itak je "dinamo" samo eno navitje dokaj debele žice.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2727 Aktiv.: 13.23 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 12:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Shemo imaš v navodilih za uporabo, vprašaj ga, če jih ima.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3386 Aktiv.: 16.09
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
@jule: hvala! To je razrešilo dvome.
Ja, rjava je očitno res masa, rumena pa živi izhod.
@madmax: Saj jaz sem tudi že nekako tak omejilec naredil, za istega možaka ampak za oldtimerja (Colibri). Serijo diod zaporedno in antiparalelno drudi seriji diod. Velika zenerca.
Očitno potemtakem regulator celo deluje... Dobro bi bilo še z osciloskopom pogledat, če ne deluje samo napol
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.87 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 7:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Targa ima najverjetneje 80W dinamo. Vsaj tako je imela od prijatelja.
_________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3386 Aktiv.: 16.09
|
Objavljeno: Čet Avg 28, 2014 6:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi to je res, ima 70 ali 80W. Ampak za sam princip delovanja to ne predstavlja nekaj bistvenega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gaspe Neznanec

Pridružen-a: Tor 04 Apr 2023 20:27 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Sre Maj 31, 2023 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
lojzek je napisal/a: |
Sedaj je najverjetneje res malo drugače, vgrajen regulator je dokaj podoben temu na tvoji sliki. Ima 3 kontakte, samo da so v ravni vrsti + masa.
Priklop iz motorja je na srednji kontakt (in seveda na maso) iz njega pa gredo iz levega kontakta (rumene) in desnega kontakta (rjave) žice v instalacijo mopeda.
Če merim (z digitalcem) napetost na odklopljeni sponki iz motorja proti masi, dobi pri malo večjih obratih preko 40V. Če pa priklopim na regulator tako kot je bilo, pa mi med raznimi variantami priklopa instrumenta pokaže manj kot 12V (okoli 10-11V). Tudi na žici, ki je prej imela 40V.
Žarnica pa sveti res kar malo preveč. Zato pa tudi sumim v pravilnost meritev. In zato dvomim v moje razumevanje delovanja regulatorja in izvedbo instalacije.
PS: kaj pa je pravzaprav v tem regulatorju? Ker mi poleg vsega ostalega ni jasno, kako je lahko tudi izhod izmeničen.... Razen če so v njem zenerce ali kaj podobnega enostavnega..
Branko |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zohan Neznanec

Pridružen-a: Sob 23 Dec 2023 11:18 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.06
|
Objavljeno: Pet Dec 29, 2023 2:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
a ma kdo električno shemo za apn6 s smerokazi?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sg1 Član

Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 230 Aktiv.: 1.61 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 454 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|