 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
JaniSi Neznanec

Pridružen-a: Tor 16 Sep 2014 22:17 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2014 10:26 pm Naslov sporočila: Avtomobilski računalnik |
|
|
Živijo.
Sem čisti novinec na tem forumu in bom mogoče postavil res "prvošolsko" vprašanje.
Že dalj časa me zanima avtomobilizem, predvsem pa področje avtoelektrike oz.
avtomobilskih računalnikov. Ker bi se "za svojo dušo" malo poigral oz. bi pogledal kako ti računalniki sploh delujejo, me zanima: Ali je diagnostika računalnika mogoča samo z računalnikom vgrajenim v avtu ali ga je možno odmontirati in ga testirati "na mizi"?
Pri tem mislim z diagnostičnimi programi, ne fizično z merjenjem komponent. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 8:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Teoretično je možno. Izdelaš simulator avtomobilskega motorja, ki bo računalniku dajal vse tiste signale, ki jih sicer dobiva od motorja (temperature, tlaki, vrtljaji ...). Potem pa lahko spremljaš dogajanje na diagnostiki. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 10:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Pa posimuliraš še komunikacijo z nekaterimi dodatnimi moduli, recimo gretje sveč pri dizlu ipd.
Skratka, z enim ECUjem, ki ga boš na smetišču/odpadu staknil za nekaj deset evrov, boš bolj težko začel... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 1:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče projekt, ki ti bi bil zanimiv je MegaSquirt. To je open source motorni računalnik. Ima vse, od sheme, do faq kako vse skupaj deluje in obširne dokumentacije. O tem računalniku lahko na netu najdeš ogromno informacij.. Zraven te pride tudi simulator (simuliraš obrate, gas, o2 sensor, temperaturo zraka ipd)
http://www.msextra.com/ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JaniSi Neznanec

Pridružen-a: Tor 16 Sep 2014 22:17 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 2:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mojstri, hvala za ideje oz. navodila. Malo sem upal , da obstaja kakšen program za PC, ki simulira delovanje motorja potem pa signale nekako spraviš do ECU-ja.
Ker mi je vse skupaj zgolj hobi, mi je najbrž najlažje investirat v kakšen starejši avto [ za nekaj 100€ ] pa se tako malo "zaposlit" in razvedrit... Težava je samo v tem , ker lahko to postane potem "nepremičnina" na dvorišču..  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JaniSi Neznanec

Pridružen-a: Tor 16 Sep 2014 22:17 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 2:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam še eno vprašanje.. Če ECU vzameš iz avtomobila , ga odklopiš, ali ga je za ponovno delovanje potrebno kaj nastavljati oz. ponovno nalagati kakšen software ali ga enostavno vgradiš nazaj v avtomobil [ seveda isti] in deluje tako kot pred posegom? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 4:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni ga potrebno ponovno nalagat. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marsikje je potrebna kakšna kalibracija katerega od senzorjev. To je pa tudi to. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilnev77 Član

Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.61 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Sep 17, 2014 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Edino imobilizer je problem za na mizi testirati motorni računalnik.
Skoraj vsak avto ki ima motorni računalnik ima tudi nekakšen kodiran ključ.
Izjema je kakšna Škoda felicija, Fiat punto, Renault clio 1serija, Renault 5 .... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.57 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pet Sep 19, 2014 12:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
JaniSi je napisal/a: |
Ali je diagnostika računalnika mogoča samo z računalnikom vgrajenim v avtu ali ga je možno odmontirati in ga testirati "na mizi"?
Pri tem mislim z diagnostičnimi programi, ne fizično z merjenjem komponent. |
Flashanje da (on-bench, boot mode itd), sama diagnostika pa naceloma ne.
JaniSi je napisal/a: |
Ker mi je vse skupaj zgolj hobi, mi je najbrž najlažje investirat v kakšen starejši avto [ za nekaj 100€ ] pa se tako malo "zaposlit" in razvedrit... Težava je samo v tem , ker lahko to postane potem "nepremičnina" na dvorišču..  |
Za zacetek ti priporocam avto z Bosch EDC15xx ECU-jem (z izjemo EDC15V - VAG TDI/SDI na rotacijsko crpalko). O EDC15 ECU-jih imas na internetu dalec najvec dokumentacije, so zelo "odpustljivi" in logicni. Tudi nenevarni in izredno enostavni (in poceni) so za flashanje, ce se bos lotil tuninga.
Zelo "tunable" so kaksne alfe 1.9 in 2.4 JTD ali renaulti 1.9 dCi. Pa tudi kak BMW 25d. Vse tja do letnika 2003, potem se je zacel vgrajevat EDC16, ki pa ni vec tako zelo enostaven za urejat.
Ce se nameravas lotit bencincev, te naj opozorim, da je tuning potencial atmosfercev brez mehanskih predelav podoben pozitivni nicli.
JaniSi je napisal/a: |
Imam še eno vprašanje.. Če ECU vzameš iz avtomobila , ga odklopiš, ali ga je za ponovno delovanje potrebno kaj nastavljati oz. ponovno nalagati kakšen software ali ga enostavno vgradiš nazaj v avtomobil [ seveda isti] in deluje tako kot pred posegom? |
Samo vgradis. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|