 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Sob Okt 18, 2014 6:29 pm Naslov sporočila: krmiljenje BLDC motorja |
|
|
Berem App Note - stran 4, kjer je narisano kako naj bi s pwm krmilil BLDC motor. Ni mi jasno kako to sploh lahko funkcionira - tok skozi isti fazi motorja polovico časa teče v eno smer, polovico časa pa v drugo smer. Kako se motor potem sploh lahko vrti, če fluks v motorju rotor vleče enkrat v eno smer, drugič pa ravno v nasprotno? Mogoče kdo ve? _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazkariz Član


Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09 Prispevkov: 1026 Aktiv.: 4.33
|
Objavljeno: Sob Okt 18, 2014 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče zato, ker najprej vleče proti polu, ko gre mimo njega pa poriva stran? _________________ LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dejko1 Član

Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21 Prispevkov: 271 Aktiv.: 1.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Okt 18, 2014 7:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če jaz prav razumem je med pwm-jem namesto v diode tok preusmerjen nazaj v napajalno linijo preko tranzistorjev?
Na sliki zaradi lažjega razumevanja ni prikazan PWM. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Sob Okt 18, 2014 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Matjaž: To mislim da ni, ker se ta pwm dogaja znotraj ene komutacije.
@Dejko: Kje pwm ni prikazan, mar ni ta žaga pwm? Mogoče veš, kaj se pridobi, če se tuljava prazni preko tranzistorja namesto preko diode? V tem primeri bi moral biti negativen impulz za praznjenje tuljave najbrž krajši - se pravi ravno tako dolg, da se tuljava sprazni, in spet ne predolg, da se tuljava ne bi na novo napolnila v obratni smeri. Ali kako? _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dejko1 Član

Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21 Prispevkov: 271 Aktiv.: 1.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Okt 18, 2014 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče sem malo narobe napisal, PWM je prikazan, ampak je vedno 50%. Pri prvem načinu krmiljenja je to čisto logično - pač nižja moč. Pri drugem na sliki za katero si vprašal pa pomojem 50% ni logičen, ker potem tok nebi tekel v nobeno stran...
Če tok teče skozi tranzistorje je nižji padec napetosti in so nižje izgube (ni gretja diod). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Ned Okt 19, 2014 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj ne bi tekel v nobeno stran, a ne bi tekel v obe strani enako?
Se pravi, če prav razumem ta princip, bi moral biti negativni del impulza kratek. Krmilnik mora imeti potem neko vezje, ki spremlja napetost na tuljavi, da zapre tranzistorja, ko se tuljava sprazni? _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sigi Član

Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42 Prispevkov: 207 Aktiv.: 1.56 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Okt 19, 2014 6:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če dobro razumem AppNote, je razlika:
-v prvem in drugem je Ton ko sta odprta Q1 - Q4. Tu je vse enako.
-razlika je v Toff (freewheeling): v prvem primeru se navitje "prazni" preko diod na tranzistorjih Q2 - Q3, v drugem primeru pa preko samih tranzistorjev Q2 - Q3 (MOSFET "prevaja" tudi v reverzni smeri in "preveže" diodo).
Drugi primer ima prednost manjših izgub pri Toff ciklu , saj je I*Rdson običajno manjši od I*Udiode.
Dodaš pa preklopne izgube, saj si prej za PWM preklapljal le eno vejo(dva tranzistorja).
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Ned Okt 19, 2014 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
@igi: Koliko časa pa sta odprta Q2-Q3 in kaj določa koliko časa sta odprta? _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Okt 19, 2014 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor se vrti zaradi vrtilnega polja, ki ga ustvarjajo tri faze.
Vrtilno polje ni zvezno. Imaš 6 vektorjev, ki jih po tabeli 2-2 določa stanje hall senzorjev.
S PWM vplivaš na moč motorja in posredno na vrtljaje, ki so odvisni od moči in obremenitve.
Citiram: |
kaj določa koliko časa sta odprta |
PI regulator vrtljajev. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Pon Okt 20, 2014 7:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Naj lažje boš do razumevanja delovanja BLDC motorja prišel po poti kot je šel razvoj.
Najprej je bil trifazni asinhronski moror.
Potem se je dodal frekvenčni pretvornik.
Potem so se v rotor dodali magneti in senzorji rotorja. Tako je nastal ACservo in BLDC.
Pred vsem pa, navitja v motorju razumi kot elektromagnete, ki vlečejo rotor k sebi. in tako jih tudi krmiliš. _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Pon Okt 20, 2014 7:18 am Naslov sporočila: |
|
|
trot je napisal/a: |
@@Dejko: Kje pwm ni prikazan, mar ni ta žaga pwm? Mogoče veš, kaj se pridobi, če se tuljava prazni preko tranzistorja namesto preko diode? V tem primeri bi moral biti negativen impulz za praznjenje tuljave najbrž krajši - se pravi ravno tako dolg, da se tuljava sprazni, in spet ne predolg, da se tuljava ne bi na novo napolnila v obratni smeri. Ali kako? |
Tuljave se nič ne plnijo in praznijo (nimajo spominskega efekta). ustvarijo samo magnetno polje za privlačevanje magnetov v rotorju. Večji ko je tok večje je magnetno polje. _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sigi Član

Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42 Prispevkov: 207 Aktiv.: 1.56 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Okt 20, 2014 8:55 am Naslov sporočila: |
|
|
trot je napisal/a: |
@igi: Koliko časa pa sta odprta Q2-Q3 in kaj določa koliko časa sta odprta? |
Q2-Q3 sta odprta toliko časa, kot traja "Toff" perioda PWM-ja; ker imata enako funkcijo kot "freewheel" diodi, ju vklopiš takoj ko izklopiš Q1-Q4 (vmes daš le "deadtime", da daš transistorjem čas za zapiranje).
Sicer pa prav razmišljaš, dani primer v AppNote je morda malo neroden, saj imaš pri 50% PWM modulaciji napetost na izhodu enako 0. Je pač prikazan kot princip.
S PWM nastaviš napetost , tok skozi navitje pa je posledica te napetosti (ter napetosti ki jo inducira rotor, če se motor že vrti). Tako da je "polnjenje in praznenje induktivnosti" bolj pogovorno, a včasih pomaga pri razumevanju.
Z drugim načinom imaš možnost nastavitve izh. napetosti od +U do -U, in to zvezno in linearno.
Pri prvem načinu pa si omejen, saj ko je induktivnost "spraznjena", diodi ne prevajata več in tok v "drugo" stran ne bo več tekel.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 20, 2014 11:48 am Naslov sporočila: |
|
|
jerjur je napisal/a: |
trot je napisal/a: |
@@Dejko: Kje pwm ni prikazan, mar ni ta žaga pwm? Mogoče veš, kaj se pridobi, če se tuljava prazni preko tranzistorja namesto preko diode? V tem primeri bi moral biti negativen impulz za praznjenje tuljave najbrž krajši - se pravi ravno tako dolg, da se tuljava sprazni, in spet ne predolg, da se tuljava ne bi na novo napolnila v obratni smeri. Ali kako? |
Tuljave se nič ne plnijo in praznijo (nimajo spominskega efekta). ustvarijo samo magnetno polje za privlačevanje magnetov v rotorju. Večji ko je tok večje je magnetno polje. |
Seveda se! To so osnove...
Enačba shranjene energije je: W = L*I*I/2, oziroma:
Več si preberi na : http://www.fiz.e-va.si/lessons/179/
LP GJ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dejko1 Član

Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21 Prispevkov: 271 Aktiv.: 1.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 20, 2014 12:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drugače za lažjo predstavo obnašanja tuljave pri različnih PWM si lahko npr. v falstad circuit simulatorju priklopiš na kvadratno vzbujanje serijsko povezano tuljavo in upor. PWM ima višjo frekvenco od relaksacijskega časa sistema in komutacijskih časov.
Jaz si žal ne predstavljam čisto kako vpliva na odziv vezja še vrteči se rotor (poenostavljeno verjetno doda realno komponento)... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Pon Okt 20, 2014 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nisem prepričan da je kaj narobe za App Noteom, ker recimo tukaj - str21, je prikazano enako.
Sigi je napisal/a: |
Q2-Q3 sta odprta toliko časa, kot traja "Toff" perioda PWM-ja; ker imata enako funkcijo kot "freewheel" diodi, ju vklopiš takoj ko izklopiš Q1-Q4 (vmes daš le "deadtime", da daš transistorjem čas za zapiranje). |
Nimata enake funkcije, ravno to mi ni jasno - "freewheel" diodi tuljavo samo spraznita (ok, troši se večja moč zaradi padca na diodi), Q2-Q3 pa tuljave spraznita, potem pa jo napolnita v obratni smeri. To pa motor dejansko zavira.
Meni bi se bolj logično zdelo, da bi se Q2-Q3 zaprla, takoj po tem ko se tuljava izprazne, in ostaneta zaprta do naslednjega vklopa Q1-Q4. To bi nadomestilo "freewheel" diodi. A tak način vodenja pa ne obstaja?
...aja, ima kdo občutek kolikšen je običajno čas praznenja tuljave elektromotorja v primerjavi s pwm? Mogoče je ta daljši od periode pwm, v tem primeru je pa potem vse jasno. _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|