www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

krmiljenje BLDC motorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.72
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 18, 2014 6:29 pm    Naslov sporočila:  krmiljenje BLDC motorja Odgovori s citatom

Berem App Note - stran 4, kjer je narisano kako naj bi s pwm krmilil BLDC motor. Ni mi jasno kako to sploh lahko funkcionira - tok skozi isti fazi motorja polovico časa teče v eno smer, polovico časa pa v drugo smer. Kako se motor potem sploh lahko vrti, če fluks v motorju rotor vleče enkrat v eno smer, drugič pa ravno v nasprotno? Mogoče kdo ve?
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.33

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 18, 2014 6:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče zato, ker najprej vleče proti polu, ko gre mimo njega pa poriva stran?
_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dejko1
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21
Prispevkov: 271
Aktiv.: 1.29
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 18, 2014 7:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če jaz prav razumem je med pwm-jem namesto v diode tok preusmerjen nazaj v napajalno linijo preko tranzistorjev?

Na sliki zaradi lažjega razumevanja ni prikazan PWM.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.72
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 18, 2014 8:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Matjaž: To mislim da ni, ker se ta pwm dogaja znotraj ene komutacije.

@Dejko: Kje pwm ni prikazan, mar ni ta žaga pwm? Mogoče veš, kaj se pridobi, če se tuljava prazni preko tranzistorja namesto preko diode? V tem primeri bi moral biti negativen impulz za praznjenje tuljave najbrž krajši - se pravi ravno tako dolg, da se tuljava sprazni, in spet ne predolg, da se tuljava ne bi na novo napolnila v obratni smeri. Ali kako?

_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dejko1
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21
Prispevkov: 271
Aktiv.: 1.29
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 18, 2014 8:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče sem malo narobe napisal, PWM je prikazan, ampak je vedno 50%. Pri prvem načinu krmiljenja je to čisto logično - pač nižja moč. Pri drugem na sliki za katero si vprašal pa pomojem 50% ni logičen, ker potem tok nebi tekel v nobeno stran...

Če tok teče skozi tranzistorje je nižji padec napetosti in so nižje izgube (ni gretja diod).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.72
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 19, 2014 10:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj ne bi tekel v nobeno stran, a ne bi tekel v obe strani enako?

Se pravi, če prav razumem ta princip, bi moral biti negativni del impulza kratek. Krmilnik mora imeti potem neko vezje, ki spremlja napetost na tuljavi, da zapre tranzistorja, ko se tuljava sprazni?

_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sigi
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42
Prispevkov: 207
Aktiv.: 1.56
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 19, 2014 6:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če dobro razumem AppNote, je razlika:
-v prvem in drugem je Ton ko sta odprta Q1 - Q4. Tu je vse enako.
-razlika je v Toff (freewheeling): v prvem primeru se navitje "prazni" preko diod na tranzistorjih Q2 - Q3, v drugem primeru pa preko samih tranzistorjev Q2 - Q3 (MOSFET "prevaja" tudi v reverzni smeri in "preveže" diodo).

Drugi primer ima prednost manjših izgub pri Toff ciklu , saj je I*Rdson običajno manjši od I*Udiode.

Dodaš pa preklopne izgube, saj si prej za PWM preklapljal le eno vejo(dva tranzistorja).




lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.72
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 19, 2014 9:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@igi: Koliko časa pa sta odprta Q2-Q3 in kaj določa koliko časa sta odprta?
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
int47
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10
Prispevkov: 2104
Aktiv.: 8.88
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 19, 2014 10:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor se vrti zaradi vrtilnega polja, ki ga ustvarjajo tri faze.
Vrtilno polje ni zvezno. Imaš 6 vektorjev, ki jih po tabeli 2-2 določa stanje hall senzorjev.
S PWM vplivaš na moč motorja in posredno na vrtljaje, ki so odvisni od moči in obremenitve.

Citiram:
kaj določa koliko časa sta odprta

PI regulator vrtljajev.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jerjur
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.49
Kraj: Žiri

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 20, 2014 7:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naj lažje boš do razumevanja delovanja BLDC motorja prišel po poti kot je šel razvoj.
Najprej je bil trifazni asinhronski moror.
Potem se je dodal frekvenčni pretvornik.
Potem so se v rotor dodali magneti in senzorji rotorja. Tako je nastal ACservo in BLDC.
Pred vsem pa, navitja v motorju razumi kot elektromagnete, ki vlečejo rotor k sebi. in tako jih tudi krmiliš.

_________________
Avtomatika je zakon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jerjur
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.49
Kraj: Žiri

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 20, 2014 7:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

trot je napisal/a:
@@Dejko: Kje pwm ni prikazan, mar ni ta žaga pwm? Mogoče veš, kaj se pridobi, če se tuljava prazni preko tranzistorja namesto preko diode? V tem primeri bi moral biti negativen impulz za praznjenje tuljave najbrž krajši - se pravi ravno tako dolg, da se tuljava sprazni, in spet ne predolg, da se tuljava ne bi na novo napolnila v obratni smeri. Ali kako?

Tuljave se nič ne plnijo in praznijo (nimajo spominskega efekta). ustvarijo samo magnetno polje za privlačevanje magnetov v rotorju. Večji ko je tok večje je magnetno polje.

_________________
Avtomatika je zakon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Sigi
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42
Prispevkov: 207
Aktiv.: 1.56
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 20, 2014 8:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

trot je napisal/a:
@igi: Koliko časa pa sta odprta Q2-Q3 in kaj določa koliko časa sta odprta?


Q2-Q3 sta odprta toliko časa, kot traja "Toff" perioda PWM-ja; ker imata enako funkcijo kot "freewheel" diodi, ju vklopiš takoj ko izklopiš Q1-Q4 (vmes daš le "deadtime", da daš transistorjem čas za zapiranje).

Sicer pa prav razmišljaš, dani primer v AppNote je morda malo neroden, saj imaš pri 50% PWM modulaciji napetost na izhodu enako 0. Je pač prikazan kot princip.

S PWM nastaviš napetost , tok skozi navitje pa je posledica te napetosti (ter napetosti ki jo inducira rotor, če se motor že vrti). Tako da je "polnjenje in praznenje induktivnosti" bolj pogovorno, a včasih pomaga pri razumevanju.

Z drugim načinom imaš možnost nastavitve izh. napetosti od +U do -U, in to zvezno in linearno.
Pri prvem načinu pa si omejen, saj ko je induktivnost "spraznjena", diodi ne prevajata več in tok v "drugo" stran ne bo več tekel.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
GJ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51
Prispevkov: 946
Aktiv.: 4.17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 20, 2014 11:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jerjur je napisal/a:
trot je napisal/a:
@@Dejko: Kje pwm ni prikazan, mar ni ta žaga pwm? Mogoče veš, kaj se pridobi, če se tuljava prazni preko tranzistorja namesto preko diode? V tem primeri bi moral biti negativen impulz za praznjenje tuljave najbrž krajši - se pravi ravno tako dolg, da se tuljava sprazni, in spet ne predolg, da se tuljava ne bi na novo napolnila v obratni smeri. Ali kako?

Tuljave se nič ne plnijo in praznijo (nimajo spominskega efekta). ustvarijo samo magnetno polje za privlačevanje magnetov v rotorju. Večji ko je tok večje je magnetno polje.

Seveda se! To so osnove...
Enačba shranjene energije je: W = L*I*I/2, oziroma:


Več si preberi na : http://www.fiz.e-va.si/lessons/179/

LP Mr. Green GJ
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dejko1
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Mar 2008 0:21
Prispevkov: 271
Aktiv.: 1.29
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 20, 2014 12:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Drugače za lažjo predstavo obnašanja tuljave pri različnih PWM si lahko npr. v falstad circuit simulatorju priklopiš na kvadratno vzbujanje serijsko povezano tuljavo in upor. PWM ima višjo frekvenco od relaksacijskega časa sistema in komutacijskih časov.

Jaz si žal ne predstavljam čisto kako vpliva na odziv vezja še vrteči se rotor (poenostavljeno verjetno doda realno komponento)...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.72
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 20, 2014 3:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nisem prepričan da je kaj narobe za App Noteom, ker recimo tukaj - str21, je prikazano enako.

Sigi je napisal/a:
Q2-Q3 sta odprta toliko časa, kot traja "Toff" perioda PWM-ja; ker imata enako funkcijo kot "freewheel" diodi, ju vklopiš takoj ko izklopiš Q1-Q4 (vmes daš le "deadtime", da daš transistorjem čas za zapiranje).

Nimata enake funkcije, ravno to mi ni jasno - "freewheel" diodi tuljavo samo spraznita (ok, troši se večja moč zaradi padca na diodi), Q2-Q3 pa tuljave spraznita, potem pa jo napolnita v obratni smeri. To pa motor dejansko zavira.

Meni bi se bolj logično zdelo, da bi se Q2-Q3 zaprla, takoj po tem ko se tuljava izprazne, in ostaneta zaprta do naslednjega vklopa Q1-Q4. To bi nadomestilo "freewheel" diodi. A tak način vodenja pa ne obstaja?

...aja, ima kdo občutek kolikšen je običajno čas praznenja tuljave elektromotorja v primerjavi s pwm? Mogoče je ta daljši od periode pwm, v tem primeru je pa potem vse jasno.

_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group