www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Napajanje porabnikov v vozilu

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
noname
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Nov 2006 19:10
Prispevkov: 222
Aktiv.: 0.98
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 06, 2014 8:55 pm    Naslov sporočila:  Napajanje porabnikov v vozilu Odgovori s citatom

Pozdravljeni,
Pripravljam projekt montaže dodatnih porabnikov v vozila (12V Kombi,24V tovornjak) pri čemer je povprečna poraba dodatne naprave 4-7W pri 12V. Pri porabi cca 600mA je nastal že v načrtovanju problem glede izpraznitve akumulatorja ter posledično nemogočega vžiga vozila če bi le to na mestu stalo ugašeno dlje časa. Gre za vozila ki so v stalnem pogonu, dnevno stojijo le 2 uri. Vikende pa v celoti.

Zamišljena ideja je z vgradnjo nekega časovnega elementa ki bi začel teči čas ko bi izgubil napajanje iz ključavnice (vozilo ugasnjeno). Čas bi tekel naprimer 1 uro, po tem času pa bi odklopil porabnik. Po ponovnem kontaktu/vžigu vozila bi zadeva spet čakala na izgubo napajanja iz ključavnice .. delala 1 uro..

Vgradnja dodatnega AKU napajanja za dodatne porabnike odpade.

Prosil bi pomoč glede izbire časovnega elementa, kaj priporočate izdelava v samogradnji, ali pa pozna gdo kaj komercialnega ki bi prav prišlo v ta namen ?

Mogoče kakšna ideja pri sami izvedbi Smile

Hvala in lep pozdrav,
Uroš
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2014 7:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

En čisto klasičen večfunkcijski časovni rele za 12Vdc ali 24Vdc.... Najhitreje, najenostavneje. Risba priklopa je pa običajno narisana na njem
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
noname
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Nov 2006 19:10
Prispevkov: 222
Aktiv.: 0.98
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 15, 2014 9:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni,
hvala za odgovor. Zaradi lažje analize vklopov ter izklopov naprave sem se odločil krmilno elektroniko izdelati v samogradnji.

Ali je gdo od vas že vgradil mikrokrmilnik v vozilo. Kako je z stabilnostjo in delovanjem med vžigom vozila ?

Hvala za odgovore.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 15, 2014 10:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

noname je napisal/a:
Ali je gdo od vas že vgradil mikrokrmilnik v vozilo. Kako je z stabilnostjo in delovanjem med vžigom vozila ?
Imam AtMega8 v vlogi kontrolne enote za webasto (original krmilnik je crknil). Za napajanje uporabljam 7805 in dva elektrolita. Zaenkrat se ob zagonu se ni resetiral. Akumulator 75 Ah, 2.0 dizel.

V nasprotju s tem pa se je AtMega8 v vlogi releja za LED smernike na motociklu ob "verglanju" zelo pogosto zmede in resetira, se je pa ze tudi zgodilo da je ob "verglanju" sla v neko nedefinirano stanje in tam obvisela (npr. leva smernika sta brlela, na komande se nista odzivala). Prav tako se je vcasih zmedel med zagonom luci (ksenonka s 55 W balastom). Akumulator je 12 Ah, 600 ccm, vrstni 4-valjnik.

edited: ker se za stabilnost delovanja pri motociklu ne sekiram, se zadeve nisem loteval podrobneje. Sem pa za potrebe krmiljenja zaslonke zarometa moral v napajalno vejo dodat filter, diodo in malo vecji elektrolit - tisto je pa delovalo stabilno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.19

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 9:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V priponki je napajanje, ki ga jaz uporabljam za moje avtomobilske aplikacije. S tem nimam večjih težav.

RBO40 je na vhodu vezja, to je reverse battery in load dump protection. Brez tega se v avtu ne smeš it - za bolj resna vezja seveda, domači prototip ni problem, tudi če ti kaj odleti.

Obvezno pa je treba dat na vse napajalne pine zraven mikrokontrolerja blokirne kondenzatorje (npr. 100 nF) in pa 100 nF na RESET linijo. S tem se ogneš kup težavam, ki si jih ne boš znal interpretirati Smile

Tole je seveda napajanje za digitalni del, analogni ima potem spet svoje potrebe..

RBO40 -
http://www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00001320.pdf



napajanje-avto.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  96.09 KB
 Pogledana:  83 krat

napajanje-avto.jpg



_________________
Mondays aren't so bad, it's your job that sucks
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 9:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali tisti 100n na reset pinu ne blokira kasnejšega programiranje preko ISP? Ali daš samo ta kondi ali tudi upor iz reseta na plus napajanje?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
noname
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Nov 2006 19:10
Prispevkov: 222
Aktiv.: 0.98
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 10:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni,
temo sem odprl seveda po tem ko sem domače prototipe že izdelal. Uporabljen je PIC mikrokrmilnik napajan zaenkrat kar z zener diodo preko varovalke direktno iz avtomobilskega akumulatorja. Ob vžigu testnega avtomobila (2.5 Diesel) se mikrokrmilnik resetira. Prva stopnja je vgradnja kondenzatorjev na napajalne linije ter reset pin kjer jih zdaj nimam. Avtomobil je v testnem delovanju od prejšnje nedelje in drugih problemov kot reset mikrokrmilnika ob vžigu ni opaziti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.19

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 1:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

protoncek je napisal/a:
Ali tisti 100n na reset pinu ne blokira kasnejšega programiranje preko ISP? Ali daš samo ta kondi ali tudi upor iz reseta na plus napajanje?


Dam Upor + kondi. Težav običajno ni. Zna pa hecat to pri PDI programiranju (AT XMEGA in podobni). Tega mikrokontrolerja še nisem uporabljal, tako da težko rečem. V tem primeru je potreben nek mehanizem, da se kond odstrani med programiranjem. Če tega kond. ni je možno, da se mc resetira tudi med samim delovanjem, niti ni treba, da je ob startu.

_________________
Mondays aren't so bad, it's your job that sucks
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.19

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 1:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

noname je napisal/a:
Pozdravljeni,
Avtomobil je v testnem delovanju od prejšnje nedelje in drugih problemov kot reset mikrokrmilnika ob vžigu ni opaziti.


Kolikokrat na dan pa moliš? Smile Hec na stran. Običajno je tako, da ko delaš na svojem ali brezhibnem vozilu, ponavadi ni težav. Hudič so kakšne anomalije v elektriki kot je slab akumulator, kak slab alternator, visoki obrati (motnja x obrati Smile, 50 stopinj poleti ipd.

_________________
Mondays aren't so bad, it's your job that sucks
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
noname
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Nov 2006 19:10
Prispevkov: 222
Aktiv.: 0.98
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 3:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Heh nič šalo na stran. Vsekakor moram razmišljati tud na to. Vezje bo vgrajeno v redno vzdrževanih avbomobilih ampak na težave ki bi nastale med normalno uporabo je vsekakor potrebno pomisliti. Najprej bom vgradil dušilko ter blokirne kondenzatorje na samo napajanje pa bomo potem testirali dalje..

Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.19

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 9:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo dušilka ne bo dovolj, rabiš še zaščito v obliki suppressor diode (TVS) in pa polariteto. Ko udari v avtu udari konkretno Smile

V priponki imaš kako izgleda mrzel štart avtomobila, da boš lažje prilagodil vezje. Obvezno moraš zdizajnirat tako, da tisti 5V kondenzator drži teh 20ms ko je napetost grdo nizko.

Ampak kot sem že rekel, en RB040 daš spredej + kondenzatorje in si rešen. Brez tega pa..



cold-cranking.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  41.95 KB
 Pogledana:  11 krat

cold-cranking.jpg



_________________
Mondays aren't so bad, it's your job that sucks
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.70
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2014 11:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa en resen regulator daj, ne se igrat z zenerco. Ob konkretnem pozitivnem prvem sunku jo bo odkurilo in celotno vezje zraven.

Če imaš napajalne kondenzatorje vezane brez diode na vhodu, potem ti ob štartu tudi kondenzatorje sprazni. Ni čudno, da se resetira.

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 21, 2014 10:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri dovolj majhni porabi se tudi predupor in 15V/5W zener dioda za zaščito kar obnese.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.19

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 22, 2014 12:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
Pri dovolj majhni porabi se tudi predupor in 15V/5W zener dioda za zaščito kar obnese.


Pri avtomobilski elektroniki - a se hecaš? Smile

_________________
Mondays aren't so bad, it's your job that sucks
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group